[ A6 C5+Lpg] [ACK 2,8 193 KM] kontrolka check engine
[ A6 C5+Lpg] [ACK 2,8 193 KM] kontrolka check engine
Czy ktoś może podpowiedzieć czym mogą być lub są spowodowane te błędy?
Wydaje mi się, że powinienem szukać w tych okolicach:
-instalacja LPG STAG,
-przewody i świece wymienione na nowe,
-brak lewego katalizatora - wstawiony tłumik (od str. kierowcy),
-cztery sondy lambda,
-w pewnym momęcie podczas jazdy gdy wciskam gaz do dechy i automat redukuje w dół o dwa biegi komputer przełącza z gazu na benzynę, a po wyrównaniu obrotów i przejściu znowu na gaz zaczyna mrugać chek engine (a po chwili pali się bez przerwy aż do ponownego skasowania błędów),
-kod silnika AHA - wersja z USA (odpowiednik europejskiego ACK - ale to chyba nie ma znaczenia).
Chodzi o brak katalizatora? A może o regulację gazu?
Proszę o pomoc lub jeżeli zdublowałem temat proszę o podlinkowanie we właściwe miejsce i przepraszam.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
pierwszy błąd to za bogata mieszanka, który może być spowodowany przez wypadanie zapłonu. poza tym nie powinno się chyba przełączać na benzynę przy gwałtownym wciśnięciu gazu (chyba że taka instalka, ale u mnie nic takiego się nie dzieje, tylko w przypadku małej ilości gazu w zbiorniku za czym idzie mniejsze ciśnienie) więc regulacja gazu
Testowałem dziś na benzynie i kontrolka się nie zapaliła (wciskałem gaz do dechy przy prędkości 90km/h kilkakrotnie - za każdym razem bez problemu wszystko chodziło). Następnie przełączyłem na gaz i za pierwszym razem gdy wcisąłem pedał do dechy kontrolka check zaczeła mrugać (najpierw autko przeszło na benzynę potem na gaz) po chwili zapaliła się na stałe.
Czy uważacie że wystarczy pojechać do gazownika?
Czy uważacie że wystarczy pojechać do gazownika?
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pittip, Kolego, z tego co piszesz to wyciąłeś jeden katalizator? A drugi?
Jak wytniesz jeden ,a drugi zostawisz to sonda lambda będzie ci korygować mieszankę tak że będzie Ci zalewać silnik, czego następstwem może być wypadanie zapłonów.
Druga sprawa to jak rozwiązałeś problem z sonda za wyciętym katem? Zastosowałeś emulator?
Jeśli nie to też będziesz miał check.
Wytnij drugi katalizator, zastąp go takim samym tłumikiem jak pierwszy,
zastosuj emulatory żeby nie mieć błędów składu mieszanki.
Potem jedź do gazownika na regulację gazu, bo w tej sytuacji jaka masz teraz nie ustawisz gazu dobrze.
Pozdro.
Jak wytniesz jeden ,a drugi zostawisz to sonda lambda będzie ci korygować mieszankę tak że będzie Ci zalewać silnik, czego następstwem może być wypadanie zapłonów.
Druga sprawa to jak rozwiązałeś problem z sonda za wyciętym katem? Zastosowałeś emulator?
Jeśli nie to też będziesz miał check.
Wytnij drugi katalizator, zastąp go takim samym tłumikiem jak pierwszy,
zastosuj emulatory żeby nie mieć błędów składu mieszanki.
Potem jedź do gazownika na regulację gazu, bo w tej sytuacji jaka masz teraz nie ustawisz gazu dobrze.
Pozdro.
Sebastian855 katalizator był pusty gdy kupiłem samochód więc pojechałem do mechanika, a on stwierdził, że najlepij wyciąć pustego kata i wstawić tłumik - pytałem czy nie będzie kłopotu z czymkolwiek z uwagi na sondy lambda za katalizatorem - powiedział, że nigdy nic się nie działo a wymieniają tego dużo. Nie znam się na tyle więc się zgodziłem.
Nie wiem nic o emulatorach, a tymbardziej jakie zastosować do mojego samochodu - gdybyć mógł podrzucić jakiś link będę wdzięczny.
Czy warto wstawiać katalizatory które kosztują około 600zł i są zamiennikami oryginałów? np taki: http://webautoservice.pl/katalizator-au ... -2242.html
Nie wiem nic o emulatorach, a tymbardziej jakie zastosować do mojego samochodu - gdybyć mógł podrzucić jakiś link będę wdzięczny.
Czy warto wstawiać katalizatory które kosztują około 600zł i są zamiennikami oryginałów? np taki: http://webautoservice.pl/katalizator-au ... -2242.html
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pittip, zamienników katalizatorów nie wkładaj, bo z reguły one długo nie służą.
Jak Ci mechanik takie pierdoły gada to lepiej zmień mechanika.
Jak nie masz jednego kata to wytnij drugiego, bo tak nie może być.
Jak już to zrobisz to wtedy jedź regulować gaz.
Na temat emulatorów i wycinania katów jest sporo na forum, poszukaj.
Pierwsza aukcja z brzegu :
http://allegro.pl/emulator-oszukiwacz-d ... 38213.html
Pozdro
Jak Ci mechanik takie pierdoły gada to lepiej zmień mechanika.
Jak nie masz jednego kata to wytnij drugiego, bo tak nie może być.
Jak już to zrobisz to wtedy jedź regulować gaz.
Na temat emulatorów i wycinania katów jest sporo na forum, poszukaj.
Pierwsza aukcja z brzegu :
http://allegro.pl/emulator-oszukiwacz-d ... 38213.html
Pozdro
co do ceny to z deka przeginka za "profi" emulator <szok>sebastian855 pisze:Pittip, zamienników katalizatorów nie wkładaj, bo z reguły one długo nie służą.
Jak Ci mechanik takie pierdoły gada to lepiej zmień mechanika.
Jak nie masz jednego kata to wytnij drugiego, bo tak nie może być.
Jak już to zrobisz to wtedy jedź regulować gaz.
Na temat emulatorów i wycinania katów jest sporo na forum, poszukaj.
Pierwsza aukcja z brzegu :
http://allegro.pl/emulator-oszukiwacz-d ... 38213.html
Pozdro
pierwsza z brzegu aukcja z kolankiem http://allegro.pl/kolanko-pneumatyczne-1-8-gwint-wew-zew-i1778091484.html
myślę, że w pierwszym lepszym sklepie z częściami do pneumatyki coś się dobierze za kilka zł, ewentualnie o ile nie przypasi gwint na sondę to kilka zł u tokarza i po sprawie. w życiu bym za takie coś tyle siana nie dał
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Zamówiłem katalizator - sprzedawca zapewnia mnie, że od x czasu sprzedaje zamienniki i reklamacji nie ma. Będę mieć 18 miesięczną gwarancje. Spróbuję z zamiennikiem potem będę kombinował z emulatorami (jeżeli zamiennik się nie sprawdzi). Szkoda mi wycinać dobry katalizator i wstawiać puszke. Dam znać jak się jeździ z zamiennikiem po jakimś czasie, czy check się zapala i czy wyskakują błędy. W wekend dam znać jak po regulacji i z nowym katalizatorem będzie się się spisywał gaz.
Oczywiście gdyby jeszcze ktoś miał jakieś uwagi to proszę piszcie - za wszystkie będę wdzięczny.
[ Dodano: 2011-09-24, 14:32 ]
Panowie, minął tydzień od wymiany katalizatora na zamiennik - w tym czasie przejechałem 500km. Rezultat: błąd katalizatora już się nie pokazuje. Natomiast przyczyną bezpośredniego zapalania się kontrolki check engin przy przyspieszaniu i redukowaniu biegów była instalacja gazowa. Błędy zbyt bogatej mieszanki na 4 i 5 cylidrze spowodowane były listwą wtrysków gazu (prawą patrząc na wprost grilla sam.), najprawdopodobniej jeden z moich "wspaniałych" mechaników uszkodził ją podczas dobierania się do dolnych partii silnika (wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów).
Od momentu kontroli w uznanym serwisie Lpg tego problemu jak na razie niemam (koszt 35zł).
Dziękuję wam wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że może kiedyś też będę mógł się zrewanżować właściwymi podpowiedziami.
Oczywiście gdyby jeszcze ktoś miał jakieś uwagi to proszę piszcie - za wszystkie będę wdzięczny.
[ Dodano: 2011-09-24, 14:32 ]
Panowie, minął tydzień od wymiany katalizatora na zamiennik - w tym czasie przejechałem 500km. Rezultat: błąd katalizatora już się nie pokazuje. Natomiast przyczyną bezpośredniego zapalania się kontrolki check engin przy przyspieszaniu i redukowaniu biegów była instalacja gazowa. Błędy zbyt bogatej mieszanki na 4 i 5 cylidrze spowodowane były listwą wtrysków gazu (prawą patrząc na wprost grilla sam.), najprawdopodobniej jeden z moich "wspaniałych" mechaników uszkodził ją podczas dobierania się do dolnych partii silnika (wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów).
Od momentu kontroli w uznanym serwisie Lpg tego problemu jak na razie niemam (koszt 35zł).
Dziękuję wam wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że może kiedyś też będę mógł się zrewanżować właściwymi podpowiedziami.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga