Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6 2.0 Tdi] wymiana silnika? może ktoś doradzi?

Silniki wysokoprężne
andu_000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:56
Lokalizacja: Kraków

[ A6 C6 2.0 Tdi] wymiana silnika? może ktoś doradzi?

Post autor: andu_000 » 22 lip 2011, 15:33

ponad miesiąc temu padła turbina przebieg wynosi 170 000 wiec nie było w tym nic dziwnego. jednak wczoraj zapaliła sie czerwona kontrolka oleju. ja wiem że oznacza to brak ciśnienia jednak siostra nie wiedziałam(sadząc ze trzeba wymienić olej). przejechała autem ok.7 km. dzis mechanik poinformował że stało sie coś z pompom.brak smarowania spowodował duże zmniejszenie żywotności silnika i oczywiście turbiny. ciągle czekam na ostateczna diagnozę a mechanik doradza pozbyc sie jak najszybciej auta. nie wiem co zrobi?! wymiana silnika? moze ktos byl w podobnej sytuacji i jest w stanie doradzić?

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 23 lip 2011, 00:53

W podobnej sytuacji było wielu użytkowników Audi A4 i A6 ze mną włącznie.
Możliwych opcji jest kilka, decyzja należy do Ciebie:
- wymiana silnika i regeneracja/wymiana turbiny - koszt ok 3500zł + 1300zł części + ok 2000zł robocizna
- naprawa napędu pompy oleju - jeżeli ma to być zrobione porządnie to koszt 2000zł + regeneracja/wymiana turbiny 1300zł, minus jest taki, że jeśli silnik został przytarty to może źle pracować i stwarzać dalsze problemy
- sprzedaż auta z uszkodzonym silnikiem - typowo pod SWAP

każde rozwiązanie ma plusy i minusy:
1. spore koszty ale częściowo zwrócą się ze sprzedaży podzespołów starego silnika, jeśli kupisz dobry silnik masz w miarę pewne wauto na dłuższy czas (na pewno nie wystąpi ta sama usterka)
2. spore koszty a efekt może być mizerny - nie polecam przy tak długiej jeździe bez oleju
3. problem z głowy (jeśli ktoś kupi auto którego nie można nawet odpalać przed zakupem) - wiąże się to z duża utratą wartości

Osobiście wybrałbym (i tak też wybrałem gdy miałem awarię) opcję nr 1.
Auto 2 lata od swapu, aktualnie z mocą ponad 200KM i 430Nm, do dziś jeździ bez większych awarii u nowego właściciela.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

canonarrow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 07 mar 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: canonarrow » 27 lip 2011, 15:13

A tak trochę rozszerzając temat: Jaki silnik można przeszczepić w miejsce 2.0TDI? Poza oczywiście inną wersja (nowsza) 2.0?
Piękna jest :D

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 28 lip 2011, 02:17

Tylko 2.0 TDI, nie ma sensu montaż innego motoru ponieważ koszty przekroczyłyby zakup auta z fabrycznie innym silnikiem po sprzedaży starego auta.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga