[A6 C5 Avant] woda w kabinie po stronie pasażera
[A6 C5 Avant] woda w kabinie po stronie pasażera
Dziś po upalnym dniu zauważyłem na gumowym dywaniku pasażera strózkę wody . Wykładzina pod dywanikiem też jest mokra. Czy możliwe aby to była woda z klimatyzacji ? jaka przyczyna może być ? Nie jest to z pewnościa apłyn z układu chłodzenia.
Witam Wszystkich Klubowiczów.
Niestety ostatnio też się borykałem z wodą pod nogami pasażera (mokry dywan).
Zabrałem się do diagnozy, co jest przyczyną zalewania kabiny auta.
Przeczytałem wiele postów i wysunąłem trzy możliwe powody zalewania podłogi pod pasażerem:
1. Niedrożny kanał odprowadzający wodę z parownika (najbardziej prawdopodobne)
2. Niedrożne kanały spustowe odprowadzające wodę z przedniej szyby przy podszybiu
(dwa otwory, jeden pod akumulatorem, drugi w okolicy serwa hamulcowego)
3. nieszczelność w okolicy wlotu filtra kabinowego/przeciwpyłkowego.
Ad.1
Najłatwiejsze do potwierdzenia/wykluczenia. Należy włączyć klimatyzację na LOW (najniższa możliwa temperatura - w aucie lodówka, brrrrrr). Po jakimś (dłuższym) czasie, najlepiej podróży, należy zajrzeć pod samochód od strony pasażera, powinna kapać woda. Jeśli kapie woda, to kanał jest drożny i powodem zalewania nie jest woda z parownika. Jeśli woda nie kapie, należy przeczyścić kanalik odprowadzający wodę z parownika. ÂŚwietny opis ze zdjęciami jak to zrobić wystawił kolega stasiuszef: a6-c5-all-klimatronik-zalal-nam-auto-ja ... t11593.htm
Ad.2
Niedrożne kanały odprowadzające wodę z przedniej szyby, powodują wysoki poziom wody w okolicy akumulatora, a w rezultacie tego może nastąpić przelanie wody, przez różne otwory do kabiny.
Jak sprawdzić czy kanały pod aku i serwem są drożne?
Wystarczy konewką/butelką lać wodę (dużo) na przednią szybę, a następnie sprawdzić czy nie stoi woda pod akumulatorem. Jeśli spusty są całkowicie pozapychane, to aku można by napisać pływa w basenie.
ÂŁatwe do zdiagnozowania i naprawy.
Należy:
1. zdjąć gumową uszczelkę między komorą silnika, a komorą akumulatora
2. zdemontować plastikową osłonę zasłaniającą aku i serwo hamulcowe
3. wykręcić aku
4. wykręcić podstawę na której stoi aku (4x śruby)
5. Wyczyścić kanał odpływowy pod aku
6. zlokalizować drugi spust znajdujący się pod serwo hamulcowym. (najprościej włożyć rękę i poszukać odpływ, często nieprzyjemne, błoto, muł...beeee)
7. zrobione - kanały drożne
8. zmontować wszystko w odwrotnej kolejności.
Ad.3
Osłona filtra kabinowego/przeciwpyłkowego znajdująca się w feralnym miejscu na podszybiu, miejscu znajdującym się generalnie podczas mokrych dni cały czas w wodzie, narażona jest na zniszczenie z biegiem czasu.
Na czym polega problem?
Osłona filtra ma od spodu uszczelkę (niestety dość marnej jakości, coś na wzór pianki), która stojąc w wodzie ulega uszczkodzeniu i wypłukaniu. Powoduje to przedostawanie się wody do kabiny.
Jak to naprawić?
Niestety nie ma możliowości wymiany uszczelki. Trzeba sobie poradzić samemu (rozwiązania według uznania) lub wymienić obudowę filtra na nową (koszt 50-100zł oryginał).
Mam nadzieję, że moje spostrzeżenia Wam się przydadzą w walce z wodą pod nogami pasażera.
Jeśli coś jest niezrozumiałe, wymaga głębszego wyjaśnienia, to chętnie pomogę.
Pozdrawiam,
memek
Niestety ostatnio też się borykałem z wodą pod nogami pasażera (mokry dywan).
Zabrałem się do diagnozy, co jest przyczyną zalewania kabiny auta.
Przeczytałem wiele postów i wysunąłem trzy możliwe powody zalewania podłogi pod pasażerem:
1. Niedrożny kanał odprowadzający wodę z parownika (najbardziej prawdopodobne)
2. Niedrożne kanały spustowe odprowadzające wodę z przedniej szyby przy podszybiu
(dwa otwory, jeden pod akumulatorem, drugi w okolicy serwa hamulcowego)
3. nieszczelność w okolicy wlotu filtra kabinowego/przeciwpyłkowego.
Ad.1
Najłatwiejsze do potwierdzenia/wykluczenia. Należy włączyć klimatyzację na LOW (najniższa możliwa temperatura - w aucie lodówka, brrrrrr). Po jakimś (dłuższym) czasie, najlepiej podróży, należy zajrzeć pod samochód od strony pasażera, powinna kapać woda. Jeśli kapie woda, to kanał jest drożny i powodem zalewania nie jest woda z parownika. Jeśli woda nie kapie, należy przeczyścić kanalik odprowadzający wodę z parownika. ÂŚwietny opis ze zdjęciami jak to zrobić wystawił kolega stasiuszef: a6-c5-all-klimatronik-zalal-nam-auto-ja ... t11593.htm
Ad.2
Niedrożne kanały odprowadzające wodę z przedniej szyby, powodują wysoki poziom wody w okolicy akumulatora, a w rezultacie tego może nastąpić przelanie wody, przez różne otwory do kabiny.
Jak sprawdzić czy kanały pod aku i serwem są drożne?
Wystarczy konewką/butelką lać wodę (dużo) na przednią szybę, a następnie sprawdzić czy nie stoi woda pod akumulatorem. Jeśli spusty są całkowicie pozapychane, to aku można by napisać pływa w basenie.
ÂŁatwe do zdiagnozowania i naprawy.
Należy:
1. zdjąć gumową uszczelkę między komorą silnika, a komorą akumulatora
2. zdemontować plastikową osłonę zasłaniającą aku i serwo hamulcowe
3. wykręcić aku
4. wykręcić podstawę na której stoi aku (4x śruby)
5. Wyczyścić kanał odpływowy pod aku
6. zlokalizować drugi spust znajdujący się pod serwo hamulcowym. (najprościej włożyć rękę i poszukać odpływ, często nieprzyjemne, błoto, muł...beeee)
7. zrobione - kanały drożne
8. zmontować wszystko w odwrotnej kolejności.
Ad.3
Osłona filtra kabinowego/przeciwpyłkowego znajdująca się w feralnym miejscu na podszybiu, miejscu znajdującym się generalnie podczas mokrych dni cały czas w wodzie, narażona jest na zniszczenie z biegiem czasu.
Na czym polega problem?
Osłona filtra ma od spodu uszczelkę (niestety dość marnej jakości, coś na wzór pianki), która stojąc w wodzie ulega uszczkodzeniu i wypłukaniu. Powoduje to przedostawanie się wody do kabiny.
Jak to naprawić?
Niestety nie ma możliowości wymiany uszczelki. Trzeba sobie poradzić samemu (rozwiązania według uznania) lub wymienić obudowę filtra na nową (koszt 50-100zł oryginał).
Mam nadzieję, że moje spostrzeżenia Wam się przydadzą w walce z wodą pod nogami pasażera.
Jeśli coś jest niezrozumiałe, wymaga głębszego wyjaśnienia, to chętnie pomogę.
Pozdrawiam,
memek
Rozumiem swój błąd, wyraziłem się dość nieprecyzyjnie.
Pisząc OSÂŁONA, miałem na myśli, tą część w którą wkłada się filtr przeciwpyłkowy, wykonana z czarnego plastiku.
Pisząc kolokwialnie, wygląda trochę jak kuwetka z prostąknym otworem w środku, przez który widać wirnik silnika nadmuchu.
Filtr przeciwpyłkowy nie ma pokrywy od góry. Można by powiedzieć, że górną częścią jest sam filtr.
Pisząc OSÂŁONA, miałem na myśli, tą część w którą wkłada się filtr przeciwpyłkowy, wykonana z czarnego plastiku.
Pisząc kolokwialnie, wygląda trochę jak kuwetka z prostąknym otworem w środku, przez który widać wirnik silnika nadmuchu.
Filtr przeciwpyłkowy nie ma pokrywy od góry. Można by powiedzieć, że górną częścią jest sam filtr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 gru 2008, 20:38
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Jak wszystkie przypadłości i ta dopadła moją audicę
Zatkane odpływy spowodowały zalanie środka auta - od strony pasażera , na szybkiego wybrałem wodę i pojechałem ... jakieś 3 km... skrzynia przeszła w tryb awaryjny a po chwili ucichł silnik
Teraz już siedzę w pracy i szukam pocieszenia , sterownik skrzyni kaput
?

Zatkane odpływy spowodowały zalanie środka auta - od strony pasażera , na szybkiego wybrałem wodę i pojechałem ... jakieś 3 km... skrzynia przeszła w tryb awaryjny a po chwili ucichł silnik
Teraz już siedzę w pracy i szukam pocieszenia , sterownik skrzyni kaput

Woda w środku
Audi A6 . Kiedyś miałem podobne zjawisko. Okazało się , że był zatkany odpływ z podszybia . Odpływ znajduje się pod akumulatorem .