Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis

Elektryka
ODPOWIEDZ
XXMARA6XX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 23 wrz 2009, 00:15
Lokalizacja: Radom

Post autor: XXMARA6XX » 01 sie 2011, 00:47

hej zmieniłem licznik z anglika na europe zmienilem wsad to znaczy dopisalem klucze wszystko smiga, tylko alarm mi sie wlancza zaraz po uzbrojeniu go no i mam tez problem ze wskazaniami paliwa mam wachy na 30km a licznik jak i wskazówka wyświetla mi 450km a jak doleje paliwa to wskazówka zamiast wiecej podawać to podaje mniej czyli sie cofa i odwrotnie jak nie tankuje to pokazuje coraz więcej paliwa w baku. podobno dzieje sie to przez to ze założyłem licznik od a4 ktury jest identyczne co do a6 i ze sprawe mozna zalatwic tym ze trzeba zmienić pływak w baku od passata albo a4, a nie da sie tego jakos przekodować?

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 01 sie 2011, 10:14

XXMARA6XX nie da... tylko pozostaje pływak (wymiana/obrócenie)

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 01 sie 2011, 13:38

To podpowiedzcie mi koledzy teraz, mam licznik 1/2 z zolta naklejka "4BO 920 900JX", czy kupic "920 933 G" ? Bedzie wszystko jak trzeba bez cudowania czy szukac innego?

Na moim jest jeszcze na spodzie naklejeczka biala, na ktorej jest "1531 09/2004", a auto 2000r niby model 2001.
Te zegary "920 933G" sa z 2003r poliftowe z ringami, kupowac?

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 01 sie 2011, 18:33

panton pisze:
Buczek pisze:o ile się nie mylę to przełożenie tarczki nic nie da, bo jeśli zakodujesz licznik od benzyny pod diesla, to i tak obrotomierz będzie działał normalnie, czyli będzie wyskalowany tak jak do benzyny. zmienisz tarczki to będziesz miał fałszywe wskazania obrotów
chyba się jednak mylisz.... odpowiednie kodowanie sprawę załatwi chyba, że licznik USA/Anglik wtedy trzeba wymienić wsad
chyba się jednak nie mylę :p
marco23m pisze:ok. ale czy to jest kwestia tylko przelozenia tarczki ? bo i tak bym przekladal bo te z benzyny sa od anglika
XXMARA6XX, pisz na forum A4 że masz na zamianę licznika od A4 z pełnym FIS-em, na taki sam ale od A6, będzie 3 razy łatwiej i szybciej <okok>
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 02 sie 2011, 14:34

To pociągnę dalej w tym temacie swoje doświadczenie, bo nie dostałem odpowiedzi, a zaryzykowałem kupno poliftowych, bo okazja była.
Za 300 kupiłem jak nowe, do tego manetkę i kostki od kolegi z Forum, wg opisu z innego tematu zrobiłem instalację i jestem z siebie dumny, bo od pierwszego wpięcia zadziałało wszystko, znaczy wyświetlanie FISa, sterowanie itd.
Teraz zostało jedno, odczytać dane ze starego, przekodowanie nowego do auta i powinno być wszystko idealnie. Z tego co mi elektronik powiedział, powinno wszystko obyć się bez problemu, bo już sprawdzał, że w starym mam immo 3 gen, jak i w tym nowym, więc jedyne co może stanowić barierę, to pestki, ale on ma na stanie po 20zł, więc powinien jutro rano ogarnąć całość w godzinkę, w tym czasie przełożę sobie prawą manetkę i mam temat z głowy :)

Wygląd tych poliftowych jest fantastyczny, nie ma porównania nawet dokładane ringi nie wyglądają tak, jak oryginał nowszych zegarów, jak ktoś się waha, to namawiam, bo przeróbka śmiesznie prosta w sumie, wygląda na trudniejszą, ale tak na prawdę dziecinnie łatwa, mówię oczywiście o instalacji, wymianie manetki i samych zegarów, kodowanie i uruchomienie VAGiem, to już nieco inna bajka, ale od tego są specjaliści, samemu lepiej nie grzebać.

jeremy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 sie 2008, 09:46
Lokalizacja: Wasilków(białystok)

Post autor: jeremy » 02 sie 2011, 15:46

Shrek miałeś wcześniej przedlifotwe zegary z analogowym zegarkiem. Musiałeś zmieniac kable w kostkach ??

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 02 sie 2011, 15:51

Ja nie miałem w analogu, moje byłe to przedlifty z cyfrowym zegarkiem i nic nie przepinałem,
spiąłem tylko instalację manetki z szarą kostką i trzy kabelki z szarej kostki do masy i nic nie piszczy
nie pokazuje błędów płynu, żarówek itd. oraz sterowanie FISa działa właściwie bez problemu.

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 02 sie 2011, 17:47

Shrek, daj znać czy elektronik ogarnął Ci temat z adaptacją nowego licznika i kodowaniem kluczy, bo coś mi się zdaje, że nie będzie to jednak takie łatwe :p
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 02 sie 2011, 19:20

No to jakby sie ktopytal, mam poliftowe zegary w 100% dzialajace, razem z immo :D

Calosc gosciowi zajela ok godziny i od strzalu zadzialalo razem z oryginalnym stanem licznika.

Fotka przed i po i filmik z działającym immo widocznym, nie zaślepionym, żeby mi ktoś nie zarzucił, że oszukuję :)

Obrazek

Obrazek

[youtube][/youtube]

Ciekawostką jest fakt, że stan licznika głównego się niezgadza o 22km ale już nie chciało nam się dochodzić
o co kaman i dałem spokój. Ważne, że sprawdzone zostało przy okazji też, że nigdy nie był cofnięty
i jest to stuprocentowo potwierdzony przebieg mojej furmanki.
Zauważyłem tylko jedną różnicę między starym 1/2 a pełnym FISem, jak wcześniej otwierałem drzwi centralnym
z pilota, to od razu pojawiała się ikona samochodu i otwartych drzwi, teraz jest tak, że FIS jest ciemny, dopiero
jak włączę stacyjkę, pojawia się obrazek, wcześniej pali się tylko zegarek i stan licznika.
Jest to jakoś do przeprogramowania czy przepięcia, żeby zapalał się FISz otwartymi drzwiami przed przekręceniem stacyjki?

jeremy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 sie 2008, 09:46
Lokalizacja: Wasilków(białystok)

Post autor: jeremy » 05 sie 2011, 09:31

censored pisze:A orientujecie się jak jest z przekodowaniem Immo 2 na Immo 3 generacji ?? Da radę , czy tylko wywalenie immo pomoże ??

Bo nie wiem czy się bawić w zamianę licznika :PP ;)
censored oprócz kodowania immo trzeba jeszcze pozamieniać parę pinów w kostkach bo się nie zgadza ale jest to wykonalne

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 05 sie 2011, 14:19

Shrek, cieszę sie że wszystko się udało, ja niestety miałem z tym ogromne problemy, ale wydaje mi się, że u mnie musiał ktoś kombinowac we wsadzie nowego licznika i dlatego był problem z ogarnięciem tematu (pewnie zmiana przebiegu <wnerw> ).
censored pisze:A orientujecie się jak jest z przekodowaniem Immo 2 na Immo 3 generacji ?? Da radę , czy tylko wywalenie immo pomoże ??

Bo nie wiem czy się bawić w zamianę licznika :PP ;)
Zabawa z kostkami to jedno, ale immo nie zgra się, więc tylko wyłączenie immo (ale jak masz inne zabezpieczenia to nie masz sie czym przejmować, bo i tak osoba która ma zamiar ukraść Ci auto, ma sposób na immo i wyłącza go szybciej niż otwiera drzwi, więc nie ma znaczenia czy immo działa czy nie bo i tak nie jest to problem dla złodzieja.

Jeśli masz możliwość to zmieniaj, bo poliftowy jest o niebo ładniejszy <okok>
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 05 sie 2011, 15:43

Może Ci ktoś faktycznie pogrzebał, choć u mnie też nie było bez śladu po obcych łapach handlarza.
Kupiłem zegary z Allegro za 300zł, faktycznie technicznie idealne, wszystko z nimi ok, ale po sczytaniu softu
okazało się, że wszędzie tam, gdzie powinien być VIN poprzedniego wozu były same X :)
Mój magik miał obawy, czy da się wszystko odpowiednio wczytać, no ale okazałem się szczęściarzem.
Na chwilę obecną walczę z odpaleniem wyświetlania RDSu na FISie, ale nikt mi jeszcze nie odpowiedział
w innym temacie, a podłączenia jakie wydawały nam się standardowe nie zadziałały niestety, więc najprawdopodobniej
nic z tego nie będzie, ale to jakby osobny temat więc nie robię tutaj Off-Topa.

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 05 sie 2011, 21:18

censored pisze:Problem polega na tym , że nie idzie znaleźć polifta benzyny :( do TDI z 2003 mam za 250zl.
W takiej cenie, jeśli tylko sprawny, to bierz, a na forum wystaw ogłoszenie, że zamienisz na taki do benzyny <okok>

Nawet jeśli nie znajdzie się nikt na zamianę, to możesz go bez problemu sprzedać za wyższą kwotę <hura>
NA forum A4, chłopaki się niemal zabijają o liczniki od A6, zwłaszcza że ten jest od polifta...
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

marco23m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marco23m » 30 sie 2011, 13:39

mam już licznik z elektronicznym zegarkiem i pełnym fisem, po podpieciu nowego licznika wszystkie kontrolki wskazuja poprawnie tylko wiadomo mruga kontrolka immo, tylko teraz mam problem z adaptacją nowego licznika, podpowiedzcie jak zalogowac nowy licznik i zgrac immo, jak podlacze sie do licznika i odczytuje eeprom to na dole jest napis login i cztery cyfry, czy to jest pin licznika ? trzeba wpisac stary pin i nowy do ecu z tego co wiem ale nie wiem jak, pomożcie prosze, pozdrawiam

hrabia1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2011, 22:19
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: hrabia1985 » 08 wrz 2011, 22:38

Gdyby któryś z kolegów z Krakowa potrzebował wymienić wyświetlacz fis to służę pomocą. Kontakt dry_trans@wp.pl
hrabia1985

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga