[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Koszalin
pomoże ktos z tym licznikiem, piny odczytane obydwu liczników, jak zgrac nowy licznik z immo i ecu ?
[ Dodano: 2011-09-17, 10:53 ]
no dzieki za setki podpowiedzi ..............
już sam doszedlem do wszystkiego, wiem ze forum nie jest po to by zrobic cos za kogos ale podpowiedzi mile widziane, wszyscy wiedza jak ale nikt nie chce powiedziec
gdyby ktoś wymienial licznik na pełny fis z pół fisa to dobrze zeby immo bylo tej samej generacji, u mnie akurat jest 2 gen i wystarczy miec piny obydwu licznikow wejsc vag licznik-logowanie-pin nowego licznika-adaptacja kanal 50 podac pin starego licznika-testuj zapisz i immo gasnie, potem kodowanie kluczy jak na stronie ross tech i wszystko smiga jak nalezy
gdyby ktos mial problemy z tym to chetnie pomoge, pozdrawiam
[ Dodano: 2011-09-17, 10:53 ]
no dzieki za setki podpowiedzi ..............
już sam doszedlem do wszystkiego, wiem ze forum nie jest po to by zrobic cos za kogos ale podpowiedzi mile widziane, wszyscy wiedza jak ale nikt nie chce powiedziec
gdyby ktoś wymienial licznik na pełny fis z pół fisa to dobrze zeby immo bylo tej samej generacji, u mnie akurat jest 2 gen i wystarczy miec piny obydwu licznikow wejsc vag licznik-logowanie-pin nowego licznika-adaptacja kanal 50 podac pin starego licznika-testuj zapisz i immo gasnie, potem kodowanie kluczy jak na stronie ross tech i wszystko smiga jak nalezy
gdyby ktos mial problemy z tym to chetnie pomoge, pozdrawiam
Witam.
Na wiosnę będę się bawił w zmianę licznika na pełen FIS
Mam w związku z tym kilka pytań:
W starym liczniku mam wtyczkę która nie została nigdzie opisana.
1.Gdzie te kable podłączyć w nowym liczniku. Zdjęcie poglądowe licznika z tą wtyczką:
2.Chciałbym założyć licznik od pół lifta lata 99 - 2001 jakoś tak. Na biało świeci i elektroniczny zegarek. Moje auto z maja 98 wiec immo 2 gen Czy podejdzie taki licznik do mojej fury bez problemów?
3.Czy anglika przekoduje na pl albo diesla na benzynę programem: Commander 1.4 Full?
4.Czy jest jakaś różnica jakiej firmy będzie VOD czy Jager?
Na wiosnę będę się bawił w zmianę licznika na pełen FIS
Mam w związku z tym kilka pytań:
W starym liczniku mam wtyczkę która nie została nigdzie opisana.
1.Gdzie te kable podłączyć w nowym liczniku. Zdjęcie poglądowe licznika z tą wtyczką:
2.Chciałbym założyć licznik od pół lifta lata 99 - 2001 jakoś tak. Na biało świeci i elektroniczny zegarek. Moje auto z maja 98 wiec immo 2 gen Czy podejdzie taki licznik do mojej fury bez problemów?
3.Czy anglika przekoduje na pl albo diesla na benzynę programem: Commander 1.4 Full?
4.Czy jest jakaś różnica jakiej firmy będzie VOD czy Jager?
Według wiedzy, którą zdobyłem przy wymianie zegarów, to będziesz miał kilka problemów.
Pierwszy, to immo, u Ciebie jest 2 generacji, w tym z elektronicznym zegarkiem, jest na pewno 3.
W kwestii jakiej firmy, to bezwzględnie VDO, o Jaggerach jest mega zła opinia, psują się ponoć
na potęgę i są z nimi same jaja, więc jak już wymieniać, to wyłącznie na VDO, względem anglika,
nie umiem powiedzieć, ale są tu fachowcy, wiedzą i może się któryś odezwie i Ci podpowie.
Pierwszy, to immo, u Ciebie jest 2 generacji, w tym z elektronicznym zegarkiem, jest na pewno 3.
W kwestii jakiej firmy, to bezwzględnie VDO, o Jaggerach jest mega zła opinia, psują się ponoć
na potęgę i są z nimi same jaja, więc jak już wymieniać, to wyłącznie na VDO, względem anglika,
nie umiem powiedzieć, ale są tu fachowcy, wiedzą i może się któryś odezwie i Ci podpowie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:41
- Imię: Jankes
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kłodzko
Witam Kolegów. Podłączę się pod temat.
Mam A6 1999 1.8T tiptronic z licznikiem 1/2 fis świecącym na biało z zegarkiem elektronicznym. Tył licznika biały z dwoma kostkami.
Ponieważ licznik umiera chciałbym wymienić go na cały fis.
Podpowiedzcie proszę jakiego licznika mam szukać? Do jakiego roku najpóźniej? Czy musi być również z tiptronica?
Proszę o pomoc.
Będę dźwięczał.
Jankes
Mam A6 1999 1.8T tiptronic z licznikiem 1/2 fis świecącym na biało z zegarkiem elektronicznym. Tył licznika biały z dwoma kostkami.
Ponieważ licznik umiera chciałbym wymienić go na cały fis.
Podpowiedzcie proszę jakiego licznika mam szukać? Do jakiego roku najpóźniej? Czy musi być również z tiptronica?
Proszę o pomoc.
Będę dźwięczał.
Jankes
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
- Imię: Zenek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Osówka - lubelskie
Jak mówisz ze masz zegarek elektroniczny to pewnie już pół-fis i jest na CAN. Możesz wtedy instalować taki sam lub poliftowy, polecam VDO (czarny tył) - ponoć mniej problemów stwarzają. Wcześniejsze modele z czerwonym podświetlaniem mają IMMO2, białe podświetlanie i cyfrowy zegarek - IMMO3, niezależnie czy to półlift (od połowy 1999 do połowy 2001), czy poliftt_jankes pisze:Witam Kolegów. Podłączę się pod temat.
Mam A6 1999 1.8T tiptronic z licznikiem 1/2 fis świecącym na biało z zegarkiem elektronicznym. Tył licznika biały z dwoma kostkami.
Ponieważ licznik umiera chciałbym wymienić go na cały fis.
Podpowiedzcie proszę jakiego licznika mam szukać? Do jakiego roku najpóźniej? Czy musi być również z tiptronica?
Proszę o pomoc.
Będę dźwięczał.
Jankes
Tiptronic czy manual to kwestia odpowiedniego kodowania VAG.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:41
- Imię: Jankes
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kłodzko
W takim razie wynika, iż obojętnie jaki licznik z pełnym fisem i zegarkiem elektronicznym kupię (oczywiście benzyna) to podejdzie.jakosek pisze:Jak mówisz ze masz zegarek elektroniczny to pewnie już pół-fis i jest na CAN. Możesz wtedy instalować taki sam lub poliftowy, polecam VDO (czarny tył) - ponoć mniej problemów stwarzają. Wcześniejsze modele z czerwonym podświetlaniem mają IMMO2, białe podświetlanie i cyfrowy zegarek - IMMO3, niezależnie czy to półlift (od połowy 1999 do połowy 2001), czy polift
Może jeszcze podpowiesz (ktoś) jak ma być podpięta ta trzecia kostka (jak pamiętam w środku) bo rozumiem, że te boczne są plug&play.
I jeszcze słyszałem, że te środkowe kostki są w dwóch wielkościach - jaka jest różnica?
Pozdrowionka
witam Kolegow.
z gory sorry za brak polskiej czcionki ale takowej nie posiadam.
podepne sie pod temat bo delikatnie mowiac utknalem.
w serii mialem pol-fis, zegary padly i licznik zostal wymieniony na pelen. kodowaniem immo zajal sie ktos inny, zegary dzialaly palily sie tylko kontrolki zarowek i sprysku. idac dalej postanowilem dodac manetke i tu posluzylem sie tutorialem z pierwszego postu. kable kostki polaczone ale cos jest nie tak.. guziki od kompanie dzialaja. wyczytalem ze najprawdopodobniej musze przekodowac zegary tak aby odblokowac dostep do menu(zgaduje). probowalem vagcomem odjac wartosc 2 ale nie nadpisuje..
prosze Kolegow o opinie czy polaczenie kostek zawiodlo czy faktycznie musze przekodowac licznik?
z gory sorry za brak polskiej czcionki ale takowej nie posiadam.
podepne sie pod temat bo delikatnie mowiac utknalem.
w serii mialem pol-fis, zegary padly i licznik zostal wymieniony na pelen. kodowaniem immo zajal sie ktos inny, zegary dzialaly palily sie tylko kontrolki zarowek i sprysku. idac dalej postanowilem dodac manetke i tu posluzylem sie tutorialem z pierwszego postu. kable kostki polaczone ale cos jest nie tak.. guziki od kompanie dzialaja. wyczytalem ze najprawdopodobniej musze przekodowac zegary tak aby odblokowac dostep do menu(zgaduje). probowalem vagcomem odjac wartosc 2 ale nie nadpisuje..
prosze Kolegow o opinie czy polaczenie kostek zawiodlo czy faktycznie musze przekodowac licznik?
Audi (łac. audi = słuchaj, tryb rozkazujący od audire)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
- Imię: Zenek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Osówka - lubelskie
32 piny szara:
17 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
19 -On-board computer reset
Mam nadzieję że pod te podpinałeś - wtedy nic nie trzeba zmieniać, komputer to nie to samo co MENU.
Co do IMMO - nie spotkałem takiego z elektronicznym zegarkiem bez IMMO3 - białe podświetlanie to sobie można w każdym jednym założyć, ale wyznacznikiem jest tutaj środkowa część numeru xxx-919-xxx to IMMO2, xxx-920-xxx IMMO3 oraz obsługa CAN
17 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
19 -On-board computer reset
Mam nadzieję że pod te podpinałeś - wtedy nic nie trzeba zmieniać, komputer to nie to samo co MENU.
Co do IMMO - nie spotkałem takiego z elektronicznym zegarkiem bez IMMO3 - białe podświetlanie to sobie można w każdym jednym założyć, ale wyznacznikiem jest tutaj środkowa część numeru xxx-919-xxx to IMMO2, xxx-920-xxx IMMO3 oraz obsługa CAN
tak wlasnie podpialem, pozatym 14,15,16 razem z trzecim pinem od manetki do masy.
czyli normalnie powino byc plug and play bez adaptacji czy dodatkowych interwencji?
przez chwile bylo widac "OK" ale ja wcisnalem reset zapalily sie bledy zarowek, sprysk juz nie ale zadej reakcji komputera. slychac bylo cos przy bezpiecznikach ale auto za blisko sciany stoi wiec dopiero rano odsune i posprawdzam.
czyli normalnie powino byc plug and play bez adaptacji czy dodatkowych interwencji?
przez chwile bylo widac "OK" ale ja wcisnalem reset zapalily sie bledy zarowek, sprysk juz nie ale zadej reakcji komputera. slychac bylo cos przy bezpiecznikach ale auto za blisko sciany stoi wiec dopiero rano odsune i posprawdzam.
Audi (łac. audi = słuchaj, tryb rozkazujący od audire)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
- Imię: Zenek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Osówka - lubelskie
Obstawiam że coś pomieszałeś. Działanie możesz w prosty sposób sprawdzić - odłącz szarą wtyczkę i kabelek podłącz do pinu 17 lub 18 a drugi koniec na chwilę dotykaj do masy. Jeżeli będą się zmieniały ekrany na fis to znaczy że działa, a Ty coś źle podłączyłeś. U mnie to tak właśnie działa nawet bez manetki, nie zdążyłem jeszcze kupić...
tak zrobie.. tzn sprawdze z pojedynczym pinem i zobacze czy faktycznie cos sie zmienia.
...
problem rozwiazany. dzieki za pomoc.
...
wszystko pieknie ale zaowazylem, ze po wymianie blatu predkosciomierz lekko zawyza od 5 do okolo 15 km w zaleznosci od predkosci, obroty sa ok. zegary pochodza z 2.5tdi.
mozna to jakos wyregulowac?
...
problem rozwiazany. dzieki za pomoc.
...
wszystko pieknie ale zaowazylem, ze po wymianie blatu predkosciomierz lekko zawyza od 5 do okolo 15 km w zaleznosci od predkosci, obroty sa ok. zegary pochodza z 2.5tdi.
mozna to jakos wyregulowac?
Audi (łac. audi = słuchaj, tryb rozkazujący od audire)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga