[1.8T 150KM] Nie ma mocy, muli sie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Na początek proponowałbym podpiąć auto pok komputer i sprawdzenie błędów. Możesz mieś uszkodzony któryś czujnik cisnienia oleju, albo pompa oleju już pada...co do braku mocy to należało by zaczać od sprawdzenia szczelnoćie w układzie dolotowym, czy zawór DV trzyma (często pęka i nie trzyma membrana), należy zrobić logi kanału 115 cisnienie doładowania na 3 biegu od 1.5tys obrotów do czerwonego pola, sprawdzić przepływkę na kanale 002 i jednocześnie procent otwarcia zaworu N75 na kanale 025, Sprawdz jeszcze katalizator czy nie jest zabity (test na zimnym silniku parę razy bez katowania od 1.5 tys do 4 tys. nie gaś i podnieś maskę, jak turbina świeci to masz zabity katalizator) No i filtr paliwa i powietrza do wymiany na początku.
mario7178, Tu masz wszystko ładnie opisane
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=82343
mario7178, Tu masz wszystko ładnie opisane
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=82343
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Zawór DV jest to zawór rozszczelniający dolot w momencie zamknięcia przepustnicy ( jak zamknie się przepustnica -tzn. zdejmiesz nogę z gazu- to zapobiega wracaniu się powietrza na łopatki turbiny zapobiegając wytrącania się prędkości wirowania łopatek i ich uszkodzeniu i upuszcza nadmiar ciśnienia przed turbiną)znajduje się przy samej turbinie taki plastikowy z dwoma grubszymi przewodami fi ok 25mm i jednym cienkim fi 5mm idącym od kolektora ssącego.
Filtr paliwa powinien być standardowo przy tylnym prawym kole pod autem.
Resztę odpowiedzi znajdziesz tutaj.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=82343
Wystarczy przeczytać....
Filtr paliwa powinien być standardowo przy tylnym prawym kole pod autem.
Resztę odpowiedzi znajdziesz tutaj.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=82343
Wystarczy przeczytać....
Tak tak, na 3 biegu można osiągnąć taki czas a nie na 4.wojtus1984 pisze:Też mi to wygląda na podejrzane... Mój na 3 biegu ma 10s. BartG60, udało Ci się dostać do komputera w aucie? ja próbowałem i nie mogę odkręcić plastiku blokuje jakaś śrubka pod szybą do której nie mam dojścia a i całej puszki plastikowej nie udało mi się wyciągnąć.
Co do wielokrotnego programowania to wystarczy kupić tylko odpowiednią pamięć i nie potrzebny drugi sterownik. Jaka dokładnie siedzi pamięć w sterowniku silnika AJL?.............
A jak przeciągałem kabel z aku. do wzmacniacza to przez puszkę komp. Z odkręceniem było trochę gimnastyki ale mi sie udało (tam z tyłu jest jeszcze jedna śruba) Niektórzy sciągają ramiona wycieraczek i podszybie zeby sie do niej dostać. Co do komputera to chciałem drugi zeby mieć dwa, jeden oryginalny a drugi z nowym programem więc sama zmiana kosći w moim wypadku jest niepotrzebna.
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Tak myślałem, że trzeba się nagimnastykować, bo po połowie godziny kombinacji i szarpania dałem sobie spokój, żeby czegoś nie połamać. Czyli jeden komp byłby zapasowy gdyby coś było nie tak z nowym programem. Też mnie korci, żeby jechać do jakiegoś profesjonalnego zakładu na strojenie i zwiększenie mocy, ale puki co poczekam.
BartG60, daj znać jak zwiększysz moc i pochwal się wykresem o ile to będzie możliwe. Celujesz w 200 km bez przeróbki w silniku (tylko sam soft) czy może na więcej kucyków...
BartG60, daj znać jak zwiększysz moc i pochwal się wykresem o ile to będzie możliwe. Celujesz w 200 km bez przeróbki w silniku (tylko sam soft) czy może na więcej kucyków...
czee
mam taki problem: padlo mi sprzeglo i docisk, umiejetnie jeszcze dalo sie jezdzic (w passacie z tym samym problemem jezdzilem przez miesiac i nic sie nie stalo) a w audi z dwa razy sie przejechalem i na poczatku zeby go odpalic musialem przygazowac bo go dlawilo i wszystko puzniej bylo ok na drugi dzien totalnie brak mocy ledwo co jechal, przejechalem moze z 200metrow otworzylem klape i bylo czuc ze sielnik sie dobrze nagrzal bardziej w okolicy wylotu tam gdzie jest turbo(po tylu metrch mozliwe jest zeby sie tak nagrzal?) to go zostawilem w spokoju a na trzeci dzien nawet nie odpalil:| noi sraczka ehh i mam pytanie czy to moze miec zwiazek z tym jezdzeniem bez sprzegla ale wczesniej zalalem bak z baniki niewiadomego pochodzenia bo nie mialem wyboru:D moze sie filtr zatkal jakies sugestie? warto sprawdzic filtr i pompe paliwa przed odprowadzeniem na warsztat? u mnie w miescie mechanicy to sami oszusci widza ze ktos jest zielony to mowia ze jest cos dodatkowo do wymiany zeby jak najdluzej przy aucie grzebac a to sa koszty wiadomo:D pzdr
mam taki problem: padlo mi sprzeglo i docisk, umiejetnie jeszcze dalo sie jezdzic (w passacie z tym samym problemem jezdzilem przez miesiac i nic sie nie stalo) a w audi z dwa razy sie przejechalem i na poczatku zeby go odpalic musialem przygazowac bo go dlawilo i wszystko puzniej bylo ok na drugi dzien totalnie brak mocy ledwo co jechal, przejechalem moze z 200metrow otworzylem klape i bylo czuc ze sielnik sie dobrze nagrzal bardziej w okolicy wylotu tam gdzie jest turbo(po tylu metrch mozliwe jest zeby sie tak nagrzal?) to go zostawilem w spokoju a na trzeci dzien nawet nie odpalil:| noi sraczka ehh i mam pytanie czy to moze miec zwiazek z tym jezdzeniem bez sprzegla ale wczesniej zalalem bak z baniki niewiadomego pochodzenia bo nie mialem wyboru:D moze sie filtr zatkal jakies sugestie? warto sprawdzic filtr i pompe paliwa przed odprowadzeniem na warsztat? u mnie w miescie mechanicy to sami oszusci widza ze ktos jest zielony to mowia ze jest cos dodatkowo do wymiany zeby jak najdluzej przy aucie grzebac a to sa koszty wiadomo:D pzdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
nynek, chętnie Ci pomogę w zdiagnozowaniu problemu z autem:) Najlepiej by było, gdybyś miał możliwość zczytanie błędów w silniku i z immobilizera, bo z wróżeniem to zawsze miałem problem.
Co do pierwszego pytania czy silnik może się tak nagrzać to raczej bez większego problemu:) Nie dość że jest na ssaniu i dodatkowo ma padnięte sprzęgło. Dużo zależy też od ciężkości nogi kierowcy i czy ma dobry dzień...
Co do drugiego pytania z paliwem zalanym z niewiadomego pochodzenia to łatwo to zdiagnozować bez specjalistycznego sprzętu warsztatowego. Wystarczy posłuchać czy pompka pracuje po przekręceniu kluczyka, a jeżeli to nie da 100% pewności to trzeba odkręcić przewód paliwowy gumowy na silniku wchodzący na listwę zasilającą wtryski paliwa na klucz 17 i wsadzić końcówkę przewodu idącego od pompki paliwa do butelki i należy sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka na zapłon leci "żwawo" paliwo. Jeżeli paliwo nie będzie miało ciśnienia to albo pompka nie działa albo już czas na wymianę filtra paliwa.
Co do pierwszego pytania czy silnik może się tak nagrzać to raczej bez większego problemu:) Nie dość że jest na ssaniu i dodatkowo ma padnięte sprzęgło. Dużo zależy też od ciężkości nogi kierowcy i czy ma dobry dzień...
Co do drugiego pytania z paliwem zalanym z niewiadomego pochodzenia to łatwo to zdiagnozować bez specjalistycznego sprzętu warsztatowego. Wystarczy posłuchać czy pompka pracuje po przekręceniu kluczyka, a jeżeli to nie da 100% pewności to trzeba odkręcić przewód paliwowy gumowy na silniku wchodzący na listwę zasilającą wtryski paliwa na klucz 17 i wsadzić końcówkę przewodu idącego od pompki paliwa do butelki i należy sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka na zapłon leci "żwawo" paliwo. Jeżeli paliwo nie będzie miało ciśnienia to albo pompka nie działa albo już czas na wymianę filtra paliwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
kabelek z allegro, program z stąd http://www.turbo-diesel.pl/download/, pomoc w instalacji masz w dziale diagnostyka
Witam panowie podłącze sie pod problem z moca ma silnik aeb 1.8 t 150 koni .Chłopaki problem polega na tym ze pewien mechanik powiedział mi ze moje auto nie ma mocy z powodu wstawienia strumienicy, ze ma dwie sondy lambda przed i za , i jedna oszukuje druga tzn robia złe odczyty spalin, czy w ty silniku sa wogóle dwie sondy tak jak pisze .Czy to prawda? Brałem sie z passatem 1.9 tdi 130km i za nic nie mogłem go wyprzedzic no i smiech ze strony kumpla bo mam 150km i go nie wyprzedziłem.panowie pomocy bo mnie juz ku...wica bierze z tym samochodem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
clinton22, z informacji jakie znalazłem w internecie to wynika, że masz tak jak ja jedna sondę lambda, bo w ETKA nie ma żadnych informacji o ilości sond. Jak już nie masz katalizatora tylko strumienicę to powinieneś bez problemu zobaczyć ile kabelków wychodzi ze strumienicy. Jaka masz strumienicę?Rurę zwykłą czy łuskową, bo jak tą drugą to niedobrze... Z tymi 2 sondami to jest tak, że druga musisz odstawić od strumienia spalin(wspawać dystans ok 3 cm).
Na początek to sprawdź czy nie masz błędów w aucie i zrób logi ciśnienia doładowania na kanale 115 na 3 biegu i będziemy wiedzieć czy turbina dmucha tyle co trzeba..
A co do ścigania się z passatem to nie zapominaj, że trochę lżejszy i ma wyższy moment obrotowy bo aż 285Nm, a jak miał wirusa to mógł Ciebie oglądać we wstecznym lusterku do 120 km/h, bo potem to benzyniaki rządzą...
Na początek to sprawdź czy nie masz błędów w aucie i zrób logi ciśnienia doładowania na kanale 115 na 3 biegu i będziemy wiedzieć czy turbina dmucha tyle co trzeba..
A co do ścigania się z passatem to nie zapominaj, że trochę lżejszy i ma wyższy moment obrotowy bo aż 285Nm, a jak miał wirusa to mógł Ciebie oglądać we wstecznym lusterku do 120 km/h, bo potem to benzyniaki rządzą...
wojtus1984.to tak przekonany jestem ze mechenik wstawił stumienice łuskowa lecz nie jestem pewien, a co do tych logów no moze jasniej objasnic co i jak bo znów pojade a mechanicy powiedza ze tak zrobia i hu..ja zrobia...i powiem ci ze zalezy jeszcze kiedy autko mi delikatnie poszarpuje na 1,2,3,i czasami na 4 biegu , na tych trzech pierwszych da sie odczuc ze jak by ja cos przydławiło na chwilke a potem norma , turbo sprawdze bo jeszce taki myk jest ze jak jade waska uliczka w ciasnej zabudowie to przy zmianie biegu 1 na 2 , 2 na 3 słychac jest spod maski psssssttt to chyba dobrze? dzieki za info
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Co do zrobienia loga to musisz wejść w silnik01> bloki pomiarowe08 i wpisujesz kanał(group) 115 naciskasz Log w prawym dolnym rogu okienka i podajesz miejsce zapisania. Jak masz temperaturę 90 stopni i kawałek prostej (najlepiej i najbezpieczniej będzie jak komp obsłuży 2 osoba) wsadzasz 3 bieg naciskasz START w programie i gaz do dechy od 1.5 tys. obrotów aż do 7 tys. i naciskasz STOP
Wyniki wklejasz na stronę vaglog.rtnet.pl i podajesz nam wynik w takiej formie.
Co do szarpania to może być zabrudzona przepustnica i trzeba by było ją wyczyścić i przeprowadzić adaptację... Masz nie równe obroty biegu jałowego?
Co do tego dziwnego dzwięku to sprawdź wizualnie czy nie masz nieszczelności od turbiny do kolektora ssącego(jak nie jesteś pewien to wykręć dany element gumowy i się mu dobrze przyjrzyj czy nie jest popękany. Jak juz wszystkie przewody posprawdzasz to zobacz czy masz szczelny zawór DV taki plastykowy przy turbinie idzie do niego cienki przewód fi 4mm od kolektora ssącego, czy nie puszcza powietrza jak dmuchniesz ustami w ten cienki przewód. Jak wadliwy to powinno powietrze uciekać . Inny sposób to jeden daje gazu, a drugi zciska przewód gumowy wchodzący do kolektora ssącego i powinno słychać jak powietrze odbija się od łopatek turbiny, wytranca jego prędkość (czyli zawór też do wymiany bo powinien upuszczać nadmiar ciśnienia przed turbinę)Tak się właśnie dzieje przy zmianie biegów.
Pozdrawiam.
Wyniki wklejasz na stronę vaglog.rtnet.pl i podajesz nam wynik w takiej formie.
Co do szarpania to może być zabrudzona przepustnica i trzeba by było ją wyczyścić i przeprowadzić adaptację... Masz nie równe obroty biegu jałowego?
Co do tego dziwnego dzwięku to sprawdź wizualnie czy nie masz nieszczelności od turbiny do kolektora ssącego(jak nie jesteś pewien to wykręć dany element gumowy i się mu dobrze przyjrzyj czy nie jest popękany. Jak juz wszystkie przewody posprawdzasz to zobacz czy masz szczelny zawór DV taki plastykowy przy turbinie idzie do niego cienki przewód fi 4mm od kolektora ssącego, czy nie puszcza powietrza jak dmuchniesz ustami w ten cienki przewód. Jak wadliwy to powinno powietrze uciekać . Inny sposób to jeden daje gazu, a drugi zciska przewód gumowy wchodzący do kolektora ssącego i powinno słychać jak powietrze odbija się od łopatek turbiny, wytranca jego prędkość (czyli zawór też do wymiany bo powinien upuszczać nadmiar ciśnienia przed turbinę)Tak się właśnie dzieje przy zmianie biegów.
Pozdrawiam.
ja dalej z tym problemem silnik nie pali mam jeszcze pytanie czy przy zaplonie ta pompke paliwa powinno dobrze slychac? ona jest chyba jest w bagarzniu z tego co wyczytalem ale wlanczam zaplon i nic nie slysze, slychac cos tylko z przodu ale to dobiega od strony sterowania klima, ostatnio ponownie chcialem go odpalic cos jakby leciutko chcial zalapac, ale uslyszalem tylko jakby cos w silniku o cos uderzylo lekko. ostatnio brat mi sie przyznal ze jak jezdzil to na skrzyzowaniu nie gasil silnika i zaczynal od pierwszgo biegu tylko dwojka i na chamulcu go trzymal:/ czy to moze miec zwiazek? a pytanie jeszcze ktory to wezyk mam odkrecic zeby sprawdzic dzialanie pompy paliwa? w ktorym miejscu on jest bo jest tego troche:D na dniach bede mial kabel vag to moze on mi cos powie, sory za trucie dupy:D ale ostatnio ciezko u mnie z moneta wiedz szukam najtanszego rozwiazania PZDR
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga