Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6 2.0tdi] intercooler

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Bexa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 23 kwie 2010, 18:54
Lokalizacja: śląsk

[A6 C6 2.0tdi] intercooler

Post autor: Bexa » 21 lis 2010, 12:20

Witam

Prawdopodobnie mam pekniety/nieszczelny intercooler postanowilem ze go wymienie.. ale myslac dluzej nad tym ile on dostaje teraz u mnie powietrza (wyciolem część tunelu doprowadzajacego powietrze oraz wstawilem ledy S6) i doszelem do wniosku ze tylko przez 2 male otwory troche powietrza tam wpada..bez sensu.

Na lato zaczne dlubanine przy silniku i pomyslalem ze nie zaszkodzi ciutke wiekszy IC i to w dobrze "wentylowanym" miejscu w mysl zasady im zimniejsze powietrze tym lepsze :)

Cos w tym stylu chce zrobic

Obrazek

tylko

w standardowym IC jest jeszcze wyjscie na jakis czujnik albo do .. no wlasnie nie wiem
czy ktos jest mi w stanie powiedziec co przychodzi w miejsce zaznaczone strzałka ?

Obrazek

jeszcze nie rozbieralem samochodu a chcialbym pierw zamowic wszystko i zlozyc w jeden dzien tak by auto nie stalo rozebrane i nie czekalo az przyjdzie dodatkowa czesc.

Oczywiscie to wszystko bedzie pod zderzakie nie przed ;)
z gory dzieki za pomoc
Obrazek

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 22 lis 2010, 09:50

Jak nie masz zamiaru modzić fury na 200km to większy IC jest raczej zbędny. Chociaż jak masz czas i zacięcie to wiadomo że silnikowi to nie zaszkodzi.

A strzałka pokazuje miejsce na czujnik ciśnienia powietrza.

Awatar użytkownika
Bexa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 23 kwie 2010, 18:54
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Bexa » 22 lis 2010, 14:11

Dzieki za odpowiedz,

Wlasnie gdzies w ok 200koni bede mierzyl a tak jak pisalem wczesniej intercooler i tak mam nieszczelny na 99% to ten troche wiekszy i w lepszym miejcu nie zaszkodzi (bo tak jka pislaem tam gdzie jest standardowy to jzu malo co powietrza wpada :/


pozdro
Obrazek

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 22 lis 2010, 22:17

Pewnie myślisz o mechanicznym dodaniu mocy więc koszta mogą być spore... Moja Calipso dostała na początek virusa robionego w DU w ABT i to jej strasznie zaszkodziło :/ co chwile na diagnostyce była i co chwile się coś pieprzyło... dlatego dobrze to przemyśl 200 kucy to dosyć sporo jak na te silniczki.

dongibbon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 24 paź 2010, 10:00
Lokalizacja: pl/uk/nl

Post autor: dongibbon » 06 gru 2010, 10:03

siema, i jak tam prace postepuja :?:
bo u mnie wyskoczyl podobny problem do tego z check engine

Awatar użytkownika
Bexa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 23 kwie 2010, 18:54
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Bexa » 06 gru 2010, 11:59

Witam

No na razie nic nie robie bo strasznie zimno nie wiem czy wymiany IC nie zostawie sobie na wiosne a teraz pozbieram czesci.

ps. a masz taki charakterystyczny "swist"? bo ja na 100% obstawiam piekniety ic
Obrazek

dongibbon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 24 paź 2010, 10:00
Lokalizacja: pl/uk/nl

Post autor: dongibbon » 06 gru 2010, 22:14

taaak, do tego bylem w aso dzis, mam rozpruty intercooler, nie wiesz czy wejdzie mi uzywany odpowiednik z allegro z europejczyka :?:

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 07 gru 2010, 07:12

dongibbon pisze:taaak, do tego bylem w aso dzis, mam rozpruty intercooler, nie wiesz czy wejdzie mi uzywany odpowiednik z allegro z europejczyka :?:
Znajdź zakład naprawy chłodnic - koszt pospawania ok 200zł, pękają wszystkie w tym samym miejscu - dolna rynienka więc po tej operacji masz pewniejszy IC niż nowy, który musi pęknąć, bo ten typ tak ma.

Awatar użytkownika
Bexa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 23 kwie 2010, 18:54
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Bexa » 21 cze 2011, 09:42

Odświeżę trochę temat, zamontowalem u siebie ostatnio IC i do tego filtr K&N'a
bylem na hamowni obciążeniowej wyszło mi 147koni :)

Obrazek

Obrazek



ps. kłamalem nie ma 147 koni ( wyszlo 146,8) :)
ps2. zrobilem blad niestety bo pojechalem na hamownie po zalozeniu filtra i intercoolera tak ze nie wiem ile bylo w serii
Obrazek

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 21 cze 2011, 11:32

Hi is alive! :]
świetna robota ile Cię wyszedł ten IC i czy możesz mi napisać jak go montowałeś co gdzie, jakie części :)

[ Dodano: 2011-06-21, 11:41 ]
Bexa pisze:do tego filtr K&N'a
Co do filtra też się zastanawiałem, ale podobno jest z im problem, znaczy się ma dużo większe ziarno i przepuszcza syf :/ i zrezygnowałem na jakiś czas bo też nie wieże w to czyszczenie i smarowanie filtra.. :/

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 21 cze 2011, 12:28

Bexa fajnie Ci ten fmic wyszedł. Ile to ma litrów??

Awatar użytkownika
Bexa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 23 kwie 2010, 18:54
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Bexa » 21 cze 2011, 13:27

niemaD yeee i'm back ! (duzo rzeczy i zmian zyciu itd)

IC mnie wyszedl

- intercooler 1 x 340zl
- opaski zaciskowe profesjonalne 8 x 5zl = 40zl
- 2 gumowe kolana 90stopni 2 x 45zl = 90zl
- przesylka 25zl
--------------
total - 495pln

ICEK ma wymiary rdzenia 50cm x 14cm x 6cm i pasuje idealnie pod zderzak pod zderzak rs,
dlugos calkowita ok 75cm ,

Do laczenia wykorzystalem rure ktora idzie z przodu doprowadzajaca poweitrze do ori intercoolera
ktora pociolem na kawalki jakie potrzebuje do doprowadzenia powietrza.

Obrazek


Calos przykrecilem na 2 śrubach do belki przedniej ktora nawiertalem w 2 miejscach oczywiscie od dolu :)
jest obnizony od belki o ok 5 cm, a w tej szczelinie znajduje sie chlodniczka oleju (ten precik z zeberkami tak ze go FMIC nie zaslania)
:)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2011, 20:56 przez Bexa, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 21 cze 2011, 20:09

NICE, dzisiaj rozmawiałem ze "szpecami" powiedzieli taki szpas 2k... zwątpiłem :|

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 27 cze 2011, 23:38

Bexa pisze:ps2. zrobilem blad niestety bo pojechalem na hamownie po zalozeniu filtra i intercoolera tak ze nie wiem ile bylo w serii
No racja trochę błąd. Ciekaw jestem ile wyszło by przy shamowaniu auta na ORi puszcze bez stożka .. na samym IC..względem serii oczywiście <mysli>

Awatar użytkownika
achcior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2010, 14:34
Lokalizacja: Krapkowice/Żużela

Post autor: achcior » 07 lip 2011, 19:44

Do czego jest ten zbiorniczek podłączony do orurowania IC pod lampą z prawa strona.

Obrazek


Dla Leonclubu sklecił achcior (Papaleo)
http://www.youtube.com/watch?v=gIEJmRHQ ... ideo_title

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl