[ All ] Jakie spalanie lpg i inne parametry 2.8 30V ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 lut 2011, 19:57
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Podkarpacie
Witam. Moja Audi z silnikiem 2.4l 170KM(BDV) gazu po mieście z włączaną klimą pali 15L. a na trasie nie szczędząc mocy pali 12L. A co do map w stagu to benzynowa jak i gazowa rysuje się po przejechaniu ok 4-rech km, więc powinneś mieć kreski zieloną i niebieską i to praktycznie jedna na drugiej. Jeżeli nie rysuje Ci mapy benzynowej czyli masz takie porozrzucane kropki w różnych miejscach mapy, to sprawdź czy te kropki nie rysują się czasami pionowo na samym początku mapy. Jeżeli by tak było, że rysuje się mapa pionowo a w pozostałych miejscach są kropki to może być problem ze sterownikiem gazu.
[ Dodano: 2011-06-04, 20:40 ]
A to że Ci przeżuca na benzyne przy 210, to może być np: maxymalne obroty na gazie za nisko ustawione, ale wtedy jak przełączy na benzyne nie będzie piszczał brzęczyk, spadek temperatury reduktora poniżej minimum, też brzęczyk nie będzie piszczał, spadek ciśnienia gazu poniżej minimum, ale w tym przypadku będzie piszczał brzęczyk innych powodów raczej nie biore pod uwagę. Jak byś miał jeszcze jakieś pytania odnośnie staga to pisz albo zrób zrzut map i parametrów do jakiegoś pliku to zobacze i Ci wszystko powiem.
[ Dodano: 2011-06-04, 20:40 ]
A to że Ci przeżuca na benzyne przy 210, to może być np: maxymalne obroty na gazie za nisko ustawione, ale wtedy jak przełączy na benzyne nie będzie piszczał brzęczyk, spadek temperatury reduktora poniżej minimum, też brzęczyk nie będzie piszczał, spadek ciśnienia gazu poniżej minimum, ale w tym przypadku będzie piszczał brzęczyk innych powodów raczej nie biore pod uwagę. Jak byś miał jeszcze jakieś pytania odnośnie staga to pisz albo zrób zrzut map i parametrów do jakiegoś pliku to zobacze i Ci wszystko powiem.
Pewnie pojechałeś do GZW i SebastianS już ci wymienił wszystko w tym aucie.
Zawoli S - Panie:D ludzie tu wsadzają golda którego zamroziłem na próbę to to nie będzie jechać , wsadza się takie po 2 do naszego auta. Teraz przymierzam się do IG1 SM tylko ta cena , ale nie będe ryzykował na moim M3 jazdy chociaż ma dopiero 2 miesiące.
Zawoli S - Panie:D ludzie tu wsadzają golda którego zamroziłem na próbę to to nie będzie jechać , wsadza się takie po 2 do naszego auta. Teraz przymierzam się do IG1 SM tylko ta cena , ale nie będe ryzykował na moim M3 jazdy chociaż ma dopiero 2 miesiące.
feniulolo, po prostu przerabiam teraz temat gazu bo go założyłem u jednych z najlepszych z forum lpg i wiem że tylko magic 3 z tańszych reduktorów ogarnia temat sam.
Ale że jazda na nim jest jak na minie to postanowiłem wymienić na coś pewnego żeby nie pluć sobie w brodę jak puści bąka mimo uszczelnień z vitonu. Jedynym rozwiązaniem jednego reduktora jest IG1 Landi za 700zł przy cenie m3 około 200zł wiec muszę dopłacić i zbieram na razie kasiure. Chciałem założyć pancerny zestaw 2x R01 ale optycznie to ciulowo wygląda po drugie nie wiadomo czy pompka da radę. Twój zawolak co masz teraz to porażka stary, chyba jeździsz jak emeryt i dlatego to jeździ testowałem polecany tu KME Gold i nie wyrabiał a kumpel w golfie 2.8 204 konie też go testował i go w zimie zamroził. Teraz M3 z WYJSCIEM NA DWA x 3 cylindry ogarnia sprawę ledwo jesli chodzi o spadki cisnienia a terminicznie jest nie do zabicia , tylko te bąki zwiazane z jego budową.
Moim zdaniem jeśli przy 210 przełączyło ci się na benzynę to po prostu cisnienie spadło albo temperatura.
Ale że jazda na nim jest jak na minie to postanowiłem wymienić na coś pewnego żeby nie pluć sobie w brodę jak puści bąka mimo uszczelnień z vitonu. Jedynym rozwiązaniem jednego reduktora jest IG1 Landi za 700zł przy cenie m3 około 200zł wiec muszę dopłacić i zbieram na razie kasiure. Chciałem założyć pancerny zestaw 2x R01 ale optycznie to ciulowo wygląda po drugie nie wiadomo czy pompka da radę. Twój zawolak co masz teraz to porażka stary, chyba jeździsz jak emeryt i dlatego to jeździ testowałem polecany tu KME Gold i nie wyrabiał a kumpel w golfie 2.8 204 konie też go testował i go w zimie zamroził. Teraz M3 z WYJSCIEM NA DWA x 3 cylindry ogarnia sprawę ledwo jesli chodzi o spadki cisnienia a terminicznie jest nie do zabicia , tylko te bąki zwiazane z jego budową.
Moim zdaniem jeśli przy 210 przełączyło ci się na benzynę to po prostu cisnienie spadło albo temperatura.
hmmm powiem tak ja uwazam ze reduktor jest wporzo w temacie gazu jestem laikiem
To znaczy, jedyne maknamenty poza spalaniem (chyba, ze reduktor ma na to wplyw) sa takie:
po 1 przy 210 wyrzuca na benzyne - pytanie jak czesto startym kiblem jezdzi sie 210
po 2 przydławienie to prawda czasem wystepuje ale to przy bucie w podloge - gazownik powiedzial, ze jest to sprawa do wyregulowania z tego wzgledu, ze wczesniej tego nie bylo.
a tak reasumujac jezeli ta instalacja bylaby taka kiepska to na benzynie auto powinno lepiej jezdzic , tak ? u mnie nie ma praktycznie zadnej roznicy, w mocy, przyspieszeniu na bene i na gazie jest to samo.
Nie pisze tego ani zlosliwie ani nie bronie mojej instalacji , chce w ten sposob uzyskac troche informacji

po 1 przy 210 wyrzuca na benzyne - pytanie jak czesto startym kiblem jezdzi sie 210

po 2 przydławienie to prawda czasem wystepuje ale to przy bucie w podloge - gazownik powiedzial, ze jest to sprawa do wyregulowania z tego wzgledu, ze wczesniej tego nie bylo.
a tak reasumujac jezeli ta instalacja bylaby taka kiepska to na benzynie auto powinno lepiej jezdzic , tak ? u mnie nie ma praktycznie zadnej roznicy, w mocy, przyspieszeniu na bene i na gazie jest to samo.
Nie pisze tego ani zlosliwie ani nie bronie mojej instalacji , chce w ten sposob uzyskac troche informacji

Ty nie rozumiesz. Ja też nie jestem instalatorem, tyle że śledzę długi czas temat gazu i też dopiero założyłem gaz w kwietniu. Trza było wziąć gazownika podpiąć pod komputer i pojechać te 210 to byś wiedział czemu przerzuca na bene,(jakie słownictwo:d:)
Ja wiem tyle że reduktor ma trzymać ciśnienie , spadki do max 0,16 i temperaturę.
To wszystko zależy jak jeździsz, po równym , do 3000obr to nawet alaska obskoczy.
Audi jest ciężkie i prawdziwy test jest jak jeździsz po górach na 3 biegu z butem w podłodze albo gnasz pod górkę na autostradzie.
Co do osiągów to masz sekwencje i nie widzisz tych spadków jak jeździsz a one są. Tyle że jak przekroczą swoje duże widełki pracy to jest pik pik i smigaj na benzynie.
Mądre głowy z forum-lpg nie założą do 2.8 Ac R01 bo jest na styk możliwości a zawolak jest od niego dużo gorszy. Tyle w temacie. Hana czerwone to nie do 2l tylko są za słabe w SPAM moc/cylinder tak się dobiera wtryskiwacze.
Ja wiem tyle że reduktor ma trzymać ciśnienie , spadki do max 0,16 i temperaturę.
To wszystko zależy jak jeździsz, po równym , do 3000obr to nawet alaska obskoczy.
Audi jest ciężkie i prawdziwy test jest jak jeździsz po górach na 3 biegu z butem w podłodze albo gnasz pod górkę na autostradzie.
Co do osiągów to masz sekwencje i nie widzisz tych spadków jak jeździsz a one są. Tyle że jak przekroczą swoje duże widełki pracy to jest pik pik i smigaj na benzynie.
Mądre głowy z forum-lpg nie założą do 2.8 Ac R01 bo jest na styk możliwości a zawolak jest od niego dużo gorszy. Tyle w temacie. Hana czerwone to nie do 2l tylko są za słabe w SPAM moc/cylinder tak się dobiera wtryskiwacze.
Okej dzieki za łopatologiczne wyjaśnienie o to mi chodziło
Czyli ogólnie rzecz biorąc przydałoby się zmienić reduktor i wtryski... Jak nie urok to sraczka, instalacja tanią sprawą nie jest a do tego jeszcze poprawki to kolejne wydatki no ale cóż...
Myślicie, że mogę dochodzić jakichś zmian osprzętu w zakładzie gdzie zakładałem gaz z racji niepoprawnie dobranych podzespołów ?
Zgodziłem się na to co mi założyli ale uznałem, że w kwestii gazu to są fachowcy.

Czyli ogólnie rzecz biorąc przydałoby się zmienić reduktor i wtryski... Jak nie urok to sraczka, instalacja tanią sprawą nie jest a do tego jeszcze poprawki to kolejne wydatki no ale cóż...
Myślicie, że mogę dochodzić jakichś zmian osprzętu w zakładzie gdzie zakładałem gaz z racji niepoprawnie dobranych podzespołów ?
Zgodziłem się na to co mi założyli ale uznałem, że w kwestii gazu to są fachowcy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzeg
u mnie zeta S + Valteki V34 membranowe, Cu 8mm i niestety czuc różnice na benzynie.
Co prawda dzis zakupiłem interfejs do Stag'a 300 Plus bo taki mam ale jeszcze nic nie podłączałem. Spalanie teraz 14-16, ale to male miasto , odpalenie jazda 3-4 kilometry, światła , rondo i tak w koło.... srednio 48 litrow LPG to 280-300 km
Co prawda dzis zakupiłem interfejs do Stag'a 300 Plus bo taki mam ale jeszcze nic nie podłączałem. Spalanie teraz 14-16, ale to male miasto , odpalenie jazda 3-4 kilometry, światła , rondo i tak w koło.... srednio 48 litrow LPG to 280-300 km
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Zavoli S jest za słaby, ten reduktor dobrze obsłuży max 150-155KM na miedzi 6mm.
Wiele też zależy od sposobu montażu butli, wielozaworu, średnicy miedzi, elektrozawory przed reduktorem, zasilania wtryskiwaczy gazem czyli jak idą węże od reduktora do wtryskiwaczy i jaki filtr fazy lotnej.
Co do wtryskiwaczy fakt powinny być zielone.
W zależności od zapotrzebowania auta w gaz i czasów wtrysku benzyny czerwone do max około 27KM z cylindra bez różnicy jaka pojemność silnika.
Czerwone można zamontować w 2.4 ale w 2.8 powinny być już zielone.
Z tego co piszesz to na pewno masz zbiornik do jazdy na wstecznym, zwykły wielozawór, miedź 6mm jak już pisałeś i elektrozawór przed zbiornikiem na 6mm.
Zbiornik powinien być zamontowany wielozaworem na jego tylnej części.
Na miedzi 6mm teoretycznie można zasilić silnik nawet 200KM, nie ma to jednak sensu bo w 2.8 powinno zamontować się reduktor o mocy porównywalnej do KME Golda a ten ma wejście na miedź 8mm więc kładzie się też miedź 8mm lub faro 8mm.
Do tego wielozawór normalny ma wyjście 6mm więc najlepiej kupić wielozawór super który ma wyjście 8mm i jest do aut o większym zapotrzebowaniu na gaz.
W przymusowych sytuacjach można dokonać pewnej przeróbki zwykłego wielozaworu tak żeby nie powodował spadków ciśnienia gazu np. przy 200KM.
Planując jednak montaż w takim silniku, zamawia się wielozawór super i jest bez kombinowania.
W silniku 2.8 zamontowałbym też dwa filtry fazy lotnej.
W takiej konfiguracji auto idzie jak na benzynie do końca.
Co do butli gazu w koło to wchodzi większa, ja zatankuje 50l gazu.
Wiele też zależy od sposobu montażu butli, wielozaworu, średnicy miedzi, elektrozawory przed reduktorem, zasilania wtryskiwaczy gazem czyli jak idą węże od reduktora do wtryskiwaczy i jaki filtr fazy lotnej.
Co do wtryskiwaczy fakt powinny być zielone.
W zależności od zapotrzebowania auta w gaz i czasów wtrysku benzyny czerwone do max około 27KM z cylindra bez różnicy jaka pojemność silnika.
Czerwone można zamontować w 2.4 ale w 2.8 powinny być już zielone.
Z tego co piszesz to na pewno masz zbiornik do jazdy na wstecznym, zwykły wielozawór, miedź 6mm jak już pisałeś i elektrozawór przed zbiornikiem na 6mm.
Zbiornik powinien być zamontowany wielozaworem na jego tylnej części.
Na miedzi 6mm teoretycznie można zasilić silnik nawet 200KM, nie ma to jednak sensu bo w 2.8 powinno zamontować się reduktor o mocy porównywalnej do KME Golda a ten ma wejście na miedź 8mm więc kładzie się też miedź 8mm lub faro 8mm.
Do tego wielozawór normalny ma wyjście 6mm więc najlepiej kupić wielozawór super który ma wyjście 8mm i jest do aut o większym zapotrzebowaniu na gaz.
W przymusowych sytuacjach można dokonać pewnej przeróbki zwykłego wielozaworu tak żeby nie powodował spadków ciśnienia gazu np. przy 200KM.
Planując jednak montaż w takim silniku, zamawia się wielozawór super i jest bez kombinowania.
W silniku 2.8 zamontowałbym też dwa filtry fazy lotnej.
W takiej konfiguracji auto idzie jak na benzynie do końca.
Co do butli gazu w koło to wchodzi większa, ja zatankuje 50l gazu.
Dzięki za wypowiedzi, coś zaczynam powoli pojmować...
fassi1 wszyscy tutaj Ciebie chwalą na forum
, jakbyś mógł mi napisać w takim razie co najlepiej z tym fantem zrobić byłbym bardzo wdzięczny... ale w sposób taki łopatologiczny
Może porobić jakieś zdjęcia instalacji ?
Ogólnie tak jak pisałem wcześniej, największym problemem jest spalanie gazu 20l/100 po miescie - nie stoje w zadnych korkach... bez względu właściwie czy butuje auto czy jade jak emeryt natomiast po trasie wychodzi 13/100 przy normalnej jezdzie raczej przepisowej.
Inaczej mówiąc na pełnym zbiorniku wejdzie około 41 litrów, po mieście maź zrobię 200 km a po trasie max 300 km.
Co do różnicy nie ma kompletnie zadnej między gazem a benzyną.
fassi1 wszyscy tutaj Ciebie chwalą na forum


Może porobić jakieś zdjęcia instalacji ?
Ogólnie tak jak pisałem wcześniej, największym problemem jest spalanie gazu 20l/100 po miescie - nie stoje w zadnych korkach... bez względu właściwie czy butuje auto czy jade jak emeryt natomiast po trasie wychodzi 13/100 przy normalnej jezdzie raczej przepisowej.
Inaczej mówiąc na pełnym zbiorniku wejdzie około 41 litrów, po mieście maź zrobię 200 km a po trasie max 300 km.
Co do różnicy nie ma kompletnie zadnej między gazem a benzyną.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa