[ A6 C5 Allroad] [2004 2.7T] wibracje przy przyspieszaniu
[ A6 C5 Allroad] [2004 2.7T] wibracje przy przyspieszaniu
Cześć,
moje autko dostaje dziwnych drgań i wibracji przy przyspieszaniu, najbardziej jest to odczuwalne podczas jazdy na najniższym (1-ym) poziomie zawieszenia. Po podniesieniu autka do poziomu 2-ego wibracje są dużo mniejsze. Po kolejnym podniesieniu zawieszenia o jeden poziom znowu się wzmagają.
Drży całe auto, nie jestem w stanie wyczuć z której strony pochodzą drgania. Dzieje się tak tylko przy przyspieszaniu.
Co to może być?
Napewno odpadają opony i felgi bo w pierwszej kolejności je sprawdziłem przedwczoraj, wszystko proste i powyważane.
Pozdrawiam,
soolek
moje autko dostaje dziwnych drgań i wibracji przy przyspieszaniu, najbardziej jest to odczuwalne podczas jazdy na najniższym (1-ym) poziomie zawieszenia. Po podniesieniu autka do poziomu 2-ego wibracje są dużo mniejsze. Po kolejnym podniesieniu zawieszenia o jeden poziom znowu się wzmagają.
Drży całe auto, nie jestem w stanie wyczuć z której strony pochodzą drgania. Dzieje się tak tylko przy przyspieszaniu.
Co to może być?
Napewno odpadają opony i felgi bo w pierwszej kolejności je sprawdziłem przedwczoraj, wszystko proste i powyważane.
Pozdrawiam,
soolek
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
A dlaczego tak sądzisz? Zauważ, że moje auto ma regulowany poziom zawieszenia, na, poziomie 1 i 3 drgania są a na poziomie 2 są bardzo małe. Sądze, że przy uwalonych poduchach tak samo by drżało na wszystkich poziomach.sebastian855 pisze:soolek, na początek sprawdź poduchy silnika i skrzyni,
bo to najprawdopodobniejsza opcja.
Ja mam inną teorie, zweryfikuje ją w czwartek bądź w piątek u mechaniora. Obstawiam, że to przegub wewnętrzny, który dla każdego poziomu zawieszenia jest inaczej ułożony i jeśli jest powybijany to tak się może zachowywać.
soolek
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Sprawdze pod koniec tygodnia, choć może być ciężko o diagnoze bo ponoć takie przypadki nie są łatwe do diagnozy.sebastian855 pisze:soolek, moze masz rację, ale wydaje mi się że jakby to był przegub to bardziej byś odczuwał przy skręcaniu i do tego byś go słyszał,
sprawdź, bez sprawdzenia się nie dowiesz.
Odnośnie przegubu i skręcania to dzisiaj właśnie troche pojeździłem pod tym i kątem i wydaje mi się, że przy skrecie w prawo bicie się nasila.
To co mi jeszcze sugeruje, że to może być przegub to fakt, że rok temu autko dostało w lewe koło i dla pewności wymieniłem wszystkie elementy zawieszenia/napędu po tej stronie, troche w tym było nowych części jak wachacze ale akurat półoś z przgubami wstawiłem uzywaną. Po tym zrobiłem geometrie i wszystko było w normie. Auto ma 106tys km przebiegu na 100% prawdziwego, więc mało prawdopodobne mi się wydaje aby przy takim przebiegu zaczęło się coś dziać z oryginalnymi częściami. A półoś używka nie wiadomo ile miała nalatane...
Soolek, powiedz kolego, czy mocno Ci to drga? I czy przy przyśpieszaniu przy każdej prędkości?
Bo powiem szczerze, że ja w pewnym zakresie prędkości przy przyśpieszaniu mam coś podobnego u siebie. Tak coś jakby koła były niewyważone dokładnie (a są na 100% wyważone, bo kilka dni temu wymieniałem opony)
Tylko, że ja te drgania odczuwam w niewielkim zakresie prędkości. Gdy gwałtownie przyśpieszam powyżej 120 km/h do około 160 km/h. Potem nic już nie drży
Kiedyś, dawno temu miałem takie stare audi, które dostawało właśnie takich "turbulencji" przy przyśpieszaniu. Wyważałem koła "tradycyjnie" i ciągle to samo. Pojechałem kiedyś do jednej firmy, która wyważa koła na samochodzie - bez demontażu. Od razu problem zniknął...
Bo powiem szczerze, że ja w pewnym zakresie prędkości przy przyśpieszaniu mam coś podobnego u siebie. Tak coś jakby koła były niewyważone dokładnie (a są na 100% wyważone, bo kilka dni temu wymieniałem opony)
Tylko, że ja te drgania odczuwam w niewielkim zakresie prędkości. Gdy gwałtownie przyśpieszam powyżej 120 km/h do około 160 km/h. Potem nic już nie drży

Kiedyś, dawno temu miałem takie stare audi, które dostawało właśnie takich "turbulencji" przy przyśpieszaniu. Wyważałem koła "tradycyjnie" i ciągle to samo. Pojechałem kiedyś do jednej firmy, która wyważa koła na samochodzie - bez demontażu. Od razu problem zniknął...
U mnie wibracje są w zakresie od ok 70km/h - 150kmh, szybciej z takimi obajawami nie jeżdze bo się bojemarpis pisze:Soolek, powiedz kolego, czy mocno Ci to drga? I czy przy przyśpieszaniu przy każdej prędkości?
Bo powiem szczerze, że ja w pewnym zakresie prędkości przy przyśpieszaniu mam coś podobnego u siebie. Tak coś jakby koła były niewyważone dokładnie (a są na 100% wyważone, bo kilka dni temu wymieniałem opony)
Tylko, że ja te drgania odczuwam w niewielkim zakresie prędkości. Gdy gwałtownie przyśpieszam powyżej 120 km/h do około 160 km/h. Potem nic już nie drży
Kiedyś, dawno temu miałem takie stare audi, które dostawało właśnie takich "turbulencji" przy przyśpieszaniu. Wyważałem koła "tradycyjnie" i ciągle to samo. Pojechałem kiedyś do jednej firmy, która wyważa koła na samochodzie - bez demontażu. Od razu problem zniknął...

Ale tak jak już pisałem auto ma regulowaną wysokość zawieszenia i rożnie drga przy każdej wysokości. Przy poziomie nr 2 prawie go nie czuć. Jesliby to były koła to waliłyby przy każdej wysokości zawieszenia i wydaje mi się, że niezależnie czy auto przyspiesza czy nie. U mnie dzieje się to tylko przy przyspieszaniu
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
nigdy nie miałem do czynienia z regulowaną wysokością zawieszenia ale na zdrowy(no może nie do końca) rozum to przy zmianie wysokości zmienia się charakterystyka całego zawieszenia , na pewno w jakiś sposób producent zadbał o prawidłowość ustawień po każdej zmianie ale możliwości jest sporo, tak jak podejrzewasz przegub ale pierwsze co jak siada to słychać go na skręconych kołach, inne jest ustawienie wahaczy więc może któryś z nich, na koła też działają różne siły zarówno przy przyspieszaniu jak i hamowaniu więc może i tutaj tkwi przyczyna sprawdź felgi i opony bo samo wyważenie może być ok ale jak felga jest krzywa też da się ją w końcu wyważyć a nie zniweluje to krzywizny, podobnie zużyta opona, która będzie biła, też da się koło wyważyć a przy obciążeniu będą negatywne skutki