Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Tdi] Audi a6 2.5 tdi AKN-pare pytań o zwiekszenie mo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
czarny-bdg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2009, 11:56
Lokalizacja: bydgoszcz

[ A6 C5 Tdi] Audi a6 2.5 tdi AKN-pare pytań o zwiekszenie mo

Post autor: czarny-bdg » 30 maja 2011, 16:08

Witam,

Koledzy mam dostęp do czesci z silniczka 2.5 tdi 180 HP z allroada.

Mam pytnko , czy wtryski i turbinka podejdzie do mojego AKN 150hp ??

Następnie chciałbym wykonać chiptuning? Jestem z bydgoszczy , jest tu firma superchip, ktoś zna , ktoś robił? ,Jakieś opinie?




Pozdrawiam i czekam na odp

lukasz814
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: lukasz814 » 08 cze 2011, 17:53

chcesz zwiększyć moc w 2.5 ?? te silniki są bardzo awaryjne, jesteś pewien na 100%? <mysli>

Awatar użytkownika
łapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 sie 2010, 00:00
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: łapek » 08 cze 2011, 17:55

lukasz814, a w czym dokładnie widzisz problem jeśli program zostanie zrobiony z głową na dobrze pracującym silniku i osprzęcie?
Diesel a6-c6/ Audi A6 C6.

lukasz814
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: lukasz814 » 08 cze 2011, 18:04

wiem że problem leży w smarowaniu.... wałki rozrządu się wycierają... a koszty są koszmarne... nie chce się wymądrzać tylko mówię co wiem w dobrej sprawie. jak długo masz te auto?

[ Dodano: 2011-06-08, 18:11 ]
http://www.autocentrum.pl/autorentgen/a ... 782063374/ może tutaj się czegoś dowiesz...

Awatar użytkownika
łapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 sie 2010, 00:00
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: łapek » 08 cze 2011, 19:18

Nie chcę robić offtopu więc to będzie ostatni post w tym temacie. Samochód mam prawie rok, pompa po regeneracji a rozrząd i wałki zmienione na czas. Auto nigdy nie zawiodło, i jeździ się znakomicie ten silnik to nawet fajny kompromis pod względem mocy/spalania. Złe opinie biorą się z tego, że ludzi nie stać na naprawę wynosząca ponad 5 tyś. przy aucie o wartości 20 tyś. - dla większości jest to nie opłacalne, to samo będzie za kilka lat np. z 3.0 tdi - silnik fajny, póki stać ludzi na wydanie ponad 60 tyś na taki samochód to stać i na serwis, później będzie kombinowanie.

PS: nie chce się wymądrzać, ale od porządnego programu to wałków czy rozrządu nie uwalisz :D :]
Diesel a6-c6/ Audi A6 C6.

lukasz814
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: lukasz814 » 10 cze 2011, 11:00

Ja również nie chce się wymądrzać ;) jestem tylko ciekawy efektu końcowego ;) mam nadzieję że się pochwalisz jak już wszystko będziesz miał gotowe. powodzenia!! ;)

czarny-bdg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2009, 11:56
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: czarny-bdg » 14 cze 2011, 10:02

Witam,

Samochód mam prawie 3 lata , zrobiłem nim 130 tys km , obecnie ma udokumentowane 400 tyś. Wszystko zmieniane na czas a nawet wcześniej, audi nigdy mnie nie zawiodło. Znam bolączki tego silnika i wiem ,ze w każdej chwili może coś się zwalić.

samochodu używam do w 99% na trasie , niestety te 150 hp to trochę za mało . program zrobie na bank , tylko chciałem wiedzieć , czy jak wrzucę turbinkę od 180hp to wyjdzie trochę wiecej,
Moze jutro podskocze na hamownie i zobacze ile zostało z serii, wkleję wykres i moze coś doradzicie,

Pozdro

michul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2011, 16:25
Lokalizacja: wrocław

Post autor: michul » 03 wrz 2011, 02:31

Turbinka jest tej samej wielkosci jak w 150 i 180.
Moc jest rozna nie dlatego,ze wlozyli wieksza turbine itd
Auta roznia sie programem i w malym stopniu dolotem, wydechem i wtryskami.

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 03 wrz 2011, 07:38

turbinka od 180 ma wiekszy wylot spalin

czarny-bdg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2009, 11:56
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: czarny-bdg » 20 wrz 2011, 18:27

Witam po przerwie, jestem po pomiarze na hamowni:

Seria wyszła: 153.6 KM @ 3968 rpm 311 Nm @ 2675 rpm

a następnie po modyfikacji oprogramowania : 180.2 KM@ 3852 rpm 381 Nm @ 2347 rpm,

Wykresy postaram się wkleić wieczorem. Wydaje i się , że pomimo swojego przebiegu silnik jest w dobrej kondycji a po chipie..... <lol>

Pytanie , czy coś jeszcze w nim robić , albo czy da się zrobić?


Pozdrawiam

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Sorry , nie umiem tego obrócić

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 09 paź 2011, 18:31

IC czy daje radę -sprawdz czy dolot i ssące Ci sie nie gotują
wtedy zamiast IC dać wydajniejszy FMIC
wyciąć katalizatory
wydech na przelotach
korekte programu

następne mody to już dużo wiecej będziesz musiał zainwestować

moja wiedza jest czysto teoretycznai wyniesiona z forum - ja bym od tego zaczoł :)
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

jakcis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:12
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: jakcis » 14 lis 2011, 13:37

kolego pisales wczesniej ze masz dojscie do czesci z silnika AKE czemu nie wzieles od tamtego wtrysków i pompy wsadzasz te 2 rzeczy i masz 180 km po ingerencji i adaptacji wszystkich czesci w komp. 180 od 150 rozni sie tylko tylko tymi 2 rzeczami ja mam ake po wirusie 204 km silnik po solidnym remoncie planuje wsadzic program na 215

obecnie oprucz programu mam wywalone katy i zaslepiony egr

a tu kolega o awaryjnosci tych silnikow pff jak kazdy sprowadza z przebiegiem 500tys i chce tym jezdzic drugie tyle bez jakich kolwiek napraw to tak sie wlasnie robi ze walki pompa wtryski wszystko pada

jesli trafisz zdrowa wercje pilnujesz najwazniejszych rzeczy olej itp jezdzisz drugie tyle

te silniki lubia jak sie o nie dba
jakob

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 14 lis 2011, 23:03

czarny-bdg nie wydaje ci się że te wykresy są trochę "dziwne"?
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
Adamos_20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2011, 20:56
Lokalizacja: UK/Swiecie

Post autor: Adamos_20 » 20 gru 2011, 00:56

co do tej firmy z Bydgoszczy to z reką na sercu moge ją polecic, robiłem tam bore 2 lata temu i auto do dzisiaj śmiga az miło.

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 20 gru 2011, 12:20

Czemu na wykresie jest taki dołek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja