
[A6 C6 2.0 TDI 140 KM BRE] filtr DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 lip 2010, 18:53
- Lokalizacja: POLSKA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
68,75marchem pisze:A gdzie można (w której grupie,bloku)sprawdzić poziom zapełnienia?TuneFORCE pisze:W grupie VW sprawność filtra fap/dpf można ocenić na podstawie dwóch różnych wartości, nasycenia i zapełnienia filtra.
To co widzicie w % to nasycenie a to co w "jednostkach" to zapełnienie, po wypalaniu nasycenie powinno spaść do zera ale zapełnienie nigdy się nie zmniejszy a gdy osiągnie pewien poziom to pozostanie tylko wymiana filtra.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
Mam zapytanie moze mi ktos powiedziec gdzie odczytac poziom zapelnienia DFP w silnikach CR? Mam VCDS i niestety w grupie 75/3 nie mam wartosci sensownych do odczytu.TuneFORCE pisze:68,75marchem pisze:A gdzie można (w której grupie,bloku)sprawdzić poziom zapełnienia?TuneFORCE pisze:W grupie VW sprawność filtra fap/dpf można ocenić na podstawie dwóch różnych wartości, nasycenia i zapełnienia filtra.
To co widzicie w % to nasycenie a to co w "jednostkach" to zapełnienie, po wypalaniu nasycenie powinno spaść do zera ale zapełnienie nigdy się nie zmniejszy a gdy osiągnie pewien poziom to pozostanie tylko wymiana filtra.
albo przejazd 30 minutowy z predkoscia 200kmh lub wypalenie wymuszone dpf za pomoca np vcdsTuneFORCE pisze:W grupie VW sprawność filtra fap/dpf można ocenić na podstawie dwóch różnych wartości, nasycenia i zapełnienia filtra.
To co widzicie w % to nasycenie a to co w "jednostkach" to zapełnienie, po wypalaniu nasycenie powinno spaść do zera ale zapełnienie nigdy się nie zmniejszy a gdy osiągnie pewien poziom to pozostanie tylko wymiana filtra.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
jak coś będzie w aucie zwalone to nawet to nie pomożecadamuro pisze:albo przejazd 30 minutowy z predkoscia 200kmh lub wypalenie wymuszone dpf za pomoca np vcdsTuneFORCE pisze:W grupie VW sprawność filtra fap/dpf można ocenić na podstawie dwóch różnych wartości, nasycenia i zapełnienia filtra.
To co widzicie w % to nasycenie a to co w "jednostkach" to zapełnienie, po wypalaniu nasycenie powinno spaść do zera ale zapełnienie nigdy się nie zmniejszy a gdy osiągnie pewien poziom to pozostanie tylko wymiana filtra.

Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
- Raaadek76
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 lip 2011, 00:17
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Witam.
W nawiązaniu do tematu postu proponuję wszystkim na początek rozwiązanie najprostsze. Wypalenie DPF-a, które jest opisane w instrukcji obsługi samochodu.
Wsiadasz, zapinasz pasy i dłuuuuuga przez 15 minut na 3 lub 4 biegu ze stałą prędkością np.70 czy 80 km/h. Wtedy obroty silnika są mniej więcej na 2300- 2500 obr/min.
Czas jazdy 15 minut spokojnie wystarczy do wypalenia DPF do 0,00%
Przetestowałem to osobiście w dniu dzisiejszym. Przed wyjazdem sprawdziłem VCDS-em i miałem w grupie pomiarowej silnika na kanale MVB 068 poziom zapełnienia 33,9%. Po odcinku 20km jaki przejechałem ze stałą prędkością zapełnienie spadło do 0,4%
Ważne jest aby utrzymać stałą prędkość przez okres co najmniej 15min. Wtedy temperatura w filtrze wzrasta do odpowiedniej i następuje wypalanie. Podczas jazdy po mieście kiedy przyspieszamy, zwalniamy, hamujemy, znowu przyśpieszamy proces wypalania tak naprawdę nigdy nie ma szans na rozpoczęcie startu. Dlatego zapobiegawczo warto raz w tygodniu poświęcić 0,5h na wyjazd za miasto ot tak... bez celu...
Dodam jeszcze, że proces wypalania przebiega bezwiednie dla kierowcy. Nie zauważyłem wskoczenia silnika na wyższe obroty tak jak to inni opisują wcześniej. Dementuję również wcześniejsze informacje o konieczności pędzenia 200 km/h po autostradzie aby wypalić DPF-a.
W nawiązaniu do tematu postu proponuję wszystkim na początek rozwiązanie najprostsze. Wypalenie DPF-a, które jest opisane w instrukcji obsługi samochodu.
Wsiadasz, zapinasz pasy i dłuuuuuga przez 15 minut na 3 lub 4 biegu ze stałą prędkością np.70 czy 80 km/h. Wtedy obroty silnika są mniej więcej na 2300- 2500 obr/min.
Czas jazdy 15 minut spokojnie wystarczy do wypalenia DPF do 0,00%
Przetestowałem to osobiście w dniu dzisiejszym. Przed wyjazdem sprawdziłem VCDS-em i miałem w grupie pomiarowej silnika na kanale MVB 068 poziom zapełnienia 33,9%. Po odcinku 20km jaki przejechałem ze stałą prędkością zapełnienie spadło do 0,4%
Ważne jest aby utrzymać stałą prędkość przez okres co najmniej 15min. Wtedy temperatura w filtrze wzrasta do odpowiedniej i następuje wypalanie. Podczas jazdy po mieście kiedy przyspieszamy, zwalniamy, hamujemy, znowu przyśpieszamy proces wypalania tak naprawdę nigdy nie ma szans na rozpoczęcie startu. Dlatego zapobiegawczo warto raz w tygodniu poświęcić 0,5h na wyjazd za miasto ot tak... bez celu...
Dodam jeszcze, że proces wypalania przebiega bezwiednie dla kierowcy. Nie zauważyłem wskoczenia silnika na wyższe obroty tak jak to inni opisują wcześniej. Dementuję również wcześniejsze informacje o konieczności pędzenia 200 km/h po autostradzie aby wypalić DPF-a.
Silnik podnosi obroty do 1000 obr./min. jak sam uznaje, że trzeba wypalić filtr cząstek stałych. Wiąże się to z podawaniem większej ilości paliwa no i oczywiście z większym spalaniem. Ważne jest żeby w takiej sytuacji dać mu dokończyć ten proces. Chociaż z moich obserwacji wynika, że jeżeli wyłączymy silnik przed końcem wypalania, to po ponownym uruchomieniu proces zaczyna się od nowa.
Najlepiej, tak jak pisał kolega wcześniej wypalić filtr jadąc na trasie.
Najlepiej, tak jak pisał kolega wcześniej wypalić filtr jadąc na trasie.
witam, jako ze jeźdze tylko po mieście dopadł mnie problem dpf. a6 2.0 tdi przeb. 168K 2007/2008
Drugi raz w przeciągu 1,5 miesiąca pokazał mi sie dpf do wypalania.
zapalił sie przy 20,5 % zapełnienie .
Sprawdziłem masa zanieczyszczeĂą z kanału 68 i mam 60.
Czy możliwe ze mechanik przy pomocy chemii jest wstanie to wypalić wyczyścić, byłem u niego z tym problemem i zaproponowałem mi czyszczenie dpf oraz kolektorów bez demontażu w cenie 500 zł. Wiem ze firmy robią to na zasadzie demontażu i wypalania . Proszę o poradę.
Drugi raz w przeciągu 1,5 miesiąca pokazał mi sie dpf do wypalania.
zapalił sie przy 20,5 % zapełnienie .
Sprawdziłem masa zanieczyszczeĂą z kanału 68 i mam 60.
Czy możliwe ze mechanik przy pomocy chemii jest wstanie to wypalić wyczyścić, byłem u niego z tym problemem i zaproponowałem mi czyszczenie dpf oraz kolektorów bez demontażu w cenie 500 zł. Wiem ze firmy robią to na zasadzie demontażu i wypalania . Proszę o poradę.
rozumiem czytam kilka h dziennie rożne fora itp , nie w tym problem potrzebuje fachowej pomocy : czy masa zanieczyszczeĂą z kanału 68 gdzie mam - 60 świadczy ze mam dpf na wykoĂączeniu czy źle to interpretuje ? , druga sprawa czy ten stan można jeszcze poprawić samemu czy tylko regeneracja w warsztacie. Bo mam teraz dylemat co robić ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
kolego jak jezdzisz tylko po miescie to niestety ale bedziesz mial problemy . sprawdz sobie stan oleju czy czasem nie masz juz 2 stanów. ja ci osobiscie polecam wywalenie DPF-a i wtedy bedziesz mial świety spokój.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
ja juz wywaliłem w 2 audi 3.0 tdi i 2.0 tdi BRE i mam swiety spokoj .Powyżej masz fotki jak to wygląda w 2.0 tdi teraz autka oddychaja dopiero
ja juz wywaliłem w 2 audi 3.0 tdi i 2.0 tdi BRE i mam swiety spokoj .Powyżej masz fotki jak to wygląda w 2.0 tdi teraz autka oddychaja dopiero
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
dokładnie wysoki stan oleju powstaje w wyniku niezakonczonej procedury wypalania. Ja płaciłem 700zł ale tylo za wywalenie programowe w sterowniku . fizycznie wywalil mi kolega mechanik. Radze ci jechac do kogos kto sie zajmuje tym profesjonalnie bo inaczej bedziesz mial problemy i dodatkowa kasa za ponowne programowanie sterownika u innego mechanika .estor pisze:Tak mam podwyższony poziom minimalnie ponad max, czy wszystko wskazuje na dpf stan z olejem tez jest spowodowany nie zakoĂączonymi probami wypalania. ? Ile płaciłeś za usuniecie jedna firma zawolala 800 druga 1300 wiec różnica jest, poznan.