Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] ÂŹle pali przy zewnętrznej temperaturze powyżej 20 st

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Jacks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 sty 2011, 20:26
Lokalizacja: Mława

Post autor: Jacks » 22 maja 2011, 01:02

Ostatnio byłem u elektryka samochodowego i powiedział mi, że to skutek długiej jazdy na LPG. Niby od gazu "przestawia" się ECU i trzeba wgrać/zaktualizować oprogramowanie komputera samochodowego. Z jednej strony wydaje mi się to, delikatnie mówiąc, spora przesada, jednak można zaobserwować pewną tendencję, że przypadłość ta dotyczy aut jeżdżących na gazie.
Zaobserwowałem ostatnio, że po ciężkim rozruchu gdy jest ciepło, czasami czuć benzynę w kabinie. Nie wiem czy jedno z drugim na coś wspólnego.
Sprawdzałem VAG-iem wskazania sond lambda i wydają się dobre (od 0,1 do 0,8 V). Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane, a fachowców samochodowych w moim mieście brak, więc muszę sam sobie z tym poradzić.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 maja 2011, 09:06

Podejrzewam że masz źle wyregulowane lpg, ecu mógł się rozregulować, aby ponownie się zaadoptował podepnij vaga wejdź w błędy i dwa razy wciśnij kasowanie błędów (jeśli nawet ich nie będzie to wykasują się korekty które zaadoptowały się po jeździe na źle ustawionym lpg, możesz podejrzeć że ustawią się na zero). Następnie trzeba pojeździć tylko na benie około 50-100km (lpg w tym czasie nie używamy) aż ecu się zaadoptuje do nowych warunków no i dopiero regulacja lpg najlepiej na korekty w vagu wtedy powinieneś mieć optymalne ustawienia lpg i beny.

Jesteś z Mławy więc zawsze możesz podjechać do Nowotczyńskiego, on bez problemu ogarnie Twoje auto.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 22 maja 2011, 16:15

Cześć
Ogólnie ogarniam vaga i instalkę lpg.
Napisz konkretnie jak ustawiasz lpg po korektach. Domyślam się, że jedziesz na obu paliwach i porównujesz korekty chwilowe.
Ale jak korygujesz mapę lpg?
Spisujesz zmiany wg jakiegoś schematu? Każde obroty itd?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 23 maja 2011, 11:08

Panowie, chciałem odczytać temperaturę powietrza zasysanego i płynu chłodniczego. Nie chce mi wstawić zrzutu z Vaga, więc napiszę:

Odczyt z VAG-COM grupa 004, temperatura otoczenia 20stC, temp silnika na zegarach 90stC, silnik zgaszony:
1.Engine speed: 2.2 ( <szok> )
2.Battery voltage: - 1,06 g/s
3.Coolant temp: 0,00g/s
4.Intake air temp: Idle

Moim zdaniem jednostki i wartości są z kosmosu, co jest nie tak?

Polski vag też pokazał głupoty, grupa 004, temperatura otoczenia 20stC, temp silnika na zegarach 90stC, silnik zgaszony:
1.Napięcie aku: 127
2.Temp silnika: 128
3.Temp zasysanego powietrza: 5

Chciałem też sprawdzić EVAP, grupa 070, i zrobić test - oto co dostałem:
1.Purge vlv open: 0,765V
2.OS2 deviation: 10010100 (binarnie?!!!)
3.Idle air vlv deviation: 11110100
4.Status test: 00000100
Normalnie już nie mam siły, to auto mnie wykończy...
Moje Kochanie:)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 23 maja 2011, 11:30

Pisałem już w innym wątku, że ALG ma inne usytuowanie wielu bloków pomiarowych, stąd niedopasowanie jednostek. Temperatur szukaj właśnie po jednostkach.
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 23 maja 2011, 14:09

Nie, no szok <szok> To jakiś całkowity odmieniec jest. Znaczy, mam lecieć po wszystkich blokach, aż znajdę? Dziwne, bo adaptację przepustnicy zrobiłem standardowo na kanale 098...
Moje Kochanie:)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 maja 2011, 14:54

Kaszeszczuk pisze:Cześć
Ogólnie ogarniam vaga i instalkę lpg.
Napisz konkretnie jak ustawiasz lpg po korektach. Domyślam się, że jedziesz na obu paliwach i porównujesz korekty chwilowe.
Ale jak korygujesz mapę lpg?
Spisujesz zmiany wg jakiegoś schematu? Każde obroty itd?
nie porównuję korekt, tylko ustawiam tak lpg aby krótkie korekty oscylowały najbliżej zera (vag podaje że od -5 do +5 jest ok)

[ Dodano: 2011-05-23, 15:03 ]
Killer71 pisze:Nie, no szok <szok> To jakiś całkowity odmieniec jest. Znaczy, mam lecieć po wszystkich blokach, aż znajdę? Dziwne, bo adaptację przepustnicy zrobiłem standardowo na kanale 098...
a w bloku 007 silnika jakie masz wartości, bo wywali błąd gdy przekroczą +/-25, ale gdy będą blisko tej wartości to błędu jeszcze nie będzie a z odpaleniem gdy jest ciepły mogą być problemy (tylko sprawdź po normalnej jeździe)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 23 maja 2011, 20:54

Killer71 pisze:Nie, no szok <szok> To jakiś całkowity odmieniec jest. Znaczy, mam lecieć po wszystkich blokach, aż znajdę? Dziwne, bo adaptację przepustnicy zrobiłem standardowo na kanale 098...
Bo część się pokrywa z VAGiem :)
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 23 maja 2011, 21:13

Sprawdzę ten 007 jutro wieczorem:) Wiecie... budowa w toku:) Chroniczny brak czasu na przyjemności (czytaj Niuńka + Vag) Czyli tylko ALG tak ma, że część nie pokrywa się z VAGiem, jak dobrze rozumiem...

[ Dodano: 2011-06-01, 12:28 ]
Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i temperatury powietrza zasysanego (ori Bosch) i dalej jestem w czarnej dup*e... Szlag mnie zaraz trafi :[ Wczoraj stała na słońcu przez 8h w temperaturze 35stC, wsiadłem i kicha! Kręciłem z 7 sekund, odpaliła z biedą po czym przez kolejne 5 sekund wdrapywała się na swoje 750 obrotów. Masakra :[ Wygląda na to, że jak jest gorąco to zbiera jej się coś w kolektorze dolotowym i później dławiąc się nie może tego spalić <szok> Co powiecie na wymianę elektrozaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa ??? Nazywa się bodajże N80...

Na Allegro znalazłem tylko taki:
http://moto.allegro.pl/zawor-elektrozaw ... 53734.html

Czy to jest to? Ratujcie, bo wykończę się psychicznie... Za 2 tyg wyjazd do Bułgarii a niuńka odmawia posłuszeństwa...

[ Dodano: 2011-06-08, 10:09 ]
Chyba znaleźliśmy przyczynę! Wymontowałem zawór odpowietrzający bak - dmuchnąłem w niego i okazało się, że jest otwarty, czyli puszczał opary z baku do przepustnicy! Zaślepiłem oba wężyki i wczoraj przy temperaturze 32 stC, po 8-mio godzinnym postoju na słońcu niuńka odpaliła od kopa i wskoczyła od razu na swoje 750 obr / min <okok> Sprawdzę jeszcze kilka razy przy tych samych warunkach atmosferycznych i dam Wam znać. Dzięki wszystkim za pomoc <okok>
Moje Kochanie:)

krrizz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 lip 2010, 22:57
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: krrizz » 27 cze 2011, 00:45

killer71 i jak problem wyeliminowany????
pzdr

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 28 cze 2011, 16:28

U mnie od 3 miesięcy problem nie występuje.
Porobiłem różne rzeczy ( opisane w wyższym poście) ale efektu nie było.

Przyczyna chyba tkwiła w ustawieniach ECU. Początkowo miałem źle wyregulowany gaz.
Jako, że sam walczyłem z ustawieniami nie raz resetowałem błędy a potem korekty długie.

Jednym słowem usterka ustąpiła bez wymiany jakiegokolwiek urządzenia. Czyli u mnie raczej to była kwestia ustawień.

Dodam jeszcze, że jak wyjąłem aku na cały dzień, żeby naładować, to po włożeniu musiałem kręcić dłużej czasami.

Zrobiłem adaptację przepustnicy vagiem. potem adaptacja po temperaturze ( silnik rozgrzany do 90st bez dotykania gazu) i wtedy już problemów z odpalaniem nie było.

Drugim razem jak wyjąłem AKU to już nie musiałem powtarzać tej czynności. Po włożeniu aku przekręciłem zapłon i poczekałem aż przepustnica sama się ustawi. Wtedy adaptacja nie była konieczna.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 29 cze 2011, 12:07

Cześć,
Właśnie wróciłem z Bułgarii. Niuńka stała nieruszana z zaślepionymi wężykami po elektrozaworze odpowietrzającym bak przez 12 dni przed hotelem w szczerym słońcu (temp około 35 - 40 stC) W dniu wyjazdu wsiadłem, przekręciłem kluczyk i odpaliła na dotyk <rotfl> U mnie winny był elektrozawór odpowietrzający bak. Pozdrawiam wszystkich <okok>
Moje Kochanie:)

Awatar użytkownika
Jacks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 sty 2011, 20:26
Lokalizacja: Mława

EVAP

Post autor: Jacks » 12 lip 2011, 20:52

Witam

U mnie po odkręceniu korka wlewu paliwa pali znacznie lepiej, choć raz na kilka dni kręci dłużej niż powinien, ale obroty po każdym rozruchu są od razu stabilne. Sprawdziłem więc ten nieszczęsny elektrozawór i wydaje się, że pracuje prawidłowo (rezystancja wewnętrzna samego elektrozaworu to 27 Ohm, zawór w stanie biernym jest zamknięty i nie przepuszcza w żadną stronę powietrza. Dla pewności jednak założyłem inny sprawny elektrozawór, zakręciłem korek i niestety problem powrócił. Co ciekawe, ECU nie zapisał żadnych błędów, mimo że odpinałem wtyczkę elektrozaworu podczas pracy silnika żeby sprawdzić napięcie we wiązce dochodzącej do zaworu (napięcie we wtyczce na wyłączonym silniku jest około 2,8 V, natomiast po włączeniu silnika zmienia się na -12 V)
Dodatkowo podczas próby sprawdzenia EVAP w VAG-u nie mam nic w grupie 70:
Obrazek

Czy ktoś może wie dlaczego tak jest ?

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 12 lip 2011, 22:18

Mam ten sam problem. Jutro spróbuje pojeździć z odkręconym wlewem paliwa. Gdzie znajduje się ten elektrozawór odpowietrzający bak i jak go zaślepić?

Awatar użytkownika
Jacks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 sty 2011, 20:26
Lokalizacja: Mława

Post autor: Jacks » 12 lip 2011, 22:51

Zawór znajduje się pod pokrywką znajdującą się pomiędzy filtrem powietrza a karbowaną rurą wchodzącą do przepustnicy, jest wsunięty w gumowy kołnierzyk, dochodzą do niego dwa wężyki (na górze i na dole) i 2-pinowa wtyczka - po zdjęciu pokrywki jest praktycznie na wierzchu. Po tym, co wyczytałem, to żeby sprawdzić poprawność układu odpowietrzania baku EVAP, wystarczy odkręcić trochę korek wlewu paliwa.
Najlepiej jakbyś sprawdził go najpierw VAG-iem, bo sam elektrozawór może być sprawny i masz po prostu nieszczelność w układzie - uruchom silnik, otwórz maskę i posłuchaj czy gdzieś w okolicach zaworku nie ucieka powietrze.
Ja niestety stwierdziłem, że u mnie układ jest szczelny, elektrozawór sprawny (bo sprawdzałem dwa), a przy zakręconym korku są problemy z odpaleniem...w dodatku brak możliwości wykonania testu VAG-iem i żadnego błędu ECU po wyjęciu kostki zasilającej zawór - dziwne rzeczy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga