Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Spadek mocy jak jest gorąco

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
brontozaur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
Lokalizacja: Kraków

[ A6 C5 2.5 Tdi] Spadek mocy jak jest gorąco

Post autor: brontozaur » 05 cze 2011, 21:29

Witam
Zaobserwowałem ostatnio dziwną sprawę, a mianowicie jak rano jadę do pracy auto zapierdziela aż miło, natomiast jak wracam po 15 to jest tak jak bym spadochron ciągną. Auto pali zawsze od kopa, zero dymków, różnica to tylko temperatura zewnętrza, po południu upał. Czy to może G2/G62? Czy coś innego?

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 06 cze 2011, 19:58

intercoller wyczysc caly dolot

brontozaur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: brontozaur » 06 cze 2011, 21:42

kuki23 pisze:intercoller wyczysc caly dolot
Rozumiem że bez rozbierania połowy auta się nie obejdzie?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 06 cze 2011, 22:18

Rano być może sprężarka Ci sienie włącza, do tego cieplejsze znacznie powietrze= mniej tlenu=mniej paliwa=mniej pałera ;) Ewentualnie zrób logi, różnica nie powinna być jakaś duża, tyle co włączenie klimy, a może to klima nie jest w dobrym stanie i stawia opory...
Obrazek TDI +

brontozaur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: brontozaur » 06 cze 2011, 22:26

Koledzy nie ważne czy klima ON czy OFF, auto i tak był zmulone.
Zacznę o czyszczenia doloty może tym sprayem Wynn's EGR 3 DIESEL.
Co wy na to?

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 07 cze 2011, 10:22

może tym sprayem Wynn's EGR 3 DIESEL
A jak sądzisz- gdzie ten cały syf poleci? <nono>

brontozaur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: brontozaur » 07 cze 2011, 10:32

piotras72 pisze:gdzie ten cały syf poleci?
Dlatego pytam bo siakoś nie wieże w chmi cud specyfik.

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 08 cze 2011, 20:39

A może wisko się załącza na maxa. Wtedy też czuć różnicę.

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 08 cze 2011, 21:07

brontozaur pisze:Koledzy nie ważne czy klima ON czy OFF, auto i tak był zmulone.
Zacznę o czyszczenia doloty może tym sprayem Wynn's EGR 3 DIESEL.
Co wy na to?
Nie wiem czy Winn's Ci pomoże. MI pomógł ale na odblokowanie zmiennej geometrii w sprężarce. Teraz jest OK nie muli go.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

brontozaur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: brontozaur » 08 cze 2011, 22:20

piotras72 pisze:A jak sądzisz- gdzie ten cały syf poleci?
Przejrzałem dzisiaj dolot (część) wyjście z IC wygląda bardzo czysto, zero osadu czy nagaru, jak na 300 000 km to powiem że prawie jak nówka (poza delikatnym filmem na ściankach), ściągnąłem też rurę z fitra do turbiny i tam też błyszczy. W weekend rozbiorę jeszcze dojście do IC żeby mieć jasność.
Temperatura na dolocie dzisiaj była ok 32C, na zewnątrz 28, silnik 89, olej 95, na desce 89, paliwo 40, wydaje mi się że to dobrze.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 09 cze 2011, 09:21

brontozaur- w IC syfu nie znajdziesz- co najwyżej olej (tak jak piszesz film olejowy).
Kłopoty zaczynają się w łączniku kolektorów ssących- tam opary oleju zostają potraktowane gorącymi spalinami puszczanymi przez EGR- i mamy totalną zgorzel. Jeśli czyszczenie to tylko mechaniczne daleko od silnika <lol> (niestety).
Co do samego zmulenia jak jest gorący (już kilka topików na tej stronie z tym samym problemem) to powiem ci że u siebie też to zauważyłem, ale sądzę że tak już z naszymi niuńmi jest. A dlaczego?

Ponieważ kilka czynników się na to składa. Po kolei:
- samo gorace powietrze co zasila silnik powoduje mniejsza jego sprawnosc (sory za literowke ale cos kliknalem i nie wiem jak to wylaczyc)
- druga sprawa to klima i wisko spiete na maxa w takie upaly (otworz okno i przegazuj, a uslyszysz odglos startujacego F-16)
- i trzeci- najwazniejszy powod wedlug mnie- to sama konstrukcja pieprzonego MAF-a. Zasada jego dzialania jest taka (jesli sie myle- wbijcie mnie na pal :] )- plytka pomiarowa zostaje rozgrzana do odpowiedniej temperatury. I ta temperature ECU prubuje utrzymac podajac wiekszy lub mniejszy prad.
-mniejszy- znaczy ze mniej powietrza przeplywa przez MAF bo slabiej go chlodzi(na vagu mala wartosc)
-duzy prad- bo wiecej powietrza chlodzi MAF (na vagu wartosc wysoka).
I teraz dochodzimy do sedna sprawy. W upaly, a szczegolnie w korkach gorace powietrze ktore powinno chlodzic nasz maf- robi to bardzo slabo. Efekt- ECU nie musi podawac wysokiego pradu aby utrzymac parametry pracy MAFa- i mamy obcieta dawke paliwa.Tak to widze. pzdr

brontozaur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: brontozaur » 10 cze 2011, 07:32

piotras72 pisze:łączniku kolektorów ssących
Tak o tym pisałem, będę to rozbierał i czyścił, oczywiście daleko od silniora.
Co tych trzech pkt.
- gorące powietrze = mniej tlenu = mniej powera
- to wynikiem upałów
- tego za cholere nie rozumiem, co mają powiedzieć posiadacze tych silników w krajach południowych, tam jest zdecydowanie cieplej niż u nas, nie da się tego jakoś zaizolować, wymusić chłodzenie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga