[ A6 C5] 2,5tdi 180KM quattro wymiana skrzyni tiptronic na m
[ A6 C5] 2,5tdi 180KM quattro wymiana skrzyni tiptronic na m
Poszukuję informacji na ten temat, czy ktoś przerabiał?? Jakie są potrzebne części i jak się kształtuje cenowo taka operacja?
Dziekuję za pomoc
Dziekuję za pomoc
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
Części 1700zł i robocizna. Musisz mieć skrzynie, kompletne sprzęgło, pedał hamulca i sprzęgła, wysprzęglik, wężyk i zbiorniczek, mechanizm zmiany biegów, półoski z przegubami, galke i mieszek. I na koniec zostaje Ci kodowanie ECU ale tylko i wyłącznie poprzez zgranie nowej mapy od manuala. ÂŻadna inna metoda nie wyprowadzi ECU z trybu awaryjnego. Koszt tego to około 200 do 300zł. Tyle
Pozdrawiam
D@MI@N
D@MI@N
mała korekta potrzebnych części nie potrzebujesz zbiorniczka bo zboku przy zbiorniczku z płynem hanulcowym masz zaślepiony nosek, którego tą cześć zaślepiającą ścinasz i tyle, przegubów też nie potrzebujesz bo są takie same co w automacie tylko same pół osie są potrzebne, ale z powodu że masz Q to nie wiem czy nie będziesz potrzebował wału(ale tego nie wiem na pewno). co jest ważne pamiętaj o wężyku mięszy wysprzęglikiem a sprzęgłem bo tego osobno nie dostaniesz bo każdy kto tnie auto na części ten przewód ucina.D@mi@n 2.8 pisze:Części 1700zł i robocizna. Musisz mieć skrzynie, kompletne sprzęgło, pedał hamulca i sprzęgła, wysprzęglik, wężyk i zbiorniczek, mechanizm zmiany biegów, półoski z przegubami, galke i mieszek. I na koniec zostaje Ci kodowanie ECU ale tylko i wyłącznie poprzez zgranie nowej mapy od manuala. ÂŻadna inna metoda nie wyprowadzi ECU z trybu awaryjnego. Koszt tego to około 200 do 300zł. Tyle
1700zł wydasz na części. co do roboty to ja wymieniałem w kilku A4 i w A6 skrzynie na manualną i powiem tak: roboty jest ale jeszcze raz bym wymienił bo auto po zmianie skrzyni dostaje drugie życie.
za uszkodzonego tipa i za swoje części odzyskasz minimum 1000zł
na koniec musisz pociągnąć nowe przewody do wstecznego światła, wywalić ecu od skrzyni i przekaźnik od automatu spiąć pinami na krutko żeby odpalał. o żadnym przestrajaniu ecu od silnika nie słyszałem, bo skrzynia i silnik chodzą na osobnych komputerach.
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
wymiana ecu sama nic nie da bo blokuje jeszcze przekażnik od skrzyni automatycznej, trzeba go zmostkować, to popierwsze a po drugie możesz sprzwdzić na a4-klub.pl, skrzyń z automatu na manuala wymieniłem trochę w różnych autach b5,b6,c4 i wierz mi mam na ten temat pojęcie, tylko trzeba ruszyć głowa a nie dawać komuś za przeprogramowanie 300złD@mi@n 2.8 pisze:Co ty koles pierdolisz za głupoty, u mnie wymiana ECU na ECU od manuala nic nie dała. Trzeba było masę wgrać nowa. Widzę że wszystkie rozumy zjadłes
niewiem na jakiej zasadzie działa on dokładnie ale steruje nim ECU skrzyni. jak ściągniesz osłonę pod kierownicą to (ja przynajmiej tak miałem w A6 i a4 b6 i b5) zobaczysz N-tą ilość przekaźników a przy jedenym nim czerwona kartka z napisem (only automatic)
[ Dodano: 2011-08-12, 21:30 ]
co do tekstu: "zdechł, nie jedzie" to wchodzisz w program o nazwie ETKA i tam masz opisaną różnice w elektryce między automatem a manualem, na tej podstawie robiłem zawsze wymiankę, trzeba dodać że w każdym aucie (b5,b6,c4 i napewno c5 w którym jeszcze wymianki nie robiłem) jest to inaczej rozwiązena. nie uważam że zjadłem wszystkie rozumy i mogę sie mylić jak każdy, nie robiłem jeszcze wymiany w C5 ale uważam, że czy w a4 czy w a6 tip działa na podobnej zasadzie. w b6 wymieniałem skrzynie multi i tam jest już więcej grzebania, ale zawsze każdemu powtarzam jest ETKA i wystarczy umieć czytać ze zrozumieniem to każdy sobie poradzi.
[ Dodano: 2011-08-12, 21:30 ]
co do tekstu: "zdechł, nie jedzie" to wchodzisz w program o nazwie ETKA i tam masz opisaną różnice w elektryce między automatem a manualem, na tej podstawie robiłem zawsze wymiankę, trzeba dodać że w każdym aucie (b5,b6,c4 i napewno c5 w którym jeszcze wymianki nie robiłem) jest to inaczej rozwiązena. nie uważam że zjadłem wszystkie rozumy i mogę sie mylić jak każdy, nie robiłem jeszcze wymiany w C5 ale uważam, że czy w a4 czy w a6 tip działa na podobnej zasadzie. w b6 wymieniałem skrzynie multi i tam jest już więcej grzebania, ale zawsze każdemu powtarzam jest ETKA i wystarczy umieć czytać ze zrozumieniem to każdy sobie poradzi.
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
1. Po co się pierdolic z elektryka skoro można zgrać mapę od manuala.
2. Przy automacie pompa wtryskową jest inaczej zakodowana i nowa mapa to koryguje
3. Po co te dywagacje skoro autor wątku pyta się Nas czy skrzynia od FWD pasuje do Quattro? :D
4. Młodzik jesteś mechanikiem widzę typu "Wieśiek co grzebie pod strzechą"
też robiłem taki Swap i nic z elektryka nie robiłem tylko wgrałem mapę
2. Przy automacie pompa wtryskową jest inaczej zakodowana i nowa mapa to koryguje
3. Po co te dywagacje skoro autor wątku pyta się Nas czy skrzynia od FWD pasuje do Quattro? :D
4. Młodzik jesteś mechanikiem widzę typu "Wieśiek co grzebie pod strzechą"
też robiłem taki Swap i nic z elektryka nie robiłem tylko wgrałem mapę
Pozdrawiam
D@MI@N
D@MI@N
Witam mam problem i potrzebuje pomocy. Mam A6 2.5TDI 180km(AKE). Zmienilem skrzynie z automatu na manual i nie chce mi wejsc na obroty... 2 tys max probowalem przeprogramowac sterownik silnika ale podobno sie nie da.. nie wiem co mam zrobic czy kupawac sterownik? co z tym przekaznikiem od automatu? jesli mozesz to prosze o pomoc..
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga