Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] audi A6 2,6 94r. pekniecie pierwszego tłoka POMOCY!!

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
herrling
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2011, 09:46
Lokalizacja: Parczew

[A6 C4] audi A6 2,6 94r. pekniecie pierwszego tłoka POMOCY!!

Post autor: herrling » 08 sie 2011, 10:24

Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum wiec proszę o wyrozumiałość .Posiadam od jakiegoś czasu w/w audi kupiłem i eksploatuje w Niemczech. Pewnego dnia auto straciło moc zagotowała wodę wygoniło z układu i od tamtej pory nie auto nie żyje. Postanowiłem rozebrać i pozaglądać. Rozrząd ok. wykreśleniem wszystkie świece i zonk woda na świecach myślę ładnie uszczelki. Rozbierając dalej zdjąłem pokrywę wałka rozrządu i okazało się ze kanały olejowe na obu głowicach zalane są jakimś twardym stopionym plastikiem to mnie zaskoczyło nie wiem co to ????
Po zdjęciu głowicy zdziwiłem się jeszcze bardziej gdy zobaczyłem pęknięty / wyszczypany pierwszy tłok reszta spoko i nie wiem co robić wymienić jeden tłok wyrwać silnik zrobić mu pełny rentgen czy wymieniać silnik .??
Co robić opłaca misie to naprawiać ?? Czy kopic gołe 2,6 i przełożyć częśći ?? Jaka mogla być przyczyna pęknięcia tłoka.
Proszę o pomoc i rady co zrobić.
Z góry dziękuje.
Z poważaniem herrling
Pozdrawiam

lelum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lelum » 08 sie 2011, 12:31

Pewnie rozpadła się i wpadła do silnika plastikowa kierownica powietrza z kolektora dolotowego. Kup drugi silnik i przełóż w całości.

herrling
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2011, 09:46
Lokalizacja: Parczew

Post autor: herrling » 08 sie 2011, 12:58

Jest siatka w deklu przy odmie czy jest to możliwe ??a przez kolekto ssącym do wałka rozrządu by się nie dostało. Silnik jest prawie wyjęty zawsze mogę miskę olejowa odkręcić, ale chyba raczej nie ma sensu wymieniać jednego tłoka. Jeszcze mogło dojść do przegrzania silnika tak szczerze powiedziawszy to po utracie mocy jeszcze silnik był kilka kilometrów katowany najprawdopodobniej już bez płynu chłodniczego. Po czym rozpoznam ze silnik jest na 100% przegrzany??Dodam ze tuleja tłoka wygląda dobrze zero rys i praktycznie zerowy progu jak na 230000 km .

lelum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lelum » 08 sie 2011, 22:38

nie wiem czy rozumiesz co mam na mysli... Obrazek

herrling
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2011, 09:46
Lokalizacja: Parczew

Post autor: herrling » 09 sie 2011, 00:12

wątpię zęby to było to plastik który zalał walki rozrządu był czarny po wyjęciu silnika i po grubszym prześwietleniu okazało się ze to nie pękniecie tłoka lecz jego wypalenie cala lewa strona posła nowy silnik nie opłaca się naprawiać ,a plastik znajdował się również w smoku miski olejowej i w kanałach filtra oleju. Jutro sprawdzę czy w tym kolektorze jest wszystko ok.......Dzisiaj już nie dam rady.....
Dziękuje za pomoc ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja