Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] czy wejdzie?

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
yukon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:58
Imię: Grzegorz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

[ A6 C6] czy wejdzie?

Post autor: yukon » 14 cze 2011, 10:39

Witam, panowie szybkie pytanie czy wejdzie opona 235/55/17? Pan z wulkanizacji się kłóci i nie wiem kto ma rację :).
Społeczność forum Audi A6 i Audi A7 - https://a7klub.pl

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 14 cze 2011, 17:32

wejdzie :)
jak masz normalne zawieszenie to się zmieści
koło jednak jest większe od standardu i... balon wielki <uoee>
ET do dopasowania

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 14 cze 2011, 17:52

Ale po co Ci 235 szerokie lipnie się jeździ na szerokich najlepiej jeździć na 225/50 R17

Awatar użytkownika
yukon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:58
Imię: Grzegorz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yukon » 14 cze 2011, 17:52

felgi mam oryginały 17cali. nie wiem co robić mam takie Micheliny do wzięcia, będzie balon ale i komfort <lol>

chciałem wziąć Bridgestone 225/45/17 to znowu mi wymyślają, że przy tym silniku padną po dwóch latach <uoee>


co robić? dzisiaj pękła mi zimówka i czas na szybką zmianę na letnie...
Społeczność forum Audi A6 i Audi A7 - https://a7klub.pl

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 14 cze 2011, 18:39

igo_89 pisze:Ale po co Ci 235 szerokie lipnie się jeździ na szerokich najlepiej jeździć na 225/50 R17
To prawda, szeroki miotają się w koleinach i będziesz musiał mocno trzymać kierownicę.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 14 cze 2011, 19:34

yukon, kurde jeszcze jeździsz na zimowych? zabieram głos ponieważ temat jest mi bliski a nawet bardzo, podaj jaki masz ori rozmiar opon bo się teraz nie orientuję na jakich śmigasz. A co do dorady Panów typu -...że przy tym silniku padną po dwóch latach- <bezradny> tutaj ważna jest klasa prędkości opony tz. H,V,W itd. czyli np. H do 210 km/h V do 240 km/h itd. Każda klasa opony ma swój index nośności podany na jedno koło, zobaczysz to na oponie z boku przed literką podającą prędkość czyli np. 91 to 615 kg na koło. Jeżeli zastosujesz niższą klasę prędkości niż tak którą zaleca Audi dla twojego silnika (chodzi o moc motoru) to jest możliwe że opony się szybciej zużyją ale farmazony opowiadać i przeliczać to na lata to tylko jakiś gigant potrafi <boisie>, i tak można zalecić przejść na niższą klasę prędkości ale na zimę, wraz ze zmianą opon na węższe ale o tej samej wysokości (aby nie było przekłamań na wskaźniku prędkości i liczniku przebiegu) co jest zalecane z uwagi na większą siłę nacisku punktowego na podłoże w tym akurat przypadku w zimie (popatrz na jakich cienkich oponach jeżdżą na rajdach zimowych wyglądają jak rowerowe, no prawie). Temat jest naprawdę obszerny aby go poznać zajęło mi to kilka dobrych lat i kilka szkoleń (ale nie czas teraz na samo zachwyt <rotfl> ) A tak na marginesie, zimówki zmienia się na letnie jeżeli temp. zew. oscyluje w granicach +10 stopni. Mam nadzieję że jakoś zwięźle to opisałem. Jak coś wal jak w dym postaram się doradzić.

[ Dodano: 2011-06-14, 19:47 ]
no Panowie, no nie proszę, co to? nie piszcie takich rzeczy: jak szerokie to najlepiej max xyz.Wiadomo rozsądek trzeba zachować. Szeroka opona w lato jest świetna auto lepiej się trzyma drogi lepiej w deszczu odprowadza wodę taka guma, oczywiście nie bez znaczenia jest tutaj rzeźba bieżnika. Co do kolein na drodze to fakt, auto pływa na szerokiej "gumie" w koleinach ale coś za coś takie mamy drogi w Polsce ale i tak o niebo lepsze niż tutaj gdzie aktualnie mieszkam i nie jest to Rosja <lol>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 14 cze 2011, 21:11

ją bym takich balonów nie kupował
mam 245/45/18 i jest bardzo dobry komfort ;-)
ps.
hemi nie za dużo rozumiem z Twojej wypowiedzi ale
indeks prędkości ma znaczenie nie tylko dla bezpieczeństwa ale również wpływa na zużycie
a bardzo ważne jest ciśnienie zbyt wysokie powoduje szybkie ścieranie wewnętrznych krawędzi w szerokiej oponie
ponoć za zbyt niski index niesnosci mogą zabrać dowód.
w rajdach bardzo cienkie opony mają czy miały kolce
jak ich nie mają to są już szersze.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 15 cze 2011, 00:34

venito, może trochę zamieszałem ale jak napisałeś:

...indeks prędkości ma znaczenie nie tylko dla bezpieczeństwa ale również wpływa na zużycie...

i to fakt, czyli czym wyższa klasa prędkości opony to indeks nośności LI (lad index - wskaźnik maksymalnej nośności opony) się zwiększa, chyba że jest to opona o oznaczeniu RF (reinforced ) lub XL (extra load)
opona wzmocniona o zwiększonej ładowności lub też C czyli opona o podwyższonej ładowności do samochodów dostawczych.

Piszesz: ...a bardzo ważne jest ciśnienie zbyt wysokie powoduje szybkie ścieranie wewnętrznych krawędzi w szerokiej oponie...

Tutaj odpowiem nie, zbyt wysokie ciśnienie powoduje zużycie czoła bieżnika czyli jej środkowej wewnętrznej części a zbyt niskie zużyci zewnętrznych jej krawędzi czyli boków (barków) i jest to bez różnicy czy jest to opona szeroka czy wąska zasada taka sam.

napisałeś: ponoć za zbyt niski indeks nośności mogą zabrać dowód...

czy w naszym kraju tak jest tego nie wiem ale w Niemczech tak, z tego prostego powodu że w dowodzie masz tam wpisane rozmiary opon a co za tym idzie jest tam podany również indeks nośności czyli np.: 185/65R14 88V

piszesz: w rajdach bardzo cienkie opony mają czy miały kolce
jak ich nie mają to są już szersze.

ja odpowiem tak: kolce swoją drogą,(ja na zimę do roweru zakładam opony kolcowane w każdej jest 140 takich wariatów) wiele razy przywożono nam opony do kolcowania i zapewniam Ciebie że nie były to opony zimowe i były pokaźnej szerokości, na rajdy zimowe śnieg, lud zakładają nieporównywalnie węższe opony niż na szutry i okres letni. Pomijam różnice w składzie mieszanki gumowej w oponach zimowych i letnich czy też wielosezonowych lub też rajdowych. Sprawdź a się przekonasz

Na tym kończę swój wywód i pozdrawiam kolegów

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 15 cze 2011, 09:09

co do przepisów to sam się zastanawiam ale tak mnie poinformował kolo z firmy
w której kupowałem opony - ponoć tylko letnie mają ten obowiązek.

indeks prędkości nie idzie zawsze w parze z indeksem nieśności
są opony do lżejszych samochodów z maksymalnym indeksem.

oczywistym jest fakt że zbyt mocno (np.0,5 atm) napompowana opona zbiera z środka a za słabo z brzegów... jednak
przy szerokiej oponie np. 245-265 jest ciut inaczej
jeżeli producent zakłada ciśnienie 2,6 w takiej przy małym obciążeniu
a 2,8 przy dużym (tu mówie o przodzie) a my będziemy jeżdzić 2,9 lub nawet 3
cały czas z małym obciążeniem to po sezonie zdecydowanie bardziej będzie starta opona po wew. stronie. Ja kupiłem nowe zimówki 245/45/18 napompowane 2,6 na przód tył 2,2 i po sezonie równomierne zużycie :)

a co do jak najwęższych opon na zimę to zależy również od warunków w danym rejonie zamieszkanie i to jaka aura przeważa...
"Ale to nie wszystko. Fachowcy posługując się logiką idą o krok dalej. Podczas jazdy na zamarzniętym śniegu najważniejsza jest przyczepność. Szersze opony, dzięki większej liczbie ostrzy bieżnika (wypustów) oraz rowków, zwiększają tarcie. To oczywiście przekłada się na lepszą przyczepność, a co za tym idzie na większą sterowność i lepsze przyspieszanie oraz hamowanie. Również w głębszym śniegu szersze opony radzą sobie lepiej, a szczególnie, jeśli chodzi o prowadzenie samochodu w zakrętach.

Szersze zimówki nie mają jednak samych zalet. Continental przyznaje, że trakcja w głębokim, świeżym śniegu przy założonych, szerokich oponach pozostawia wiele do życzenia. Wszystko za sprawą powstającego klina, który proporcjonalnie zwiększa się wraz ze wzrostem szerokości ogumienia a opona wąska z większą łatwością przebija się przez luźny i głęboki śnieg. To właśnie te zastosowania węższych opon sprawiają, że do dziś są one bardziej rozpowszechnione zimową porą."

Jak już pisałem ja mam 245/45/18 na zimę i ruszanie oraz hamowanie w zimie to mistrzostwo świata... oczywiście Torsen tez swoje robi <okok>
a w szybkich zakrętach... ASP działa równie dobrze jak Torsen <luzik>

Awatar użytkownika
yukon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:58
Imię: Grzegorz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yukon » 15 cze 2011, 12:17

wybór padł, popołudniu będą 225/45/17. zobaczymy o ile będzie spadek komfortu względem zimówek <wstydniś>
Społeczność forum Audi A6 i Audi A7 - https://a7klub.pl

Awatar użytkownika
yukon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:58
Imię: Grzegorz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yukon » 15 cze 2011, 16:42

ale cena też robi swoje. w takim kryzysie trzeba ciąć koszty :)
Społeczność forum Audi A6 i Audi A7 - https://a7klub.pl

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 06 sie 2011, 14:40

Podepnę się pod wątek

Koledzy mam okazję kupić nowe micheliny 225/55/17 do mojej C6, pytanie tylko czy wejdą spokojnie i nie będzie z nimi jakiegoś problemu. Zawieszenie mam standardowe...

Pozdro
AdxS
kontakt administratora:
Polecam!

Tomas

Post autor: Tomas » 06 sie 2011, 14:48

spokojnie wejdą :) nawet 225x60 R17

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 06 sie 2011, 19:01

Wejdą bez większych problemów
;]

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 06 sie 2011, 22:44

No to mnie uspokoiliście :) Dzięki za odpowiedź... Dam znać jak je w poniedziałek założe :)
kontakt administratora:
Polecam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga