Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] [2.8] Utrata koni po latach ....

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Tepeen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 15 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Olsztyn

[A6 C5] [2.8] Utrata koni po latach ....

Post autor: Tepeen » 12 lip 2011, 00:29

Tyle razy na tym forum czytałem o tym ze 2.8 sa to bardzo dobrze wykonane silniki, ale maja ta przypadłość, że tracą moc po latach. Osobiscie tego nie doswiadczyłem ale po ilosci postów, które o tym swiadcza wnioskuje ze jest to problem.
Nigdzie niestety nie moge znalezc czym jest to spowodowane i w jaki sposob mozna ta przypadlosc odwrocic lub jej zapobiec. No bo chyba nie traci mocy od tak sobie tylko sa tego jakies przyczyny.
Moze razem wspolnie wypiszemy co moze powodowac utrate mocy i w jaki sposob mozna to naprawic?

Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Danski » 12 lip 2011, 07:55

Najczęstszą przyczyną utraty mocy są wyrobione wałki rozrządu... na drugim miejscu stawiałbym pierścienie/gładź cylindra...na trzecim miejscu winę za taki stan mogą ponosić zużyte/brudne wtryskiwacze... w przypadku prostego silnika benzynowego (a takim jest 2.8) nie widzę innych przyczyn (zakładam całkowitą sprawność materiałów eksploatacyjnych t.j. świece, przewody, filtry itp).

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 lip 2011, 12:39

Danski pisze:Najczęstszą przyczyną utraty mocy są wyrobione wałki rozrządu... na drugim miejscu stawiałbym pierścienie/gładź cylindra...na trzecim miejscu winę za taki stan mogą ponosić zużyte/brudne wtryskiwacze... w przypadku prostego silnika benzynowego (a takim jest 2.8) nie widzę innych przyczyn (zakładam całkowitą sprawność materiałów eksploatacyjnych t.j. świece, przewody, filtry itp).
wałki wyrabiają się, ale w AKE 2.5 TDi a nie w 2.8 czy w 2.4
Utrata mocy w 2.8 najczesciej są wyeksploatowanw hydrauliczne napinacze łańcuszków rozrzadu.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 13 lip 2011, 08:56

Dorzuciłbym do ww. jeszcze nieszczelności w dolocie i/lub problemy ze zmienną geometrią kolektora ssącego. Przepływomierz również może mieć wpływ na osiągi, a o układzie WN to już nawet nie trzeba wspominać.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja