Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Problemy z selektorem i wskaźnikami oraz skrzynią b

Elektryka
ODPOWIEDZ
Wojti01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 maja 2011, 12:50
Lokalizacja: mazowieckie

[ A6 C5] Problemy z selektorem i wskaźnikami oraz skrzynią b

Post autor: Wojti01 » 25 maja 2011, 13:27

Witam bardzo serdecznie poraz pierwszy wszystkich forumowiczów a6klub.pl
Ze względu na złożoność problemu zdecydowałem sie napisać nowy post.
Chciałem państwu przedstawić następujący problem z moim a6 c5 2002r, 2,4 benzyna , skrzynia biegów chyba multitronic.A mianowicie:
od czasu do czasu zaczęła opadać i z powrotem podnosić się do prawidłowej wartości wskazówka temperatury, w momencie gdy dzieje się to zaczyna także mrygać ( tak jak jakiś kabelek by nie łączył, nieregularnie)na fisie podświetlenie wybranego biegu - D, w pewnym momencie później zaczyna migać (z jednakowa częstotliwością)podświetlenie wszystkich pozycji skrzyni biegów czyli PRND (biegi zmieniają się chyba prawidłowo, po przeżuceniu selektora biegów na +/- też można zmieniać biegi selektorem, jest ok -nie wyswietla się to tylko na fisie). Po zatrzymaniu samochodu można zaobserwować podwyższone obroty biegu jałowego, ale tylko na P. Po wyłączeniu i włączeniu stacyjki, uruchomieniu silnika mryganie podświetlenia wszystkich pozycji ustaje, ale w momencie przełączenia selektora nie podświetla się dana pozycja skrzyni biegów: P lub R lub N lub D, a do tego w momencie wrzucenia wstecznego R , wciskaniu i puszczaniu hamulca stuka cewka blokady selektora i miga kontrolka bucika przy selektorze, a do tego samochód nie przyśpiesza prawidłowo (obroty szybko rosną, a prędkość ledwo co). Dodam, że w momencie mrygania podświetlenia wszystkich pozycji selektora na wstecznym przyśpiesza prawidłowo.
Ze wzgledu na to, że windows vista nie wspułpracuje u mnie z vag-com, mogłem tylko sprawdzić błędy polskim vagiem, a wyświetliły się następujące:
-skrzynia biegów:
17090 obwód czujnika zakresu - zakres/możliwości skrzyni biegów
brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
- silnik:
16891 regulacja biegu jałowego-obroty powyżej założonych (po wykasowaniu błędów obroty wracają na swój prawidłowy poziom).
- z licznika nie ma żadnych błędów.
I to by było chyba na tyle.
Bardzo proszę o podpowiedzi i z góry dziękuję

:( :( :(

floro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 13 mar 2010, 19:37
Lokalizacja: gdynia

Post autor: floro » 04 cze 2011, 18:35

Kolego jeśli nie jesteś pewien jaką masz skrzynie lewarek ustaw w pozycje selektywnej zmiany biegów czyli + -,jeśli na fisie widnieje 5 biegów jest to tiptronik,jeśli widzisz 6 biegów jest to multitronik.
Odnośnie błędu 17090 w moim przypadku okazało się ,że przyczyną był Multifunkcyjny przełącznik F 125. Objawy były następujące:po przełaczeniu lewarka w pozycję R co jakiś czas włączał się tryb awaryjny skrzyni biegów,jak i znaczne szarpnięcie samochodem.
Na trybie awaryjnym jazda na wysokich obrotach (tylko na biegu 1)
Tryb awaryjny to podświetlone na czerwono biegi na fisie.
Po wymianie F125 zapomniałem o tych problemach.
Tryb awaryjny jak i przełącznik F125 tematy poruszane na forum,natomiast jeśli interesuje cię informacja na temat wymiany F125 chętnie pomogę .pozdrawiam

Wojti01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 maja 2011, 12:50
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Wojti01 » 06 cze 2011, 20:25

Teraz już jestem pewien, że jest to multitronic. Z tego co wyczytałem na forum to czujnik wielofunkcyjny jest w mojej skrzyni zintegrowany ze sterownikiem. Ale............ od poczatku pojawienia się problemów objawy trochę się zmieniły.
Teraz regułą jest, że rano jak samochód jest zimny jest wszystko ok, po czym jak delikatnie sie rozgrzeje to ginie podświetlenie D i w tym momencie nie działa wsteczny, po wrzuceniu R samochód delikatnie toczy sie do tyłu i nie reaguje na dodawanie gazu. Po czym, jak mocno się rozgrzeje zaczyna nieregularnie pomigiwać podświetlenie D, aż w końcu podświetla na stałe, wtedy można jeździć i objaw sie nie powtórzy (w weekend byłem na drobnej wycieczce i w trasie 250 km w jedną str. nie było żadnego objawu, dopiero dziś rano). Kolejna żeczą, którą zauważyłem (być może zasugerowałem się pewną wypowiedzią z forum) jest to, że po wciśnięciu pedału gazu do końca( po przełamaniu tego oporu w pedale pod koniec) obroty rosna pod czerwone pole a zamochód jakby przyspieszał tak samo jak przed kickiem (wyje, ale przyśpieszenia jakby nie było).I tak wydaje mi się, że zaczne od wymiany oleju i zobaczymy co będzie działo się dalej. Samochód ma przejechane 135000 km, więc chyba nic poważnego nie powinno się dziać.
Czy do wymiany w/w czujnika F125 trzeba wyciągać w moim przypadku skrzynię biegów, czy można z kanału i nieduża to robotka?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja