Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] 2,5tdi 180KM quattro wymiana skrzyni tiptronic na m

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Wisnia_27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2011, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ A6 C5] 2,5tdi 180KM quattro wymiana skrzyni tiptronic na m

Post autor: Wisnia_27 » 10 sie 2011, 19:09

Poszukuję informacji na ten temat, czy ktoś przerabiał?? Jakie są potrzebne części i jak się kształtuje cenowo taka operacja?

Dziekuję za pomoc

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 10 sie 2011, 23:33

Części 1700zł i robocizna. Musisz mieć skrzynie, kompletne sprzęgło, pedał hamulca i sprzęgła, wysprzęglik, wężyk i zbiorniczek, mechanizm zmiany biegów, półoski z przegubami, galke i mieszek. I na koniec zostaje Ci kodowanie ECU ale tylko i wyłącznie poprzez zgranie nowej mapy od manuala. ÂŻadna inna metoda nie wyprowadzi ECU z trybu awaryjnego. Koszt tego to około 200 do 300zł. Tyle :)
Pozdrawiam
D@MI@N

Wisnia_27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2011, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Wisnia_27 » 11 sie 2011, 13:31

Za naprawę zawołali miedzy 4,5-5 tysia, skrzynia kompletnie do całego remontu. Zastanawiałem się nad kupnem używki tipa(z gwarancja rozruchową) za 1600-1700zl bo za pół roku planuje sprzedać autko.

Skrzynie manualną mogę mieć za 500zł, rozumiem że potrzebna jest dwumasa + sprzęgło?

Młodzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 sie 2011, 16:20
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: Młodzik » 11 sie 2011, 16:01

D@mi@n 2.8 pisze:Części 1700zł i robocizna. Musisz mieć skrzynie, kompletne sprzęgło, pedał hamulca i sprzęgła, wysprzęglik, wężyk i zbiorniczek, mechanizm zmiany biegów, półoski z przegubami, galke i mieszek. I na koniec zostaje Ci kodowanie ECU ale tylko i wyłącznie poprzez zgranie nowej mapy od manuala. ÂŻadna inna metoda nie wyprowadzi ECU z trybu awaryjnego. Koszt tego to około 200 do 300zł. Tyle :)
mała korekta potrzebnych części nie potrzebujesz zbiorniczka bo zboku przy zbiorniczku z płynem hanulcowym masz zaślepiony nosek, którego tą cześć zaślepiającą ścinasz i tyle, przegubów też nie potrzebujesz bo są takie same co w automacie tylko same pół osie są potrzebne, ale z powodu że masz Q to nie wiem czy nie będziesz potrzebował wału(ale tego nie wiem na pewno). co jest ważne pamiętaj o wężyku mięszy wysprzęglikiem a sprzęgłem bo tego osobno nie dostaniesz bo każdy kto tnie auto na części ten przewód ucina.
1700zł wydasz na części. co do roboty to ja wymieniałem w kilku A4 i w A6 skrzynie na manualną i powiem tak: roboty jest ale jeszcze raz bym wymienił bo auto po zmianie skrzyni dostaje drugie życie.

za uszkodzonego tipa i za swoje części odzyskasz minimum 1000zł

na koniec musisz pociągnąć nowe przewody do wstecznego światła, wywalić ecu od skrzyni i przekaźnik od automatu spiąć pinami na krutko żeby odpalał. o żadnym przestrajaniu ecu od silnika nie słyszałem, bo skrzynia i silnik chodzą na osobnych komputerach.

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 11 sie 2011, 23:15

Co ty koles pierdolisz za głupoty, u mnie wymiana ECU na ECU od manuala nic nie dała. Trzeba było masę wgrać nowa. Widzę że wszystkie rozumy zjadłes :)
Pozdrawiam
D@MI@N

Wisnia_27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2011, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Wisnia_27 » 12 sie 2011, 11:46

Dzięki koledzy za pomoc, trochę roboty jest przy tym. Skrzynia manualna o której mówiłem jest od zwykłej wersji z przednim napędem, od quattro jest inna??

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 12 sie 2011, 18:25

Tak. Ma wyjście na wal :)
Pozdrawiam
D@MI@N

Młodzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 sie 2011, 16:20
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: Młodzik » 12 sie 2011, 19:21

D@mi@n 2.8 pisze:Co ty koles pierdolisz za głupoty, u mnie wymiana ECU na ECU od manuala nic nie dała. Trzeba było masę wgrać nowa. Widzę że wszystkie rozumy zjadłes :)
wymiana ecu sama nic nie da bo blokuje jeszcze przekażnik od skrzyni automatycznej, trzeba go zmostkować, to popierwsze a po drugie możesz sprzwdzić na a4-klub.pl, skrzyń z automatu na manuala wymieniłem trochę w różnych autach b5,b6,c4 i wierz mi mam na ten temat pojęcie, tylko trzeba ruszyć głowa a nie dawać komuś za przeprogramowanie 300zł <figielek>

Młodzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 sie 2011, 16:20
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: Młodzik » 12 sie 2011, 21:10

niewiem na jakiej zasadzie działa on dokładnie ale steruje nim ECU skrzyni. jak ściągniesz osłonę pod kierownicą to (ja przynajmiej tak miałem w A6 i a4 b6 i b5) zobaczysz N-tą ilość przekaźników a przy jedenym nim czerwona kartka z napisem (only automatic)

[ Dodano: 2011-08-12, 21:30 ]
co do tekstu: "zdechł, nie jedzie" to wchodzisz w program o nazwie ETKA i tam masz opisaną różnice w elektryce między automatem a manualem, na tej podstawie robiłem zawsze wymiankę, trzeba dodać że w każdym aucie (b5,b6,c4 i napewno c5 w którym jeszcze wymianki nie robiłem) jest to inaczej rozwiązena. nie uważam że zjadłem wszystkie rozumy i mogę sie mylić jak każdy, nie robiłem jeszcze wymiany w C5 ale uważam, że czy w a4 czy w a6 tip działa na podobnej zasadzie. w b6 wymieniałem skrzynie multi i tam jest już więcej grzebania, ale zawsze każdemu powtarzam jest ETKA i wystarczy umieć czytać ze zrozumieniem to każdy sobie poradzi.

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 12 sie 2011, 22:01

1. Po co się pierdolic z elektryka skoro można zgrać mapę od manuala.
2. Przy automacie pompa wtryskową jest inaczej zakodowana i nowa mapa to koryguje :)
3. Po co te dywagacje skoro autor wątku pyta się Nas czy skrzynia od FWD pasuje do Quattro? :D
4. Młodzik jesteś mechanikiem widzę typu "Wieśiek co grzebie pod strzechą"
też robiłem taki Swap i nic z elektryka nie robiłem tylko wgrałem mapę :)
Pozdrawiam
D@MI@N

psadrian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 sie 2011, 17:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: psadrian » 08 lis 2011, 15:59

Witam mam problem i potrzebuje pomocy. Mam A6 2.5TDI 180km(AKE). Zmienilem skrzynie z automatu na manual i nie chce mi wejsc na obroty... 2 tys max probowalem przeprogramowac sterownik silnika ale podobno sie nie da.. nie wiem co mam zrobic czy kupawac sterownik? co z tym przekaznikiem od automatu? jesli mozesz to prosze o pomoc..

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 10 lut 2012, 11:40

Jedź
Pozdrawiam
D@MI@N

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 10 lut 2012, 11:46

Jedź do jakiegoś tunera żeby Ci wgrał do ecu mapę od manuala, koszt max 300zł, też tak robiłem, coś to pisz pw
Pozdrawiam
D@MI@N

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga