[ A6 C5] Falująca wskazówka prędkościomierza
[ A6 C5] Falująca wskazówka prędkościomierza
Problem opisany w temacie, czyli po przekroczeniu 100 km/h wskazówka zaczyna falować (w zakresie około 10 km/h). Poza tym podczas dalszego przyspieszania dochodzi do około 140 km/h po czym wraca na 130 km/h i tak waha się między 130 a 140 km/h, a auto dalej przyspiesza. Licznik normalnie działa, zlicza km dzienne i przebieg ogólny, test wskaźników VAG-iem przebiegł pomyślnie i żadnych błędów nie zarejestrowano. Myślę, że to jakiś czujnik prędkości, ale nie wiem gdzie on jest i jakie ma oznaczenie. Czy może to coś innego ?
dzięki, poszukam jak będę miał czas....póki co nawet nie mam się gdzie rozpędzić do tej prędkości żeby sprawdzić VAG-iem czy pokazuje prędkość powyżej 140 km/h
[ Dodano: 2013-01-05, 01:01 ]
Na poniższym filmiku widać jak zachowuję się wskazówka. Falowanie występuje tylko przy wyższych prędkościach (od ~100 km/h)
FILM
[ Dodano: 2014-04-03, 02:12 ]
Wymieniłem czujnik na nowy i niestety to samo. VAG pokazuje to samo co licznik, więc chyba padł magnes w skrzyni, dzięki któremu impulsator zlicza impulsy. Tylko teraz mam pytanie...czy da się to w jakiś stosunkowo prosty i tani sposób naprawić ?
[ Dodano: 2013-01-05, 01:01 ]
Na poniższym filmiku widać jak zachowuję się wskazówka. Falowanie występuje tylko przy wyższych prędkościach (od ~100 km/h)
FILM
[ Dodano: 2014-04-03, 02:12 ]
Wymieniłem czujnik na nowy i niestety to samo. VAG pokazuje to samo co licznik, więc chyba padł magnes w skrzyni, dzięki któremu impulsator zlicza impulsy. Tylko teraz mam pytanie...czy da się to w jakiś stosunkowo prosty i tani sposób naprawić ?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Zmień uprawnienia do filmu, bo w tej chwili jest oznaczony jako prywatny i nie można go obejrzećJacks pisze:Na poniższym filmiku widać jak zachowuję się wskazówka. Falowanie występuje tylko przy wyższych prędkościach (od ~100 km/h)
Mnie się wydaje że to w czujniku jest magnes, który odczytuje przerwy na pierścieniu osadzonym na wałku półosi. Cóż może ten pierścień uległ zabrudzeniu, i powyżej określonej prędkości odczyty są zbyt mocno zafałszowane.Jacks pisze:Wymieniłem czujnik na nowy i niestety to samo. VAG pokazuje to samo co licznik, więc chyba padł magnes w skrzyni, dzięki któremu impulsator zlicza impulsy. Tylko teraz mam pytanie...czy da się to w jakiś stosunkowo prosty i tani sposób naprawić ?
Jeżeli uda Ci się dojść - a może być to trudne, możesz ocenić jego stan przez dziurę czujnika. Ewentualnie wyjąć cały wałek aby się do niego dostać.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga