[A6 C5] zbieżność
[A6 C5] zbieżność
koledzy mam takie pytanko bylem na ustawianiu zbierznosci i facet powiedzial ze nie da sie jej ustawic bo lewe przednie koło jest zamocno pochylone . doradzcie cos moze słyszeliscie o takim przypadku moze tam jest jakas regulacja czy co? Moje auto to a6 c5 98 rok 2,5 tdi w titroniku autko rewelka
Ostatnio zmieniony 11 lis 2008, 18:18 przez skorup, łącznie zmieniany 2 razy.
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Pochylone bo pewnie masz któryś wahacz już wywalony, zrób najlepiej zawieche i wtedy dopiero udaj się na regulację (wiem, że to zabrzmiało banalnie ale to chyba jedyny słuszny krok żeby ustawić zbieżność solidnie)
W poprzednim aucie miałem delikatny luz na wahaczu i zaczęło lizać od środka opony, diagnosta powiedział, że dopóki nie zrobię zawiechy doputy on nie ustawi zbieżności w aucie z luzami w zawieszeniu bo po prostu się nie da.
W poprzednim aucie miałem delikatny luz na wahaczu i zaczęło lizać od środka opony, diagnosta powiedział, że dopóki nie zrobię zawiechy doputy on nie ustawi zbieżności w aucie z luzami w zawieszeniu bo po prostu się nie da.
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
zbieżność w a6 c5
Koledzy ale wachacze sa na bank dobre zero luzów a koło i tak stoi krzywo nie ma tam jakieś regulacji zeby to zrobic ?
Napewno nie jest to wina wachaczy bo sa nowe więc co to pomóżcie
Napewno nie jest to wina wachaczy bo sa nowe więc co to pomóżcie
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie wiem jak w A6, ale mam zioma co miał taki problem w bmw
pojechał na zbieżność do warsztatu, to nie dość że skasowali 100zł to było jeszcze gorzej
pojechał do innego, to ten wspominał coś o jakimś przycinaniu gum, bo było dość do bani z ustawieniem, ale właściciel zadowolony, mówi nie to autko coprawda zapłacił coś więcej chyba ok 200zł
oba były ustawiane laserowo
dziś się pytałem w pobliskim warsztacie ile za taką przyjemność, powiedzieli mi ok 50zł ( bez jakichś przycinań oczywiście)
pojechał na zbieżność do warsztatu, to nie dość że skasowali 100zł to było jeszcze gorzej
pojechał do innego, to ten wspominał coś o jakimś przycinaniu gum, bo było dość do bani z ustawieniem, ale właściciel zadowolony, mówi nie to autko coprawda zapłacił coś więcej chyba ok 200zł
oba były ustawiane laserowo
dziś się pytałem w pobliskim warsztacie ile za taką przyjemność, powiedzieli mi ok 50zł ( bez jakichś przycinań oczywiście)
Witam. Dwa dni temu zmianiałem wszystkie oponki na zimowe. Potem zrobili mi zbieżność. Przód ok, problem pojawił się przy tyle. Gośc męczył się męczył i stwierdził że tyłu mi nie ustawi bo tylna belka jest do wymiany. Koledzy nie wiecie przypadkiem jakie są koszty takiej naprawy? I czy to faktycznie trzeba wymieniac belkę czy jest jakaś inna możliwość ?:-(
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
dziwnebuchy pisze:Witam. Dwa dni temu zmianiałem wszystkie oponki na zimowe. Potem zrobili mi zbieżność. Przód ok, problem pojawił się przy tyle. Gośc męczył się męczył i stwierdził że tyłu mi nie ustawi bo tylna belka jest do wymiany. Koledzy nie wiecie przypadkiem jakie są koszty takiej naprawy? I czy to faktycznie trzeba wymieniac belkę czy jest jakaś inna możliwość ?:-(
bo z tego co mi wiadomo to tyłu się nie ustawia
chyba że to quattro
Koledzy też tak miałem lewe przednie koło pochylone a przednie prawe stoi normlanie. Mechanik mi powiedział że to sie reguluje na belce ale dziwne ze prawe koło jest nie ruszone. Byłem jeszcze w aso a tam powiedzieli ze zwrotnica moze byc skrzywiona. Nie musze dodawac ze podaczas jazdy strasznie sciaga w lewo. Możecie podpowiedziec w jaki sposob sie to ustawia i jaki jest koszt takiej naprawy?
Witam
Zapewne chodziło o specjalną belkę do ustawiania zbieżności. Samochody z wielowachaczowym zawieszeniem z przodu muszą mieć ustawiana zbieżność na specjalnej belce ponieważ ustawia się na niej tzw krzywą zbieżności a reguluje się to śrubą która jest u góry na sworzniu drążka kierowniczego. A ta belkę podkłada się pod sanki i stawia na niej auto tak by przednie koła były w powietrzu.
Jeżeli diagnosta mówi Ci, że w audi A6 , A4 lub pasacie B5 ustawia się zbieżność normalnie ( czyli tak jak w większości aut) to mijaj go szerokim łukiem. Prawie żadna stacja diagnostyczna nie ma na wyposażeniu takiej belki. W mojej mieścinie na kilka stacji tylko jedna ma ta belkę i to dlatego ze diagnostą jest gostek który pracował w servisie VW.
Koszt takiego ustawienia to od 90 do 110 zł.
W moim Pasku miałem źle ustawioną i delikatnie ściągał w prawo a przy większych prędkościach troszkę myszkował.
Zapewne chodziło o specjalną belkę do ustawiania zbieżności. Samochody z wielowachaczowym zawieszeniem z przodu muszą mieć ustawiana zbieżność na specjalnej belce ponieważ ustawia się na niej tzw krzywą zbieżności a reguluje się to śrubą która jest u góry na sworzniu drążka kierowniczego. A ta belkę podkłada się pod sanki i stawia na niej auto tak by przednie koła były w powietrzu.
Jeżeli diagnosta mówi Ci, że w audi A6 , A4 lub pasacie B5 ustawia się zbieżność normalnie ( czyli tak jak w większości aut) to mijaj go szerokim łukiem. Prawie żadna stacja diagnostyczna nie ma na wyposażeniu takiej belki. W mojej mieścinie na kilka stacji tylko jedna ma ta belkę i to dlatego ze diagnostą jest gostek który pracował w servisie VW.
Koszt takiego ustawienia to od 90 do 110 zł.
W moim Pasku miałem źle ustawioną i delikatnie ściągał w prawo a przy większych prędkościach troszkę myszkował.