[ A6 C5 2.5 Tdi] [A6 C5 2.5 TDI AKN] Problem z odpalaniem
[ A6 C5 2.5 Tdi] [A6 C5 2.5 TDI AKN] Problem z odpalaniem
Jestem szczęśliwym posiadaczem A6 c5 z 99r 2.5 tdi AKN 150 km , silnik pracuje równo przyspiesza znakomicie ogólnie auto jeździ pięknie i jest piękne , ale nie w tym rzecz dręczy mnie pewien problem. Auto jak jest rozgrzane pali na dotyk jak zimne też ale tylko gdy jest poniżej 20 stopni (jak silnik totalnie zimny nie nagrzany od słońca) na zimnym jak jest zimno odapala od strzała.
Zauważyłem coś takiego przy przekręceniu kluczyka bez odpalenia czekam na ustawienie się vltomierza i czasami chwile odczekuje i słychać takie klik i voltomierz odrazu idzie powyżej 12. Co to jest ten klik tzn co się wtedy załącza.
Kiedy nie ma charakterystycznego kliku właśnie wtedy są problemy z odpaleniem trwa to do max 7-8 sekund.Po odpaleniu lekko dymi na biało tak 2-3 sekundy i przestaje (to chyba prawdilowe jak na TDI)
Jak jest char. klik odrazu odapala.
Wymienione mam:
Olej filtr oleju oraz filtr paliwa
Filtr powierza
Odmę
Auto kupiłem od kolegi on tego nie miał dopiero zaczęłąsię to dziać po wymianie turbiny
Komputer żadnych błędów nie pokazuje ani nic...
Pozdrawiam i czekam na odp
Zauważyłem coś takiego przy przekręceniu kluczyka bez odpalenia czekam na ustawienie się vltomierza i czasami chwile odczekuje i słychać takie klik i voltomierz odrazu idzie powyżej 12. Co to jest ten klik tzn co się wtedy załącza.
Kiedy nie ma charakterystycznego kliku właśnie wtedy są problemy z odpaleniem trwa to do max 7-8 sekund.Po odpaleniu lekko dymi na biało tak 2-3 sekundy i przestaje (to chyba prawdilowe jak na TDI)
Jak jest char. klik odrazu odapala.
Wymienione mam:
Olej filtr oleju oraz filtr paliwa
Filtr powierza
Odmę
Auto kupiłem od kolegi on tego nie miał dopiero zaczęłąsię to dziać po wymianie turbiny
Komputer żadnych błędów nie pokazuje ani nic...
Pozdrawiam i czekam na odp
Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 19:36 przez Milvith, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN] Problem z odpalaniem
AkumulatorMilvith pisze:Jestem szczęśliwym posiadaczem A6 c5 z 99r 2.5 tdi AKN 150 km , silnik pracuje równo przyspiesza znakomicie ogólnie auto jeździ pięknie i jest piękne , ale nie w tym rzecz dręczy mnie pewien problem. Auto jak jest rozgrzane pali na dotyk jak zimne też ale tylko gdy jest poniżej 20 stopni (jak silnik totalnie zimny nie nagrzany od słońca) na zimnym jak jest zimno odapala od strzała.
Zauważyłem coś takiego przy przekręceniu kluczyka bez odpalenia czekam na ustawienie się vltomierza i czasami chwile odczekuje i słychać takie klik i voltomierz odrazu idzie powyżej 12. Co to jest ten klik tzn co się wtedy załącza.
Kiedy nie ma charakterystycznego kliku właśnie wtedy są problemy z odpaleniem trwa to do max 7-8 sekund.Po odpaleniu lekko dymi na biało tak 2-3 sekundy i przestaje (to chyba prawdilowe jak na TDI)
Jak jest char. klik odrazu odapala.
Wymienione mam:
Olej filtr oleju oraz filtr paliwa
Filtr powierza
Odmę
Auto kupiłem od kolegi on tego nie miał dopiero zaczęłąsię to dziać po wymianie turbiny
Komputer żadnych błędów nie pokazuje ani nic...
Pozdrawiam i czekam na odp
Akumulator?
Nie ma takiej opcji ponieważ 2 miesiące temu kupiłem nowiutką varte blue 95 A i 800 roxruchu
Przekażnik hmmm to jest dobra idea
Dzięki za odp..
Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie?
EDIT:
Jak sprawdzić czy napewno ten przekaźnik jest walnięty? Klik raz jest raz go nie ma ,,, w razie czego gdzei taki mógłbym kupic i czy wogóle takie są a możę zregenerować:) Pozdrawiam
Nie ma takiej opcji ponieważ 2 miesiące temu kupiłem nowiutką varte blue 95 A i 800 roxruchu
Przekażnik hmmm to jest dobra idea
Dzięki za odp..
Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie?
EDIT:
Jak sprawdzić czy napewno ten przekaźnik jest walnięty? Klik raz jest raz go nie ma ,,, w razie czego gdzei taki mógłbym kupic i czy wogóle takie są a możę zregenerować:) Pozdrawiam
to że klika przekaźnik oznacza,że zadziałały świece żarowe. Teraz jak jest ciepło to ten klik pewnie już sie nie bedzie pojawiac bo jest za ciepło na to żeby świece się zagrzały - i masz problem z odpaleniem.
Czytając podobne tematy na forum wychodzi na to, że skoro nie ma żadnych błędów na kompie to pozostaje sprawdzić kąt wtrysku i czujniki temperatury.
NA początek posprawdzaj też czy układ paliwowy się nie zapowietrza.
Czytając podobne tematy na forum wychodzi na to, że skoro nie ma żadnych błędów na kompie to pozostaje sprawdzić kąt wtrysku i czujniki temperatury.
NA początek posprawdzaj też czy układ paliwowy się nie zapowietrza.
Czujnik temperatury siedzi od gory pod ta plastikowa oslona silnika lekko z lewej strony-wtyczka 4-ro przewodowa. Dwa styki sa od tego wskaznika na desce rozdzielczej, a dwa od ECU. Czyli robi to pewne zamieszanie, bo jesli nawet na desce pokazuje temperature ok, to to co dostaje komputer nie musi byc ta sama wartoscia. Ja raz tak mialem, ze mi nie laczyla jedna para na wtyczce, ale efekt wtedy byl raczej odwrotny-ECU nie wiedzial, ze sie silnik juz nagrzal i jezdzil caly czas z katem wyprzedzenia wtrysku jak na zimnym silniku. Ale to jest sie w stanie uslyszec, bo jak zmienia kat wtrysku na dojsciu do 90 stopni C plynu chlodzacego, to zaczyna bardziej klekotac. A ja stawiam dalej na sterowanie swiecami, bo u mnie wlacza podgrzewanie ZAWSZE. Tyle ze jak jest cieplo to robi to na bardzo krotko (w granicach sekundy). Gdzie jest przekaznik znajdziesz tu na forum w temacie o bezpiecznikach, sa tam rozrysowane i opisane 3 skrzynki elektryczne-przekaznik od swiec jest w jednej z nich.
U mnie podgrzewa zawsze (gdy silnik nie ma swojej temperatury) i PRZEKAZNIK wtedy slychac. Ale teraz sobie tak mysle ze warto by zaczac od najlatwiej dostepnej rzeczy i sprawdzic jednak odczyty temperatury, bo jest mozliwe, aczkolwiek rzadkie, ze odczyt falszuje "w gore" czyli zapodaje temperature wyzsza niz w rzeczywistosci, czego skutkiem ECU nie wlacza podgrzewania i startuje z katem wyprzedzenia wtrysku nieodpowiednim dla zimnego silnika.
Najlepiej by bylo zrobic logi VAGa gdy sie zdarzy ze nie chce odpalic.
Najlepiej by bylo zrobic logi VAGa gdy sie zdarzy ze nie chce odpalic.
te kliknięcie się pojawia w sumie zawsze gdy auto postoi na prawdę długo i silnik jest całkowicie "zimny". W tej sytuacji auto odpala bezproblemowo- ten fakt zauważyłem u siebie. Jednak gdy auto postoi dłużej nie odpalane i silnik jest, że tak powiem ciepławy oraz nie ma potrzeby podgrzania świec(kliknięcia nie słychać) to wtedy problem z odpaleniem powraca.
v3loc1rapt0r tak jak piszesz - ten czujnik może tu stwarzać problemy. Nasunęła mi się myśl żeby zrobić prosty test...
przed odpaleniem na tym ciepławym silniku odłączyć wtyczkę czujnika temp. odczekać chwilę i spróbować odpalić auto.
v3loc1rapt0r tak jak piszesz - ten czujnik może tu stwarzać problemy. Nasunęła mi się myśl żeby zrobić prosty test...
przed odpaleniem na tym ciepławym silniku odłączyć wtyczkę czujnika temp. odczekać chwilę i spróbować odpalić auto.
ok.100 zetaMilvith pisze:W jakich granicach cen w aso kosztuje taki czujnik?
zawsze jest tak,że po zgaśnięciu kontrolki grzania świec przekaźnik daje dalej prąd przez kilka sekund a potem rozłącza stąd to kliknięcie,ale żeby świece grzały to naprawdę musi być zimno albo auto musiałoby stać dobre kilka dni inaczej nie mają prawa.pajero195 pisze:gacuś a u ciebie te kliknięcie występuje na zimnym silniku?
na pewno silnik zapali od strzała,ale świece będą długo grzały,poprostu komputer odczyta to jakby silnik był zupełnie wychłodzony.pajero195 pisze:sprawdzę jutro z rana jak odpali u mnie po odłączeniu czujnika temperatury
jedyną rozsądną rzeczą będzie sprawdzenie oporności czujnika,niestety nie wiem jakie mają byc wartości na zimnym a jakie na ciepłym silniku.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga