Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] 2.7 biturbo - Dziwna przypadłość

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

[ A6 C5] 2.7 biturbo - Dziwna przypadłość

Post autor: djkrysztof » 30 lip 2011, 23:20

Witam,

Jestem szczęśliwym posiadaczem audi 2.7 biturbo quattro z 2001 roku. Jest to wersja z USA więc automat - dokładnie tiptronic.

Jeżeli chodzi o samą skrzynie to jest w dobrym stanie, nie szarpie na żadnym biegu. Bardzo kulturalnie i płynnie zmienia biegi. Jedyny problem jaki z nią mam to funkcja tiptronic, której fizycznie nie ma !
Gdy lewarek jest w pozycji pracy tiptronic auto jedzie na aktualnym biegu, żadnej reakcji na położenie pedału gazu. Nawet na fisie nie ma zmiany na "1,2..."
Dodam że po podłączeniu vag'a nie ma żadnych błędów.

Co myślicie o tym Drodzy koledzy ?
Może ktoś miał podobną sytuację ?

marpis

Re: 2.7 biturbo - Dziwna przypadłość

Post autor: marpis » 31 lip 2011, 00:49

djkrysztof pisze:Gdy lewarek jest w pozycji pracy tiptronic auto jedzie na aktualnym biegu, żadnej reakcji na położenie pedału gazu.
Tiptronic to nie nazwa jakiejś funkcji, tylko rodzaju skrzyni biegów ;-)
Domyślam się, że chodzi Ci o tryb manualnej zmiany biegów, aktywowany poprzez przesunięcie lewarka w prawo pomiędzy znaczki + -.
Jeśli tak, to z tego co piszesz, skrzynia działa prawidłowo. W tej pozycji wciśnięcie pedała gazu nie ma żadnego wpływu na zmianę biegów (no chyba, że zagrożone jest bezpieczeństwo silnika - zbyt wysokie, lub zbyt niskie obroty - wtedy bieg jest zmieniany automatycznie).
Ponieważ jest to tryb manualny, biegi zmienia się ręcznie ;-)
I tu mamy dwie wersje. Jedna - we wszystkich modelach ze skrzynią tiptronic - zmiana biegów, poprzez przesunięcie lewarka zmiany biegów w górę, lub w dół w kierunku znaczków + -, co powoduje zmianę o jeden bieg w górę lub w dół. Druga - w niektórych modelach mamy dodatkowo możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy.

djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

Post autor: djkrysztof » 31 lip 2011, 09:37

Oczywiście chodziło mi o zmianę sekwencyjną biegów. Dokładniej : po zmianie na + lub - skrzynia w ogóle nie reaguje. Auto jedzie na jednym aktualnym biegu. Tak jak pisałem na wyświetlaczu fis również nic się nie zmienia, cały czas jest funkcja standardowego automatu a nie tiptronicu.
Ja u siebie nie posiadam łopatek przy kierownicy , ale podejrzewam że gdybym miał to skrzynia również by nie przerzucała biegów.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 31 lip 2011, 09:55

djkrysztof, znaczy to że albo sterownik się posypał, albo wybierak nie przełącza.
Rozumiem że w pozycji sekwencyjnej zmiany automat sam przerzuca biegi?

djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

Post autor: djkrysztof » 31 lip 2011, 10:27

sebastian855
Podczas jazdy w trybie sekwencyjnych zmiany biegów auto jedzie na aktualnym biegu, ciągnie prawie do odcięcia zapłonu, po czym zmieni sobie bieg na wyższy - to jest chyba ta ochrona silnika przed zbyt wysokimi obrotami.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 31 lip 2011, 10:41

djkrysztof, no to są dwie opcje albo nie ma styku na samym wybieraku biegów,
albo sterownik się spierniczył.

djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

Post autor: djkrysztof » 31 lip 2011, 10:56

Jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy to ten sterownik czy wybierak ?
Drugie pytanko : Czy każdy sterownik tiptronic pasuje czy musi być do danej pojemności i roku auta ?
A6 C6 4.2 - jest <3
A6 C5 2.7 biturbo - był
Rover 620 Si - był

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 31 lip 2011, 11:11

jakby sterownik się posypał to w trybie D również byłyby problemy... na 99% padła płytka przy lewarku która odpowiada za zmianę w trybie tiptronica
Dla potwierdzenia tego co piszę podłącz VAGa i zobaczy czy są jakieś błędy na 02 - jeżeli nie ma to potwierdzi to co napisałem wyżej.. zdejmujesz manetkę, później "żaluzje" i pod tym jest plastikowa płytka z sensorem, która jest uszkodzona... w przypadku przełączania w trybie TIPa + i - nie ma żadnej reakcji bo sterownik nie dostaje informacji... jeżeli byś miał kierownicę z łopatkami i przesunął dźwignie w prawo.. w pozycji TIPa to łopatkami mógłbyś zmieniać biegi...

djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

Post autor: djkrysztof » 31 lip 2011, 11:34

panton rozumiem, powiedz mi tylko czy (zakładając że padłą ta płytka) mogę gdzieś kupić taką płytkę bo na aledrogo nie widziałem. Ewentualnie czy można ją jakoś zregenerować ?
A6 C6 4.2 - jest <3
A6 C5 2.7 biturbo - był
Rover 620 Si - był

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 31 lip 2011, 11:50

ten element nadaje się do wymiany... tego już nie naprawisz.. oczywiście sam element jest do kupienia i nie kosztuje jakieś straszne pieniądze (nie chcę wprowadzić w błąd ale coś ok 200-300zł) - źródła nie podam więc musisz podzwonisz, poszukać.. i przy rozbieraniu tego, wymianie delikatnie na spokojnie działaj...

djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

Post autor: djkrysztof » 31 lip 2011, 12:01

Ok dzięki koledzy za pomoc. Mam już nakreślony kierunek działania. Jak tylko okaże się że to jest całym problemem poleci z mojej strony podziękowanie.
Narazie tematu nie zamykam.

p.s. panton - wiesz może jak nazywa się ten element ? co by nie tłumaczyć innym: http://translator.telewizor.eu od A do Z o co mi chodzi ;)
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 14:37 przez djkrysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C6 4.2 - jest <3
A6 C5 2.7 biturbo - był
Rover 620 Si - był

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 31 lip 2011, 12:02

szukałem tej płytki z sensorami by Ci pokazać jak to wygląda i znalazłem

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1719743 ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga