Witam, potrzebuje w miarę szybkiej i konkretnej informacji czy jest już bezpieczna instalacje dla silnika 5.0 TFSI V10? Teksty w stylu "takie coś to zbrodnia etc..." proszę zatrzymać dla siebie :P
Pozdro!
[ A6 C6] 5.0 V10
Chodzi mi o RS6 2009, w opisie jest 5.0l, dla pewności sprawdziłem jeszcze na "innych aukcjach" i wszędzie jest 5.0 
chociaż by tu:
http://allegro.pl/audi-rs6-avant-potwor ... 66613.html

chociaż by tu:
http://allegro.pl/audi-rs6-avant-potwor ... 66613.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
- Imię: Michał
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Witam,
w RS6 jest silnik 5.0 V10 TFSI natomiast w S6 oraz S8 jest motor 5.2 V10 FSI. Temat był poruszany na forum, konkretna odpowiedź brzmi owszem są instalacje 6 generacji które obsługują system FSI ale w związku z koniecznością smarowania a tym samym chłodzenia wtryskiwaczy paliwem bezołowiowym 98 oktanowym nie może następować samo spalanie gazu. Rozwiązaniem jest mieszanka gazu i benzyny, ale wtedy oszczędności praktycznie nie ma, a cena instalacji od 8000-10000 zł.
Poza tym kwestia dostrojenia takiego auta, a następnie serwisu puszczą użytkownika z przysłowiowymi torbami. Pomyśl kolego w ten sposób, że u nas jest niewielu mechaników którzy potrafią poradzić sobie ze standardowymi prostymi motorami, a co dopiero z takim silnikiem w dodatku zagazowanym.
w RS6 jest silnik 5.0 V10 TFSI natomiast w S6 oraz S8 jest motor 5.2 V10 FSI. Temat był poruszany na forum, konkretna odpowiedź brzmi owszem są instalacje 6 generacji które obsługują system FSI ale w związku z koniecznością smarowania a tym samym chłodzenia wtryskiwaczy paliwem bezołowiowym 98 oktanowym nie może następować samo spalanie gazu. Rozwiązaniem jest mieszanka gazu i benzyny, ale wtedy oszczędności praktycznie nie ma, a cena instalacji od 8000-10000 zł.
Poza tym kwestia dostrojenia takiego auta, a następnie serwisu puszczą użytkownika z przysłowiowymi torbami. Pomyśl kolego w ten sposób, że u nas jest niewielu mechaników którzy potrafią poradzić sobie ze standardowymi prostymi motorami, a co dopiero z takim silnikiem w dodatku zagazowanym.