Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Zakówanie wałków i słów kilka o silniku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ropniok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 01 lut 2010, 01:17
Lokalizacja: Zawoja

[ A6 C5 2.5 Tdi] Zakówanie wałków i słów kilka o silniku

Post autor: ropniok » 14 sie 2011, 17:22

Witam.
Posiadam to "Cudo"
mam też między innymi Golfa II 420PS Więc brak mocy w Audi mi nie doskwierała, ale miałem do roboty rozrząd i się zaczeło...

Wszystkie rolki rozhukane, napinacz też, termostat twardy jak kamień, połowa samoregulatorów do wyrzucenia. - Co do nich jak je czyściłem to włosem drucianym z szczotki, Wystarczy za późno olej wymienić i już będą problemy z smarowaniem wałków.

Same wałki były OK. Ale bałem się tego co o nich piszą. Więc zdecydowałem się na posłanie ich do Wrocławia "Heinrich Tuning" na regenerację z ostrzejszymi krzywkami i Hartowanie -utwardzenie materiału.

Całość zamkła się w 3500zł.

Ale cudów niema.. Mianowicie:

"Czasem" jak sie nagrzeje np. wyskocze do banku, wracam i długo kręci zanim odpali.
Nie wiem czemu:? Za to co rano na dotyk.

W mocy dużo się nie poprawił ok 12sek. do 100km.
Może przez ostrzejsze krzywki ale to i nie tak "TO"

Spalanie? no raz 10L a przy jeździe Niedzielnego Emeryta do 80km ( możliwie jak najwyższy bieg jak najmniej obrotów - oczywiście bez przymulania) 7,5 - 8L

Mieszkam w Zawoi więc w korkach nie stoję, przemieszczam sie często i nie mniej jak po 15km, 300km tygodniowo.

Myślę ,że co jak co ale to w końcu TDI i nie powinno tak łykać.
Bo jak opisałem wcześniej bez pilnowania nogi 10L to lekko.

Nie sprawdzałem wtrysków.

I co jeszcze powinienem przeglądnąć by było ok?
Aha delikatnie przykopca przy dodawaniu gazu to norma??

Myślę jeszcze go zaczipować ale nie wiem czego sie po tym spodziewać?? spadku zużycia Paliwa??

Opisałem zachowania motoru, możecie opiniować, jeśli jakieś szczegóły na temat Wałków to za wczas by o tym pisać ale jak co to na PW.
Usunięto - Pkt. 29. oraz Pkt. 32c. Regulaminu Forum

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 14 sie 2011, 19:09

A jakiego spalania oczekujesz w 2.5TDI. Poczytaj na forum... w sumie gdziekolwiek byś czytał to 2.5 TDI około 10l pali normalnie.
Co do ciężkiego odpalania to zrób logi i wrzuć tutaj to coś więcej można będzie powiedzieć.
To że przykopci to nie jest norma, bo mi nie kopci i to chyba nie jest normalne. Chyba że silnik masz niedogrzany.

Poza tym nie podałeś nawet oznaczenia silnika o jakim tu mowa.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 14 sie 2011, 19:15

trzeba było kupić ośke i bez większych wyczynów można na trasie do 7 zejść...
a co do chipa to jestem za napewno nie będzie powodował większego spalania ale będzie łatwiej wyprzedzać itd.napewno znajdą się tacy co będą mówić nie ale ja nie wyobrażam sobie już zadnego mojego auta bez chipa!!!

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 14 sie 2011, 20:24

spinacz2100 pisze:trzeba było kupić ośke i bez większych wyczynów można na trasie do 7 zejść...
Zapewne te 7l masz tylko od święta. A mieć Audi i bez quattro to co innego. Na pewno zimą i w deszczowe dni się przydaje dosyć często.
Chip w 2.5 dopiero przy sprawnym silniku. A tu kolega pisze że coś nie bardzo ok.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Re: Zakówanie wałków i słów kilka o silniku

Post autor: kryhawrc » 14 sie 2011, 21:02

ropniok pisze:
"Czasem" jak sie nagrzeje np. wyskocze do banku, wracam i długo kręci zanim odpali.
Nie wiem czemu:? Za to co rano na dotyk.
zmiana dawki rozruchowej powinna wyeliminować ten problem

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 14 sie 2011, 21:34

jestem za tylko sprawny silnik + chip...
co do odpalania to obstawiam zły kąt wtrysku lub kączącą się pompe.
uwież mi że czesto jeżdze w trase i rezultat 7 litrów mam czesto.
jeżeli jade nocą prędkością 130-150 to wychodzi 7,5 ale nigdy wiecej... <lol>

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Re: Zakówanie wałków i słów kilka o silniku

Post autor: jac_ek » 15 sie 2011, 19:33

kryhawrc pisze:
ropniok pisze:
"Czasem" jak sie nagrzeje np. wyskocze do banku, wracam i długo kręci zanim odpali.
Nie wiem czemu:? Za to co rano na dotyk.
zmiana dawki rozruchowej powinna wyeliminować ten problem

absolutnie nie, ten myk pomaga na zimnym.

sprawdz obroty rozrusznika najlepiej na rozgrzanym motorku.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 15 sie 2011, 19:47

nie kolega dobrze pisze.na zimnym będzie puszczał najwyżej dymka przy paleniu a na ciepłym będzie dobrze palił tylko trzeba to umiejętnie zrobić...

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Re: Zakówanie wałków i słów kilka o silniku

Post autor: kryhawrc » 15 sie 2011, 20:50

jac_ek pisze:
kryhawrc pisze:
ropniok pisze:
"Czasem" jak sie nagrzeje np. wyskocze do banku, wracam i długo kręci zanim odpali.
Nie wiem czemu:? Za to co rano na dotyk.
zmiana dawki rozruchowej powinna wyeliminować ten problem

absolutnie nie, ten myk pomaga na zimnym.
Po wymianie hydrauliki miałem problem z odpaleniem na ciepłym. Kąt wtrysku dobry.
Zwiększenie dawki absolutnie zlikwidowało problem.
Spróbować można-zawsze możesz powrócić do poprzedniej dawki,wcześniej gdzieś sobie zapisując.

zrobisz to w ten sposób:
silnik WYÂŁÂĄCZONY > zapłon WÂŁÂĄCZONY > VC > 01-Engine > Login - 11 > wpisujesz Login* > Adaptation - 10 > Channel Number: 05 > w oknie New Value wpisujesz 33768 [możesz wpisać wyższą, lecz większość sterowników tego silnika dopuszcza maks. 33768] > Test > Save > Done, Go Back > zamknij VC > wyłącz zapłon > odczekaj minutę.

włącz zapłon > VC > 01-Engine > Login - 11 > wpisujesz Login* > Adaptation - 10 > Channel Number: 05 > Read > sprawdzasz czy nowa dawka została zapisana > jeżeli tak, wyłączasz wszystko i możesz uruchomić silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga