mam pytanie odnośnie multitronica w tym aucie. ojciec się nasłuchał że a6 z tą skrzynią trzeba auto jak najszybciej sprzedać przed przejechaniem 200tys km ponieważ w granicach tego przebiegu niby ta skrzynia zawsze pada. co trzeba zrobić aby do tego nie dopuścić(aby zachować jej żywotność) namawiałem go do wymiany oleju w skrzyni ale oczywiscie znajomi mechanicy (ci sami od teori 200tys i bum po skrzyni) odradzili mu to i powiedzieli że to niepotrzebne. auto ma przejechane 127tys. km mogłby ktoś wyjaśnić na czym polega problem w tych skrzyniach i co by sie przydało zrobić aby jak najdłuzej cieszyć się tym autem bez zbędnych i kosztownych napraw. a i jeszcze jedno bo juz nie hcce zakładac kolejnego posta co moze powodować branie oleju od wymiany do wymiany ok. 1.5 L (staruszek tłumaczy się tym że u niego bierze a u kolegów nie więc musi być coś z nim nie tak) bo potrzebuje konkretnych argumentów aby ojciec nie sprzedał wdłg mnie samochodu w dobrym stanie:P z tego co wiem przy tym silniku może sie to zdarzac ot tak i moze być to tez efektem złego dotarcia silnika ale czy są jakieś inne powody do tego??
z góry dzieki za odpowiedzi
[ A6 C6] wady multitronica
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
1. Podaj VAG Number/Component tej skrzyni.
2. Oczywiście olej w multi co 60kkm do wymiany. Najpierw należy wykonać diagnostykę takiej skrzyni a dopiero później się martwić w jakim kierunku działać. Multitronic posiada dwa filtry:
Filtr wewnętrzny (magnetyczny) wymienia się jedynie w przypadku remontu skrzyni, czyli wyciągnięcie - rozpołowienie skrzyni.
Filtr zewnętrzny natomiast występuje razem z przewodem olejowym i jego cena jest fajna. (dostępny tylko w serwisie)
2. Oczywiście olej w multi co 60kkm do wymiany. Najpierw należy wykonać diagnostykę takiej skrzyni a dopiero później się martwić w jakim kierunku działać. Multitronic posiada dwa filtry:
Filtr wewnętrzny (magnetyczny) wymienia się jedynie w przypadku remontu skrzyni, czyli wyciągnięcie - rozpołowienie skrzyni.
Filtr zewnętrzny natomiast występuje razem z przewodem olejowym i jego cena jest fajna. (dostępny tylko w serwisie)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga