[ A6 C5 2.5 Tdi] Spalanie i jak jezdzić ekonomicznie...?
to jeszcze zależy od stylu jazdy , ja sobie pomagam zmieniać biegi łopatkami w kierownicy bo np. z 2 na 3 za długo trzeba go dusić aby przeskoczył do jakiś 2300 obr , wiec ja sobie wcześniej zmieniam ręcznie ,przez to auto tez mniej spala ,trybu sport tez staram sie nie używać ,ale od czasu do czasu trzeba troche traktora przegonić
AKE w quattro to już raczej nie da sie zejsc tak żeby spalił mniej paliwa , nie ma takiej opcji , chyba że jezdzić 70 km/h
kolego mwx możemy sobie zrobić spota w jakiś dzień i pogadać sobie jak oboje z poznania jesteśmy i jeszcze może mój jeden znajomy też sie pojawi
co ty na to?



- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Napisz info co jak i kiedy TUTAJcoffin80 pisze:możemy sobie zrobić spota w jakiś dzień i pogadać sobie jak oboje z poznania jesteśmy i jeszcze może mój jeden znajomy też sie pojawico ty na to?

Panowie jak wy osiągacie takie wyniki w spalaniu??? <szok> Ja nie mogę zejść nigdy poniżej 11l w trasie przy predkości do 130 km/h. W mieście to już są dopiero herezje!! Przy ostatnim tankowaniu wyszło mi 13,7l, gdzie klima może połowę dystansu była włączona i styl jazdy dosć normalny. Zmiany biegów przy max 2500 obrotów. Rekord w spalaniu jaki udało mi się uzyskać to 11,14l gdy trasę na działkę pokonałem kilkukrotnie, a miasta było może 20% dystansu.
Przy wymianie rozrządu mechanior powiedział, że kąt wtrysku prawidło ustawiony.
Jedynie jaki mam problem teraz to odpalanie na rozgrzanym silniku, na zimnym pali od strzału, a na ciepłym czasem ma opory i dopiero za drugim razem zatrybi. Prawdopodobnie pompa zaczyna odmawiać posłuszeństwa. Gdzie szukać przyczyn takich różnic w spalaniu??
Przy wymianie rozrządu mechanior powiedział, że kąt wtrysku prawidło ustawiony.
Jedynie jaki mam problem teraz to odpalanie na rozgrzanym silniku, na zimnym pali od strzału, a na ciepłym czasem ma opory i dopiero za drugim razem zatrybi. Prawdopodobnie pompa zaczyna odmawiać posłuszeństwa. Gdzie szukać przyczyn takich różnic w spalaniu??
kolego cebza1983 staraj sie zmieniać biegi przy 2 tys i zobacz czy ci to spalanie spadnie ,ale od czasu da czasu i tak trzeba mu trochę przycisnąć żeby turbinę przedmuchać,ja dziś jechałem trase bez klimy ,predkosć 100-120 wyszło 7,5-8 l spalanie na 100 ,więc myślę że jak na taki duży silnik to nie można narzekać,ale u ciebie coś jest nie tak z tym spalaniem ,auto za dużo pali...
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
- Lokalizacja: Warszawa
Koledzy wychodzi na to że mam podobne spalanie jak inni użytkownicy AKE, mam 180KM Q Tip i po mieście przy normalnej jeździe bez szaleństw mam 11 litrów, trasa tempomat do 120km/h to około 7-7.5l
. W mieście na krótkich odcinkach, przy nierozgrzanym silniku i jeszcze w korkach to może naprawdę dużo spalić.

krolikkuba
Chciałbym Panowie oznajmić że mój kłopot z nadmiernym spalaniem został rozwikłany...Przyczyną okazała się ciężka noga właściciela...
Teraz gdy powoli się uczę obsługi pedałem gazu zauważyłem że spalanie się nieco zmniejszyło przy jeździe po mieście bo na trasie to nie miałem z tym problemów...
Kolego cebza1983 mam taki sam problem przy odpalaniu... Czy ktoś może zdiagnozować przyczynę...? Ja się nie znam na mechanice więc celowałem w świece ale chyba raczej to nie to...


Kolego Johnny_88 świece to to raczej nie będą. Ja mam 230kkm nalatane i obstawiam, że to raczej pompa siada. Niestety nie mam kabelka, bo bym zrobił logi i wrzucił do oceny. Jak tylko wrócę z urlopu to zaraz musze do mechaniora uderzyć, bo to spalanie mnie troszke stresuje. Fakt żona ma ciężką nogę, ale czy to tylko tym spowodowane to wątpię. Przedwczoraj tankowałem i ponownie wynik za wysoki, bo 13,78l na setke wyszło.
Ja u siebie nie mam fis, więc liczę "na kartce" od tankowania do tankowania..
Ostatnio 100% jazdy po mieście (nawet bez korków ostatnio) i pali mi około 11 litrów.
Ale staram się nie przekraczać 2,5 k obrotów na biegu (w sumie nie wiem, czy to dobrze)
W trasie o ile pamiętam w pełni załadowany - 4 osoby i bagażnik , prędkość zwykle koło 120 - 140 km/h - spalanie na końcu trasy (po tankowaniu do pełna) wyszło 7,5 - 8 litrów..
(teraz miło wspominam moje byłe A4 1.9 TDi 110Km - w trasie 4,5 w mieście max 7
Ostatnio 100% jazdy po mieście (nawet bez korków ostatnio) i pali mi około 11 litrów.
Ale staram się nie przekraczać 2,5 k obrotów na biegu (w sumie nie wiem, czy to dobrze)
W trasie o ile pamiętam w pełni załadowany - 4 osoby i bagażnik , prędkość zwykle koło 120 - 140 km/h - spalanie na końcu trasy (po tankowaniu do pełna) wyszło 7,5 - 8 litrów..
(teraz miło wspominam moje byłe A4 1.9 TDi 110Km - w trasie 4,5 w mieście max 7

AUDI - władca czterech pierścieni
Witajcie
Ostatnio śledzę tą rubrykę i porównuję ze swoimi osiągnięciami.\
mam AKN 2,5 TDI 150 PS 6 biegowa manual.Ostatnio testuję eko-jazdę robię średnio 150 km dziennie więc zwracam uwagę na spalanie.(na codzień jeździłem Partnerem LPG więc 100 km 24 zł teraz zabrała go żona więc muszę jeździć moją V 6
) .
80% miasto klima ,paliwo shell v-power wyszło od tankownia do tankowania 8,3 l/100 km
Panowie tym auta da się tyle spalić .
Jestem bardzo zadowolony.Warunek spokojna płynna jazda
!!Mam ochotę pogonić jadę gdzie można i delektuję się mrukiem V6 i miłym dźwiękiem Turbinki.
ÂŻyczę wszystkim samej przyjemności z jazdy Naszymi wspaniałymi szóstkami .![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Ostatnio śledzę tą rubrykę i porównuję ze swoimi osiągnięciami.\
mam AKN 2,5 TDI 150 PS 6 biegowa manual.Ostatnio testuję eko-jazdę robię średnio 150 km dziennie więc zwracam uwagę na spalanie.(na codzień jeździłem Partnerem LPG więc 100 km 24 zł teraz zabrała go żona więc muszę jeździć moją V 6

80% miasto klima ,paliwo shell v-power wyszło od tankownia do tankowania 8,3 l/100 km
Panowie tym auta da się tyle spalić .


ÂŻyczę wszystkim samej przyjemności z jazdy Naszymi wspaniałymi szóstkami .
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
oooo Roman A6
Byłem u mechanika i niestety wtrysk sterujący jest poza tolerancją. Zastanawiam się czy powinienem zrobić regenerację tylko tego jednego czy może od razu wszystkich?? Mechanik mówił, że może on być tez przyczyną podwyższonego spalania. W kompie żadnych błędów.
[ Dodano: 2011-09-12, 23:44 ]
Witam, właśnie jestem po kolejnym tankowaniu. Staraliśmy się z żoną jeździć do 2000 obrotów i wynik nie jest powalający na kolana tzn., 13,16 l. Jest lepiej, ale spodziewałem się lepszych wyników po "dziadkowej" jeździe. Wydaje mi się, że to wina tego, że zazwyczaj przejeżdzamy około 8 km i auto stoi pod pracą, aż do powrotu do domu. Czasem jeszcze jakiś wypad na zakupy czy inne sprawy załatwić. Za dwa tygodnie jadę do Zakopca to się okaże ile tak naprawdę spali w trasie, będę się starał jechać spokojnie, żeby zobaczyć jak na trasie wyjdzie.
Odnośnie wteysku więcej w tym temacie: -a6-c5-25-tdi-problem-z-wtryskiem-steru ... t38187.htm
[ Dodano: 2011-09-26, 00:29 ]
Witam, troszkę czasu minęło od ostatniego wpisu i wiele rzeczy się wyjaśniło. Spalanie w trasie uzyskałem według mnie przyzwoite tzn., zatankowałem przed wyjazdem do Zakopanego pod korek paliwo Orlen Verva i zrobiłem łącznie 819 km do zatankowania, gdzie rezerwa jeszcze sie nie włączyła, ale było już blisko. Trasa ÂŁódź -> Zakopane -> po okolicy Zakopca -> ÂŁódź. W przeliczeniu wyszło mi 7,88l na 100 km, FIS wskazywał 8,6l średnie spalanie. Jechałem dość przepisowo, czyli +10 km/h do każdego ograniczenia prędkości. Jedynie w drodze powrotnej na odcinku około 20 km na ograniczeniu 100 km/h było jechane około 140 km/h (oczywiście żona za kierownicą i nie potrafiła się powstrzymać
). Niestety to nie daje pełnego obrazu stanu mojej niuni, bo hamownia wykazała problemy, a na ich temat zapraszam do lektury w/w wątku, czyli -a6-c5-25-tdi-problem-z-wtryskiem-steru ... t38187.htm
[ Dodano: 2011-09-12, 23:44 ]
Witam, właśnie jestem po kolejnym tankowaniu. Staraliśmy się z żoną jeździć do 2000 obrotów i wynik nie jest powalający na kolana tzn., 13,16 l. Jest lepiej, ale spodziewałem się lepszych wyników po "dziadkowej" jeździe. Wydaje mi się, że to wina tego, że zazwyczaj przejeżdzamy około 8 km i auto stoi pod pracą, aż do powrotu do domu. Czasem jeszcze jakiś wypad na zakupy czy inne sprawy załatwić. Za dwa tygodnie jadę do Zakopca to się okaże ile tak naprawdę spali w trasie, będę się starał jechać spokojnie, żeby zobaczyć jak na trasie wyjdzie.
Odnośnie wteysku więcej w tym temacie: -a6-c5-25-tdi-problem-z-wtryskiem-steru ... t38187.htm
[ Dodano: 2011-09-26, 00:29 ]
Witam, troszkę czasu minęło od ostatniego wpisu i wiele rzeczy się wyjaśniło. Spalanie w trasie uzyskałem według mnie przyzwoite tzn., zatankowałem przed wyjazdem do Zakopanego pod korek paliwo Orlen Verva i zrobiłem łącznie 819 km do zatankowania, gdzie rezerwa jeszcze sie nie włączyła, ale było już blisko. Trasa ÂŁódź -> Zakopane -> po okolicy Zakopca -> ÂŁódź. W przeliczeniu wyszło mi 7,88l na 100 km, FIS wskazywał 8,6l średnie spalanie. Jechałem dość przepisowo, czyli +10 km/h do każdego ograniczenia prędkości. Jedynie w drodze powrotnej na odcinku około 20 km na ograniczeniu 100 km/h było jechane około 140 km/h (oczywiście żona za kierownicą i nie potrafiła się powstrzymać

Witam, podłącze się do tematu.
Silnik AFB 150KM, 6biegów manual, przedni napęd, zregenerowane głowice, zregenerowana pompa paliwa, kat wtrysku 1.4ATDC, temperatura 90stopni.
Początkowo przeżyłem lekkie załamanie, bo FIS wskazywał mi trasa 8.9, miasto 11l/100km.
Pełny zbiornik, kalkulator poprawił mi samopoczucie.
Trasa - 6.8l/100km, prędkość 100-110km/h
Miasto - ok 9l/100km.
Istnieje możliwość korekcji spalania wskazywanego przez FIS?
Pozdrawiam
Edit.
Znalazlem rozwiązanie:
-c5-25-tdi-wskazania-komputera-vt6079.htm
Silnik AFB 150KM, 6biegów manual, przedni napęd, zregenerowane głowice, zregenerowana pompa paliwa, kat wtrysku 1.4ATDC, temperatura 90stopni.
Początkowo przeżyłem lekkie załamanie, bo FIS wskazywał mi trasa 8.9, miasto 11l/100km.
Pełny zbiornik, kalkulator poprawił mi samopoczucie.
Trasa - 6.8l/100km, prędkość 100-110km/h
Miasto - ok 9l/100km.
Istnieje możliwość korekcji spalania wskazywanego przez FIS?
Pozdrawiam
Edit.
Znalazlem rozwiązanie:
-c5-25-tdi-wskazania-komputera-vt6079.htm