Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Problem po regeneracji pompy wtryskowej

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
mokrypl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Kłodzko

[A6 C4] Problem po regeneracji pompy wtryskowej

Post autor: mokrypl » 20 sie 2011, 08:56

Witam. Korzystając z tego że miałem zamiar wymieniać rozrząd postanowiłem uszczelnić pompę. Pompę wyjął mi mechanik, który miał zająć się rozrządem i zawiozłem ją do pompiarza którego polecił mi ten że mechanik. Po przywiezieniu pompy dostałem Tel z warsztatu, że po jej założeniu jest tragedia, tzn. paliwo się pieni, auto nie trzyma na obrotach - no po prostu cuda na kiju i jeszcze „pompa cieknie tak jak ciekła”. Niestety mechanik nie zdążył mi pokazać co się dzieje z autem i wyjął ją.
Jeszcze raz zabrałem pompę do pompiarza, ten ją przy mnie otworzył jeszcze raz uszczelnił, sprawdził szczelność. Przy mnie pompa chodziła na „stole” przez jakieś 15 min i nie puściła ani kropelki.
Następnego dnia mechanik znowu założył pompę i dzieje się to samo. Przyjechałem na warsztat żeby zobaczy dokładnie na czym polega problem i okazuje się, że paliwo się zapowietrza, po dodaniu gazu auto nie wkręca się na obroty (max 2,5tyś). Wymieniliśmy węże od zasilania i powrotu na przezroczyste żeby sprawdzić gdzie zaczyna się powietrze. Przy pierwszej próbie zaczęło się pojawiać na powrocie z pompy do filtra. Przy zamkniętym obiegu powietrze zaczyna pojawiać przy wyjściu z filtra. Filtr w trakcie prac został wymieniony i na starym i nowym dzieje się to samo.
Już nie wiem co mam o tym sądzić. Dawka paliwa jest ustawiana na komputerze więc myślę że to nie jest to, pompa wygląda na szczelną. Czy ktoś może mi pomóc??

ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: ziutekr » 20 sie 2011, 09:48

Moim zdaniem mogą być dwie przyczyny. Pierwsza bak zabity jakims syfem i raz paliwo leci, raz nie. Druga złe odpowietrzenie filtra. Po zalaniu go prawie do pełna wkręcamy, odkręcamy śrube od odpowietrzenia znajdującą sie na obudowie strzykawką dolewamy do pełna, nastęnie dolewamy jeszcze pół strzykawki lub więcej bezpośrednio tam gdzie się wkręca przewód idący na pompę. Trzeba sprawdzić czy są tam dwie mosiężne podkładki, tak samo na pompie bo niektórzy niestety o nich zapominają lub są źle nałożone tzn np. jedna na drugiej zamiast naprzemiennie.

mokrypl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: mokrypl » 20 sie 2011, 13:00

Właśnie wróciłem z warsztatu. Za powietrze w paliwie odpowiedzialny był powrót z ostatniego wtrysku - wymieniony i nie cieknie auto lepiej pracuje. Jestem zły że tego nie zauważyli a ja też na to nie wpadłem, dopiero po oczyszczeniu wszystkiego sprężarką wydało się z którego miejsca cieknie.
Jednak 2,5tyś obrotów max 3tyś i auto się nie kręci. Próbowałem wrócić nim do domu ale zakopciłem tylko całe miasto i wróciłem na warsztat. Została tylko laweta i w poniedziałek wiozę je do pompiarza ma zobaczyć co i jak.

:ziutekr - wszystkie podkładki były wcześniej wymienione. Filtr tez jest raczej ok.

Andi 2.5 tdi - wczoraj był test z bańki i było to samo bo wężyk był dziurawy.

[ Dodano: 2011-08-22, 11:42 ]
Auto wróciło od pompiarza. Niestety nie było mnie przy naprawie bo musiałem być w pracy ale mechanik zawalił przy zakładaniu pompy i nie maiła odpowiedniego ciśnienia. Całe szczęście naprawa była za free...

[ Dodano: 2011-08-23, 13:14 ]
Już wszystko wiem. Ktoś - albo mechanik, albo pompiarz - nie założył, albo zgubił zaworek zwrotnego na powrocie z wtrysków i dlatego działo się z nim co się działo.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 23 sie 2011, 22:51

mokrypl pisze:Już wszystko wiem. Ktoś - albo mechanik, albo pompiarz - nie założył, albo zgubił zaworek zwrotnego na powrocie z wtrysków i dlatego działo się z nim co się działo.
Jaki zaworek? Bo ja to raczej na powrocie nie widzialem u siebie. Na zasilajacym i owszem.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 24 sie 2011, 08:52

Lechu pisze:elmi_k, jest zaworek przy pompie przy powrocie, ta spora śruba nad nastawnikiem.
Czyli mowa o "srubie drążonej" - ona jest obok nastawnika.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

mokrypl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: mokrypl » 29 sie 2011, 20:45

sorry ale nie miałem ostatnio czasu żeby tu zaglądać. Panowie powyżej mają rację.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga