Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Dymi się z bloku silnika, prawdopodobnie z wycieku o

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 18 sie 2011, 04:17

sleppy, dobrze mowisz. Nie mam podlaczonej odmy. To wszystko przez lpg. Nic to nie szkodzi, z tego co sie orientowalem. A cieknie mi z zaslepki, jak mowisz. Juz jestem ugadany na wymiane.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 18 sie 2011, 17:01

Cześć
Jeżeli nie masz podłączonej odmy to ja bym urwał głowę gazownikowi.
Chyba, że czegoś nie rozumiem.
Odpowietrzenie nie polega na tym, że przez otwór ma iść do atmosfery, tylko eżektor przy przepustnicy ma zasysać ciśnienie z głowic.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 18 sie 2011, 18:46

Kaszeszczuk pisze:eżektor przy przepustnicy ma zasysać ciśnienie z głowic.
Dokładnie. Jest babol. Ezektor ma utrzymywać lekkie podciśnienie pod pokrywami i w skrzyni korbowej, żeby nie wywalało oleju przez uszczelki. Do tego spaliny, które dostają się do skrzyni korbowej, powinny być zasysane przez ezektor i kierowane znowu do kolektora ssącego. Można pogratulować gazownikowi.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 18 sie 2011, 19:31

Ja juz taki kupilem. Pogadam z mechanikiem i podpowiem wasze sugestie. Czy lepiej auto dac do gazownika? Mam bardzo dobrego mechanika. Moze on to zrobic?

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 18 sie 2011, 19:44

Niech gazownik zajmie się gazem i niczym więcej. Jak ktoś jest od wszystkiego to jest do niczego.
Masz zaufanego mechanika to podjedź i powiedz w czym rzecz.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 18 sie 2011, 21:11

ale zaraz.. przecierz zaslepka walka jest od grodzi a nie z boku ?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 18 sie 2011, 23:35

matelek, no ale kapie z zaślepki, na kolektor i się dymi spod dołu. Proste. Na fotkach widać skąd leci dym. A skąd kapie nie widać.
sleppy, mam kumatego mechanika, więc pewnie da radę zrobić :) Dam znać jak się z tym uporam.

A powiedzcie jeszcze jak wygląda sprawa masła w odmie? Bo jak patrzyłem na wąż, to cały uje**ny w maśle od oleju :|

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 19 sie 2011, 11:02

mi cieknie tez z tego samego miejsca ale zaslepke mam sucha - u mnie leci spod uszczelki pewnie.
Ja jak mialem m,aslo w odmie to odrazu wymienilem ezektor i odme na nowa, wraz z ta rurka co idzie za silniekiem.
Mozesz probowac zdemontowac i wyszyscic ja ale uwazaj bo lubi pekac

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 31 sie 2011, 17:04

Sprawa kształtuje się tak. Przewód do odpowietrzenia był założony nowy, puszczony w dół i całe opary bzium w atmosferę. Stary przewód do skrzyni korbowej był założony, ale, był zaślepiony. No to ten przewód lewy out, wyjąć zaślepkę i na opaskę założony stary przewód prosto do skrzyni korbowej. Tak więc odma DONE. Co do wycieku, cała zaślepka od wałka była uje***a w oleju. Założyłem nową, na dzień dzisiejszy, nie dymi. Oby to było to. :)
Pierwsza diagnoza to była uszczelka, od napinacza. Ale tam jest sucho. Wymieniona zaślepka i na razie (odpukać) jest si. Jak dalej będzie dymić, to znaczy uszczelka od napinacza. :)

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 05 wrz 2011, 10:52

A ja wam powiem tak wymieniłem uszczelkę pod korkiem i jest dużo lepiej bo z pod korka leci tylko delikatnie czyli jeszcze uszczelka w korku do wymiany (tzn. cały korek bo nie bede się bawił w doklejanie gumy z dętki). W porządku już dym nie leci z tego miejsca ale jest delikatnie mokro patrząc z góry i leci dym z tym że z drugiej strony silnika (obok filtra powietrza) i co to może być panowie ? :|
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 05 wrz 2011, 11:53

piotrek24dm pisze:A ja wam powiem tak wymieniłem uszczelkę pod korkiem i jest dużo lepiej bo z pod korka leci tylko delikatnie czyli jeszcze uszczelka w korku do wymiany (tzn. cały korek bo nie bede się bawił w doklejanie gumy z dętki). W porządku już dym nie leci z tego miejsca ale jest delikatnie mokro patrząc z góry i leci dym z tym że z drugiej strony silnika (obok filtra powietrza) i co to może być panowie ? :|
Wymieniłeś korek na takie który trzyma i już z pod niego nie leje się, ale wzrosło ciśnienie pod deklami zaworowymi i wydmuchało uszczelkę z pod prawego dekla, teraz to jedynie wymiana najlepiej obu a do tego odmy i ezektora by mieć pewność iż będzie już sucho. A jak zdejmujesz dekle to zastanów się nad wymianą uszczelek pod napinacze łańcucha... stamtąd też lubi ciec olej

Pozdro
Toperz

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 05 wrz 2011, 13:29

Od strony filtra powietrza leciał dym przed wymianą korka także to żadne uzasadnienie. 10 tys. km temu były zmieniane uszczelki pod pokrywą zaworów.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 05 wrz 2011, 14:02

a wymieniałeś odmę i ezektor? jeżeli były dobrze założone oryginały i uznamy iż trzymają to zostaje uszczelka pod napinacz (trzeba ściągać dekiel) lub zaślepka wałka z tyłu silnika. Jak leci dym to nieźle się musi lać ten olej. Uważaj by się to nie zajęło, szkoda by auta było

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 05 wrz 2011, 16:48

Zajac sie nie zajmie. Nie strasz go az tak. Kolego. Zrob tak. Filtr out, rura out oslona out i zobacz jak wyglada zaslepka walka. U mnie dymilo jak talala, a lecialo z zaslepki. Napinacz masz z przodu wiec patrz czy tam nie masz struzki oleju. Co do korka. Wiesz jak zrob? Kup drugi korek i zaloz go razem z uszczelka ze starego. Czyli 2 uszczelki. Bedziesz mial suchutko.;)

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 06 wrz 2011, 08:23

-=Rafal=- pisze: Napinacz masz z przodu
na prawej głowicy napinacz jest z tyłu, na lewej jest od przody ale osłona rozrządu zasłania trochę. Obie uszczelki da się przy odrobinie wiedzy i sprytu da się wymienić samemu jak ktoś ma możliwości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja