[ A6 C5+Lpg] Silnik rozjeżdza się stronami. jaka przyczyna??
[ A6 C5+Lpg] Silnik rozjeżdza się stronami. jaka przyczyna??
Witam serdecznie. jako że mogę by co krok od rozwiązania problemu z wibracjami na jałowym, załozyłem ten wątek. Mianowicie silnik po zmianie instalacji na stag-a ewidentnie rozjeżdza się stronami. Na jałowym różnica między cylindrami 1,2,3 ( i na tej sondzie jest coś nie tak) a 4,5,6 wynosi około 0.3 ms, natomiast przy max bucie około 1 ms. jaka może być przyczyna?? Dodam żze sondę mierzyliśmy na postoju miernikiem i wskazywała że cały czas jest bogato.
Dodam jeszcze że podczas przyspieszania właśnie od strony pasażera słychać takie świszczenie jakby turbina jakaś była. Nawet przygazowywując na postoju jest ten dźwięk. Dzieje się to od około 2 tys obr. do 4,5 (około).
Ktoś coś doradzi>??? Bardzo prosze o pomoc.
Dodam jeszcze że podczas przyspieszania właśnie od strony pasażera słychać takie świszczenie jakby turbina jakaś była. Nawet przygazowywując na postoju jest ten dźwięk. Dzieje się to od około 2 tys obr. do 4,5 (około).
Ktoś coś doradzi>??? Bardzo prosze o pomoc.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
zobacz w temacie masz napisane sprawdź rozrząd i daj znać..
-all-42-v8-5v-grupa-093-wartosci-vt36045.htm
-all-42-v8-5v-grupa-093-wartosci-vt36045.htm
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
generalnie przed i po wymianie rozrządu było tak samo. tzn te wibracje na jałowym. Rozrząd był składany na blokadzie. Zastanasia mnie tylk o czemu jest ta różnica.
Do sprawdzenia są napinacze rozrządu na łańcuszkach. Cczy mozecie mi podać jak to się robi??? Coś czytałem że na kanale 27 na bloku 1 czyli engine. dobrze kojarze?? pomiary robić przy obciążeniu??
Generalnie może być tak, ze napinacz, jest walniety (przez co są skwiety w przyspieszaniu) i źle nastawia wąłki względem siebie, co powoduje ze sonda głupieje podajac ciagle na bogato??
Do sprawdzenia są napinacze rozrządu na łańcuszkach. Cczy mozecie mi podać jak to się robi??? Coś czytałem że na kanale 27 na bloku 1 czyli engine. dobrze kojarze?? pomiary robić przy obciążeniu??
Generalnie może być tak, ze napinacz, jest walniety (przez co są skwiety w przyspieszaniu) i źle nastawia wąłki względem siebie, co powoduje ze sonda głupieje podajac ciagle na bogato??
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
--RaDeK--, na temat diagnozy napinaczy poczytaj ten temat v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm
Z reguły jak napinacz jest uszkodzony to słychać stuki z okolicy głowicy,
jeśli u Ciebie jest cicho to może jest rozrząd przestawiony,
wypadało by zdjąć pokrywę i zobaczyć czy wałki są dobrze ustawione względem znaków.
Jeśli jest przestawiony to sonda na pewno będzie pokazywała bogato lub ubogo, w zależności od tego jak sie przestawia.
Pozdro
Z reguły jak napinacz jest uszkodzony to słychać stuki z okolicy głowicy,
jeśli u Ciebie jest cicho to może jest rozrząd przestawiony,
wypadało by zdjąć pokrywę i zobaczyć czy wałki są dobrze ustawione względem znaków.
Jeśli jest przestawiony to sonda na pewno będzie pokazywała bogato lub ubogo, w zależności od tego jak sie przestawia.
Pozdro
stuków nie ma żadnych podczas pracy silnika. Jest tylko gwizd przy przyspieszaniu.sebastian855 pisze:--RaDeK--, na temat diagnozy napinaczy poczytaj ten temat v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm
Z reguły jak napinacz jest uszkodzony to słychać stuki z okolicy głowicy,
jeśli u Ciebie jest cicho to może jest rozrząd przestawiony,
wypadało by zdjąć pokrywę i zobaczyć czy wałki są dobrze ustawione względem znaków.
Jeśli jest przestawiony to sonda na pewno będzie pokazywała bogato lub ubogo, w zależności od tego jak sie przestawia.
Pozdro
najpierw sprawdzę pracę napinaczy. Zoobacze co Vag wypluje.
Później sprawdzę sondę. później rozrząd.
Kolego, a czy jeśli rozrząd byłby przestawiony to nie miałbym problremów z odpalaniem, czy coś w tym stylu??
Dodam ze silnik chodzi bardzi dobrze. Ma moc, idzie jak przecinak, nie pali za dużo, odpala też bardzo dobrze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
--RaDeK--, jeśli rozrząd jest przestawiony to zazwyczaj przy odpalaniu też troszke dłużej pokręci,ale jeśli to padający napinacz to takie mogą być objawy.
Sprawdź te czujniki halla, bo jeśli on będzie oszukiwał to komputer też będzie źle dawkował.
Może byc też tak jak pisze Petroniusz566 , nieszczelność też może w taki sposób zakłucać prace silnika.
Sprawdź te czujniki halla, bo jeśli on będzie oszukiwał to komputer też będzie źle dawkował.
Może byc też tak jak pisze Petroniusz566 , nieszczelność też może w taki sposób zakłucać prace silnika.