Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Kilka pytań, A6 1,9TDI

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Arman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

[ A6 C5] Kilka pytań, A6 1,9TDI

Post autor: Arman » 17 cze 2011, 09:56

Witam wszystkich na forum.
Przedmiotem pytań jest a6 c5, 1998 rok, przebieg ok 300 tys.

Ponieważ wiem, że ludzie którzy tutaj siedzą na forum, są specjalistami więc poproszę o radę. Kilka dni temu byłem na badaniach technicznych. Wahacz prawy przedni górny okazał się luźny, oraz osłona przegubu prawa do wymiany.
1 pytanie.
Czy opłaca się wymieniać 1 pojedynczy wahacz wiedząc, że pozostałe są OK, ale już kilkadziesiąt tysiecy km nie wymienione. Boje się, że za 2 msc może być kolejny luźny i tak dalej... Co byście zrobili na moim miejscu?
2. pytanie.
Od pewnego czasu zauważyłem, że z rury wydechowej idzie czarny dym, jak się przygazuje. Moc przy przyspieszaniu jakby trochę spadła. Sprawdziłem pod maską ubyło płynu w chłodnicy. Jak myślicie co to może być? Uszczelka pod głowicą? Jutro będę u mechanika, wolę się popytać, żeby mnie nie oszukali.
Z Góry dzięki za pomoc,
:)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 17 cze 2011, 19:51

jeśli jesteś pewien, że tylko ten jeden ma luz to wymień tylko jego, chyba że masz trochę wolnej gotówki to zmień cały zawias za jednym zamachem. w ubiegłym roku wymieniałem u siebie bo coś stukało i zdiagnozowany został jeden, stwierdziłem że szkoda kasy na jeden nowy i kupiłem od znajomego używany, po wymianie stuka kolejny i jeszcze jeden i kolejne wstawiłem używane ale za jakiś czas znowu gdzieś czuć luzy i kolejne do wymiany( oczywiście nie te same tylko inne) do tej pory żałuję że nie wymieniłem od razu całego kompletu i miałbym spokój na długi czas ( jak na razie niby wszystko ok ale jak pomyślę że mam połowę wahaczy nowych a druga połowa nie wiadomo po jakim przebiegu i kiedy padnie to...) czasem nie warto oszczędzać. co do drugiego tematu to może rozregulowana pompa,ale możliwe że uszczelka.ile płynu ubyło po jakim przebiegu? możliwości jest sporo

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 17 cze 2011, 20:07

Kolego miałem podobny problemik w swoim aucie. miałem do wymiany dwa wahacze. Tak przy okazji przy wymianie tego wahacza co ci polecił trzeba wyjmować całą kolumnę McPherson , to trochę roboty. Ja wymieniłem wszystkie na (LEMFONDER) oryginał. Przejechałem na nich 40 tyś km , jest OK. Polecam te wahacze <okok>

Co do czarnego dymu z tyłu.
Czy spadek mocy jest od razu jak ruszasz miejsc po odpaleniu auta, czy dopiero jak na czwartym biegu wciskasz pedał w podłogę w momencie ostrego przyspieszania?
Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 20:18 przez długi2, łącznie zmieniany 1 raz.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Arman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arman » 17 cze 2011, 20:17

Szczerze mówiąc nic nie stuka w żadnym momencie, ten luz musi być niewielki.
Po znajomości wymienię ten jeden, jak coś zacznie stukać cokolwiek nowego to wymienię całość.
Płynu ubyło ok 1 litra w ciągu ostatnich 3 msc (jakieś 5 tys km).
:)

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Kilka pytań, A6 1,9TDI

Post autor: axe » 18 cze 2011, 00:44

Arman pisze:Witam wszystkich na forum.
Przedmiotem pytań jest a6 c5, 1998 rok, przebieg ok 300 tys.

Ponieważ wiem, że ludzie którzy tutaj siedzą na forum, są specjalistami więc poproszę o radę. Kilka dni temu byłem na badaniach technicznych. Wahacz prawy przedni górny okazał się luźny, oraz osłona przegubu prawa do wymiany.
1 pytanie.
Czy opłaca się wymieniać 1 pojedynczy wahacz wiedząc, że pozostałe są OK, ale już kilkadziesiąt tysiecy km nie wymienione. Boje się, że za 2 msc może być kolejny luźny i tak dalej... Co byście zrobili na moim miejscu?
2. pytanie.
Od pewnego czasu zauważyłem, że z rury wydechowej idzie czarny dym, jak się przygazuje. Moc przy przyspieszaniu jakby trochę spadła. Sprawdziłem pod maską ubyło płynu w chłodnicy. Jak myślicie co to może być? Uszczelka pod głowicą? Jutro będę u mechanika, wolę się popytać, żeby mnie nie oszukali.
Z Góry dzięki za pomoc,
ad 1
Zmieniam tylko ten ktory jest wybity. Po prostu dlatego pewnie ze robie sam.
ad2
U mnie tez lekko przydymi na czarno na gazowaniu. Jak ubywa plynu sprawdz oringi na wezach. U mnie ostatnio przeciekal gorny od chlodnicy
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja