[ A6 C5 2.5 Tdi] Brak wspomagania i dziwne drgania auta po o
[ A6 C5 2.5 Tdi] Brak wspomagania i dziwne drgania auta po o
Witam wszystkich.
Otóż niedawno (jakiś tydzień temu) kupiłem wraz z ojcem- dla niego audi a6 c5 avant(takie jak w profilu).
Auto pali na dotyk bez najmnijeszych problemów, jedyne co jest nie tak to kopcenie sadzą na czarno przy "depnięciu" co po chwili zanika, zbiera sie bardzo dobrze moim zdaniem(raz w upalny dzien i długich korkach zauwazyłem MINIMALNY spadek mocy) na wszelki wypadek pojechałe sprawdźić to do serwisu stwierdzenie mechanijka było takie:
- przy pompie było cos robione ale jeszcze chodzi w normie (norma między 3-9) u mnie jest około 3
- turbo włącza się przy 2200 obrotach
- i coś z zaworem EGR( nie sprecyzował co)
- wtryski OK
Komp nie wykazał żadnych błędów poza błędem alternatora, który Pan usunął.
Po zajechaniu pod dom i ponownej próbie odpalenia, zauważyłem ze nei mogę ruszyc kierownicą, świeci się kontrolka aku no i po jakiejś minucie coś pod maską wpada w dziwne wibracje, aż trzęsie autem
....
Co to może być? Alternator?
To mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Kamil
Otóż niedawno (jakiś tydzień temu) kupiłem wraz z ojcem- dla niego audi a6 c5 avant(takie jak w profilu).
Auto pali na dotyk bez najmnijeszych problemów, jedyne co jest nie tak to kopcenie sadzą na czarno przy "depnięciu" co po chwili zanika, zbiera sie bardzo dobrze moim zdaniem(raz w upalny dzien i długich korkach zauwazyłem MINIMALNY spadek mocy) na wszelki wypadek pojechałe sprawdźić to do serwisu stwierdzenie mechanijka było takie:
- przy pompie było cos robione ale jeszcze chodzi w normie (norma między 3-9) u mnie jest około 3
- turbo włącza się przy 2200 obrotach
- i coś z zaworem EGR( nie sprecyzował co)
- wtryski OK
Komp nie wykazał żadnych błędów poza błędem alternatora, który Pan usunął.
Po zajechaniu pod dom i ponownej próbie odpalenia, zauważyłem ze nei mogę ruszyc kierownicą, świeci się kontrolka aku no i po jakiejś minucie coś pod maską wpada w dziwne wibracje, aż trzęsie autem
....
Co to może być? Alternator?
To mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Kamil
Sprawdzałeś paski wielorowkowe.
Jeden długi napędza m.in. alternator,wisco,pompę wspomagania.
Ten krótszy tylko klimę.
Jak masz kanał to wejdz pod auto,odkręć dolną osłonę silnika,a na pewno coś zobaczysz.
Możesz również od góry sprawdzić wisco,pokręć ręką,powinien się kręcić wentylator,jednak ośka ma być nieruchoma.
A klima działa.
Jeden długi napędza m.in. alternator,wisco,pompę wspomagania.
Ten krótszy tylko klimę.
Jak masz kanał to wejdz pod auto,odkręć dolną osłonę silnika,a na pewno coś zobaczysz.
Możesz również od góry sprawdzić wisco,pokręć ręką,powinien się kręcić wentylator,jednak ośka ma być nieruchoma.
A klima działa.
Stań przodem do auta ,otwórz maskę,będziesz miał taki widok
Z tyłu miedzy chłodnicą,a silnikiem patrząc od góry
Kręcąc tym wiatrakiem,bedzie się on obracał razem z tym aluminiowym sprzęgłem,natomiast ta śruba sześciokątna na klucz 36 ma być nieruchoma.
gdy obraca się razem z wentylatorem to albo się zerwał pasek,albo stracił naprężenie.
Z tyłu miedzy chłodnicą,a silnikiem patrząc od góry
Kręcąc tym wiatrakiem,bedzie się on obracał razem z tym aluminiowym sprzęgłem,natomiast ta śruba sześciokątna na klucz 36 ma być nieruchoma.
gdy obraca się razem z wentylatorem to albo się zerwał pasek,albo stracił naprężenie.
O to chodzi zę nei mam gdzie tego zrobić sam... auto stoi na parkingu przed akademikiem;) nawet nei wiem jak teraz dostarczyć je do warsztatu . Dziekuję CI za odpowiedzi, teraz przynajmniej mam juz jakis obraz sytuacji, balem się ze będę musiał cały alternator wymieniać a to jakieś 800zł z robiocizną.
A moze ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w Krkaowie któy może zrobic to za rozsądną cenę?
A moze ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w Krkaowie któy może zrobic to za rozsądną cenę?
miałem coś takiego, przejechałem 100km bez ładowania w nocy na końcu nawet światła padły... urwała się sprężyna na napinaczu od paska i pasek spadł następnie się urwał, w serwisie powiedzieli że miałem szczęście że rozrządu nie urwało ... nowy napinacz coś koło 550 zł kosztował mnie bo poprzedni całkowicie się rozleciał ... ale nie trzęsło mi samochodem jak jechałem z zerwanym po prostu się skręcało jak w kombajnie ... ale u ciebie mogło czasem coś napsocić jak trzęsie..
Było
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
Właśnie tego się boję... że jak trzęsie po jakiejś minucie to ze coś się stało ehh mam nadzieję że będzie ok. To jest tak że czasami trzęsie jak go odpale po chwili, a czasami nie... tyle ze mam wrażnie że zaczyna trząść dopiero jak wcisne sprzęgło. Mam tylko nadzieję że mi rozrządu nie rowaliło bo jak tak.. to chyba się załamie
[ Dodano: 2011-08-14, 12:29 ]
Dziś obejrzałem to dokłądniej i moje wnioski są takie, samochodem lekko trzęsie tylko gdy jest na najwolniejszych obrotach, po dodaniu gazu o 100 rpm (wskazówka nie stoi nawet na 1000 rpm- wystarczy tylko dosłownie dotknąć gaz) silnik znów pracuje jak zegareczek).
Więc moje wnioski są takie ze pasek raczej nic nie uszkodził a w te drgania wprowadza auto alternator? lub pasek nie spadł do konca i też troszkę telepie?
Uspokoiło mnie to trochę bo gdyby pasek strzelił w rozrząd to wraz ze zwiększeniem obrotów silnika miałbym coraz większe telepanie.
Co o tym myslicie? Nie wiem jak teraz zatransportowac auto do mechanika i gdzie to najlepiej zrobić w Krakowie? Chyba pozostaje tylko laweta?
[ Dodano: 2011-08-14, 12:29 ]
Dziś obejrzałem to dokłądniej i moje wnioski są takie, samochodem lekko trzęsie tylko gdy jest na najwolniejszych obrotach, po dodaniu gazu o 100 rpm (wskazówka nie stoi nawet na 1000 rpm- wystarczy tylko dosłownie dotknąć gaz) silnik znów pracuje jak zegareczek).
Więc moje wnioski są takie ze pasek raczej nic nie uszkodził a w te drgania wprowadza auto alternator? lub pasek nie spadł do konca i też troszkę telepie?
Uspokoiło mnie to trochę bo gdyby pasek strzelił w rozrząd to wraz ze zwiększeniem obrotów silnika miałbym coraz większe telepanie.
Co o tym myslicie? Nie wiem jak teraz zatransportowac auto do mechanika i gdzie to najlepiej zrobić w Krakowie? Chyba pozostaje tylko laweta?
Miałem podobne objawy jak Ty. Po rozebraniu przodu okazało się, że urwała się śruba która trzyma rolkę napinacza. Mechanik powiedział. że jest to już któryś z kolei silnik z tą urwaną śrubą. Jest to aluminowa ósemka. Koszt naprawy razem z paskiem i demontażem przodu to ok. 350 zł. Jeżeli czeka cię za niedługo wymiana rozrządu zrób to za jednym zamachem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga