Witam.
Posiadam to "Cudo"
mam też między innymi Golfa II 420PS Więc brak mocy w Audi mi nie doskwierała, ale miałem do roboty rozrząd i się zaczeło...
Wszystkie rolki rozhukane, napinacz też, termostat twardy jak kamień, połowa samoregulatorów do wyrzucenia. - Co do nich jak je czyściłem to włosem drucianym z szczotki, Wystarczy za późno olej wymienić i już będą problemy z smarowaniem wałków.
Same wałki były OK. Ale bałem się tego co o nich piszą. Więc zdecydowałem się na posłanie ich do Wrocławia "Heinrich Tuning" na regenerację z ostrzejszymi krzywkami i Hartowanie -utwardzenie materiału.
Całość zamkła się w 3500zł.
Ale cudów niema.. Mianowicie:
"Czasem" jak sie nagrzeje np. wyskocze do banku, wracam i długo kręci zanim odpali.
Nie wiem czemu:? Za to co rano na dotyk.
W mocy dużo się nie poprawił ok 12sek. do 100km.
Może przez ostrzejsze krzywki ale to i nie tak "TO"
Spalanie? no raz 10L a przy jeździe Niedzielnego Emeryta do 80km ( możliwie jak najwyższy bieg jak najmniej obrotów - oczywiście bez przymulania) 7,5 - 8L
Mieszkam w Zawoi więc w korkach nie stoję, przemieszczam sie często i nie mniej jak po 15km, 300km tygodniowo.
Myślę ,że co jak co ale to w końcu TDI i nie powinno tak łykać.
Bo jak opisałem wcześniej bez pilnowania nogi 10L to lekko.
Nie sprawdzałem wtrysków.
I co jeszcze powinienem przeglądnąć by było ok?
Aha delikatnie przykopca przy dodawaniu gazu to norma??
Myślę jeszcze go zaczipować ale nie wiem czego sie po tym spodziewać?? spadku zużycia Paliwa??
Opisałem zachowania motoru, możecie opiniować, jeśli jakieś szczegóły na temat Wałków to za wczas by o tym pisać ale jak co to na PW.
[ A6 C5 2.5 Tdi] Zakówanie wałków i słów kilka o silniku
[ A6 C5 2.5 Tdi] Zakówanie wałków i słów kilka o silniku
Usunięto - Pkt. 29. oraz Pkt. 32c. Regulaminu Forum
A jakiego spalania oczekujesz w 2.5TDI. Poczytaj na forum... w sumie gdziekolwiek byś czytał to 2.5 TDI około 10l pali normalnie.
Co do ciężkiego odpalania to zrób logi i wrzuć tutaj to coś więcej można będzie powiedzieć.
To że przykopci to nie jest norma, bo mi nie kopci i to chyba nie jest normalne. Chyba że silnik masz niedogrzany.
Poza tym nie podałeś nawet oznaczenia silnika o jakim tu mowa.
Co do ciężkiego odpalania to zrób logi i wrzuć tutaj to coś więcej można będzie powiedzieć.
To że przykopci to nie jest norma, bo mi nie kopci i to chyba nie jest normalne. Chyba że silnik masz niedogrzany.
Poza tym nie podałeś nawet oznaczenia silnika o jakim tu mowa.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Zapewne te 7l masz tylko od święta. A mieć Audi i bez quattro to co innego. Na pewno zimą i w deszczowe dni się przydaje dosyć często.spinacz2100 pisze:trzeba było kupić ośke i bez większych wyczynów można na trasie do 7 zejść...
Chip w 2.5 dopiero przy sprawnym silniku. A tu kolega pisze że coś nie bardzo ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Re: Zakówanie wałków i słów kilka o silniku
zmiana dawki rozruchowej powinna wyeliminować ten problemropniok pisze:
"Czasem" jak sie nagrzeje np. wyskocze do banku, wracam i długo kręci zanim odpali.
Nie wiem czemu:? Za to co rano na dotyk.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Re: Zakówanie wałków i słów kilka o silniku
kryhawrc pisze:zmiana dawki rozruchowej powinna wyeliminować ten problemropniok pisze:
"Czasem" jak sie nagrzeje np. wyskocze do banku, wracam i długo kręci zanim odpali.
Nie wiem czemu:? Za to co rano na dotyk.
absolutnie nie, ten myk pomaga na zimnym.
sprawdz obroty rozrusznika najlepiej na rozgrzanym motorku.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Re: Zakówanie wałków i słów kilka o silniku
Po wymianie hydrauliki miałem problem z odpaleniem na ciepłym. Kąt wtrysku dobry.jac_ek pisze:kryhawrc pisze:zmiana dawki rozruchowej powinna wyeliminować ten problemropniok pisze:
"Czasem" jak sie nagrzeje np. wyskocze do banku, wracam i długo kręci zanim odpali.
Nie wiem czemu:? Za to co rano na dotyk.
absolutnie nie, ten myk pomaga na zimnym.
Zwiększenie dawki absolutnie zlikwidowało problem.
Spróbować można-zawsze możesz powrócić do poprzedniej dawki,wcześniej gdzieś sobie zapisując.
zrobisz to w ten sposób:
silnik WYÂŁÂĄCZONY > zapłon WÂŁÂĄCZONY > VC > 01-Engine > Login - 11 > wpisujesz Login* > Adaptation - 10 > Channel Number: 05 > w oknie New Value wpisujesz 33768 [możesz wpisać wyższą, lecz większość sterowników tego silnika dopuszcza maks. 33768] > Test > Save > Done, Go Back > zamknij VC > wyłącz zapłon > odczekaj minutę.
włącz zapłon > VC > 01-Engine > Login - 11 > wpisujesz Login* > Adaptation - 10 > Channel Number: 05 > Read > sprawdzasz czy nowa dawka została zapisana > jeżeli tak, wyłączasz wszystko i możesz uruchomić silnik.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga