[ A6 C5 2.5 Tdi] Nietypowe uszkodzenie napedu wałka rozrzadu
[ A6 C5 2.5 Tdi] Nietypowe uszkodzenie napedu wałka rozrzadu
Witam,
mam dość nietypowa sytuacje w AFB z 98r pracuje z tiptronem,
po wymianie wałków wraz z elementami współpracującymi silnik chodził poprawnie do przebiegu 4000km i nagle na prawej głowy na wałku bez wypustu (ssący) na napęd paska rozrządu urwały się 3 zęby natomiast drugi wpópracujacy z nim (wydech) wałek jak nowy bez jakichkolwiek uszkodzeń (zastosowane były wałki Ruvilla)
zastanawiam się co mogło się stać ze wynikło takie nietypowe uszkodzenie, poza tym wszystko idealnie wałki jak nowe dzwigienki ok popychacze tez ok po prostu oberwało zęby a reszta idealna?? nie wiem co o tym mysleć?? nie chce zwalczać jedynie skutku dobrze by było poznać przyczynę.
Czy słyszał ktoś o podobnym przypadku lub z autopsji zna taki przypadek?
Pozdrawiam serdecznie
Martin_RS
mam dość nietypowa sytuacje w AFB z 98r pracuje z tiptronem,
po wymianie wałków wraz z elementami współpracującymi silnik chodził poprawnie do przebiegu 4000km i nagle na prawej głowy na wałku bez wypustu (ssący) na napęd paska rozrządu urwały się 3 zęby natomiast drugi wpópracujacy z nim (wydech) wałek jak nowy bez jakichkolwiek uszkodzeń (zastosowane były wałki Ruvilla)
zastanawiam się co mogło się stać ze wynikło takie nietypowe uszkodzenie, poza tym wszystko idealnie wałki jak nowe dzwigienki ok popychacze tez ok po prostu oberwało zęby a reszta idealna?? nie wiem co o tym mysleć?? nie chce zwalczać jedynie skutku dobrze by było poznać przyczynę.
Czy słyszał ktoś o podobnym przypadku lub z autopsji zna taki przypadek?
Pozdrawiam serdecznie
Martin_RS
Pozdrawiam
Martin_rs
Martin_rs
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 21 mar 2010, 18:28
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia
Skutek inny ale przyczyna pewnie ta sama, polecam lekturę: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 86&start=0
uzyskałem info z sieci dystrybucyjnej Ruville ze jest problem z wałkami z jednej z seri wyprodukowanych pomiedzy 06.2010 a 08.2010 wyłamują się zęby na napedzie wałka tak jak to sie u mnie stało prawdopodobnie Ruville zwraca wszelkie koszta montazu i koszt uszkodzonych elementów współpracujących własnie oddaje reklamacje do rozpatrzenia zobaczymy jak sie to skończy dam znac co i jak po zakończeniu sprawy
Pozdrawiam
Martin_rs
Martin_rs
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Martin_rs- nic, tylko współczuć
. Pieniążki może i oddadzą- ale za czas i nerwy nikt Ci nie zwróci- a to droższe od pieniędzy
.
A dla potomnych:
.


A dla potomnych:
Każdy z wałków otwiera zawory ssące i wydechowe w tych motorach- nie ma czegoś takiego jak wałek ssący czy wydechowyna wałku bez wypustu (ssący) na napęd paska rozrządu urwały się 3 zęby natomiast drugi wpópracujacy z nim (wydech) wałek jak nowy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
foto uszkodzonego koła zebatego wałka i tak to wyglada
dobrze ze zeby nie wylamały sie do końca i dzieki temu zawory ok sprawdziłem rozrzad na cechy blokady pasują idealnie nic nie przeskoczyło ułamane zeby odnalezione czesci była w głowicy a czesci spłyneła do miski olejowej ale wszystkie udało sie wydostać.
Z tego co widac to moduł zebów jest żle wykonany i zebatki obu wałków nie zazebialy sie całą powierzchnia tyko połowa co widac na zebach sa wytarte w charakterystyczny sposób taka moja teoria.
I po 9 miesiącach pracy wkońcu sie ułamały trzeba bedzie wrucić do techniki flamaster i malujemy zabki przekcamy pare razy recznie wałem i sprawdzić jak sie farba sciera na zebach jak równo to ok jak czesciowo to problem.
dobrze ze zeby nie wylamały sie do końca i dzieki temu zawory ok sprawdziłem rozrzad na cechy blokady pasują idealnie nic nie przeskoczyło ułamane zeby odnalezione czesci była w głowicy a czesci spłyneła do miski olejowej ale wszystkie udało sie wydostać.
Z tego co widac to moduł zebów jest żle wykonany i zebatki obu wałków nie zazebialy sie całą powierzchnia tyko połowa co widac na zebach sa wytarte w charakterystyczny sposób taka moja teoria.
I po 9 miesiącach pracy wkońcu sie ułamały trzeba bedzie wrucić do techniki flamaster i malujemy zabki przekcamy pare razy recznie wałem i sprawdzić jak sie farba sciera na zebach jak równo to ok jak czesciowo to problem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
Martin_rs
Martin_rs
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Z tego co pamiętam to koła zębate nie są integralną częścią wałka, tylko są wykonywane osobno a potem montowane na wcisk (jak się mylę- poprawcie
).
A z 3-go i 5-go zdjęcia wynika (ta kto widzę) że otwór w zębatce został wykonany nie w osi- bo gdyby był- to byłoby OK... (wszystkie zęby mają ślady złej pracy, czy tylko po stronie połamanych?).

A z 3-go i 5-go zdjęcia wynika (ta kto widzę) że otwór w zębatce został wykonany nie w osi- bo gdyby był- to byłoby OK... (wszystkie zęby mają ślady złej pracy, czy tylko po stronie połamanych?).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
i tak jak wspomniałeś Kolego wałki robi ktoś tam dla Egona Ruville a moduły zebate jeszcze inna firma robi sa osadzane na walkach metoda ciekły azot wałek do -180stC i zaprasowywany jest na wałek gotowy moduł koła zebatego podgrzany do +250stC jak wystygnie beton tym bardziej ze to dwa rózne materiały i pewnie wałek ma wieksza zdolnosc do rozszerzania sie w temp dodatniej niż koło zebate.
Ale fakt jest jeden tych dwóch chinczyków nigdy sie nie spotkało.
tak na marginesie kupiłem dzis w ASO VW koła zebate łańcuch plus elementy współpracujace do TFSI wszystko ok pudełko ori numery ori a na samym końcy napis MADE IN CHINA a wiec ...
Ale fakt jest jeden tych dwóch chinczyków nigdy sie nie spotkało.
tak na marginesie kupiłem dzis w ASO VW koła zebate łańcuch plus elementy współpracujace do TFSI wszystko ok pudełko ori numery ori a na samym końcy napis MADE IN CHINA a wiec ...
Pozdrawiam
Martin_rs
Martin_rs