Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[BLB 2,0 140 KM]Wymiana silnika BLB na BKD relacja

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Fireman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 gru 2010, 16:39
Lokalizacja: Kraków

[BLB 2,0 140 KM]Wymiana silnika BLB na BKD relacja

Post autor: Fireman » 26 gru 2010, 13:44

Witam!
Chciałem opisać swój problem z silnikiem 2.0tdi BLB w Audi A6 C6 2006r S-line być może ten post pomoże innym w podjęciu decyzji jeśli już pojawi się metaliczny świst wydobywający się z pod silnika. Mianowicie chodzi o źle rozwiązany napęd pompy oleju więcej na ten temat:
http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.0.

Okazało się ze wymiana pompy wraz z napędem (już poprawionym)to koszt ok 5 tys. zł + robocizna cennik ASO.
Jedynym rozsądnym wyjściem wydawało się przekładka silnika. Postanowiłem więc poszukać silnika. Znalazłem Warsztat w Nowym Sączu (namiary mogę podać na pw) który pomógł mi w zakupie silnika i zobowiązał się do wymiany silnika.

Przechodząc do konkretów:
- Silnik 2.0 tdi BKD z 2008r. z przebiegiem 48 tys km(widziałem samochód z którego był wyciągnięty i myślę ze był to realny przebieg) +turbo z tego silnika- 5000zł
- reszta osprzętu pozostała ze starej jednostki
- Robocizna 1200zł w tym Wymiana paska rozrządu dla świętego spokoju wymiana oleju i płynu chłodniczego.
Udało się z stary silnik zostawić w rozliczeniu wspomnę tylko iż w misce olejowej znajdowały się już opiłki. a więc cena za stary silnik to 1300zł nie wiem czy dużo czy mało ale nie chciało mi się bawić z rozkręcaniem i sprzedażą na allegro.
w sumie 6200zł - 1300zł =4900zł

Wrażenia z jazdy po wymianie silnika:
Niby ta sama pojemność ta sama moc ale w porównaniu to padającego BLB który miał tylko 145tys km przebiegu (przebieg udokumentowany i potwierdzony na wszystkie możliwe sposoby) duża:)

Cały zabieg zakończony pozytywnie Autko obecnie ma przejechane od chwili wymiany 5 tys. km i nie ma żadnych problemów a co najważniejsze nie buja karoserią na wolnych obrotach( przypadłość BLB)

A więc jak już A6 Dostało nowe "serce" przypomnę ze jest to wersja S-line(pełen pakiet na 19" BBS, Audi Bose wszystko w oryginale) bardzo dobrze utrzymana dlatego nie chciałem się jej pozbywać. Przy zakupie wiedziałem ze te silniki maja wady ale nie wiedziałem ze tak szybko się ujawnią :) 12 tys km od zakupu. Jestem drugim właścicielem zapewne pierwszy przeczuwał co się stanie i po skończeniu gwarancji wolał sprzedać A6

Kolejnym krokiem - skoro mam już "zdrowy" silnik :) Było wgranie programu który ożywił by troszkę to auto. Umówmy się 2.0 tdi 140km skrzynia manualna w tak dużej budzie jest tylko i wyłącznie wystarczającym rozwiązaniem. Zdecydowałem się na jedną z Krakowskich Firm zajmującą się zmiana oprogramowania ECU dla zainteresownych nazwe firmy podam na pw. ze względu na to iż nie chciał bym być posądzony o reklamę. Mogę zaznaczyć tylko ze jest to jedna z 3 większych firm w Krakowie zajmująca się tym tematem.

Sprawdzenie komputera jazda testowa i hamownia wykazały że jest to bardzo zdrowa jednostka. Wynik modyfikacji :
182KM 392NM. Wrażenia z jazdy bezcenne :) autko żwawo wyrywa do przodu dużo lepiej wkręca się na obroty a wyprzedanie to przyjemność. Spalanie spadło o ok 05-07L na 100km. Może przez to ze nie ma potrzeby tak bardzo wkręcać silnik na obroty

Podsumowując nie żałuje wydanych pieniędzy
Na marginesie po wymianie silnika dowiedziałem się ze w gdańsku jest warsztat zajmujący się przeróbką nieszczęsnych BLB i po tej przeróbce wszystko chodzi jak należy. koszt takiej przeróbki to ok 2- 2,5 tys zł. Dla zainteresowanych posiadam namiary na ten warsztat.

Przepraszam za nieprecyzyjne określenie niektórych tematów gdyż jestem Strażakiem a nie Mechanikiem.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2010, 20:23 przez Fireman, łącznie zmieniany 1 raz.
"8 Dnia Bóg stworzył samochód, a gdy zdobył trochę doświadczenie stworzył AUDI"

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 26 gru 2010, 14:01

Bardzo ładnie to opisałeś kolego - normalnie jakbym czytał swoją historię! :-D
Wspomniałeś o warsztacie w Gdańsku ktory przerabia napęd pompy bez wymiany silnika - to właśnie u mnie <ok> Gdybyś trafił na TEN wątek wcześniej to pewnie obyłoby się bez wymiany silnika, ale jestem przekonany że po swapie będziesz zadowolony.
Ciekawi mnie jaką turbinę masz założoną, podejrzewam, że turbo od BRD (170KM w serii), stąd program na 182KM (stawiam na V-Tech w KRK) - jeśli tak to jest to bardzo dobry, wręcz delikatny program i silnik długo na nim pochodzi.
Gratuluję swapa bo to zawsze odważny krok i przeżycie, najważniejsze że się udało i jesteś zadowolony! <piwo>
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
Fireman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 gru 2010, 16:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Fireman » 26 gru 2010, 15:02

Dziękuję. twoja historia bardzo mi pomogła i zmotywowała do opisania własnej.
a TURBO tak jak zgadłeś z BRD :mrgreen: natomiast program innej firmy :-P
i oczywiście chodziło o twój warsztat ;-)
"8 Dnia Bóg stworzył samochód, a gdy zdobył trochę doświadczenie stworzył AUDI"

Awatar użytkownika
ceemack
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 26 sie 2008, 05:50
Lokalizacja: lubelskie

Re: [BLB 2,0 140 KM]Wymiana silnika BLB na BKD relacja

Post autor: ceemack » 30 gru 2010, 08:25

Fireman pisze:Witam!
Sprawdzenie komputera jazda testowa i hamownia wykazały że jest to bardzo zdrowa jednostka. Wynik modyfikacji :
182KM 392NM. Wrażenia z jazdy bezcenne :) autko żwawo wyrywa do przodu dużo lepiej wkręca się na obroty a wyprzedanie to przyjemność. Spalanie spadło o ok 05-07L na 100km. Może przez to ze nie ma potrzeby tak bardzo wkręcać silnik na obroty
kolego a jakie koszty takiego moda i czy sprzegło seryjne wytrzyma ta ilość kucy pod maską?
AUDI RULES

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 30 gru 2010, 20:41

U mnie prawie rok wytrzymało 200KM i 424Nm. Aktualny właściciel dalej jeździ i nie ma najmniejszych problemów, ale zapewne wszystko zależy od kierowcy i tego jak traktuje swoje 200 kunia ;-) ;-) ;-)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

mariusz_n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:13
Lokalizacja: northampton

Post autor: mariusz_n » 31 maja 2011, 13:21

Fireman
hej czy mógłbyś napisać gdzie zrobiłeś przeróbkę silnika ?? w jakim mieście się podjęli ?? Pozdrawiam !!

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 31 maja 2011, 22:12

Fireman pisze:Znalazłem Warsztat w Nowym Sączu (namiary mogę podać na pw) który pomógł mi w zakupie silnika i zobowiązał się do wymiany silnika.

sancho99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:50
Lokalizacja: kraków

Post autor: sancho99 » 04 cze 2011, 14:09

Witam, obecnie posiadam audi A6 C6 2.0 TDI z silnikiem BRE skrzynia mulitronic, chce wymienić na jakiś lepszy (2.0 TDI), zdecydowałem sie na BKD i mam pytanie czy turbina podejdzie z BRE do BKD i czy rozrząd podejdzie.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 12:52 przez sancho99, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 04 cze 2011, 15:34

sancho99 pisze:Witam, obecnie posiadam audi A6 C6 2.0 TDI z silnikiem BRE skrzynia mulitronic, chce wymienić na jakiś lepszy (2.0 TDI), prosze niech ktos napisze na jaki zamienić zeby był jak naj mnie awaryjny.
caha <lol>
A tak bardziej poważnie to co się dzieje z bre że chcesz zmieniać??

sancho99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:50
Lokalizacja: kraków

Post autor: sancho99 » 06 cze 2011, 12:58

A tak bardziej poważnie to co się dzieje z bre że chcesz zmieniać??
wał korbowy zużył się.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 06 cze 2011, 13:09

??
tzn ile silnik miał nalatane ??

sancho99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:50
Lokalizacja: kraków

Post autor: sancho99 » 06 cze 2011, 13:29

coolmen77 pisze:tzn ile silnik miał nalatane
190 tys

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 06 cze 2011, 17:32

A realnie??

sancho99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:50
Lokalizacja: kraków

Post autor: sancho99 » 06 cze 2011, 20:11

kamilos_69 pisze:A realnie??
tyle co pisze 190tys mam ksiązkę serwisową nie zasmiecajmy
co podejdzie z silnika BRE do bKD

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja