Witam.
Jak w temacie mam problemy z cisnieniem oleju w swojej V6,przy wyjsciu z zakretu i dodaniu gazu zaczyna swiecic czerwona konewka i po chwili gasnie dodam ze dzieje sie to tylko na zimnym silniku i po np. zjezdzie z ronda lub po minieciu ostrego zakretu,wymienilem olej na gestszy 10W-40 ale to nic nie dalo,sprawdzilem wtyczke na czujniku jest oki bo wyczytalem gdzies ze czasami te wtyczki lubia sie zsowac i trzymaja sie na gumce,olej jest wlany na max...
Moze wie ktos co moze byc przyczyna mrugania tej konewki czerwonej???
czyzby hydraulika padala albo pompa oleju??ale chyba na cieplym silniku tez powinno sie to dziac a tu tylko na zimnym
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
[ A6 C5 2.5 Tdi] Cisnienie oleju
Witam,
mnie by to pasowalo na za gesty olej (i ja bym wymienil na organoleptycznie rzadszy) ktory poprostu fizycznie nie nadaza sciekac do miski z powrotem na zimnym silniku. W fizyce to proste: mniejsza temperatura=wieksza gestosc.
I tu zatem jest pewnie tak, ze olej zostaje wpompowany 'na gore' silnika i dopoki nie ma wlasciwej temperatury, to ciezko mu idzie powrot 'na dol', wiec zostaje go za malo w misce. Gdy dodamy do tego sile odsrodkowa to w pewnych warunkach moze go nie starczac pod smokiem i stad kontrolka.
A bylbym zapomnial: to moze miec takze potencjalny zwiazek z powstaniem jakichs osadow w kanalach powrotnych w silniku, jesli jakis partacz kiedys zalal nie-fullsyntetyk (albo w skrajnych przypadkach zanieczyszczenia mechaniczne w w/w kanalach).
mnie by to pasowalo na za gesty olej (i ja bym wymienil na organoleptycznie rzadszy) ktory poprostu fizycznie nie nadaza sciekac do miski z powrotem na zimnym silniku. W fizyce to proste: mniejsza temperatura=wieksza gestosc.
I tu zatem jest pewnie tak, ze olej zostaje wpompowany 'na gore' silnika i dopoki nie ma wlasciwej temperatury, to ciezko mu idzie powrot 'na dol', wiec zostaje go za malo w misce. Gdy dodamy do tego sile odsrodkowa to w pewnych warunkach moze go nie starczac pod smokiem i stad kontrolka.
A bylbym zapomnial: to moze miec takze potencjalny zwiazek z powstaniem jakichs osadow w kanalach powrotnych w silniku, jesli jakis partacz kiedys zalal nie-fullsyntetyk (albo w skrajnych przypadkach zanieczyszczenia mechaniczne w w/w kanalach).
Re: Cisnienie oleju
Tą wymianę doradził ci "specjalista" czy tak z własnej inicjatywy ?bert0502 pisze:Witam.
wymienilem olej na gestszy 10W-40
Olej 10W nigdy nie powinien być zalewany do tego silnika chyba ze wymiana wałków to dla ciebie Pikuś .
Gdy pojawia się usterka związana z silnikiem to należy ja usunąć a nie dobijać silnik .
Ktoś podpowiada że olej za gęsty i nie spływa w zimnym silniku . Ja zaś zapytam czy sprawdzałeś co słychać pod korkiem wlewu oleju w zimnym silniku . Może ciśnienie w silniku jest zbyt duże ?
Może warto abyś przeczytał :
http://www.auto-swiat.pl/1-jaki-olej-do ... tro-25-tdi
"Model A6 quattro 2.5 TDi, -Avant Silnik DT Rok 1998- Zastosowania Zalecenie Pojemność (ltr) Silnik (DT) Zalecany Edge Sport 0W-40 5 Dobry Magnatec Diesel 5W-40."
Osobiście stosuje Castrol po tym jak w ubiegłym roku wymieniłem wałki . Przed wymianą wałków jeździłemtylko rok na Mobilu. Teraz dopiero się dowiedziałem że chyba zrobiłem błąd. A wszystko przez olej otzrymany wprezencie od tej firmy . Dopiero niedawno znalazłem informacje rzucającą inne światło na chojność Mobila :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... &start=630
"Odnośnie Mobila...
Mobil bardzo skutecznie wyciszył sprawę ale dali dupy i to tęgo...
Na przełomie 2009 i 2010 roku trafiła na rynek pula czegoś co z nazwy było tylko olejem. Temat dot. 15W-40 po którym na potęgę przycierało wały na panewkach i to dosłownie krótko po wymianie. Wiem o 3 takich przypadkach, kiedy zgłosiłem to do autoryzowanego przedstawiciela Mobila od razu przysłali fax redagowany przez Mobila że wszystko jest OK i jeżeli się ktoś nie zgadza to może oddać silnik do ekspertyzy i iść do sądu
Natomiast nieoficjalnie gość od autoryzowanego dealera powiedział że mieli takich wniosków ponad 200 (tylko jeden dealer). Nie wiem czy temat również dot. 10W i 5W. W każdym bądź razie miało to miejsce zaraz po tym jak zaczęto konfekcjonować oleje Mobil w Polsce.
Po tym incydencie Mobil bardzo ostro zjechał z hurtowymi cenami (przypuszczam że chcieli odzyskać rynek) bo teraz, od 1-go lutego ceny hurtowe znowu podnieśli i to sporo bo o blisko 20%... "
http://www.auto-swiat.pl/1-jaki-olej-do ... tro-25-tdi
"Model A6 quattro 2.5 TDi, -Avant Silnik DT Rok 1998- Zastosowania Zalecenie Pojemność (ltr) Silnik (DT) Zalecany Edge Sport 0W-40 5 Dobry Magnatec Diesel 5W-40."
Osobiście stosuje Castrol po tym jak w ubiegłym roku wymieniłem wałki . Przed wymianą wałków jeździłemtylko rok na Mobilu. Teraz dopiero się dowiedziałem że chyba zrobiłem błąd. A wszystko przez olej otzrymany wprezencie od tej firmy . Dopiero niedawno znalazłem informacje rzucającą inne światło na chojność Mobila :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... &start=630
"Odnośnie Mobila...
Mobil bardzo skutecznie wyciszył sprawę ale dali dupy i to tęgo...
Na przełomie 2009 i 2010 roku trafiła na rynek pula czegoś co z nazwy było tylko olejem. Temat dot. 15W-40 po którym na potęgę przycierało wały na panewkach i to dosłownie krótko po wymianie. Wiem o 3 takich przypadkach, kiedy zgłosiłem to do autoryzowanego przedstawiciela Mobila od razu przysłali fax redagowany przez Mobila że wszystko jest OK i jeżeli się ktoś nie zgadza to może oddać silnik do ekspertyzy i iść do sądu
Natomiast nieoficjalnie gość od autoryzowanego dealera powiedział że mieli takich wniosków ponad 200 (tylko jeden dealer). Nie wiem czy temat również dot. 10W i 5W. W każdym bądź razie miało to miejsce zaraz po tym jak zaczęto konfekcjonować oleje Mobil w Polsce.
Po tym incydencie Mobil bardzo ostro zjechał z hurtowymi cenami (przypuszczam że chcieli odzyskać rynek) bo teraz, od 1-go lutego ceny hurtowe znowu podnieśli i to sporo bo o blisko 20%... "
no to jutro wymienie ten olej i zobaczymy co sie bedzie dzialo....
[ Dodano: 2011-07-16, 17:10 ]
wymienilem dzisiaj olej na edge 5W-40 ,ale cos zwrocilo moja uwage poniewaz jak odkrecilem filtr oleju i go wyciaglem to olej baaaaardzo wolno splywal z podstawy filtra do miski(dodam ze zaplon mialem wlaczony) pamietam ze przy ostatnich wymianach splywal szybciej...
czy to moze miec wplyw na moj problem z cisnieniem oleju??
[ Dodano: 2011-07-16, 17:10 ]
wymienilem dzisiaj olej na edge 5W-40 ,ale cos zwrocilo moja uwage poniewaz jak odkrecilem filtr oleju i go wyciaglem to olej baaaaardzo wolno splywal z podstawy filtra do miski(dodam ze zaplon mialem wlaczony) pamietam ze przy ostatnich wymianach splywal szybciej...
czy to moze miec wplyw na moj problem z cisnieniem oleju??
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga