Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5+Lpg] problem z mieszanką proszę o pomoc

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
darek1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 lut 2010, 09:21
Lokalizacja: Lednica Górna

[ A6 C5+Lpg] problem z mieszanką proszę o pomoc

Post autor: darek1989 » 29 cze 2011, 22:14

witam mam audi a6 c5 z 2000 roku silnik 4.2 v8 z gazem Prince
po przejechaniu kilku kilometrów wyświetla się check engine obojętnie czy na benzynie czy gazie występują te same błędy były sprawdzane programem VAS
błędy
- 17544 p1136 035 rząd 1 , adaptacja mieszanki (add.) mieszanka zbyt uboga statycznie
- 17546 p1138 035 rząd 2 , adaptacja mieszanki (add.) mieszanka zbyt uboga statycznie


była myta przepustnica wyciągana i sprawdzana , zrobiona adaptacja ,została sprawdzona szczelność między przepływomierzem a przepustnicą
przepływomierz też był myty

po zrobieniu tych rzeczy dalej wyskakują te same błędy
proszę o pomoc co można zrobić więcej

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 30 cze 2011, 10:35

A przepływomierz był sprawdzany pod kątem poprawności danych w VAGu? Na gazie jeździ normalnie?
Pozdrawiam,
Krisker

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 cze 2011, 12:21

Przeważnie problem mieszanki a szczególnie ubogiej jest po stronie źle działającego lpg, aby to sprawdzić i mieć pewność nie używaj przez pewien czas lpg. Najlepiej zresetuj ecu benzyny odłączając klemy z akumulatora na 30 min lub przy pomocy vaga (wchodzisz w błędy i je kasujesz, nawet jak ich by nie było). Zrób na benzynie około 50-100km (nie używać lpg w tym czasie) ecu zaadoptuje się do nowych warunków i wtedy sprawdz czy problem jest nadal.

darek1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 lut 2010, 09:21
Lokalizacja: Lednica Górna

Post autor: darek1989 » 30 cze 2011, 18:05

napisałem przecież że obojętnie na czym jadę robiłem tak jak napisaliście już
reset komputera kasacja błędów i jazda na samej benzynie i to samo się dzieje
najczęściej łapie na wolnych obrotach na podjazdach w korkach

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 30 cze 2011, 21:15

Mam dokładnie to samo co Ty, te same błedy i dodatkowo 16805 i 16815 niesprawne katy na bank 1 i bank 2, świeci się Check ciągle i zawsze zaświeca na światłach. Walcze z tym juz rok i zero rezultatów, zacząłem od przepustnicy, świecach, rozwiercilem dysze, zmienilem gazownika, objechalem 100 elektromechanikow tlumikarzy i dupa !

darek1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 lut 2010, 09:21
Lokalizacja: Lednica Górna

Post autor: darek1989 » 30 cze 2011, 21:45

robiłeś coś z podciśnieniami ?? bo zamierzam wymieniać wszystkie .
elektronik powiedział że można to zrobić komputerem wgrać sondom lambda większą tolerancje błędów i wtedy powinno być ok koszt 1200 zł trzeba rozbierać komputery i dostać się do katów żeby wgrać nową tolerancję błędów .
powiedział mi też że katy padają od instalacji LPG ale trochę mnie to zastanawia bo skasowałem błędy i jeździłem na benzynie i wyskakują na nowo
co to są te katy ???


czyli co sprzedać samochód :)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 01 lip 2011, 11:01

Twoje błędy są związane z regulacją mieszanki na wolnych obrotach - skoro na LPG i noPb jest podobnie, to oprócz wymienionych wcześniej możliwe że:
- masz nieszczelność w dolocie,
- lambdy są już na tyle słabe, że na wolnych obrotach stygną i "kładą" napięcie.

Jak rozumiem masz VAG'a, więc odnośnie pierwszej niesprawności, to wrzuć log z grupy 2 (2) - tam są wskazania przepływki. Nie wiem, jakie powinny być prawidłowe dla Twojego silnika, ale może ktoś posiadający taki sam podejrzy u siebie i coś będzie można wywnioskować ;)

Co do drugiej sprawy - potrzebny log z grupy 8 i 9 razem (2 i 33 ) z pracy silnika na wolnych obrotach przeplatanych z np. 5 sekundowymi przegazówkami do obrotów ok. 4000RPM.

W nawiasach podałem "standardowe" grupy, gdzie są potrzebne info, ale chyba Twój ECU jest jeszcze sprzed tej standaryzacji, więc prawdopodobnie dobre są te nr przed nawiasami.

ps. mechanika to albo nie zrozumiałeś, albo jakichś bredni Ci naopowiadał ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

darek1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 lut 2010, 09:21
Lokalizacja: Lednica Górna

Post autor: darek1989 » 01 lip 2011, 14:07

sprawdzałem w dolocie nie mam nieszczelności sprawdzę 2 możliwość i odpiszę jak ktoś ma jeszcze inne warianty proszę o wpisanie każda pomoc mile widziana

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 01 lip 2011, 14:21

Nieszczelność w dolocie to też nieszczelne podciśnienia, uszkodzona/nieszczelna odma, uszkodzona uszczelka pod kolektorem, uszkodzona uszczelka wtryskiwacza noPb - to też sprawdzałeś ?
Taką nieszczelność dolotu wcale nie tak prosto zdiagnozować, a powyżej wypisałem te, które w Twoim silniku mogły powstać podczas montażu LPG.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

darek1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 lut 2010, 09:21
Lokalizacja: Lednica Górna

Post autor: darek1989 » 01 lip 2011, 16:26

tak ale nie na 100% będę dopiero przeglądał przy wymianie podciśnień na nowe wtedy się przyjże dokładnie

u mnie z tego miejsca idzie wąż i ssie powietrze gdzie on ma być podłączony ??
proszę o pomoc

czy mam być podłączony do reduktora gazu LPG czy ma być zaślepiony może czy gdzieś indziej podpięty
Obrazek

[ Dodano: 2011-07-06, 13:56 ]
nikt nie wie do czego to ma iść ?

[ Dodano: 2011-07-13, 19:01 ]
proszę o pomoc

edmund
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 sie 2013, 22:18
Lokalizacja: Radom

Post autor: edmund » 21 sie 2013, 23:40

Witam posiadam a6 c6 4.2 mam identyczny problem te same błędy i objawy. Auto nie widziało gazu. Dodam ze klapy kolektora ssącego dosyć głośno hałasują. Może ktoś już rozwiązał ten problem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga