Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] [A6 C5 2.5 TDI AKN] Problem z odpalaniem

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Milvith
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:41
Lokalizacja: Ście

[ A6 C5 2.5 Tdi] [A6 C5 2.5 TDI AKN] Problem z odpalaniem

Post autor: Milvith » 08 cze 2011, 17:54

Jestem szczęśliwym posiadaczem A6 c5 z 99r 2.5 tdi AKN 150 km , silnik pracuje równo przyspiesza znakomicie ogólnie auto jeździ pięknie i jest piękne , ale nie w tym rzecz dręczy mnie pewien problem. Auto jak jest rozgrzane pali na dotyk jak zimne też ale tylko gdy jest poniżej 20 stopni (jak silnik totalnie zimny nie nagrzany od słońca) na zimnym jak jest zimno odapala od strzała.

Zauważyłem coś takiego przy przekręceniu kluczyka bez odpalenia czekam na ustawienie się vltomierza i czasami chwile odczekuje i słychać takie klik i voltomierz odrazu idzie powyżej 12. Co to jest ten klik tzn co się wtedy załącza.

Kiedy nie ma charakterystycznego kliku właśnie wtedy są problemy z odpaleniem trwa to do max 7-8 sekund.Po odpaleniu lekko dymi na biało tak 2-3 sekundy i przestaje (to chyba prawdilowe jak na TDI)

Jak jest char. klik odrazu odapala.

Wymienione mam:
Olej filtr oleju oraz filtr paliwa
Filtr powierza
Odmę

Auto kupiłem od kolegi on tego nie miał dopiero zaczęłąsię to dziać po wymianie turbiny

Komputer żadnych błędów nie pokazuje ani nic...

Pozdrawiam i czekam na odp :)
Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 19:36 przez Milvith, łącznie zmieniany 1 raz.

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 09 cze 2011, 08:03

Siema,

jak dla mnie to jest to przekaznik od swiec zarowych. Ten klik to wlasnie moment wylaczenia przekaznika swiec (dobrze czytasz - wylaczenia, bo wlacza sie wraz z przekreceniem kluczyka).

Pozdrowienia

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN] Problem z odpalaniem

Post autor: krysti » 10 cze 2011, 21:32

Milvith pisze:Jestem szczęśliwym posiadaczem A6 c5 z 99r 2.5 tdi AKN 150 km , silnik pracuje równo przyspiesza znakomicie ogólnie auto jeździ pięknie i jest piękne , ale nie w tym rzecz dręczy mnie pewien problem. Auto jak jest rozgrzane pali na dotyk jak zimne też ale tylko gdy jest poniżej 20 stopni (jak silnik totalnie zimny nie nagrzany od słońca) na zimnym jak jest zimno odapala od strzała.

Zauważyłem coś takiego przy przekręceniu kluczyka bez odpalenia czekam na ustawienie się vltomierza i czasami chwile odczekuje i słychać takie klik i voltomierz odrazu idzie powyżej 12. Co to jest ten klik tzn co się wtedy załącza.

Kiedy nie ma charakterystycznego kliku właśnie wtedy są problemy z odpaleniem trwa to do max 7-8 sekund.Po odpaleniu lekko dymi na biało tak 2-3 sekundy i przestaje (to chyba prawdilowe jak na TDI)

Jak jest char. klik odrazu odapala.

Wymienione mam:
Olej filtr oleju oraz filtr paliwa
Filtr powierza
Odmę

Auto kupiłem od kolegi on tego nie miał dopiero zaczęłąsię to dziać po wymianie turbiny

Komputer żadnych błędów nie pokazuje ani nic...

Pozdrawiam i czekam na odp :)
Akumulator

Awatar użytkownika
Milvith
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:41
Lokalizacja: Ście

Post autor: Milvith » 10 cze 2011, 23:32

Akumulator?

Nie ma takiej opcji ponieważ 2 miesiące temu kupiłem nowiutką varte blue 95 A i 800 roxruchu

Przekażnik hmmm to jest dobra idea

Dzięki za odp..

Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie?

EDIT:

Jak sprawdzić czy napewno ten przekaźnik jest walnięty? Klik raz jest raz go nie ma ,,, w razie czego gdzei taki mógłbym kupic i czy wogóle takie są a możę zregenerować:) Pozdrawiam

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 11 cze 2011, 12:32

to że klika przekaźnik oznacza,że zadziałały świece żarowe. Teraz jak jest ciepło to ten klik pewnie już sie nie bedzie pojawiac bo jest za ciepło na to żeby świece się zagrzały - i masz problem z odpaleniem.

Czytając podobne tematy na forum wychodzi na to, że skoro nie ma żadnych błędów na kompie to pozostaje sprawdzić kąt wtrysku i czujniki temperatury.

NA początek posprawdzaj też czy układ paliwowy się nie zapowietrza.

Awatar użytkownika
Milvith
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:41
Lokalizacja: Ście

Post autor: Milvith » 11 cze 2011, 18:24

Czujnik temperatury a co on daje tzn do czego jest potrzebny? i gdzie go mogę znaleźć?

Kąt wtrysku jest dobry układ nie zapowietrza się.,,

Z góry dzięki za odpowiedzi

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 12 cze 2011, 00:11

Czujnik temperatury siedzi od gory pod ta plastikowa oslona silnika lekko z lewej strony-wtyczka 4-ro przewodowa. Dwa styki sa od tego wskaznika na desce rozdzielczej, a dwa od ECU. Czyli robi to pewne zamieszanie, bo jesli nawet na desce pokazuje temperature ok, to to co dostaje komputer nie musi byc ta sama wartoscia. Ja raz tak mialem, ze mi nie laczyla jedna para na wtyczce, ale efekt wtedy byl raczej odwrotny-ECU nie wiedzial, ze sie silnik juz nagrzal i jezdzil caly czas z katem wyprzedzenia wtrysku jak na zimnym silniku. Ale to jest sie w stanie uslyszec, bo jak zmienia kat wtrysku na dojsciu do 90 stopni C plynu chlodzacego, to zaczyna bardziej klekotac. A ja stawiam dalej na sterowanie swiecami, bo u mnie wlacza podgrzewanie ZAWSZE. Tyle ze jak jest cieplo to robi to na bardzo krotko (w granicach sekundy). Gdzie jest przekaznik znajdziesz tu na forum w temacie o bezpiecznikach, sa tam rozrysowane i opisane 3 skrzynki elektryczne-przekaznik od swiec jest w jednej z nich.

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 12 cze 2011, 08:47

piszesz ze u ciebie podgrzewa zawsze - a czy zawsze masz te kliknięcie bezpiecznika? jeśli nie masz to wcale nie podgrzewają a to że ikonka świec mrugnie na pół sekundy nie oznacza że świece zadziałały

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 12 cze 2011, 10:47

U mnie podgrzewa zawsze (gdy silnik nie ma swojej temperatury) i PRZEKAZNIK wtedy slychac. Ale teraz sobie tak mysle ze warto by zaczac od najlatwiej dostepnej rzeczy i sprawdzic jednak odczyty temperatury, bo jest mozliwe, aczkolwiek rzadkie, ze odczyt falszuje "w gore" czyli zapodaje temperature wyzsza niz w rzeczywistosci, czego skutkiem ECU nie wlacza podgrzewania i startuje z katem wyprzedzenia wtrysku nieodpowiednim dla zimnego silnika.
Najlepiej by bylo zrobic logi VAGa gdy sie zdarzy ze nie chce odpalic.

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 12 cze 2011, 11:10

te kliknięcie się pojawia w sumie zawsze gdy auto postoi na prawdę długo i silnik jest całkowicie "zimny". W tej sytuacji auto odpala bezproblemowo- ten fakt zauważyłem u siebie. Jednak gdy auto postoi dłużej nie odpalane i silnik jest, że tak powiem ciepławy oraz nie ma potrzeby podgrzania świec(kliknięcia nie słychać) to wtedy problem z odpaleniem powraca.

v3loc1rapt0r tak jak piszesz - ten czujnik może tu stwarzać problemy. Nasunęła mi się myśl żeby zrobić prosty test...
przed odpaleniem na tym ciepławym silniku odłączyć wtyczkę czujnika temp. odczekać chwilę i spróbować odpalić auto.

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 12 cze 2011, 14:22

panowie przy obecnej temp.świece nie mają prawa podgrzewać a skoro u was tak jest to macie problem z czujnikiem temp. nasz czujnik to dwa w jednym,cztero pinowy,jeden daje na deskę a drugi do komp.jak wymieniać to tylko ori bo zamienniki oszukują na wskazaniach.

Awatar użytkownika
Milvith
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:41
Lokalizacja: Ście

Post autor: Milvith » 12 cze 2011, 14:25

Przetestuję ten czujnik i zobaczymy niedługo napisze o wynikach

Ale zauważyłem że jak nie ma tego kliknięcia na zimnym lub letnim to ciężko odapa ta około 5 sekund dlatego to mnie tak zainteresowało.

Napewno będzie coś z tych 2 rzeczy...

W jakich granicach cen w aso kosztuje taki czujnik?

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 12 cze 2011, 16:47

gacuś a u ciebie te kliknięcie występuje na zimnym silniku?

sprawdzę jutro z rana jak odpali u mnie po odłączeniu czujnika temperatury

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 12 cze 2011, 17:27

Milvith pisze:W jakich granicach cen w aso kosztuje taki czujnik?
ok.100 zeta
pajero195 pisze:gacuś a u ciebie te kliknięcie występuje na zimnym silniku?
zawsze jest tak,że po zgaśnięciu kontrolki grzania świec przekaźnik daje dalej prąd przez kilka sekund a potem rozłącza stąd to kliknięcie,ale żeby świece grzały to naprawdę musi być zimno albo auto musiałoby stać dobre kilka dni inaczej nie mają prawa.
pajero195 pisze:sprawdzę jutro z rana jak odpali u mnie po odłączeniu czujnika temperatury
na pewno silnik zapali od strzała,ale świece będą długo grzały,poprostu komputer odczyta to jakby silnik był zupełnie wychłodzony.
jedyną rozsądną rzeczą będzie sprawdzenie oporności czujnika,niestety nie wiem jakie mają byc wartości na zimnym a jakie na ciepłym silniku.

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 12 cze 2011, 17:38

fakt po tym kliknięciu prąd wzrasta szybko do ponad 12v i wtedy odpala bezproblemowo.
Czyli za działanie tego przekaźnika odpowiedzialny jest czujnik temperatury?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga