[ A6 C5] Technika jazdy TIPTRONICKIEM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
hehe no to mnie pocieszyłeśCamel- pisze:Zupełnie dobrze i normalnie. Jakby znosił to jeszcze ciut lepiej to bym powiedział, że to lubi

ale uściślę bo nie mówię o odpuszczeniu gazu przed zakrętem tylko o hamowaniu silnikiem razem z hamulcem
czyli wyhamowaniu np. ze 150k/m do 80 k/h przy utrzymaniu powyżej 3500 obrotów...
czy usłyszę od Tipa "lubię to"


- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Da się. W tiptroniku poniżej pewnej niewielkiej prędkości da się przełączyć z R -> D i z D -> R, pod warunkiem, że zrobi się to odpowiednio szybko, bez czekania na N.Lipton pisze: a da się tak zrobićbo pamiętam jak kiedyś miałem okazję jechać takim mondeo to nie dało się czegoś takiego zrobić auto musiało się zatrzymać bo inaczej nie można było zmienić
Jest to zamierzone - konstruktorzy dopuścili taką możliwość po to, by można było rozbujać auto podczas wyjeżdżania z dziury bądź zaspy.
Zdaje mi się jednak, że nie należy nadużywać tej funkcji, bo można bardzo przyspieszyć zużycie elementów skrzyni.