Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Technika jazdy TIPTRONICKIEM

Układ napędowy i skrzynie biegów
Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 06 cze 2011, 17:37

dsg to jest tylko nazwa handlowa.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 08 cze 2011, 09:11

vonito pisze:a jak Tip znosi hamowanie silnikiem... czyli z redukcją biegów?
Zupełnie dobrze i normalnie. Jakby znosił to jeszcze ciut lepiej to bym powiedział, że to lubi ;)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 08 cze 2011, 16:16

Camel- pisze:Zupełnie dobrze i normalnie. Jakby znosił to jeszcze ciut lepiej to bym powiedział, że to lubi ;)
hehe no to mnie pocieszyłeś <okok>
ale uściślę bo nie mówię o odpuszczeniu gazu przed zakrętem tylko o hamowaniu silnikiem razem z hamulcem
czyli wyhamowaniu np. ze 150k/m do 80 k/h przy utrzymaniu powyżej 3500 obrotów...
czy usłyszę od Tipa "lubię to" <okok> ??

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 08 cze 2011, 17:01

no włąśnie ja też często hamuje tipem
to nie o to chodzi że jest dziwne tylko kiedyś słyszałęm że tipy żle znoszą takie przeciążenia...
ale jesli jest inaczej to tylko się cieszyć :>
bo nie da się sprawnie zakrętów pokonywać bez wymuszania biegów i wysokich obrotów
tu biegi w kierze są niezastąpione ;)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 02 sie 2011, 15:41

TheWitcher pisze:Zawsze trzymaj na D bo przy zmianie na N skrzynia ma ograniczone smarowanie. Pamietaj takze o tym aby biegi zmieniac tylko wtedy kiedy auto juz stoi - nie moze sie toczyc (nawet lekko) ! <okok>
A po co smarowanie jak auto stoi?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 sie 2011, 18:41

Lipton pisze: a da się tak zrobić ?? bo pamiętam jak kiedyś miałem okazję jechać takim mondeo to nie dało się czegoś takiego zrobić auto musiało się zatrzymać bo inaczej nie można było zmienić
Da się. W tiptroniku poniżej pewnej niewielkiej prędkości da się przełączyć z R -> D i z D -> R, pod warunkiem, że zrobi się to odpowiednio szybko, bez czekania na N.

Jest to zamierzone - konstruktorzy dopuścili taką możliwość po to, by można było rozbujać auto podczas wyjeżdżania z dziury bądź zaspy.

Zdaje mi się jednak, że nie należy nadużywać tej funkcji, bo można bardzo przyspieszyć zużycie elementów skrzyni.

Awatar użytkownika
Haiko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2008, 02:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Haiko » 03 sie 2011, 22:06

mwx pisze:Zdaje mi się jednak, że nie należy nadużywać tej funkcji, bo można bardzo przyspieszyć zużycie elementów skrzyni.
Koło dwumasowe też chyba cierpi od takich zabiegów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja