Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Silnik 2,4 V6

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
wisnieg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 lip 2008, 15:04
Lokalizacja: warmia-mazury

Post autor: wisnieg » 24 wrz 2008, 09:11

Ja kupiłem taką sama A6 2.4 V6 100KW z Niemiec a tam raczej nikt z powodów celnych nie dławi silników.
Czy jest na forum fachura który wie czy zmiana chipa przywróci moc 165 KM ?

wisnieg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 lip 2008, 15:04
Lokalizacja: warmia-mazury

Post autor: wisnieg » 24 wrz 2008, 09:20

A czy ktoś orientuje się w jaki sposób jest on przytłumiony? Jeżeli to nie chip to co komputer? reszta jest identyczna

MatiA62.4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 wrz 2008, 12:32
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: MatiA62.4 » 01 paź 2008, 02:30

Witam koledzy podpowiedźcie mi co ile sie wymienia rozrząd w A6 2,4V6 30V?Podobno ten silnik jest bezkolizyjny gdy urwie się pasek...Czytałem ze co 120 tys km czy to prawda?

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 01 paź 2008, 15:25

120 tys to pierwsza wymiana później max co 100 tys
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2701
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 02 paź 2008, 00:23

Rodzaje silników 2.4 koncernu VAG.

ROK 08.95-10.97, AFM (6 CYL.), MOC 150 KM
ROK 06.97-07.98, ALF (6 CYL.), MOC 165 KM
ROK 08.97-01.99, ALW (6 CYL.), MOC 134 KM
ROK 08.98-, APC (6 CYL.), MOC 165 KM
ROK 08.98-, APS (6 CYL.), MOC 165 KM
ROK 08.98- ARJ , MOC 165 KM
ROK 11.98-, ARN , MOC 136 KM
ROK 11.98-, APZ, MOC 165 KM
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 02 paź 2008, 18:58

a AGA z lipca 97 165 KM 6 CYL. czy to samo co ALF ?

macieja910

Post autor: macieja910 » 02 paź 2008, 19:44

morfeusz27 na to czym rozni sie silnik AGA (nawiasem mowiac tez mam AGA :mrgreen: ) od ALF raczej odpowie Ci tylko naprawde dobry fahcowiec ;-)

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 02 paź 2008, 23:27

dzięki za zainteresowanie macieja910, tylko zauważyłem że nie ma tam naszych silniczków AGA, i mnie to zainteresowało <ok>

MatiA62.4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 wrz 2008, 12:32
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: MatiA62.4 » 02 lis 2008, 14:18

Również twierdzę ze silniki 2.4 i 2.8 są bardzo udane, jak toV -ka lubi być wilgotna i wycieki zdarzają sie dość czesto ale nie jest t jakis wielki problm - najczęściej spod pokrywy zaworów, Spalanie u mnie w mieście ok 12-13 l trasa różnie zalezyt jak lecisz mi wyszło (w 5 osób i pełno bagaży) 8,5l i jechalem w granicach 150-170 i mówie to szczerze a mam silniczek 2.4 jestem bardzo zadowolony bo jest żwawy i ma siłe zeby ciągnąc to co musi:) także ja go polecam:) zdecydowanie!!

Awatar użytkownika
daniel508
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 kwie 2008, 13:41
Lokalizacja: Siedlce/Tamworth

Post autor: daniel508 » 03 lis 2008, 10:54

2,4 V6 górą!!!
Srebna strzała

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 04 lis 2008, 22:54

daniel508 pisze:2,4 V6 górą!!!
posiadam ten motor od lipca, plus quattro, średnio 10litrów. W mieście zależy jaki mam dzień, ok. 12/13l. Ale samo brzmienie V6 i odejście na 3 biegu warte jest tego spalania.Poza drobnym, jak na razie z przepustnicą i lekkim poceniu się pod klawiaturą na jednej stronie żadnych problemów, jazda tym samochodem naprawdę sprawia przyjemność

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 lis 2008, 20:55

2.4 multitronic górą, ten silnik jest naprawdę super, z tą 6 biegową skrzynią potrafi być na prawde ekonomiczny przy mądrej jeździe a i poszaleć tez można.
Pozdro

Awatar użytkownika
mnaczk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 mar 2010, 19:29
Lokalizacja: Bolszewo
Kontakt:

Post autor: mnaczk » 20 mar 2010, 20:44

u mnie sytuacja wygląda tak, że tatuś miał A6 C5 98r 2,4 V6 quattro w tiptronicu 165KM w gazie i spalał mu około 15-16 l/100km ale na krótkich trasach, po mieście z klimą... teraz autko przejąłem ja... bo tata kupił A6C6 3,0 TDI V6 232KM quattro w tiptronicu i ten spala mu 10l/ 100km ropy. Rożnica jest kolosalna.... jak niebo a ziemia...nowe A6 o wiele lepiej się zbiera. Jak dla mnie A6C5 którym teraz ja jeżdżę to brakuje mu trochę mocy... mógłby się zbierać trochę lepiej. Zastanawiam się na chipowaniem go. Znajomy mechanik chipował swoją i dodało mu to około 40KM...

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 20 mar 2010, 20:56

mnaczk, no niestety Tiptronic na pierwszych dwóch biegach szału nie robi :-( od 0 do 100 jestem na równi z poprzednim swoim autem, słabszym o 60KM, lżejszym o może 200kg - również w automacie. Ale powyżej 100 naprawdę robi się przyjemnie :)

Co do chipu - niestety w wolnossakach nie wiele on daje. Mapa będzie po prostu inna, ale czy lepsza? Niestety w takich silnikach sprawność osiągnęła maksimum. Najprostrzym, a raczej najtańszym rozwiązaniem przynoszące jakieś efekty mocy to zmiana dolotu i wydechu - a jak to robić to odrazu pełniejsze wałki i można działać. Niestety coś za coś - przy takich tuningach spada dość mocno elastyczność... ;-)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 mar 2010, 21:05

A co Ty chcesz w wolnossącym chipować? Max powietrza co możesz dostarczyć to 1bar i tyle. Zmieniając mapę tylko możesz wzbogacić mieszankę co nie spowoduje wzrostu mocy a może spowodować spadek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga