[ A6 C5+Lpg] Wymiana oliwy
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Powinien pasować. W Audi odkręcasz filtr, dajesz zlecieć temu co tam zalegało, odkręcasz śrubę z miski, czekasz aż olej zleci, nakładasz filtr nowy, zakręcasz śrubę na misce i wlewasz 5L. Czekasz chwilę jak to wygląda na bagnecie, dolewasz do połowy mniej więcej, odpalasz silnik na pól minuty +/- gasisz go. Dajesz odpocząć 10 minut, sprawdzasz poziom i uzupełniasz na 3/4 bagnetu. Lub parę mm pod MAX. Ot cały proces
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ok, tylko dlaczego sam nie lejesz pełnego syntetyka? nie żebym się czepiał ale z ciekawości.-=Rafal=- pisze:Silniki z takimi przebiegami to tylko pelen syntetyk. Zmiana zadnych negatywow nie przyniesie. Same pozytywy. Oleju wchodzi 5.5 litra. Ja leje valvoline 10W40 i kultura pracy miod. Moj pali oleju okolo 100-500 ml na 1000km. Zalezy jak mocno jest cisniety.
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
grzałka, już Ci tłumaczę Kolego Jestem zwolennikiem pełnego syntetyka. I też bym go lał. Ale. Jest małe ale. Strasznie trudno uzyskać ten syntetyk przy 10w40. A jako że leje tylko Valvo, to mam do wyboru 5w i 10w. Pierwszy jest pełnym syntetykiem. Tylko nie odpowiadają mi parametry. I tak się koło zamyka. Wolę lać niepełny syntetyk 10W. Jest to "praawie" syntetyk. Jednak ciut mu brakuje. Pozdrawiam.
Witam!
Czy wiecie dlaczego nadal część mechaników proponuje oleje półsyntetyczne lub mineralne?
Przytoczę tu pewne opowiadanie:
"Nowo upieczony" mąż patrzył, jak żona przygotowuje szynkę do parzenia. Zdziwiło go, że po przyprawieniu i związaniu obcięła szynkę nieco po obu stronach. Gdy mąż spytał po co to, ukochana odpowiedziała mu, że mama tak robiła i taka jest tradycja, a szynka mamy smakowała przez to najlepiej na świecie. Mąż z natury dociekliwy jednak nie odpuścił i spytał teściowej, po co to obcinanie. Odpowiedź brzmiała podobnie - Moja mama taką robiła i była to zawsze najlepsza szynka na świecie. Tak więc mąż młodej żony postanowił porozmawiać z babcią. Po wysłuchaniu jego pytania babcia spokojne odpowiedziała - Używałam do szynki zawsze jednego garnka. A że jest mały, szynka w całości nie do niego nie pasuje, więc z reguły muszę ją trochę przyciąć...
Jedynym powodem, aby stosować olej inny niż pełny syntetyk, to kwestia ekonomiczna. ÂŻadna inna. Jeździłem BMW, Mercedesem i teraz Audi. BMW do końca na pełnym syntetyku. Mercedes miał zrobione ponad 400.000 km, a w serwisie (w Niemczech) bezwzględnie lali mi 5W40, jak wcześniej. Rozmawiałem z wieloma fachowcami i po przeczytaniu tej pracy jestem pewien, że jeżeli ktoś proponuje mi 10W40 lub (co gorsza 15W40), jest po prostu "tak nauczony".
Raz już pisałem na forum, że znalazłem na forum Audi a4 fajny artykuł (z tego co pamiętam tłumaczenie pracy dyplomowej na temat olejów). W tym potwierdza się tylko to, co znam z doświadczenia i stosuję od ponad 1.000.000 km...
W żadnym momencie eksploatacji nie ma przeciwwskazań odnośnie pełnego syntetyka, oprócz tych finansowych.
Oczywiście zachowuję przy tym dedykowaną specyfikację wg. zaleceń producenta (np. 505.01 do 1.9 TDI).
(Analogiczna sytuacja miała się z blokami silników i głowic ze stopów aluminium, jak koncern Fiata wprowadził jakieś 20 lat temu (Lancia Delta). Wszyscy psioczyli. W dzisiejszych czasach to normalka.)
Tak więc jeżeli macie rozszczelnienia (które też miałem w A4, choć auto jeździło cały czas na 5W30), to po prostu są uszczelki zużyte, nic więcej. Reszta to naprawdę mity i "głuchy telefon".
Jeżeli stać Was na porządny olej syntetyczny, to stosujcie go.
Więc co się stanie jak zalejecie pełny syntetyk? Nic! Przy bardzo niskich i bardzo wysokich temperaturach silnik będzie Wam szczególnie wdzięczny.
P.S. Więc zanim kupicie sobie Audi A6 2.5 TDI, który jest bardzo wrażliwy na źle dobrany olej, to zorientujcie się, jaki olej był lany...
Czy wiecie dlaczego nadal część mechaników proponuje oleje półsyntetyczne lub mineralne?
Przytoczę tu pewne opowiadanie:
"Nowo upieczony" mąż patrzył, jak żona przygotowuje szynkę do parzenia. Zdziwiło go, że po przyprawieniu i związaniu obcięła szynkę nieco po obu stronach. Gdy mąż spytał po co to, ukochana odpowiedziała mu, że mama tak robiła i taka jest tradycja, a szynka mamy smakowała przez to najlepiej na świecie. Mąż z natury dociekliwy jednak nie odpuścił i spytał teściowej, po co to obcinanie. Odpowiedź brzmiała podobnie - Moja mama taką robiła i była to zawsze najlepsza szynka na świecie. Tak więc mąż młodej żony postanowił porozmawiać z babcią. Po wysłuchaniu jego pytania babcia spokojne odpowiedziała - Używałam do szynki zawsze jednego garnka. A że jest mały, szynka w całości nie do niego nie pasuje, więc z reguły muszę ją trochę przyciąć...
Jedynym powodem, aby stosować olej inny niż pełny syntetyk, to kwestia ekonomiczna. ÂŻadna inna. Jeździłem BMW, Mercedesem i teraz Audi. BMW do końca na pełnym syntetyku. Mercedes miał zrobione ponad 400.000 km, a w serwisie (w Niemczech) bezwzględnie lali mi 5W40, jak wcześniej. Rozmawiałem z wieloma fachowcami i po przeczytaniu tej pracy jestem pewien, że jeżeli ktoś proponuje mi 10W40 lub (co gorsza 15W40), jest po prostu "tak nauczony".
Raz już pisałem na forum, że znalazłem na forum Audi a4 fajny artykuł (z tego co pamiętam tłumaczenie pracy dyplomowej na temat olejów). W tym potwierdza się tylko to, co znam z doświadczenia i stosuję od ponad 1.000.000 km...
W żadnym momencie eksploatacji nie ma przeciwwskazań odnośnie pełnego syntetyka, oprócz tych finansowych.
Oczywiście zachowuję przy tym dedykowaną specyfikację wg. zaleceń producenta (np. 505.01 do 1.9 TDI).
(Analogiczna sytuacja miała się z blokami silników i głowic ze stopów aluminium, jak koncern Fiata wprowadził jakieś 20 lat temu (Lancia Delta). Wszyscy psioczyli. W dzisiejszych czasach to normalka.)
Tak więc jeżeli macie rozszczelnienia (które też miałem w A4, choć auto jeździło cały czas na 5W30), to po prostu są uszczelki zużyte, nic więcej. Reszta to naprawdę mity i "głuchy telefon".
Jeżeli stać Was na porządny olej syntetyczny, to stosujcie go.
Więc co się stanie jak zalejecie pełny syntetyk? Nic! Przy bardzo niskich i bardzo wysokich temperaturach silnik będzie Wam szczególnie wdzięczny.
P.S. Więc zanim kupicie sobie Audi A6 2.5 TDI, który jest bardzo wrażliwy na źle dobrany olej, to zorientujcie się, jaki olej był lany...
dlaczego twierdzisz że 2.5 tdi jest bardzo wrażliwy, z mojego doświadczenia wiem, a testowałem różne oliwy np. 0W40, 5W50, 5W40 nie było żadnych problemów, silnik nie pobierał oleju a lekko nie miałdario_g pisze:Witam!
Czy wiecie dlaczego nadal część mechaników proponuje oleje półsyntetyczne lub mineralne?
..........................
P.S. Więc zanim kupicie sobie Audi A6 2.5 TDI, który jest bardzo wrażliwy na źle dobrany olej, to zorientujcie się, jaki olej był lany...
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Miałem na myśli (czego nie wyraziłem) w porównaniu np. z 1.9 TDI. Jest bardziej zaawansowany technologicznie, ma większe osiągi (np. 180 KM) ale co z tym idzie, wymaga odpowiedniej obsługi.ZiBi1100 pisze:dlaczego twierdzisz że 2.5 tdi jest bardzo wrażliwy, z mojego doświadczenia wiem, a testowałem różne oliwy np. 0W40, 5W50, 5W40 nie było żadnych problemów, silnik nie pobierał oleju a lekko nie miałdario_g pisze:Witam!
Czy wiecie dlaczego nadal część mechaników proponuje oleje półsyntetyczne lub mineralne?
..........................
P.S. Więc zanim kupicie sobie Audi A6 2.5 TDI, który jest bardzo wrażliwy na źle dobrany olej, to zorientujcie się, jaki olej był lany...
[ Dodano: 2011-06-20, 08:02 ]
Bez żadnych problemów. Pełny syntetyk jest najlepszym olejem i tyle. Tak, jak benzyna 100 oktanowa, na którą stać tylko nielicznych.diabeelek pisze:Czyli mówisz, ze spokojnie mogę wlać do siebie pełen syntetyk mimo, że wcześniej lany był półsyntetyk?
Zastanów się dlaczego jest tyle rodzajów olejów, kawy, rodzajów wódki, czekolady, etc., na rynku? To marketing! Każdy kupuje to, na co go stać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
No ok a czy warto wlewać liqui moly engine flush? Czy lepiej z tym nie kombinować. Zostanę jednak przy 10w40 tylko nie wiem czy Motul który mnie wyniesie 164zł 7Litrów + filterek za 36zł z przesyłką czy Valvolina który wyniesie 155zł 7litórw + filterek 45zł z przsyłką
Zastanawia mnie tylko czy różnica w marce może się jakoś pozytywnie odbić na zużyciu oleju. Czytałem, że po Valvoline mniej zużywało.
Zastanawia mnie tylko czy różnica w marce może się jakoś pozytywnie odbić na zużyciu oleju. Czytałem, że po Valvoline mniej zużywało.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga