Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] problem z zapalaniem samochodu,w pewnych ok

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
audi_fun88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 cze 2011, 15:48
Lokalizacja: Olsztyn

[ A6 C5 2.5 Tdi] problem z zapalaniem samochodu,w pewnych ok

Post autor: audi_fun88 » 26 cze 2011, 16:04

Witam,posiadam model Audi A6 C5 2000 rok 2.5 TDI 180 KM Avant Triptronic, mój problem z samochodem zaczął się jakies 3 lata temu,podczas jazdy samochodł zgasł mi,i nie chciał zapalić,pomyślałem że no chyba mam pusty bak,ale nie możliwe,bo nie dopuściłbym nigdy żeby na rezerwie w ogóle długo jeździć,w ogóle rzadko dopuszczałem żeby rezerwa się włączała,jak się okazało uszkodziła się pompa wtryskowa,jakiś element elektroniczny,odwiozłem do mechanika który się specjalizował właśnie w tych pompach i jako jedyny w okolicy je naprawiał(renegerował),po naprawie jakies 2 lata było ok,niestety rok temu w tamte wakacje znowu pojawiły się problemy,samochód odpalał bez problemu,ale do pewnego momentu,najprawdopodobniej chodziło o osiągnięcie pewnej temperatury przez silnik wedlug mnie,ale to byla kwestia okolo 15 minut,silnik nie miał mocy,i nie mogłem rozwinąć większej prędkości niż okolo 30 km/h, mogłem nawet wciskać gaz do dechy ale nic. Po wizycie u tego samego mechanika niby wyszło że to znowu pompa wtryskowa,znowu ją naprawił i niby ok,ale jakoś późnej jesieni,poczatek zimy,pojawił się ten problem który trwa do teraz. Pecha miałem że w tym okresie do teraz samochód był mi bardzo potrzebny,a dwa w okolicy nikt nie mógł zlokalizować problemu,więc sięgam tu o pomoc. Nie wiem czy te problemy wcześniejsze są połączone z tym obecnym ale wolałem je napisać. A oto dzisiejszy problem:


Samochód kiedy sto z góry,czyli przodem niżej a tyłem wyżej,odpala bez problemu,kiedy stoi na prostej to jak dłużej postoji to już nieodpali,a jak pod górke to po chwili juz nie odpala. Albo odpali,zgaśnie,i koniec,dalej nie odpala. Jedyny sposób to odpalenie go poprzeż środek PLAK,wtedy odpali zawsze,ale ostatnio trwa to coraz dłużej,bo niedawno jeszcze popsikałem z 30 sekund i już odpalił,a ostatnie odpalania trwaja po kilka nawet okolo 10 minut,jenda osoba kreci w momencie kiedy ja psikam tym plakiem. Wiem że jest to niepożądane dla silnika i unikam tego jak moge stając z górki przeważnie. ÂŚwiece żarowe są nowe dodam. Bardzo proszę,o pomoc w tej sprawie,będe naprawde niezmiernie wdzięczny bo już mi ręce opadają na tych lokalnych "mechaników".a aż tak się na samochodach nie znam,ale według mnie jest to coś związane z pompą paliwową,ale tak to pewnie każdy amator by stwierdził,wieć sięgam tu po pomoc. Jeszcze raz z góry dziękuje i przepraszam za objętość tekstu:P

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 26 cze 2011, 17:17

Witaj audi_fun88.
Temat wałkowany niejednokrotnie na forum- użyj szukajki, wpisz kłopoty z odpalaniem gdy stoi pod górkę, i czytaj, czytaj, czytaj...
ps. Jak już odpali chodzi normalnie <mysli> ?

audi_fun88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 cze 2011, 15:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: audi_fun88 » 26 cze 2011, 19:02

Tak,odpalając go z plaka to musze psikać aż nie osiągnie stabilności,kwestia minut,bo napoczątku niereaguje na gaz,ale po np 3 minutach już reaguje normalnie na gaz,nie jestem specjalistą,ale ja niezauważam złej pracy silnika i np spadku mocy po tym jak już go odpale,na trasie idzie ładnie,nie jest to porshe ani nawet jakies RS6,ale 180 km jest do odczucia,to przyśpiesza ładnie,i obroty też trzyma ładnie,jak jade spokojnie na trasie to trzyma 1.5 tys., także ogólnie jak już osiągnie ten moment po zapaleniu stabilizacji że tak nazwę,to już wszystko ok

PAWELJARCZAK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2011, 09:54
Lokalizacja: ZŁOTORYJA

Post autor: PAWELJARCZAK » 26 cze 2011, 22:23

witam ja mam podobny problem tylko kiedy jest połowa baku jak stanę przodem pod górkę. na wprost i nosem do dołu igła pali od strzała zero powietrza w wężach wyczytałem jedną sprawę że nie koniecznie pada pompka w baku są tam jeszcze w baku jakieś czujniki pewnie które ją załanczają i one często siadają ja poprostu przy 3/4 dolewam do pełna bo i tak lać trzeba jak dojdziesz do czegoś daj znać a wymienilem filr paliwa na nowy i zaworek zwrotny w pompie tamten nie działał ale boję się dopuścić 1/2 on w baku narazie jest dobrze

audi_fun88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 cze 2011, 15:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: audi_fun88 » 27 cze 2011, 02:16

ja zawór zwrotny też mam,i filterek paliwa też nowy,pozostaje chyba albo dokładnie sprawdzić pompę paliwową,albo czy może kąty wtrysków od pompy wtryskowej? ale raczej to pierwsze...

PAWELJARCZAK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2011, 09:54
Lokalizacja: ZŁOTORYJA

Post autor: PAWELJARCZAK » 27 cze 2011, 16:17

jak masz pełny bak tak samo się zachowuje <mysli> kat ma się nijak czy stoi prosto czy z górki

audi_fun88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 cze 2011, 15:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: audi_fun88 » 27 cze 2011, 17:48

bak ostatnio zalałem do pełna,i na prostym też nie zapalił,z górki jak stoje to zawsze zapali,nawet jak mam mało w baku,a pod górke to w ogóle nie chce:P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja