Witam
Panowie mam problem z moca auta ,tylko nie wiem wiem czy to nie jest wina egr.
Mianowice gdy auto jest letnie lub dopiero co rozgrzane idzie w miare ok. Jednak bo dłuższej jezdzie ok30 km czuc takie dołki w doładowaniu turbiny zwłaszca na biegach 4,5,6.
Tak samo jest z reakcja na pedał gazu ,gdu jest dopiero co rozgrzany reaguje od razu. Po dłuzszej jezdzie przy wciskaniu pedału trzeba czekać na reakcje.
Nie wiem czy to jest wina egru ,ale zauważyłem taka rzecz. Gdy zgasiłem auto i sciagnolem wezyk od gruszki egr to przez 3 sekundy czułem jeszcze jak przez ten wezyk jest zasysane powietrze.
Co o tym myslicie ,dodam ze hydraulkika jest wymieniona ,pompa wtryskowa tez oraz gruszka od trubo.
[A6 C5] zepsuty EGR?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: [A6 C5] zepsuty EGR?
Mialem zerwana membrane od egr i nie dzialal. Poza zolta lampka sygnalizujaca blad na zegarach nie bylo roznicy w jezdzie.arturn29 pisze:Witam
Panowie mam problem z moca auta ,tylko nie wiem wiem czy to nie jest wina egr.
Mianowice gdy auto jest letnie lub dopiero co rozgrzane idzie w miare ok. Jednak bo dłuższej jezdzie ok30 km czuc takie dołki w doładowaniu turbiny zwłaszca na biegach 4,5,6.
Tak samo jest z reakcja na pedał gazu ,gdu jest dopiero co rozgrzany reaguje od razu. Po dłuzszej jezdzie przy wciskaniu pedału trzeba czekać na reakcje.
Nie wiem czy to jest wina egru ,ale zauważyłem taka rzecz. Gdy zgasiłem auto i sciagnolem wezyk od gruszki egr to przez 3 sekundy czułem jeszcze jak przez ten wezyk jest zasysane powietrze.
Co o tym myslicie ,dodam ze hydraulkika jest wymieniona ,pompa wtryskowa tez oraz gruszka od trubo.
Ja bym szukal przyczyny w czyms innym ale zaczal od podlaczenia vaga.
Moze piotruś cos podpowie jak bedize mial chwile.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Dzieki za odpowiedz
Podłaczałem auto do vaga nie ma bledów. + logowanie
Moze bardziej przyblize zjawisko 'nie mocy' poniewaz moc jest tylko bardzo nierownomierna.
Przykład :
Ruszam z jednyki jakos tam w miare ale na letnim silniku ruszenie jest zawsze bardziej zywe. Tak czy inaczej ruszam wbijam 2 bieg i chce przyspieszyc tak aby zamknac obrotomierz. Do 2100 obrotów ładnie ciagnie ,nagle spadek mocy (w logach z 2000 bar do 1600) czarny dymek widoczny w lusterku i juz do 4,5 tys obrotów ciagnie równo.
Podłaczałem auto do vaga nie ma bledów. + logowanie
Moze bardziej przyblize zjawisko 'nie mocy' poniewaz moc jest tylko bardzo nierownomierna.
Przykład :
Ruszam z jednyki jakos tam w miare ale na letnim silniku ruszenie jest zawsze bardziej zywe. Tak czy inaczej ruszam wbijam 2 bieg i chce przyspieszyc tak aby zamknac obrotomierz. Do 2100 obrotów ładnie ciagnie ,nagle spadek mocy (w logach z 2000 bar do 1600) czarny dymek widoczny w lusterku i juz do 4,5 tys obrotów ciagnie równo.
Mam problem z moim paskiem 1.9TDI 130KM AVF. Wymieniłem dziś przepływkę bo auto mocno zamulało, słabo się wkręcało. Po zalożeniu przepływki silnik pochodził z 20sek. i zaczął tak jakby przerywać dodatkowo dymić z rury. Myślałem, że może z wtyczką od przepływki coś nie halo. Wyjąłem i przeczyściłem jeszcze styki ale nic to nie dało auto dalej po odpaleniu chodzi równo i za jakieś 20 sekund zaczyna tak jakby przerywać . Na fisie spalanie waha się od 0,7 l do 1,2 i zmienia sie co chwile. Założyłem z powrotem starą przepływkę, silnik odpala i nomalnie chodzi tylko słabo się wkręca. Więc podpiąłem VAG, na tej nowej przepływce. Wartości przepływomierza były mocno zawyżone, a załaczanie zaworu n108 skakło od 40% do 90% w tym czasie jak zaczeło telepać silnikiem. Coś mnie pokusiło i odpiąłem wężyk z zaworu EGR i o dziwo od razu silnik zaczął normalnie chodzić równiutko i beż żadnego dymienia. Po wpięciu wężyka od EGR znów zaczyna go telepać. Dzieje się to tylko na tym nowym przepływomierzu, czuć różnicę bo autko się wkręca o wiele lepiej. Czy to będzie wina zaworu EGR, że jest uszkodzony? Czyściłem go niedawno razem z kolektorem dolotowym bo jak kupiłem był mocno zasyfiony i zaślepiony. Zauważyłem, że po wyczyszczeniu i złożeniu do kupy auto czasem tak jakby szarpnęlo, przy zaślepionym tego nie było. W czym szukać przyczyny z tym telepaniem silnika na tej nowej przepływce z podłaczonym EGR? Przejehałem się na odłączonym wężyku od EGR i silniczek zapierdziela jak sie patrzy.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
szneider- odpowiedź na twój problem chyba sam napisałeś .
Tak, tak- prawdopodobnie przepływka którą kupiłeś jest walnięta .
Piszesz, że wartości na niej są mocno zawyżone- wszystko by się zgadzało- ECU próbuje zbić nadmiar wyimaginowanego powietrza (którego w rzeczywistości nie ma), podaje za dużo spalin z powrotem w kolektor i silnik zaczyna się dusić. Jak odpinasz EGR tych spalin nie ma i silnik chodzi OK. Kopa też będzie miał bo MAF zawyża dawkę paliwa .
ps. BATORY duży?
Tak, tak- prawdopodobnie przepływka którą kupiłeś jest walnięta .
Piszesz, że wartości na niej są mocno zawyżone- wszystko by się zgadzało- ECU próbuje zbić nadmiar wyimaginowanego powietrza (którego w rzeczywistości nie ma), podaje za dużo spalin z powrotem w kolektor i silnik zaczyna się dusić. Jak odpinasz EGR tych spalin nie ma i silnik chodzi OK. Kopa też będzie miał bo MAF zawyża dawkę paliwa .
ps. BATORY duży?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
- Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra
Witam.Miałem podobny problem z brakami mocy.Na próbę odłączałem EGR i zaślepiałem wężyk ale żadnej różnicy nie było.Następnie po wyczytaniu na forum zamieniłem wtyczki na zaworkach N75 i N18 oraz wężyki i problem zniknął.Samochód zimny czy ciepły idzie tak samo,nie ma żadnych ubytków mocy.Kupiłem nowy zawór N75 i podłączyłem wszystko z powrotem jak należy i problemów nie ma
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga