[ A6 C5+Lpg] problem z mieszanką proszę o pomoc
[ A6 C5+Lpg] problem z mieszanką proszę o pomoc
witam mam audi a6 c5 z 2000 roku silnik 4.2 v8 z gazem Prince
po przejechaniu kilku kilometrów wyświetla się check engine obojętnie czy na benzynie czy gazie występują te same błędy były sprawdzane programem VAS
błędy
- 17544 p1136 035 rząd 1 , adaptacja mieszanki (add.) mieszanka zbyt uboga statycznie
- 17546 p1138 035 rząd 2 , adaptacja mieszanki (add.) mieszanka zbyt uboga statycznie
była myta przepustnica wyciągana i sprawdzana , zrobiona adaptacja ,została sprawdzona szczelność między przepływomierzem a przepustnicą
przepływomierz też był myty
po zrobieniu tych rzeczy dalej wyskakują te same błędy
proszę o pomoc co można zrobić więcej
po przejechaniu kilku kilometrów wyświetla się check engine obojętnie czy na benzynie czy gazie występują te same błędy były sprawdzane programem VAS
błędy
- 17544 p1136 035 rząd 1 , adaptacja mieszanki (add.) mieszanka zbyt uboga statycznie
- 17546 p1138 035 rząd 2 , adaptacja mieszanki (add.) mieszanka zbyt uboga statycznie
była myta przepustnica wyciągana i sprawdzana , zrobiona adaptacja ,została sprawdzona szczelność między przepływomierzem a przepustnicą
przepływomierz też był myty
po zrobieniu tych rzeczy dalej wyskakują te same błędy
proszę o pomoc co można zrobić więcej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Przeważnie problem mieszanki a szczególnie ubogiej jest po stronie źle działającego lpg, aby to sprawdzić i mieć pewność nie używaj przez pewien czas lpg. Najlepiej zresetuj ecu benzyny odłączając klemy z akumulatora na 30 min lub przy pomocy vaga (wchodzisz w błędy i je kasujesz, nawet jak ich by nie było). Zrób na benzynie około 50-100km (nie używać lpg w tym czasie) ecu zaadoptuje się do nowych warunków i wtedy sprawdz czy problem jest nadal.
Mam dokładnie to samo co Ty, te same błedy i dodatkowo 16805 i 16815 niesprawne katy na bank 1 i bank 2, świeci się Check ciągle i zawsze zaświeca na światłach. Walcze z tym juz rok i zero rezultatów, zacząłem od przepustnicy, świecach, rozwiercilem dysze, zmienilem gazownika, objechalem 100 elektromechanikow tlumikarzy i dupa !
robiłeś coś z podciśnieniami bo zamierzam wymieniać wszystkie .
elektronik powiedział że można to zrobić komputerem wgrać sondom lambda większą tolerancje błędów i wtedy powinno być ok koszt 1200 zł trzeba rozbierać komputery i dostać się do katów żeby wgrać nową tolerancję błędów .
powiedział mi też że katy padają od instalacji LPG ale trochę mnie to zastanawia bo skasowałem błędy i jeździłem na benzynie i wyskakują na nowo
co to są te katy ?
czyli co sprzedać samochód
elektronik powiedział że można to zrobić komputerem wgrać sondom lambda większą tolerancje błędów i wtedy powinno być ok koszt 1200 zł trzeba rozbierać komputery i dostać się do katów żeby wgrać nową tolerancję błędów .
powiedział mi też że katy padają od instalacji LPG ale trochę mnie to zastanawia bo skasowałem błędy i jeździłem na benzynie i wyskakują na nowo
co to są te katy ?
czyli co sprzedać samochód
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Twoje błędy są związane z regulacją mieszanki na wolnych obrotach - skoro na LPG i noPb jest podobnie, to oprócz wymienionych wcześniej możliwe że:
- masz nieszczelność w dolocie,
- lambdy są już na tyle słabe, że na wolnych obrotach stygną i "kładą" napięcie.
Jak rozumiem masz VAG'a, więc odnośnie pierwszej niesprawności, to wrzuć log z grupy 2 (2) - tam są wskazania przepływki. Nie wiem, jakie powinny być prawidłowe dla Twojego silnika, ale może ktoś posiadający taki sam podejrzy u siebie i coś będzie można wywnioskować
Co do drugiej sprawy - potrzebny log z grupy 8 i 9 razem (2 i 33 ) z pracy silnika na wolnych obrotach przeplatanych z np. 5 sekundowymi przegazówkami do obrotów ok. 4000RPM.
W nawiasach podałem "standardowe" grupy, gdzie są potrzebne info, ale chyba Twój ECU jest jeszcze sprzed tej standaryzacji, więc prawdopodobnie dobre są te nr przed nawiasami.
ps. mechanika to albo nie zrozumiałeś, albo jakichś bredni Ci naopowiadał
- masz nieszczelność w dolocie,
- lambdy są już na tyle słabe, że na wolnych obrotach stygną i "kładą" napięcie.
Jak rozumiem masz VAG'a, więc odnośnie pierwszej niesprawności, to wrzuć log z grupy 2 (2) - tam są wskazania przepływki. Nie wiem, jakie powinny być prawidłowe dla Twojego silnika, ale może ktoś posiadający taki sam podejrzy u siebie i coś będzie można wywnioskować
Co do drugiej sprawy - potrzebny log z grupy 8 i 9 razem (2 i 33 ) z pracy silnika na wolnych obrotach przeplatanych z np. 5 sekundowymi przegazówkami do obrotów ok. 4000RPM.
W nawiasach podałem "standardowe" grupy, gdzie są potrzebne info, ale chyba Twój ECU jest jeszcze sprzed tej standaryzacji, więc prawdopodobnie dobre są te nr przed nawiasami.
ps. mechanika to albo nie zrozumiałeś, albo jakichś bredni Ci naopowiadał
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Nieszczelność w dolocie to też nieszczelne podciśnienia, uszkodzona/nieszczelna odma, uszkodzona uszczelka pod kolektorem, uszkodzona uszczelka wtryskiwacza noPb - to też sprawdzałeś ?
Taką nieszczelność dolotu wcale nie tak prosto zdiagnozować, a powyżej wypisałem te, które w Twoim silniku mogły powstać podczas montażu LPG.
Taką nieszczelność dolotu wcale nie tak prosto zdiagnozować, a powyżej wypisałem te, które w Twoim silniku mogły powstać podczas montażu LPG.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
tak ale nie na 100% będę dopiero przeglądał przy wymianie podciśnień na nowe wtedy się przyjże dokładnie
u mnie z tego miejsca idzie wąż i ssie powietrze gdzie on ma być podłączony
proszę o pomoc
czy mam być podłączony do reduktora gazu LPG czy ma być zaślepiony może czy gdzieś indziej podpięty
[ Dodano: 2011-07-06, 13:56 ]
nikt nie wie do czego to ma iść ?
[ Dodano: 2011-07-13, 19:01 ]
proszę o pomoc
u mnie z tego miejsca idzie wąż i ssie powietrze gdzie on ma być podłączony
proszę o pomoc
czy mam być podłączony do reduktora gazu LPG czy ma być zaślepiony może czy gdzieś indziej podpięty
[ Dodano: 2011-07-06, 13:56 ]
nikt nie wie do czego to ma iść ?
[ Dodano: 2011-07-13, 19:01 ]
proszę o pomoc
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga