Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Akcja serwisowa Audi - wymiana cewek zaplonowych.

Off Top, linkownia, ciekawostki, przywitania, pogawędki niezwiązane z 'techniczną stroną' forum Audi A6 / A7.
Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 03 wrz 2011, 11:15

Nowe cewki mam i ja !! <radocha> -wymiana przez Autosar Toruń.
Przy okazji poprosiłem o wymianę świec (niecałe 400zł z robocizną). Mam teraz nowy układ zapłonowy i zdecydowanie czuję poprawę na dodanie gazu (szybciej i mocniej reaguje) + mocy (lepiej się zbiera).

W silniku ASN z C5 fabrycznie montowane świece są 2-elektrodowe. Wydawało mi się że dostawcą jest Bosch, jednak te stare co wyjęli były NGK. Powiedzieli że wymiana co 60K km.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 wrz 2011, 15:34

M0NEER, ja kupiłem do siebie ORI swiece i to sa jednoelektrodowe NGK :) irydowo - coś tam ;>

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 03 wrz 2011, 16:46

0x4B25A, miałeś możliwość jakiegoś wyboru w ASO? Może u Ciebie w 3.2 już fabrycznie montowano irydki...
Ja też się nastawiłem na irydowe bo są technologicznie bardziej zaawansowane i starczają na dłużej... ale w ASO mi powiedzieli, że system wskazuje tylko na ten jeden rodzaj świec do mojego silnika. W katalogu NGK do tego silnika również są przewidziane tylko te 2-elektrodowe:
Obrazek

W skelpach z auto częściami dostaniesz je za 20zł/szt, ASO za zmieniony kartonik kasuje prawie 50zł/szt :[

NGK zaleca irydowe do zasilania LPG.
Katalog Bosch przewiduje kilka modeli świec do mojego silnika: 4-elektrodową do benzyny, a do LPG 1-elektrodową zwykłą i też jeden model irydowej...

Tomas

Post autor: Tomas » 03 wrz 2011, 17:04

jednak nie zdecydowałes sie na irydową? ,kasa ta sama a dłużej pociągnie :]

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 03 wrz 2011, 17:16

Tomas, wyżej opisałem jak to wyszło... :|

Gdzieś na amerykańskim forum czytałem, że są silniki, w których irydki się źle sprawują, co czuć po nierównej pracy silnika i zamuleniu.
Do mojego silnika irydowe są zalecane w przypadku LPG. Chyba coś w tym musi być...

Już byłem skłonny "zaryzykować", dlatego się z Tobą kontakowałem ;) Następnym razem będą irydki :p

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 wrz 2011, 17:29

M0NEER, u mnie wyboru w ASO nie było. Tylko i wyłącznie te irydowe...

Tomas

Post autor: Tomas » 03 wrz 2011, 18:17

u mnie był iryd albo BOSCH albo NGK (ASO) ...NGK drozszy :]

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 05 wrz 2011, 18:22

hmm gdzies kiedys czytalem ze do lpg najlepszeg jednoelektrodowe, co na ten temat myslicie? ja bodajrze tez zalozylem 2 elektrodowe NGK ale na zimnym silniku auto mi poszarpuje na LPG i stad mysle by zmienic na jednoelektrodowe ... czytalem gdzies temat ze powodem byla zla przerwa na swiecach

Awatar użytkownika
sir KENnY XVIII
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 314
Rejestracja: 11 maja 2010, 14:25
Imię: Szymon
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: sir KENnY XVIII » 05 wrz 2011, 20:38

to nie jest temat o swiecach !!!

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 06 wrz 2011, 08:12

sory za o/t poprostu sie podpialem, zatem prosze o usuniecie

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 16 wrz 2011, 09:58

ja dzisiaj się właśnie umówiłem na 15:00 do Serwisu Groblewski w Gdańsku
na wyminę cewek, kobitka poinformowała że moje auto przynależy do akcji i mnie umówiła... :)

[ Dodano: 2011-09-16, 20:43 ]
i taki ch*j z tego był! na miejscu sprawdzili i okazało się że żadna z cewek nie należy do grupy wadliwych... wiec zapytałem, skoro nie podlegają to czy w ogóle są w porządku bo silnik mi kuleje.. sprawdzili, powiedzieli że jedna opuszcza co któryś zapłon, po czym przy odbieraniu auta pani do mnie mówi ze mam zapłacić za podłączenie do komputera... chamstwo!
zrobiłem aferę że nikt mnie nie poinformował że to będzie płatne i nie mam zamiaru płacić, pani powiedziała że sobie to odnotuje i tyle, pożegnałem się i wyszedłem.

wiec miał być darmowy serwis a prawie skończyło się tak ze nic nie zrobili i bym jeszcze zapłacił... uważajcie bo niedługo w serwisie trzeba będzie płacić za zadawanie pytań :/

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 21 wrz 2011, 12:44

Merc, naciągacze są wszędzie... :[

Może będziesz miał ochotę zweryfikować to sam.
Widziałem instrukcję Audi do tej akcji: zdejmujesz wtyczkę i sprawdzasz jeden z numerków tam widocznych. Jeżeli będzie 150 B tzn.że nadaje się do wymiany -nie dam sobie palca uciąć czy to akurat jest 150, aż tak dobrze nie pamiętam dlatego może to być inna wartość. W każdym bądź razie liczy się literka u mnie była B i wymienili na cewki z literką D.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 wrz 2011, 12:54

A potem dziwić się, że ludzie mówią, że ASO to złodzieje... <zalamka>

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 21 wrz 2011, 18:45

M0NEER pisze:W każdym bądź razie liczy się literka u mnie była B i wymienili na cewki z literką D.

co do tego jesteś pewien? :)
mogę to sprawdzić, żaden problem... :)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 21 wrz 2011, 19:07

Merc, takie literki występowały w moim przypadku.
Sprawdź u siebie i jeśli możesz wrzuć fotkę.

Przykładowo tu jest zdjęcie cewki z nr 115L.
Obrazek

Na naszych czerwonych cewkach będzie w tym samym miejscu, albo jakoś na środku jak tutaj w miejscu 905. Sorry nie mogę sobie przypomnieć dokładnie, pomimo że jestem wzrokowcem <uoee>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja