[ A6 C5 2.5 Tdi] Audi A6 2.5TDI Brak mocy i ciężko pali na c
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 cze 2011, 16:47
- Lokalizacja: Lublin
[ A6 C5 2.5 Tdi] Audi A6 2.5TDI Brak mocy i ciężko pali na c
Witam
Posiadam audi a6 2.5tdi 150km 98r kombi
Problem jest taki że samochód ciężko pali na ciepłym silniku i brakuje mu mocy.Zimny pali nawet ok chociaż nie perfekcyjnie a jak się rozgrzej to wogule trzeba kręcić go sporo czasu.Po odpięciu czujnika temperatury samochód odpala po pierwszym obrocie gdy jest rozgrzany.Nie wiem czy to wina pompy.Po drugie w aucie jest mało mocy ma taki duł na wolnych obrotach nie zbiera się z miejsca tylko trzeba go trzymać na wysokich obrotach żeby w miare ciągnoł.Podmieniałem przepływomierz od kolegi bo mowili ze moze to byc jego wina lecz nie ma różnicy.Dodam jeszcze że nawet jak położe jej gaz do oporu to samochód nie puści nawet małego dymu.Zaprowadziłem do jednego mechanika i stwierdził ze moze byc turbo do czyszczenia ale rozbierałem i jest czyste,lekko się kreci i nie ma luzów.Gdybym chciał wymienic pompe wtryskową to musze dobrac o takim samym numerze czy wystarczy od 2.5 tdi 150km ?
Z góry dzieki za odp
Posiadam audi a6 2.5tdi 150km 98r kombi
Problem jest taki że samochód ciężko pali na ciepłym silniku i brakuje mu mocy.Zimny pali nawet ok chociaż nie perfekcyjnie a jak się rozgrzej to wogule trzeba kręcić go sporo czasu.Po odpięciu czujnika temperatury samochód odpala po pierwszym obrocie gdy jest rozgrzany.Nie wiem czy to wina pompy.Po drugie w aucie jest mało mocy ma taki duł na wolnych obrotach nie zbiera się z miejsca tylko trzeba go trzymać na wysokich obrotach żeby w miare ciągnoł.Podmieniałem przepływomierz od kolegi bo mowili ze moze to byc jego wina lecz nie ma różnicy.Dodam jeszcze że nawet jak położe jej gaz do oporu to samochód nie puści nawet małego dymu.Zaprowadziłem do jednego mechanika i stwierdził ze moze byc turbo do czyszczenia ale rozbierałem i jest czyste,lekko się kreci i nie ma luzów.Gdybym chciał wymienic pompe wtryskową to musze dobrac o takim samym numerze czy wystarczy od 2.5 tdi 150km ?
Z góry dzieki za odp
łukasz
Pompe zostaw w spokoju, nie ruszaj nic, to jest ostateczność. Najlepiej jedź na kompa żeby sprawdził działanie elementów na blokach pomiarowych, czyli np kąt wtrysku jak przepływka działa itp. Na blokach pomiarowych idzie też sprawdzić temp. silnika jaką ten czujnik pokazuje, możliwe że to jest właśnie to.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 cze 2011, 12:28
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 cze 2011, 16:47
- Lokalizacja: Lublin
Byłem tydzień temu u mechanika żeby podłączył ją pod komputer i sam nie wie co jej dolega.Mam wszystkie błędy jakie wykazało :
Diagnostyka sterowników Audi Diesel EDC 15M-4.x Pamięć błędów
045D Sygnał obciążenia zacisk altern.DF Sygnał nie zrozumiały
04F4 Mechanizm dawkowania/pompa wtrysk. Uszkodzony
4753 Szyna CAN urządzenia steruj.ABS Brak wiadomości
023F Ciśnienie w rurze dolot.Powyżej granicy regulacji
0526 Sterownik pompy wtryskowej Błąd komunikacyjny
0222 Przewód transmisji danych Błedny
Diagnostyka sterowników AUDI Diesel EDC 15M-4.x Wartości rzeczywiste
Dawka wtrysku : 6.90 mg/H
Mam 2 kartki na drugiej pisze dawka wtrysku 7.20 mg/H
Mechanik nie stwierdził dokładnej usterki mowil że byc moze żle ustawiony rozrzad lub pompa wtryskowa albo przeplywomierz ale tak jak pisalem podpinalem od kolegi przeplywke i zadnej zmiany.
Jezdzilem takim samym audi w tym samych silniku i powiem szczerze ze roznica jest duza jesli chodzi o przyspieszenie tamta wstaje z malych obrotow a moją trzeba katować i z tego co zauwazylem to nawet tamta inaczej pracuje ma taki inny dźwiek i jak jej sie wcisnie w podloge to slychac świst i auto jedzie a umnie nie.
Diagnostyka sterowników Audi Diesel EDC 15M-4.x Pamięć błędów
045D Sygnał obciążenia zacisk altern.DF Sygnał nie zrozumiały
04F4 Mechanizm dawkowania/pompa wtrysk. Uszkodzony
4753 Szyna CAN urządzenia steruj.ABS Brak wiadomości
023F Ciśnienie w rurze dolot.Powyżej granicy regulacji
0526 Sterownik pompy wtryskowej Błąd komunikacyjny
0222 Przewód transmisji danych Błedny
Diagnostyka sterowników AUDI Diesel EDC 15M-4.x Wartości rzeczywiste
Dawka wtrysku : 6.90 mg/H
Mam 2 kartki na drugiej pisze dawka wtrysku 7.20 mg/H
Mechanik nie stwierdził dokładnej usterki mowil że byc moze żle ustawiony rozrzad lub pompa wtryskowa albo przeplywomierz ale tak jak pisalem podpinalem od kolegi przeplywke i zadnej zmiany.
Jezdzilem takim samym audi w tym samych silniku i powiem szczerze ze roznica jest duza jesli chodzi o przyspieszenie tamta wstaje z malych obrotow a moją trzeba katować i z tego co zauwazylem to nawet tamta inaczej pracuje ma taki inny dźwiek i jak jej sie wcisnie w podloge to slychac świst i auto jedzie a umnie nie.
łukasz
Miałem ten sam bład.speedcross pisze:0526 Sterownik pompy wtryskowej Błąd komunikacyjny
I podobne objawy oprócz znacznego spadku mocy.
Wymieniłem przepływke na nową, poczyściłem wszystko co trzeba
Wtryski wymontowałęm dałem do sprawdzenia idealne,
Wałki jak nówki.
Wczoraj mechanik ustawił mi kąt wtrysku i dalej tak samo i głośno chodzi.
Ale mechanik mi powiedział, że dzwigienki mogą być wyjechane, bo pod wałkami nie jest w stanie tego zobaczyć, a słychjać ze tam coś klekocze.
Pytanie do fachowców, czy wywalone dzwigienki mogą powodować, porblemy z odpalanie?
Na mój chłopski rozum mogą, bo mniej się otwierają zawory chyba. a co za tym idzie mniejsza moc

[ Dodano: 2011-06-10, 20:13 ]
Aha dodam jeszcze że po wykasowaniu tego błedu sterownika pompy, już nie powrócił.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Ja to powiem szczerze, że ciężko o mechanika dla tych aut.
Rozmawiałęm z kolesiem od pomp, bo chciałem już kupić sobie i opowiedziałem o tykaniu pompy i wszystkich objawac h i powiedział , żebym nie kupował pompy bo te pompy tak chodzą. A po odłączeniu czujnika temperatury pompa podaje większą dawkę paliwa i odpala co znaczy, że pompa jest dobra.
I człowiek głupieje jak każdy co innego gada.
Więc co zostaje? wyjąć pompe i dać na stół do sprawdzenia, żeby wiedzieć ze to ona? nie ma chyba innego sposobu.
Rozmawiałęm z kolesiem od pomp, bo chciałem już kupić sobie i opowiedziałem o tykaniu pompy i wszystkich objawac h i powiedział , żebym nie kupował pompy bo te pompy tak chodzą. A po odłączeniu czujnika temperatury pompa podaje większą dawkę paliwa i odpala co znaczy, że pompa jest dobra.
I człowiek głupieje jak każdy co innego gada.
Więc co zostaje? wyjąć pompe i dać na stół do sprawdzenia, żeby wiedzieć ze to ona? nie ma chyba innego sposobu.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
pompa podaje paliwo ale nie tak jak powinna.
Za małe ciśnienie.Na zimnym silniku masz inną dawke i jak odłączysz czujnik to wali ci na ciepłym wiecej ropy i jest ok nie licząc chmury z tyłu przy odpalaniu ale pali z dotyku.
Sprawdzisz i odrazu ci powiedzą że już powoli siada nie ma dobrego ciśnienia...
Słuszałem już dożo(rożnych) opinii o regeneracjach można znaleść ogłoszenia na allegro od 800zł do 2500tyś. za 2800zł wiedziałem nową:) używki 700-2000zł
Tylko nie wiem do końca tego ze zmianą na inną jeżeli inna pompa to trzeba patrzeć na literkę na końcu numeru.
Nie wiem jak to do końca jest ale jeżeli masz na końcu A to teoretycznie tylko taka podejdzie ale masz kumpla co ma auta jak ja z 98 roku powinno być A a jest J sam nie wiem o co kaman....
Za małe ciśnienie.Na zimnym silniku masz inną dawke i jak odłączysz czujnik to wali ci na ciepłym wiecej ropy i jest ok nie licząc chmury z tyłu przy odpalaniu ale pali z dotyku.
Sprawdzisz i odrazu ci powiedzą że już powoli siada nie ma dobrego ciśnienia...
Słuszałem już dożo(rożnych) opinii o regeneracjach można znaleść ogłoszenia na allegro od 800zł do 2500tyś. za 2800zł wiedziałem nową:) używki 700-2000zł
Tylko nie wiem do końca tego ze zmianą na inną jeżeli inna pompa to trzeba patrzeć na literkę na końcu numeru.
Nie wiem jak to do końca jest ale jeżeli masz na końcu A to teoretycznie tylko taka podejdzie ale masz kumpla co ma auta jak ja z 98 roku powinno być A a jest J sam nie wiem o co kaman....
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Powinienem, ale dzisiaj się okazało, że jednak to nie ta moc, poprzednie auto moje to navara, wielki klocek więc porównania zbytnio nie miałem, tylko ojca merc.spinacz2100 pisze:Ps.Ale takiego passata 90km to powinienieś zrównać z ziemią:(
Tak więc, jako, że nie mam gdzie zrobić logów, a kumpla się nie mogę doprosić to jak by był ktoś z okolicy chętny to na pw nr tel, chętnie zadzwonie, umówie się i zapłacę za wiedzę
