Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] Silnik rozjeżdza się stronami. jaka przyczyna??

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Fontesen

[ A6 C5+Lpg] Silnik rozjeżdza się stronami. jaka przyczyna??

Post autor: Fontesen » 22 cze 2011, 20:31

Witam serdecznie. jako że mogę by co krok od rozwiązania problemu z wibracjami na jałowym, załozyłem ten wątek. Mianowicie silnik po zmianie instalacji na stag-a ewidentnie rozjeżdza się stronami. Na jałowym różnica między cylindrami 1,2,3 ( i na tej sondzie jest coś nie tak) a 4,5,6 wynosi około 0.3 ms, natomiast przy max bucie około 1 ms. jaka może być przyczyna?? Dodam żze sondę mierzyliśmy na postoju miernikiem i wskazywała że cały czas jest bogato.
Dodam jeszcze że podczas przyspieszania właśnie od strony pasażera słychać takie świszczenie jakby turbina jakaś była. Nawet przygazowywując na postoju jest ten dźwięk. Dzieje się to od około 2 tys obr. do 4,5 (około).
Ktoś coś doradzi>??? Bardzo prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 22 cze 2011, 20:59

..a na PB jest wszystko ok?? podepnij VAG-a srawdź błędy, sprawdź korekty długo i krótkoterminowe..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 cze 2011, 21:15

arkadiuso pisze:..a na PB jest wszystko ok?? podepnij VAG-a srawdź błędy, sprawdź korekty długo i krótkoterminowe..
nie. na benzynie jest tak samo. Te same różnice na stronach. Błędów brak.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 22 cze 2011, 21:21

--RaDeK--, sprawdź wskazania czujników halla (czujnik położenia wałka rozrządu)
tak może się dziać jak jest uszkodzony napinacz łańcuszka rozrządu,
lub poprostu przestawiony rozrząd.
Jedź do dobrego speca od diagnostyki i daj znać co wynalazł.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 22 cze 2011, 21:47

zobacz w temacie masz napisane sprawdź rozrząd i daj znać..
-all-42-v8-5v-grupa-093-wartosci-vt36045.htm
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 cze 2011, 22:20

generalnie przed i po wymianie rozrządu było tak samo. tzn te wibracje na jałowym. Rozrząd był składany na blokadzie. Zastanasia mnie tylk o czemu jest ta różnica.
Do sprawdzenia są napinacze rozrządu na łańcuszkach. Cczy mozecie mi podać jak to się robi??? Coś czytałem że na kanale 27 na bloku 1 czyli engine. dobrze kojarze?? pomiary robić przy obciążeniu??
Generalnie może być tak, ze napinacz, jest walniety (przez co są skwiety w przyspieszaniu) i źle nastawia wąłki względem siebie, co powoduje ze sonda głupieje podajac ciagle na bogato??

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 22 cze 2011, 22:44

--RaDeK--, na temat diagnozy napinaczy poczytaj ten temat v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm
Z reguły jak napinacz jest uszkodzony to słychać stuki z okolicy głowicy,
jeśli u Ciebie jest cicho to może jest rozrząd przestawiony,
wypadało by zdjąć pokrywę i zobaczyć czy wałki są dobrze ustawione względem znaków.
Jeśli jest przestawiony to sonda na pewno będzie pokazywała bogato lub ubogo, w zależności od tego jak sie przestawia.
Pozdro

Fontesen

Post autor: Fontesen » 23 cze 2011, 13:10

sebastian855 pisze:--RaDeK--, na temat diagnozy napinaczy poczytaj ten temat v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm
Z reguły jak napinacz jest uszkodzony to słychać stuki z okolicy głowicy,
jeśli u Ciebie jest cicho to może jest rozrząd przestawiony,
wypadało by zdjąć pokrywę i zobaczyć czy wałki są dobrze ustawione względem znaków.
Jeśli jest przestawiony to sonda na pewno będzie pokazywała bogato lub ubogo, w zależności od tego jak sie przestawia.
Pozdro
stuków nie ma żadnych podczas pracy silnika. Jest tylko gwizd przy przyspieszaniu.

najpierw sprawdzę pracę napinaczy. Zoobacze co Vag wypluje.
Później sprawdzę sondę. później rozrząd.

Kolego, a czy jeśli rozrząd byłby przestawiony to nie miałbym problremów z odpalaniem, czy coś w tym stylu??
Dodam ze silnik chodzi bardzi dobrze. Ma moc, idzie jak przecinak, nie pali za dużo, odpala też bardzo dobrze.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 23 cze 2011, 13:20

Kolego sprawdź uszczelkę na kolektorach wydechowych... to by mogło tłumaczyć ten odgłos który podałeś i oczywiście takie nieszczelności zmuszają sondę do oszukiwania mieszanek..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 23 cze 2011, 19:29

--RaDeK--, jeśli rozrząd jest przestawiony to zazwyczaj przy odpalaniu też troszke dłużej pokręci,ale jeśli to padający napinacz to takie mogą być objawy.
Sprawdź te czujniki halla, bo jeśli on będzie oszukiwał to komputer też będzie źle dawkował.
Może byc też tak jak pisze Petroniusz566 , nieszczelność też może w taki sposób zakłucać prace silnika.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 23 cze 2011, 22:04

Tak też chciałem zrobić. Chcę zdjąć cały wydech oprócz kolektorów wydechowych. Taka była pierwsza mysl. Wtedy coś się powinno wyjaśnić.
Chce posprawdzać najpierw to, co jest powiedzmy mniej inwazyjne, dopiero później sprawy bardziej skomplikowane jak np rozrząd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja