[ A6 C6] STUKI, ZAWIESZENIE, KOLUMNA KIEROWNICZA, AMORKI
- Marek.max
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 29 sie 2009, 09:43
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[ A6 C6] STUKI, ZAWIESZENIE, KOLUMNA KIEROWNICZA, AMORKI
Cześć. Jak wiecie mam A6C6 ostatnio wymieniłem w niej:
-amorki nowe (dzisiaj sprawdzałem jeszcze na tych trzepaczkach do amorów)
-zawieszenie kompletne przód (8 wahaczy)
-łączniki stabilizatora
-gumy stabilizatora
-klocki przód nowe
można powiedzieć, że nie powinno już nic pukać, poowinno być ok, ale niestety nie jest, jak jadę to strasznie coś tak jak by po lewej stronie gdzieś w okolicy kielicha Makpersona pukało jest to taki chu... wie jaki ten dźwięk, do wymiany została tylko maglownica jak myślicie może to być to? Czy na makpersonie na górze jest jakieś łożysko, guma bo to może tu jest przyczyna?
Może ktoś coś poradzi, z góry dziękuję za pomoc.
Dodam, że stuki nasilają się przy hamowaniu, oczywiście na nierównościach takich jak kocie łby, nasilają się również przy skręcaniu, i przy naprawdę większych nierównościach poprzecznych.
-amorki nowe (dzisiaj sprawdzałem jeszcze na tych trzepaczkach do amorów)
-zawieszenie kompletne przód (8 wahaczy)
-łączniki stabilizatora
-gumy stabilizatora
-klocki przód nowe
można powiedzieć, że nie powinno już nic pukać, poowinno być ok, ale niestety nie jest, jak jadę to strasznie coś tak jak by po lewej stronie gdzieś w okolicy kielicha Makpersona pukało jest to taki chu... wie jaki ten dźwięk, do wymiany została tylko maglownica jak myślicie może to być to? Czy na makpersonie na górze jest jakieś łożysko, guma bo to może tu jest przyczyna?
Może ktoś coś poradzi, z góry dziękuję za pomoc.
Dodam, że stuki nasilają się przy hamowaniu, oczywiście na nierównościach takich jak kocie łby, nasilają się również przy skręcaniu, i przy naprawdę większych nierównościach poprzecznych.
- vrmaniak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 21 lut 2011, 16:59
- Lokalizacja: Racibórz/Bełchatów
Na mój skromny łeb kolego to w C6 jest zawieszenie wiolo-wahaczowe, i wydaje mnie się że błędem jest nazywać go Macpherson ( tam jest tylko dolny wahacz prowadzący ).Marek.max pisze:można powiedzieć, że nie powinno już nic pukać, powinno być ok, ale niestety nie jest, jak jadę to strasznie coś tak jak by po lewej stronie gdzieś w okolicy kielicha Makpersona pukało jest to taki chu... wie jaki ten dźwięk
A co do twoich objawów to możliwe że luz pojawił się na górnym łożysku amora.
A czy nad górnym łożyskiem wymieniłeś może gumę pośredniczącą pomiędzy amorem a kielichem na karoserii auta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 81
- Rejestracja: 29 kwie 2015, 18:23
- Lokalizacja: Szczecin
Czy amortyzator pneumatyczny może pukać? mam podobny problem,zawieszenie niby wszystko idealne,a coś stuka przy skręcaniu tylko w lewą stronę,stuka,chrobocze,nie wiem jak to nazwać. Już sprawdzili wszystko,i podobno nie ma do czego się doczepić. Mocowanie amortyzatora sprawdzone. Stuka tylko przy mocno skręconych kołach w lewo i na nierównościach. Na równej nawierzchni cisza.
- Marek.max
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 29 sie 2009, 09:43
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ja wymieniłem wszystko łącznie z tulejami na wózku (4sztuki) zawieszenie, łaczniki, końcówki, amorki cały przód miałem zmieniony i dalej pukało na prostej drodze, wystarczyło, że asfalt maił poprzeczne nierówności. stuki dochodziły z okolic amorka choć nowe były, zaryzykowałem zmieniłem i znikło. Ja mam zwykłe amorki nie pnęmat, wydaje mi sie, że z pnęumata jak by miały luz to by ciśnienie uchodziło.przemaspoll pisze:Czy amortyzator pneumatyczny może pukać? mam podobny problem,zawieszenie niby wszystko idealne,a coś stuka przy skręcaniu tylko w lewą stronę,stuka,chrobocze,nie wiem jak to nazwać. Już sprawdzili wszystko,i podobno nie ma do czego się doczepić. Mocowanie amortyzatora sprawdzone. Stuka tylko przy mocno skręconych kołach w lewo i na nierównościach. Na równej nawierzchni cisza.
Chcesz powiedzieć ,ze kupiłeś nowe amorki bo stukały nowe amorkiMarek.max pisze:Ja wymieniłem wszystko łącznie z tulejami na wózku (4sztuki) zawieszenie, łaczniki, końcówki, amorki cały przód miałem zmieniony i dalej pukało na prostej drodze, wystarczyło, że asfalt maił poprzeczne nierówności. stuki dochodziły z okolic amorka choć nowe były, zaryzykowałem zmieniłem i znikło. Ja mam zwykłe amorki nie pnęmat, wydaje mi sie, że z pnęumata jak by miały luz to by ciśnienie uchodziło.przemaspoll pisze:Czy amortyzator pneumatyczny może pukać? mam podobny problem,zawieszenie niby wszystko idealne,a coś stuka przy skręcaniu tylko w lewą stronę,stuka,chrobocze,nie wiem jak to nazwać. Już sprawdzili wszystko,i podobno nie ma do czego się doczepić. Mocowanie amortyzatora sprawdzone. Stuka tylko przy mocno skręconych kołach w lewo i na nierównościach. Na równej nawierzchni cisza.
Kupiłeś jakieś chińskie??
też wymieniłem na nowe i puka i wszystko inne wymienione na nowe oprócz maglownicy - to tez mam wymienić znowu na nowe amorki
miała palic 10l w miescie !!!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To jest nic,
ja miałem 3 razy pod rząd montowane amortyzatory SACHA, krew mnie zalewała jak musiałem jechać do serwisu i wkładali mi moje stare i przestawało pukać. Czekałem na nowe, wymieniali i znowu pykały i tak 3 razy.
Ostatecznie zdesperowany wyszukałem maile wszystkich pracowników zf/sachs polska na stronach www i naskrobałem im niezłą litanię. Odpisali i osobiście pojawili się w serwisie który to wymieniał - miał ten serwis ich certyfikaty ze szkoleń itp.
Ogólnie ostatecznie to mnie można powiedzieć zbyli... 3 para amortyzatorów poszła na testy niby do Niemiec, a po 2 tygodniach z Niemiec przyszedł list po niemiecku żeby oddali kasę. Kasę oddali, a amortyzatory ostatecznie zostały włożone KYB i po tym zabiegu cisza.
ja miałem 3 razy pod rząd montowane amortyzatory SACHA, krew mnie zalewała jak musiałem jechać do serwisu i wkładali mi moje stare i przestawało pukać. Czekałem na nowe, wymieniali i znowu pykały i tak 3 razy.
Ostatecznie zdesperowany wyszukałem maile wszystkich pracowników zf/sachs polska na stronach www i naskrobałem im niezłą litanię. Odpisali i osobiście pojawili się w serwisie który to wymieniał - miał ten serwis ich certyfikaty ze szkoleń itp.
Ogólnie ostatecznie to mnie można powiedzieć zbyli... 3 para amortyzatorów poszła na testy niby do Niemiec, a po 2 tygodniach z Niemiec przyszedł list po niemiecku żeby oddali kasę. Kasę oddali, a amortyzatory ostatecznie zostały włożone KYB i po tym zabiegu cisza.
- Marek.max
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 29 sie 2009, 09:43
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tak wymieniłem nowe amorki na nowe! Uwierz mi, że nowe nie znaczy dobre. Nie chcę Cię kłamać jakie to były amorki, bo to było dawno, ale to były amorki niemieckie. Tak jak napisałem zaryzykowałem, bo do końca pewny nie byłem, ale okazało się strzałem w dziesiątkę. Jak widzisz miałem nowe założone i z góry powinienem zakładać, że to nie amorek puka, a jednak.