[ A6 C5 2.5 Tdi] Problemy z mocą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 mar 2011, 14:39
- Lokalizacja: Choszczno/zach-pom
[ A6 C5 2.5 Tdi] Problemy z mocą
Witam Koleżanki i kolegów, mam A6 C5 z 1999 r, 2.5 TDI 180 KM. Od jakiegoś czasu mam takie problemy z mocą silnika...:
kiedy w czasie jazdy wdepnę pedał gazu w deche, skrzynia zrzuca o 2,3 biegi w dół,obroty idą w górę a auto wogóle nie ciągnie!.. czasami np, po wyłączeniu silnika na postoju i po 1-2 min zapalam...idzie (nie zawsze...) normalnie..ale za chwilę spowrotem jakby się coś odłączyło i znowu po wciśnięciu w dechę (np.wyprzedzanie) auto podnosi obroty,zrzuca biegi i ma wtedy może z 50 KM...brak mocy i wyprzedzanie staje się koszmarem a wręcz bardzo niebezpieczne!
Jeżeli chcę przyspieszyć jazdę i gazu dodaję z wyczuciem i powoli to ciągnie trochę lepiej tak na ok.80 KM ale tylko do jakiejś prędkości i dalej nie chce iść..
Podejrzewałem wadliwe działanie skrzyni....ale po wymianie oleju z filtrem skrzynia chodzi w/g mnie perfekcyjnie...a mocy jak nie było tak niema...
Kolega w przypadkowej rozmowie z innym znajomym mającym nowego Passata, usłyszał że też miał taki problem z passkiem i po wizycie w Servisie wymienili mu czujnik/i i filtr/y cząstek stałych i problem zniknął... stąd wnioskuję/podejrzewam że może u mnie w Audi A6 C5 ten proble jest podobny...?
Jest to moje pierwsze auto tak nafaszerowane elektroniką i naprawdę niewiem do czego należy się tu przypiąć? znaleźć i gdzie jakiś punkt zaczepienia? czy moje podejrzenia są wogóle słuszne ? może przyczyna leży w całkiem innym segmencie???
Bardzo proszę o pomoc, choćby w diagnozie tego problemu. Problem wystąpił po jakimś czasie po zmianie kąta wtrysku (ciężko zapalał) a zaraz potem wymianie pompki paliwa w zbiorniku (auto zholowałem 350 km z Niemiec do Polski)... Być może niema to żadnego związku ale piszę o tym bo sam już niewiem co o tym myśleć?....
Proszę o jakiekolwiek opinie od kolegów znających temat...
kiedy w czasie jazdy wdepnę pedał gazu w deche, skrzynia zrzuca o 2,3 biegi w dół,obroty idą w górę a auto wogóle nie ciągnie!.. czasami np, po wyłączeniu silnika na postoju i po 1-2 min zapalam...idzie (nie zawsze...) normalnie..ale za chwilę spowrotem jakby się coś odłączyło i znowu po wciśnięciu w dechę (np.wyprzedzanie) auto podnosi obroty,zrzuca biegi i ma wtedy może z 50 KM...brak mocy i wyprzedzanie staje się koszmarem a wręcz bardzo niebezpieczne!
Jeżeli chcę przyspieszyć jazdę i gazu dodaję z wyczuciem i powoli to ciągnie trochę lepiej tak na ok.80 KM ale tylko do jakiejś prędkości i dalej nie chce iść..
Podejrzewałem wadliwe działanie skrzyni....ale po wymianie oleju z filtrem skrzynia chodzi w/g mnie perfekcyjnie...a mocy jak nie było tak niema...
Kolega w przypadkowej rozmowie z innym znajomym mającym nowego Passata, usłyszał że też miał taki problem z passkiem i po wizycie w Servisie wymienili mu czujnik/i i filtr/y cząstek stałych i problem zniknął... stąd wnioskuję/podejrzewam że może u mnie w Audi A6 C5 ten proble jest podobny...?
Jest to moje pierwsze auto tak nafaszerowane elektroniką i naprawdę niewiem do czego należy się tu przypiąć? znaleźć i gdzie jakiś punkt zaczepienia? czy moje podejrzenia są wogóle słuszne ? może przyczyna leży w całkiem innym segmencie???
Bardzo proszę o pomoc, choćby w diagnozie tego problemu. Problem wystąpił po jakimś czasie po zmianie kąta wtrysku (ciężko zapalał) a zaraz potem wymianie pompki paliwa w zbiorniku (auto zholowałem 350 km z Niemiec do Polski)... Być może niema to żadnego związku ale piszę o tym bo sam już niewiem co o tym myśleć?....
Proszę o jakiekolwiek opinie od kolegów znających temat...
Ostatnio zmieniony 23 cze 2011, 21:33 przez jarger1965, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 mar 2011, 14:39
- Lokalizacja: Choszczno/zach-pom
Te logi, to dla mnie czarna magia...to bardziej Coperfield .... ale przepływomierz to już coś...a może (tak myślę) wizyta w servisie? sam i tak nic nie zrobię bo niemam warunków... choć nawet oddając do servisu dobrze byłoby cokolwiek zasugerować...
[ Dodano: 2011-06-23, 22:06 ]
Poproszę może jakiś link do odpowiedniego działu z tym problemem... szukałem już wcześniej ale nie znalazłem żadnego opisu odpowiadającego zachowaniom mojego "bóstwa"...
[ Dodano: 2011-06-23, 22:11 ]
Przy ostatniej wizycie w servisie Boscha w Gryfinie, podczas wymiany pompki paliwa w zbiorniku, sprawdzali na kompie wszystko i nie wykazywało żadnych błędów... Podpięcie kompa kosztuje tam 200 zł... Czy podpięcie kompa w servisie coś zmieni? mają lepsze programy..?
[ Dodano: 2011-06-23, 22:06 ]
Poproszę może jakiś link do odpowiedniego działu z tym problemem... szukałem już wcześniej ale nie znalazłem żadnego opisu odpowiadającego zachowaniom mojego "bóstwa"...
[ Dodano: 2011-06-23, 22:11 ]
Przy ostatniej wizycie w servisie Boscha w Gryfinie, podczas wymiany pompki paliwa w zbiorniku, sprawdzali na kompie wszystko i nie wykazywało żadnych błędów... Podpięcie kompa kosztuje tam 200 zł... Czy podpięcie kompa w servisie coś zmieni? mają lepsze programy..?
mialem podobny problem tylko ze mam manuala auto jak sie trzymalo na obrotach to szlo lecz zeszlem nizejz obrotów padaka u mnie padniete bylo wtrysk sterujacy blad G80 jesli nie masz tego bledu to dobrze potem auto dalej nie jechalo okazalo sie ze turbo do regeneracji, po regeneracji dalej choc lepiej jechalo to nie bylo 180 km potem przeplywomiez wymienilem i auto jezi super lecz nie do koca bo musze jeszcze wymienic zawor EGR jak widzisz duzo jest przyczyn a moze byc jeszcze wiecej np. nieszczelny dolot, kat wtrysku, mozna opisywac i gdybac jesli nie podlaczysz pod kompa i nie bedziesz widzial jakie bledy choc u mnie tylko o tym wtrysku komp pokazal padniety wtrysk sterujacy pozatym nic sam musialem reszcze poszukac
[ Dodano: 2011-06-24, 10:54 ]
a co do tego wtrysko to komputer nie zawsze pokazywal blad raz nie raz tak ale wymienilem komplet wtrysków
[ Dodano: 2011-06-24, 10:54 ]
a co do tego wtrysko to komputer nie zawsze pokazywal blad raz nie raz tak ale wymienilem komplet wtrysków
jakob
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 mar 2011, 14:39
- Lokalizacja: Choszczno/zach-pom
Dzisiaj od rana kupiłem odpowiednie preparaty i dokładnie przeczyściłem przepływomierz...niestety problem nie ustąpił, w sumie...brak jakiejkolwiek różnicy przed/po tym czyszczeniu.. chyba że przepływomierz jest całkiem uszkodzony..? Auto nadal raz ma moc a innym razem ma jakieś 50-70 KM...przy czym dużo częściej ale nie non stop..tej mocy niema..jarger1965 pisze:Te logi, to dla mnie czarna magia...to bardziej Coperfield .... ale przepływomierz to już coś...a może (tak myślę) wizyta w servisie? sam i tak nic nie zrobię bo niemam warunków... choć nawet oddając do servisu dobrze byłoby cokolwiek zasugerować...
[ Dodano: 2011-06-23, 22:06 ]
Poproszę może jakiś link do odpowiedniego działu z tym problemem... szukałem już wcześniej ale nie znalazłem żadnego opisu odpowiadającego zachowaniom mojego "bóstwa"...
[ Dodano: 2011-06-23, 22:11 ]
Przy ostatniej wizycie w servisie Boscha w Gryfinie, podczas wymiany pompki paliwa w zbiorniku, sprawdzali na kompie wszystko i nie wykazywało żadnych błędów... Podpięcie kompa kosztuje tam 200 zł... Czy podpięcie kompa w servisie coś zmieni? mają lepsze programy..?
Problem leży chyba gdzie indziej...tak sobie myślę że gdyby było coś całkowicie popsute to od czasu do czasu nie łapałby tej mocy a tak właśnie jest...hmmm
Ostatnio zmieniony 26 lip 2011, 16:38 przez jarger1965, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego wlasnie u mnie jak bylo z sterownikiem wtrysku glównego raz lapal raz nie i raz jechal a raz nie, przeplywomierza nie slyszalem zeby ktos czyscil bo nie tak one sie psuja psuje sie elektronika ktora do komputera podaje dane nie zgodne z zasysanym powietrzem u mnie jak pisalem przeplywomierz byl dobry ale nie pokazywal realnych danych jakies tam nominalne dane i zasysalo malo powietrza....
z innej beczki czy kiedy kolwiek zdazylo ci sie ze zaczela migac kontrolka swiec zarowych nawet na odpalonym albo podczas jazdy?
[ Dodano: 2011-06-24, 15:04 ]
jezli na komputerze ktory kiedys ci tam podlanczali i zobaczyli ze nie ma bledów to nie wszystko sa mechanizmy ktore w polowie ze psuja ja nie mialem zadnego bledu a w logach okzalo sie ze przeplywka wlasnie nie jest wydajna egr turbo malo nabija malo paliwa dostaje.... po tych rzeczach wykresach cyferkach widac co sie dzije...
najlepiej sciagnij sobie vagcom program kup kabel do kompa i zrob logi i wstaw nam tutaj bo tak mozna wiecej popsuc lub na marne wywalic kase a samochod dalej bedzie jezdzil
opis jak logowac wogle caly schemat jak podlaczyc i zdiagnozowac samochod jest na naszym forum super opisane
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
z innej beczki czy kiedy kolwiek zdazylo ci sie ze zaczela migac kontrolka swiec zarowych nawet na odpalonym albo podczas jazdy?
[ Dodano: 2011-06-24, 15:04 ]
jezli na komputerze ktory kiedys ci tam podlanczali i zobaczyli ze nie ma bledów to nie wszystko sa mechanizmy ktore w polowie ze psuja ja nie mialem zadnego bledu a w logach okzalo sie ze przeplywka wlasnie nie jest wydajna egr turbo malo nabija malo paliwa dostaje.... po tych rzeczach wykresach cyferkach widac co sie dzije...
najlepiej sciagnij sobie vagcom program kup kabel do kompa i zrob logi i wstaw nam tutaj bo tak mozna wiecej popsuc lub na marne wywalic kase a samochod dalej bedzie jezdzil
opis jak logowac wogle caly schemat jak podlaczyc i zdiagnozowac samochod jest na naszym forum super opisane
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
jakob
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 mar 2011, 14:39
- Lokalizacja: Choszczno/zach-pom
Tak, przewód i program widzę że będę musiał sobie załatwić..
co do tego włączenia kontrolki świec żarowych.. Niedawno siadała mi pompka w zbiorniku paliwa. Początkowo trochę pomigała kontrolka świec żarowych i zgasła ale niedługo potem (ok. tygodnia później) na autostradzie w Niemczech ponownie włączyła się i migała jakiś czas a potem po prostu silnik zgasł i musiałem auto zholować do Polski. okazało się że do pompy silnika tłoczone jest paliwo z dużą ilością powietrza. Pompka w zbiorniku chodziła ale łopatki były połamane wewnątrz i dlatego tak podawała to paliwo. Wymieniono mi pompkę w zbiorniku i pokasowano wszystkie błędy. Od tamtego czasu (tak mniej/więcej) zaczęły się już powoli pojawiać te objawy spadku mocy... dzisiaj prawie cały czas niema mocy ale zdarza się że co jakiś czas "złapie" moc i krótko ją ma, a kończy się ona przeważnie po mocniejszym wciśnięciu pedała gazu... czasami potrafi wydmuchnąć z tyłu opary czarnego dymu, choś tak normalnie nie kopci wogóle ale spaliny mają taki trochę ostry gryzący zapach...ale generalnie odpala dobrze z rana i bez dymka...! W Boschu w Gryfinie miałem ustawiany kąt wtrysku bo bardzo ciężko zapalał rano...
Witam ponownie wszystkich klubowiczów...wczoraj kupiłem w ciemno nowy przepływomierz o tych samych numerach co stary. Po zamontowaniu nowego problem ustąpił a mało tego, auto ciągnie jeszcze lepiej niz wcześniej na starym....ale jest pewne ale....zaraz po wymianie i włączeniu silnika pokazał komputer auta błąd (żółty trójkącik ze strzałka w kółeczku) oraz....ABSy się zaświeciły....ten pierwszy to jeszcze potrafię zrozumieć ale ABSy?...hm... Powiem więcej: po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu błędy pogasły ale po jakimś czasie sie znów pojawiały...tak kilka razy z błędy pojawiały się coraz rzadziej aż do chwili obecnej błędy poprostu się nie pojawiają...dziwne, nieprawdaż? auto obecnie ciągnie jak oszalałe ale i spalanie się nieco podniosło, choć przy spokojnej jeździe spada do około 7 litrów/100.... co o tym wszystkim myśleć???
co do tego włączenia kontrolki świec żarowych.. Niedawno siadała mi pompka w zbiorniku paliwa. Początkowo trochę pomigała kontrolka świec żarowych i zgasła ale niedługo potem (ok. tygodnia później) na autostradzie w Niemczech ponownie włączyła się i migała jakiś czas a potem po prostu silnik zgasł i musiałem auto zholować do Polski. okazało się że do pompy silnika tłoczone jest paliwo z dużą ilością powietrza. Pompka w zbiorniku chodziła ale łopatki były połamane wewnątrz i dlatego tak podawała to paliwo. Wymieniono mi pompkę w zbiorniku i pokasowano wszystkie błędy. Od tamtego czasu (tak mniej/więcej) zaczęły się już powoli pojawiać te objawy spadku mocy... dzisiaj prawie cały czas niema mocy ale zdarza się że co jakiś czas "złapie" moc i krótko ją ma, a kończy się ona przeważnie po mocniejszym wciśnięciu pedała gazu... czasami potrafi wydmuchnąć z tyłu opary czarnego dymu, choś tak normalnie nie kopci wogóle ale spaliny mają taki trochę ostry gryzący zapach...ale generalnie odpala dobrze z rana i bez dymka...! W Boschu w Gryfinie miałem ustawiany kąt wtrysku bo bardzo ciężko zapalał rano...
Witam ponownie wszystkich klubowiczów...wczoraj kupiłem w ciemno nowy przepływomierz o tych samych numerach co stary. Po zamontowaniu nowego problem ustąpił a mało tego, auto ciągnie jeszcze lepiej niz wcześniej na starym....ale jest pewne ale....zaraz po wymianie i włączeniu silnika pokazał komputer auta błąd (żółty trójkącik ze strzałka w kółeczku) oraz....ABSy się zaświeciły....ten pierwszy to jeszcze potrafię zrozumieć ale ABSy?...hm... Powiem więcej: po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu błędy pogasły ale po jakimś czasie sie znów pojawiały...tak kilka razy z błędy pojawiały się coraz rzadziej aż do chwili obecnej błędy poprostu się nie pojawiają...dziwne, nieprawdaż? auto obecnie ciągnie jak oszalałe ale i spalanie się nieco podniosło, choć przy spokojnej jeździe spada do około 7 litrów/100.... co o tym wszystkim myśleć???
Ostatnio zmieniony 31 lip 2011, 19:32 przez jarger1965, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 mar 2011, 14:39
- Lokalizacja: Choszczno/zach-pom
Bardzo chętnie, ale będzie trzeba to przełożyć na koniec... lipca, jutro rano muszę już jechać do pracy i wrócę na koniec lipca.... "co ma wisieć nie utonie ".. w sumie mógłbym jechać i popołudniu ale nawet browarka byśmy nie zrobili... Zaraz po powrocie się odezwię... od poniedziałku będę prawie codziennie i prawie non stop w necie..kryhawrc pisze:Jesli masz chęci- podjedz do mnie do Gorzowa. Może nie pomogę ale chociaż zrobie Ci logi.
Nie bój sie nie wykasuje cie jak w serwisie(spjemy browara i będzie ok.)
Wiec mam niedawno nabyte allroad 2002 2.5 v6. Auto generalnie jezdzi ale: na zimnym silniku jak dodam gazu np na maksa przy ruszaniu zanim wkreci sie kiedy turbina zaczyna brac ok 1800 obrotow z 800 trwa to moze z 10s. Jak sie zagrzeje juz jest lepiej ale dalej brak mocy. Jak osiagnie te ok 2000 obrotow zaczyna ciagnac ok i kolejny przyplyw mocy ok 3000 tys obrotów. Jezdzilem znajomego autem z takim samym silnikiem i twierdze ze moj muli jak nic. Po wpieciu VAG-a zero bledow od silnika. Dodam ze auto pali na dotyk czy jest zimne lub cieple. Nie wiem czyżby walki albo hydraulika ?. Zrobilem logi statyczne i dynamiczne prosze sprawdzic. logi pod adresem: http://netsystem.net.pl/netsystem/logi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
cygar- widać że przed tobą ktoś usiłował na siłę usunąć tą usterkę. Wydaje mi się że sztangę turbo masz skręconą na maxa- N75 nie jest w stanie obniżyć doładowania- tak sądzę.
Tak jak kolega Przemcio- nic na siłę- szkoda kasy, są lepsze sposoby na jej wydanie ( ).
I jeszcze jedno- katalizator aby nie przytkany? (sprawdź w pierwszej kolejności- nic nie kosztuje- jedynie parę minutek ).
Tak jak kolega Przemcio- nic na siłę- szkoda kasy, są lepsze sposoby na jej wydanie ( ).
I jeszcze jedno- katalizator aby nie przytkany? (sprawdź w pierwszej kolejności- nic nie kosztuje- jedynie parę minutek ).
chm jak sprawdzic droznosc tych katalizatorów ? na moje to ich chyba nie ma bo sa slady spawania na obudowie
[ Dodano: 2011-07-03, 12:25 ]
wiec N75 profilaktycznie wyczyscilem ale wgladal ok. Bylem pare dni w gorach i bylo trzoszke zimno +6 stopni. Wiec swiece zarowe chwile podgrzewaly. Auto na dyg zapalilo ale ok 40-60 sekund zero reakcji na gaz. Po tym czasie juz zaczelo reagowac i pomalusienko wkrecas sia na obroty do tych 1800 gdzie juz turbo zaczelo brac. Wiec co dalej a i przeplywke podmienilem zero rezultatu
[ Dodano: 2011-07-05, 22:25 ]
a i jeszcze jedno co jest ze auto czy jest zimne albo cieple nie puszcza grama dymka z wydechow ? Zastanawiajaca sprawa nawet po konkretnym przegazowaniu kilka razy mozna by stac w bialym ubranio kolo wydechow.
[ Dodano: 2011-07-03, 12:25 ]
wiec N75 profilaktycznie wyczyscilem ale wgladal ok. Bylem pare dni w gorach i bylo trzoszke zimno +6 stopni. Wiec swiece zarowe chwile podgrzewaly. Auto na dyg zapalilo ale ok 40-60 sekund zero reakcji na gaz. Po tym czasie juz zaczelo reagowac i pomalusienko wkrecas sia na obroty do tych 1800 gdzie juz turbo zaczelo brac. Wiec co dalej a i przeplywke podmienilem zero rezultatu
[ Dodano: 2011-07-05, 22:25 ]
a i jeszcze jedno co jest ze auto czy jest zimne albo cieple nie puszcza grama dymka z wydechow ? Zastanawiajaca sprawa nawet po konkretnym przegazowaniu kilka razy mozna by stac w bialym ubranio kolo wydechow.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 mar 2011, 14:39
- Lokalizacja: Choszczno/zach-pom
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga