[A6 C5] Chyba zwarwiowałem i kupiłem...
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Mowa tu o wymianie paska rozrządu w silniku, który w świecie motoryzacji przebywa już od minimum 12lat, więc nowinką techniczną nie jest a porządny mechanik na pewno nauczył się wymieniać w nich paski przez 12 lat.
Moja rada to kupić porządny zestaw do wymiany rozrządu sprawdzonej firmy a nie jakieś wynalazki i zlecić robotę jakiemuś mechanikowi najlepiej specjalizującym się w grupie VAG,
w ASO to wykasują a robotę raczej zrobią młodzi.
Moja rada to kupić porządny zestaw do wymiany rozrządu sprawdzonej firmy a nie jakieś wynalazki i zlecić robotę jakiemuś mechanikowi najlepiej specjalizującym się w grupie VAG,
w ASO to wykasują a robotę raczej zrobią młodzi.
to że ktoś pracuje w ASO nie zawsze idzie w praktyce z jego kompetencjami.
Ja bym się skłaniał ku temu aby kupić markowe rolki i pasek a robotę zlecić doświadczonemu mechanikowi, który ma dobrą opinię. Ten silnik to nie jest jakaś nowinka techniczna, żeby wymiana rozrządu sprawiała wielki problem.Znajdź tylko polecany dobry warsztat albo mechanika do którego masz zaufanie. Dobry mechanior nawet jeśli będzie to robił w tym modelu pierwszy raz, jak ma do tego głowę to spokojnie ogarnie temat
Ja bym się skłaniał ku temu aby kupić markowe rolki i pasek a robotę zlecić doświadczonemu mechanikowi, który ma dobrą opinię. Ten silnik to nie jest jakaś nowinka techniczna, żeby wymiana rozrządu sprawiała wielki problem.Znajdź tylko polecany dobry warsztat albo mechanika do którego masz zaufanie. Dobry mechanior nawet jeśli będzie to robił w tym modelu pierwszy raz, jak ma do tego głowę to spokojnie ogarnie temat
było 80 B4 1.9 TDI 1Z, A4 B5 1.8T AEB....jest A6 C5 2.4 V6 ARJ 

...wybrałem opcję niezależnego serwisu Audi, który niby cieszy się dobrą opinią...koszt wymiany full rozrządu wyliczyli mi na ok 3000,- PLN.
Ja jak usłyszałem taką różnicę w cenie w SPAM do ASO to... poprosiłem jednak o oryginalne części...na to oni: części, które zastosujemy są od tego samego producenta, co Audi oryginalnie instaluje...z tą małą różnicą, że nie będą sygnowane 4 kółkami
...i tak np. sam pasek Audi wkłada od Contitecha, ale za sygnowany trzeba dopłacić...
Ja jak usłyszałem taką różnicę w cenie w SPAM do ASO to... poprosiłem jednak o oryginalne części...na to oni: części, które zastosujemy są od tego samego producenta, co Audi oryginalnie instaluje...z tą małą różnicą, że nie będą sygnowane 4 kółkami

Rozrząd wymieniony więc już jestem spokojniejszy 
...zauważyłem pewną rzecz: silnik bierze olej i to niemało, bo przejechałem ok 500 km i musiałem dolać ok 400ml
Faktem jest, że to było 500 km testów (czyt. wysokie obroty, częste odpalanie itp).
Wyczytałem, gdzieś na forum rozbieżne opinie: jedni twierdzą, że te silniki z założenia spalają sporo oleju inni natomiast, że oleju nie powinno zauważalnie ubywać...
Mój pojazd ma 122000 km oryginalnego przebiegu i jestem zdziwiony takim apetytem na olej...
Teraz pojeżdżę spokojnie i zobaczę, czy coś to zmieni.

...zauważyłem pewną rzecz: silnik bierze olej i to niemało, bo przejechałem ok 500 km i musiałem dolać ok 400ml
Faktem jest, że to było 500 km testów (czyt. wysokie obroty, częste odpalanie itp).
Wyczytałem, gdzieś na forum rozbieżne opinie: jedni twierdzą, że te silniki z założenia spalają sporo oleju inni natomiast, że oleju nie powinno zauważalnie ubywać...
Mój pojazd ma 122000 km oryginalnego przebiegu i jestem zdziwiony takim apetytem na olej...
Teraz pojeżdżę spokojnie i zobaczę, czy coś to zmieni.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- Slawek 100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
- Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec
122000km i bierze ponad 0,5l oleju na 1000km to coś nie halo, albo z tym oryginalnym przebiegiem albo z silnikiem.
V8 bierze olej i dolewanie 2-3l na 10 000 km to jest akceptowalne ale nie tyle co piszesz.
Słyszałem że jednostki z przebiegami ponad 300 000km potrafią zjeść nawet 5l ale ty piszesz ze masz 122kkm.
V8 bierze olej i dolewanie 2-3l na 10 000 km to jest akceptowalne ale nie tyle co piszesz.
Słyszałem że jednostki z przebiegami ponad 300 000km potrafią zjeść nawet 5l ale ty piszesz ze masz 122kkm.
...no na 100% oryginalny... sprowadzony jest ze Szwajcarii i miał prowadzoną "książeczkę zdrowia" lepiej niż niejedno dziecko 
Zacząłem go bacznie obserwować i nie ma najmniejszego kopcenia przy porannym rozruchu ani przy maksymalnym gazowaniu...
Wartości analizy spalin: wzorowe!
Moc pełna, praca silnika idealna.
...sam nie wiem, co o tym myśleć.

Zacząłem go bacznie obserwować i nie ma najmniejszego kopcenia przy porannym rozruchu ani przy maksymalnym gazowaniu...
Wartości analizy spalin: wzorowe!
Moc pełna, praca silnika idealna.
...sam nie wiem, co o tym myśleć.
- Mlodyrzeszow
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:33
- Imię: Henryk
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
- Mlodyrzeszow
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:33
- Imię: Henryk
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Ok, dzięki 
Właśnie czytam sobie na forach zagranicznych i widzę, że nie tylko ja mam ten problem z tym silnikiem 4.2.
Np. na jednym z amerykańskich forum użytkownicy skarżą się na zużycie ok 1 qt/700 mil (ok. 1l/1100km) i to przy przebiegach oryginalnych ok 70000 mil!
Więc coś musi być na rzeczy z tymi silnikami.
Pytanie co z nimi jest nie tak... gładzie cylindrów, głowice (?)
...zaczyna mi krążyć po głowie myśl: nie wiem, czy jednak dobrze zrobiłem kupując Audi... z drugiej jednak strony stan samochodu i radość z jazdy jaką daje rekompensuje jakieś tam dolewki
[ Dodano: 2011-07-07, 08:32 ]
...po licznej lekturze mozna by stwierdzic, ze ewidentnie Audi dalo ciala z silnikami 4.2. W wielu przypadkach konsumpcja oleju na poziomie 1l/1000km wystepowala juz po zaledwie kilkudziesieciu tys. km! Znalazlem interesujaca prace, gdzie autor udowadnia, ze wine za to odpowiada zla konstrukcja tloka i pokrycie gladzi cyl. alusilem.

Właśnie czytam sobie na forach zagranicznych i widzę, że nie tylko ja mam ten problem z tym silnikiem 4.2.
Np. na jednym z amerykańskich forum użytkownicy skarżą się na zużycie ok 1 qt/700 mil (ok. 1l/1100km) i to przy przebiegach oryginalnych ok 70000 mil!
Więc coś musi być na rzeczy z tymi silnikami.
Pytanie co z nimi jest nie tak... gładzie cylindrów, głowice (?)
...zaczyna mi krążyć po głowie myśl: nie wiem, czy jednak dobrze zrobiłem kupując Audi... z drugiej jednak strony stan samochodu i radość z jazdy jaką daje rekompensuje jakieś tam dolewki

[ Dodano: 2011-07-07, 08:32 ]
...po licznej lekturze mozna by stwierdzic, ze ewidentnie Audi dalo ciala z silnikami 4.2. W wielu przypadkach konsumpcja oleju na poziomie 1l/1000km wystepowala juz po zaledwie kilkudziesieciu tys. km! Znalazlem interesujaca prace, gdzie autor udowadnia, ze wine za to odpowiada zla konstrukcja tloka i pokrycie gladzi cyl. alusilem.
Witaj,
A ile oleju zalewasz? Max ?
Wcześniej miałem wysokoobrotowy silnik w Hondzie Accord i co zalałem na max to zaraz gdzieś połowa znikała w 1-2 tyg. a później stan długo się utrzymywał w okolicach połowy. Tutaj zauważyłem podobną zależność i staram się nie wlewać więcej jak do połowy bagnetu.
Przy okazji mam pytanie do speców: czy tutaj od min do max wchodzi 1L ? i czy górna i dolna "połowa" bagnetu mają tyle samo ? W Hondzie miałem tak ze górna część to było ok 350ml, a dolna ok 650ml.
A ile oleju zalewasz? Max ?
Wcześniej miałem wysokoobrotowy silnik w Hondzie Accord i co zalałem na max to zaraz gdzieś połowa znikała w 1-2 tyg. a później stan długo się utrzymywał w okolicach połowy. Tutaj zauważyłem podobną zależność i staram się nie wlewać więcej jak do połowy bagnetu.
Przy okazji mam pytanie do speców: czy tutaj od min do max wchodzi 1L ? i czy górna i dolna "połowa" bagnetu mają tyle samo ? W Hondzie miałem tak ze górna część to było ok 350ml, a dolna ok 650ml.
Tak, zalewam na max i poziom schodzi do min... nie czekałem, aż się zapali alarm na FIS'ie, że zbyt niski poziom oleju, ale na bagnecie spada do min.Blade05 pisze:A ile oleju zalewasz? Max ?
Wcześniej miałem wysokoobrotowy silnik w Hondzie Accord i co zalałem na max to zaraz gdzieś połowa znikała w 1-2 tyg. a później stan długo się utrzymywał w okolicach połowy. Tutaj zauważyłem podobną zależność i staram się nie wlewać więcej jak do połowy bagnetu.
Dzisiaj sprawdzałem ewentualne dymienia i oto moje spostrzeżenia: po paru dniach stania w garażu i odpaleniu - zero dymu, jazda na rozgrzanym na wysokich obrotach - zero dymu, natomiast, po jeździe...chwila na wolnych obrotach i mocna przygazówka to widać bączek z niebieskiego dymu, po ponownych przygazówkach - czysto (czyt. bez dymu).
[ Dodano: 2011-07-11, 07:19 ]
Póki co zacząłem robić pewne doświadczenie i powiem szczerze, że pierwsze efekty są obiecujące.
Nie będę zapeszał i jak już skończę to podzielę się uwagami.
Rzecz tyczy się spalania tego oleju
