[ A6 C5] [2.5 quattro] Gumowy hamulec i twarde sprzęgło. Wał
[ A6 C5] [2.5 quattro] Gumowy hamulec i twarde sprzęgło. Wał
Witam
Od pewnego czasu zauważyłem że hamulec jest dość gumowy, nie bierze nie bierze a nagle jak zahamuje to normalnie można chwycić zębami kierownicę.
Druga rzecz to sprzęgło ostatnio zrobiło się dość twarde, wg mnie chodzi ciężej jak na lince w innych samochodach, jak pojezdzie się dłuzej na światłach aż noga boli.
Z tego co wyczytalem hamulec i sprzęgło mają wspólny układ i zbiornik płynu. Chyba od nowości czyli od 99 roku płyn nie był zmieniany.
Dlatego czy będzie to przyczyna płynu hamulcowego ?
Ile płynu wchodzi tak aby przepłukać dobrze układ oraz jego napełnienie.
Czytałem też żeby wymienić pompę sprzęgła ?
Z przepłukaniem układu hamulcowego nie będzie problemu, każdy zacisk przeleje się tak aby było widać nowy płyn. Jednak jak jest ze sprzęgłem, czytałem aby podłączyć hamulec ze sprzęgłęm itp. Lecz gdzie najlepiej to zrobić aby przeczyścić cały układ. Widziałem na zdjęciach że jest na skrzyni plastikowy element gdzie można spuścić płyn.
Oraz pytanie na temat wału jak dostane przeguby wału to czy jak sobie sam wymienie to będzie potrzeba wyważania wału czy wystarczy wymienić i założyć do auta, bo słuchać już jak jedzie się po dołkach jak wał gra.
Od pewnego czasu zauważyłem że hamulec jest dość gumowy, nie bierze nie bierze a nagle jak zahamuje to normalnie można chwycić zębami kierownicę.
Druga rzecz to sprzęgło ostatnio zrobiło się dość twarde, wg mnie chodzi ciężej jak na lince w innych samochodach, jak pojezdzie się dłuzej na światłach aż noga boli.
Z tego co wyczytalem hamulec i sprzęgło mają wspólny układ i zbiornik płynu. Chyba od nowości czyli od 99 roku płyn nie był zmieniany.
Dlatego czy będzie to przyczyna płynu hamulcowego ?
Ile płynu wchodzi tak aby przepłukać dobrze układ oraz jego napełnienie.
Czytałem też żeby wymienić pompę sprzęgła ?
Z przepłukaniem układu hamulcowego nie będzie problemu, każdy zacisk przeleje się tak aby było widać nowy płyn. Jednak jak jest ze sprzęgłem, czytałem aby podłączyć hamulec ze sprzęgłęm itp. Lecz gdzie najlepiej to zrobić aby przeczyścić cały układ. Widziałem na zdjęciach że jest na skrzyni plastikowy element gdzie można spuścić płyn.
Oraz pytanie na temat wału jak dostane przeguby wału to czy jak sobie sam wymienie to będzie potrzeba wyważania wału czy wystarczy wymienić i założyć do auta, bo słuchać już jak jedzie się po dołkach jak wał gra.
Napewno masz plyn hamulcowy do wymiany gdyz jest w ukladzie powietrze lub woda i sstad takie hamowanie, ile plynu wejdzie ciezko powiedziec zalezy jak uklad zasyfiony. Najpierw sciagnij caly plyn ze zbiornika wyrownawczego wlej nowy, kogos do pomocy i tak jak przy odpowietrzaniu odkrecasz wciskasz pedal pare razy zakrecasz wciskasz odkercasz i tak az pojawi sie nowy czysty plyn a i zaczxynasz od tylnich kol na koncu przednie he powodzenia
Bo musi byc tak zeby bylo tak jak chcemy
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- lachtom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
- Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk
Witam. U mnie podobny przypadek twardy hamulec ale mniejsza o to. Sprzęgło jest strasznie twarde do wciśnięcia jak się postoi w korku to noga może ulecieć. Biegi manual przerzuca czysto i płynnie. Co byście doradzili i czy to ma też jakiś związek z hamulcem? czy raczej problemu hamulcowego szukać gdzieś w podciśnieniu? Na takim sprzęgle jeżdżę już 1,5 roku więc wątpię żeby to było kończące się sprzęgło... choć nie znam się tak, żeby móc to ocenić
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jednakże najprawdziwszą prawdą jest, że wraz ze zmniejszeniem grubości okładzin oraz docisku, siła potrzebna do wcisnięcia sprzęgła wzrasta. Nie jest to nic awaryjnego, wynika po prostu z koniecznosci pokonania większego oporu sprężyny talerzowej docisku.lachtom pisze:Na takim sprzęgle jeżdżę już 1,5 roku więc wątpię żeby to było kończące się sprzęgło...
Trudno przez internet ocenić czy u Ciebie ta siła jest już bardzo duza czy nie
Części samochodowe online - Motostacja pl
- lachtom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
- Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk
No więc jeśli chodzi o podciśnienie to sprawdzałem dziś problem mojego hamulca i wacu ciągnie ile się da, wyciągając wężyki przy trójniku i zaworku zw. też ciągnie. Następnie wyciągnąłem wąż z kolankiem który wychodzi z serwa i było tzw psss i wężyk też wciągał mi palucha:P Wg. mechanika serwo dobre. No więc jeśli chodzi o te 2 rzeczy to dobre - podobno. Macie jeszcze jakieś propozycje co mam sprawdzic? Mówiono mi o N75 i N18 ale przy czyszczeniu turba też wyczyściłem te 2 zaworki i wyglądały i działały dobrze, więc nie wiem gdzie tu szukać przyczyny. Chętnie posłucham bardziej doświadczonych:D
[ Dodano: 2011-08-31, 18:34 ]
co do sprzęgła zgadzam się jak najbardziej tylko właśnie dziwi mnie to że od tak długiego czasu działa cały czas tak samo i wciśnięcie padału do samej podłogi nie jest konieczne. Chyba będzie konieczne ściągnięcie skrzyni:P
[ Dodano: 2011-08-31, 18:38 ]
aha i jeszcze jedno czy ten zaworek zwrotny odpowiedzialny za hamulec jest sprawny gdy - z jednej strony jest przepływ powietrza a z drugiej strony nie pozwala na powrót powietrza?
[ Dodano: 2011-08-31, 18:34 ]
co do sprzęgła zgadzam się jak najbardziej tylko właśnie dziwi mnie to że od tak długiego czasu działa cały czas tak samo i wciśnięcie padału do samej podłogi nie jest konieczne. Chyba będzie konieczne ściągnięcie skrzyni:P
[ Dodano: 2011-08-31, 18:38 ]
aha i jeszcze jedno czy ten zaworek zwrotny odpowiedzialny za hamulec jest sprawny gdy - z jednej strony jest przepływ powietrza a z drugiej strony nie pozwala na powrót powietrza?
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Co do elektrozaworów N18 i N75 to sa one na samym koncu układu podciśnienia a serwo hamulca na samym początku, więc jak jest podciśnienie na serwie to OK.
Zawór zwrotny jest z zasady zaworem jednokierunkowym.
Jednakże to że do serwa dochodzi podciśnienie nie gwarantuje jeszcze, że samo serwo dobrze pracuje. Serwo ma membrane (kwestia szczelności) oraz układ zaworków, sprężynek itp. Mogą one się rozszczelnić, pęknąć, skorodować lub zatrzeć się.
Wymieniłem kiedyś (w Golfie) serwo, niby sprawne, na nowe. Mechanik robił to na moje wyraźne życzenie i gwarancję że zapłacę
Po wymianie: niebo a ziemia Dotknięcie pedału hamulca juz powodowało, że niejako dalej sam wchodził.
Nie mam pewności czy tak jest u Ciebie, ani nie wiem jak sprawdzić bez rozbierania/wymiany. Poza tym do zamiany musisz mieć serwo co do którego jestes pewny
Zawór zwrotny jest z zasady zaworem jednokierunkowym.
Jednakże to że do serwa dochodzi podciśnienie nie gwarantuje jeszcze, że samo serwo dobrze pracuje. Serwo ma membrane (kwestia szczelności) oraz układ zaworków, sprężynek itp. Mogą one się rozszczelnić, pęknąć, skorodować lub zatrzeć się.
Wymieniłem kiedyś (w Golfie) serwo, niby sprawne, na nowe. Mechanik robił to na moje wyraźne życzenie i gwarancję że zapłacę
Po wymianie: niebo a ziemia Dotknięcie pedału hamulca juz powodowało, że niejako dalej sam wchodził.
Nie mam pewności czy tak jest u Ciebie, ani nie wiem jak sprawdzić bez rozbierania/wymiany. Poza tym do zamiany musisz mieć serwo co do którego jestes pewny
Części samochodowe online - Motostacja pl
- lachtom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
- Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk
no myśle że też od tego zacznę. O skutkach napisze w przyszlym tyg:)
[ Dodano: 2011-09-04, 21:48 ]
no i byłem u mechanika i na wacuometrze na wszystkich przewodach wychodzi - 0,9 czyli że dobrze ale wg mnie to nie jest to... już sam nie wiem w czym szukać
[ Dodano: 2011-09-04, 21:48 ]
no i byłem u mechanika i na wacuometrze na wszystkich przewodach wychodzi - 0,9 czyli że dobrze ale wg mnie to nie jest to... już sam nie wiem w czym szukać
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga