Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] zepsuty EGR?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

[A6 C5] zepsuty EGR?

Post autor: arturn29 » 14 maja 2010, 10:49

Witam


Panowie mam problem z moca auta ,tylko nie wiem wiem czy to nie jest wina egr.

Mianowice gdy auto jest letnie lub dopiero co rozgrzane idzie w miare ok. Jednak bo dłuższej jezdzie ok30 km czuc takie dołki w doładowaniu turbiny zwłaszca na biegach 4,5,6.
Tak samo jest z reakcja na pedał gazu ,gdu jest dopiero co rozgrzany reaguje od razu. Po dłuzszej jezdzie przy wciskaniu pedału trzeba czekać na reakcje.

Nie wiem czy to jest wina egru ,ale zauważyłem taka rzecz. Gdy zgasiłem auto i sciagnolem wezyk od gruszki egr to przez 3 sekundy czułem jeszcze jak przez ten wezyk jest zasysane powietrze.

Co o tym myslicie ,dodam ze hydraulkika jest wymieniona ,pompa wtryskowa tez oraz gruszka od trubo.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [A6 C5] zepsuty EGR?

Post autor: axe » 14 maja 2010, 11:18

arturn29 pisze:Witam


Panowie mam problem z moca auta ,tylko nie wiem wiem czy to nie jest wina egr.

Mianowice gdy auto jest letnie lub dopiero co rozgrzane idzie w miare ok. Jednak bo dłuższej jezdzie ok30 km czuc takie dołki w doładowaniu turbiny zwłaszca na biegach 4,5,6.
Tak samo jest z reakcja na pedał gazu ,gdu jest dopiero co rozgrzany reaguje od razu. Po dłuzszej jezdzie przy wciskaniu pedału trzeba czekać na reakcje.

Nie wiem czy to jest wina egru ,ale zauważyłem taka rzecz. Gdy zgasiłem auto i sciagnolem wezyk od gruszki egr to przez 3 sekundy czułem jeszcze jak przez ten wezyk jest zasysane powietrze.

Co o tym myslicie ,dodam ze hydraulkika jest wymieniona ,pompa wtryskowa tez oraz gruszka od trubo.
Mialem zerwana membrane od egr i nie dzialal. Poza zolta lampka sygnalizujaca blad na zegarach nie bylo roznicy w jezdzie.

Ja bym szukal przyczyny w czyms innym ale zaczal od podlaczenia vaga.
Moze piotruś cos podpowie jak bedize mial chwile.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 14 maja 2010, 11:25

Dzieki za odpowiedz

Podłaczałem auto do vaga nie ma bledów. + logowanie

Moze bardziej przyblize zjawisko 'nie mocy' poniewaz moc jest tylko bardzo nierownomierna.

Przykład :

Ruszam z jednyki jakos tam w miare ale na letnim silniku ruszenie jest zawsze bardziej zywe. Tak czy inaczej ruszam wbijam 2 bieg i chce przyspieszyc tak aby zamknac obrotomierz. Do 2100 obrotów ładnie ciagnie ,nagle spadek mocy (w logach z 2000 bar do 1600) czarny dymek widoczny w lusterku i juz do 4,5 tys obrotów ciagnie równo.

Awatar użytkownika
szneider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 26 sie 2010, 16:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szneider » 24 cze 2011, 19:23

Mam problem z moim paskiem 1.9TDI 130KM AVF. Wymieniłem dziś przepływkę bo auto mocno zamulało, słabo się wkręcało. Po zalożeniu przepływki silnik pochodził z 20sek. i zaczął tak jakby przerywać dodatkowo dymić z rury. Myślałem, że może z wtyczką od przepływki coś nie halo. Wyjąłem i przeczyściłem jeszcze styki ale nic to nie dało auto dalej po odpaleniu chodzi równo i za jakieś 20 sekund zaczyna tak jakby przerywać . Na fisie spalanie waha się od 0,7 l do 1,2 i zmienia sie co chwile. Założyłem z powrotem starą przepływkę, silnik odpala i nomalnie chodzi tylko słabo się wkręca. Więc podpiąłem VAG, na tej nowej przepływce. Wartości przepływomierza były mocno zawyżone, a załaczanie zaworu n108 skakło od 40% do 90% w tym czasie jak zaczeło telepać silnikiem. Coś mnie pokusiło i odpiąłem wężyk z zaworu EGR i o dziwo od razu silnik zaczął normalnie chodzić równiutko i beż żadnego dymienia. Po wpięciu wężyka od EGR znów zaczyna go telepać. Dzieje się to tylko na tym nowym przepływomierzu, czuć różnicę bo autko się wkręca o wiele lepiej. Czy to będzie wina zaworu EGR, że jest uszkodzony? Czyściłem go niedawno razem z kolektorem dolotowym bo jak kupiłem był mocno zasyfiony i zaślepiony. Zauważyłem, że po wyczyszczeniu i złożeniu do kupy auto czasem tak jakby szarpnęlo, przy zaślepionym tego nie było. W czym szukać przyczyny z tym telepaniem silnika na tej nowej przepływce z podłaczonym EGR? Przejehałem się na odłączonym wężyku od EGR i silniczek zapierdziela jak sie patrzy.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 25 cze 2011, 15:04

szneider- odpowiedź na twój problem chyba sam napisałeś :] .
Tak, tak- prawdopodobnie przepływka którą kupiłeś jest walnięta <uoee> .
Piszesz, że wartości na niej są mocno zawyżone- wszystko by się zgadzało- ECU próbuje zbić nadmiar wyimaginowanego powietrza (którego w rzeczywistości nie ma), podaje za dużo spalin z powrotem w kolektor i silnik zaczyna się dusić. Jak odpinasz EGR tych spalin nie ma i silnik chodzi OK. Kopa też będzie miał bo MAF zawyża dawkę paliwa <okok> .
ps. BATORY duży?

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 26 cze 2011, 23:29

Witam.Miałem podobny problem z brakami mocy.Na próbę odłączałem EGR i zaślepiałem wężyk ale żadnej różnicy nie było.Następnie po wyczytaniu na forum zamieniłem wtyczki na zaworkach N75 i N18 oraz wężyki i problem zniknął.Samochód zimny czy ciepły idzie tak samo,nie ma żadnych ubytków mocy.Kupiłem nowy zawór N75 i podłączyłem wszystko z powrotem jak należy i problemów nie ma

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 28 cze 2011, 10:03

gdzie znajdują się te zaworki N75 i N18?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga