[A6 C5 1.9 Tdi] Brak mocy, samochód w ogóle nie ciągnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 18:59
- Lokalizacja: Przemyśl
[A6 C5 1.9 Tdi] Brak mocy, samochód w ogóle nie ciągnie.
Witam, dzisiaj kiedy wracałem z wycieczki utknąłem w korku na serpentynach pod górę, jechałem na 1 biegu, wyprzedziłem samochód przede mną ( przeciągnąłem na 1 biegu na jakies 3,7tys obr/min) wrzuciłem 2 i jade do góry i nagle czuję, że samochód w ogóle nie chce jechać, tak jakbym nie miał w ogóle turbiny. Dojechałem do domu patrze pod maskę ale tam nic nie zobaczy, wycieków nie ma, wszystko wygląda ok. Co to może byc?? turbina?? moze jakiś zawór? i czemu tak nagle? Wczesniej zadnych objawów braku mocy nie było. Pomożcie
Proponowałbym posprawdzać gumowe węże idące do turbiny i intercoolera, może być któryś pękniety oraz wężyki podciśnieniowe na początek. Oczywiście podłaczenie pod VAG prawdę Ci powie.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 18:59
- Lokalizacja: Przemyśl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
17965?Agrzesiek6 pisze:Witam, właśnie wróciłem z samochodu. Zapiołem VAG'a pokazało błąd i właśnie tu jest problem bo zapomniałem go sobie zapisać, w każdym razie numer 17.... (coś tam coś tam) ciśnienie doładowania.............. (coś tam coś tam) Po skasowaniu błedu samochód idzie jak rakieta. Zobaczymy co będzie dalej.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 18:59
- Lokalizacja: Przemyśl
Po czyszczeniu EGR-a brak mocy
Witam mam taki problem: otóż zabrałem się za czyszczenie EGR, oraz wymianę termostatu z płynem chłodniczym.
Czyszczenie egr-a poszło bez problemu wraz z wymianą uszczelki od kolektora oraz egr-a.
Wymiana termostatu poszła też ok.
Problem cały polega na tym, że auto nie ma mocy. W ogóle nie załancza się turbina- bo nie słychać jej pracy,ani pod gruszką nie rusza się sztanga. Posprawdzałem wszystkie możliwe wężyki i wszystko ok. Wężyk który dochodzi do egr-a nie zasysa powietrza na rozgrzanym i zimnym silniku. Kolega pożyczył mi nowy zamów N75 podpiełem go i problem nadal ten sam- brak mocy.
Po podpięciu do kompa wyskoczyły 2 błędy: 19586 i 17964 - zostały skasowane i bez zmian.
Warto dodać, iż przed wymianą termostatu z płynem oraz czyszczeniu egr-a z kolektorem wszystko było OK, żadnym błędów, auto miało moc.
Proszę was co może być przyczyną tego?
Pozdrawiam.
Czyszczenie egr-a poszło bez problemu wraz z wymianą uszczelki od kolektora oraz egr-a.
Wymiana termostatu poszła też ok.
Problem cały polega na tym, że auto nie ma mocy. W ogóle nie załancza się turbina- bo nie słychać jej pracy,ani pod gruszką nie rusza się sztanga. Posprawdzałem wszystkie możliwe wężyki i wszystko ok. Wężyk który dochodzi do egr-a nie zasysa powietrza na rozgrzanym i zimnym silniku. Kolega pożyczył mi nowy zamów N75 podpiełem go i problem nadal ten sam- brak mocy.
Po podpięciu do kompa wyskoczyły 2 błędy: 19586 i 17964 - zostały skasowane i bez zmian.
Warto dodać, iż przed wymianą termostatu z płynem oraz czyszczeniu egr-a z kolektorem wszystko było OK, żadnym błędów, auto miało moc.
Proszę was co może być przyczyną tego?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
słuchaj nie wiem czy za bardzo pomogę ale ja miałem raz tak że właśnie samochód nie miał w ogóle mocy, tak właśnie jakby nie było turbo, okazało się że to wina tych cieniutkich wężyków od podciśnienia które idą (wiadome, nie tylko tam) za tą plastikową rurą dolotową a przed ścianą grodziową, nie wiem jak u Ciebie ale u mnie one są tam luźno połączone tzn części plastikowa jest wsunięta w część gumową od tak po prostu zresztą jak wszystkie te wężyki, musisz dobrze to posprawdzać a jeśli wszystko będzie połączone to sprawdź jeszcze (bo ja też tak miałem) czy te wężyki od podciśnienia gumowe nie są na końcach popękane tak że za luźno nachodzą na części plastikowe bo wtedy też nie będzie mocy
Rozebrałem egr i złożyłem jeszcze raz.
Wężyki wszystkie całe, żaden nie jest przedarty, wszystkie dobrze podłączone.
Jutro daję auto do mechanika. Jak usterka zostanie zlokalizowana, oraz naprawiona napisze co było powodem tej awarii.
A więc tak: okazało się że podczas czyszczenie egr-a w ropie uszkodziły się dwie membrany...
Usterka naprawiona po przez kupno nowego egr-a:). Teraz auto chodzi tak jak chodziło, z taką różnicą ze w ogóle nie kopci
Sam sobie zgotowałem ten prezencik
Wężyki wszystkie całe, żaden nie jest przedarty, wszystkie dobrze podłączone.
Jutro daję auto do mechanika. Jak usterka zostanie zlokalizowana, oraz naprawiona napisze co było powodem tej awarii.
A więc tak: okazało się że podczas czyszczenie egr-a w ropie uszkodziły się dwie membrany...
Usterka naprawiona po przez kupno nowego egr-a:). Teraz auto chodzi tak jak chodziło, z taką różnicą ze w ogóle nie kopci

Sam sobie zgotowałem ten prezencik

Ostatnio zmieniony 19 gru 2012, 15:04 przez trnava, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Podepnę się do tematu:
Ja również miałem ostatnio podobne objawy tzn. coś jakby "kaganiec" na 4 i 5 biegu - nie wchodził na obroty i nie przyspieszał praktycznie w ogóle
VAG pokazal błąd 17964 - za niska wartość podciśnienia. Podjechałem do "kumatego kolegi", który kiedyś grzebał przy egr w swoim Sharanie i stwierdził, ze zanim coś wymienimy "grubego" tzn. np. egr, czy turbo do regeneracji -trzeba sprawdzić cały układ "organoleptycznie". I sprawdził...
Okazało się, ze na przewodzie podciśnienia dochodzącym do egr skądś od przodu ok. turbiny (nie znam się) jest małe przetarcie, przez co zasysa się powietrze i układ nie trzyma podcisnienia. Nawet prowizoryczne "załatanie" przewodu izolacją (a wewnątrz cienka rurka miedziana - bo akurat w wekendową noc nic innego nie mieliśmy) już dużo dało, ale trzeba go wymienic na nowo. Pozdrawiam wszystkich cierpliwych szperaczy...
Ja również miałem ostatnio podobne objawy tzn. coś jakby "kaganiec" na 4 i 5 biegu - nie wchodził na obroty i nie przyspieszał praktycznie w ogóle

Okazało się, ze na przewodzie podciśnienia dochodzącym do egr skądś od przodu ok. turbiny (nie znam się) jest małe przetarcie, przez co zasysa się powietrze i układ nie trzyma podcisnienia. Nawet prowizoryczne "załatanie" przewodu izolacją (a wewnątrz cienka rurka miedziana - bo akurat w wekendową noc nic innego nie mieliśmy) już dużo dało, ale trzeba go wymienic na nowo. Pozdrawiam wszystkich cierpliwych szperaczy...

gwizdek