[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ja mam rocznik 2005 i walnięty napinacz chyba górny
głośny 2 sekundy przy rozruchu
mam znajomego w Aso który zajmuje się włąśnie Audi
też nie słyszał żeby komuś coś się stało z powodu napinaczy
a jeśli już by miało to jedynie przy szybkim starcie tóż po rozruchu a nie w czasie póżniejszym kiedy są juz normalnie napięte.
Wtryski u mnie są w porządku
ps.
nikt nie poleca wymiany rozrządu z tego powodu a jedunie napinacz.
głośny 2 sekundy przy rozruchu
mam znajomego w Aso który zajmuje się włąśnie Audi
też nie słyszał żeby komuś coś się stało z powodu napinaczy
a jeśli już by miało to jedynie przy szybkim starcie tóż po rozruchu a nie w czasie póżniejszym kiedy są juz normalnie napięte.
Wtryski u mnie są w porządku

ps.
nikt nie poleca wymiany rozrządu z tego powodu a jedunie napinacz.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 13:10 przez vonito, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Jaki masz przebieg?vonito pisze:Ja mam rocznik 2005 i walnięty napinacz górny
głośny 2 sekundy przy rozruchu
Może to daleko idąca analogia, ale to trochę przypomina problem wałków w 2,5 TDI. Wiadomo, że problem istnieje, i że może spowodować przykre konsekwencje po przejechaniu X tys. km. Trzeba tego pilnować i wymieniać zawczasu. Podobnie jest w 2.7 TDI i 3.0 TDI - trzeba trzymać rękę na pulsie.
Moim zdaniem trzeba sobie zdawać sprawę, że problem z napinaczami istnieje i raczej nastawić się na ich wymianę, niż bagatelizować sprawę. Z drugiej strony nie demonizowałbym też tak tego problemu. Warto chyba podchodzić do tego z rozsądkiem bez zbędnych emocji.
Nie jestem mechanikiem, więc nie będę się wymądrzał, ale na chłopski rozum myślę sobie tak: jeżeli problematyczne napinacze działały długo, to słabsze napięcie łańcucha mogło (podkreślam: hipotetycznie mogło) doprowadzić do nadwyrężenia łańcucha. Szczególnie, jeżeli samochód jest używany na krótkie trasy, tzn. silnik jest często odpalany. Nie twierdzę, że trzeba wymienić łańcuch rozrządu (czy też cały rozrząd) razem z wymianą napinaczy, ale myślę, że należy to brać pod uwagę. Zależy to od przebiegu auta i sposobu eksloatacji.vonito pisze:nikt nie poleca wymiany rozrządu z tego powodu a jedunie napinacz
A wymiana rozrządu będzie chyba mniej kosztowna niż naprawa silnika po uszkodzeniu spowodowanym przez wadliwe napinacze? A może się mylę? Nie mam pojęcia, ile kosztuje wymiana rozrządu w 2.7 TDI i 3.0 TDI, a ile kosztowałby nowy silnik (nie fabrycznie nowy, z innego auta) z przekładką?
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
wymieniałem cały rozrząd w 3.2 fsi
później przeglądałem ceny tych silników na alledrogo
silnik AUK czy BKH ciężko dostać a przy wymianie silnika na "nowy" warto już zainwestować w wymianę tego rozrządu skoro się ma silnik jeszcze na wierzchu a problemy napinaczy posiadaczy aut z tymi silnikami prędzej czy później dopadną
w przypadku przeskoczenia rozrządu i uszkodzenia silnika chyba lepiej i taniej jest zakupić i wymienić silnik + napinacze
później przeglądałem ceny tych silników na alledrogo
silnik AUK czy BKH ciężko dostać a przy wymianie silnika na "nowy" warto już zainwestować w wymianę tego rozrządu skoro się ma silnik jeszcze na wierzchu a problemy napinaczy posiadaczy aut z tymi silnikami prędzej czy później dopadną
w przypadku przeskoczenia rozrządu i uszkodzenia silnika chyba lepiej i taniej jest zakupić i wymienić silnik + napinacze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Piotruś... ale to wszystko z powodu napinaczy?
ja byłem sprawdzić swój i problem dotyczy górnego
jego wymiana to koszt około 1200 zł więc w następnym tygodniu go wymienię...
a może za miesiąc sprzedam ten samochód...
żarcik
ps1.
ale jak po wymianie nic nie będzie słychać ze strony rozrządu to chyba nie ma się dalej czym marwić?
ps2.
zakładam że ci którzy są nieaktywni poprostu nie mają żadnych problemów
ja byłem sprawdzić swój i problem dotyczy górnego
jego wymiana to koszt około 1200 zł więc w następnym tygodniu go wymienię...
a może za miesiąc sprzedam ten samochód...

żarcik

ps1.
ale jak po wymianie nic nie będzie słychać ze strony rozrządu to chyba nie ma się dalej czym marwić?
ps2.
zakładam że ci którzy są nieaktywni poprostu nie mają żadnych problemów

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
problem jest nie tylko w górnym (chyba prawym napinaczem)
pozostaje jeszcze kwestia dwóch dolnych
podobne one zostały mocno przekonstruowane
według mechanika, który mi wymieniał rozrząd tak się różniły (napinacze), że dzwonił do aso, czy przypadkiem na pewno dali do tego silnika - podobno nie ma szans, żeby przeskoczyły przy nie rozciągniętym łańcuchu
pozostaje jeszcze kwestia dwóch dolnych
podobne one zostały mocno przekonstruowane
według mechanika, który mi wymieniał rozrząd tak się różniły (napinacze), że dzwonił do aso, czy przypadkiem na pewno dali do tego silnika - podobno nie ma szans, żeby przeskoczyły przy nie rozciągniętym łańcuchu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie wyciągałbym tak daleko idących wniosków.vonito pisze:zakładam że ci którzy są nieaktywni poprostu nie mają żadnych problemów
Pewną prawidłowością na tym forum jest to, że jest tu przeważająca ilość osób jeżdżących starszymi samochodami (przeważają chyba A6 C5).
Ja bym postawił inną tezę: A6 C6 to jeszcze dość drogi samochód. Myślę, że wielu posiadaczy tego modelu jeżeli natrafiło na jakieś symptomy (albo problemy) mogło po prostu naprawić samochód w ASO, a nie szukać pomocy na forum (albo przeczytało na forum, w czym rzecz i oddało samochód do ASO). Jak kogoś stać na wydanie plus-minus 100 tys. zł za samochód, to pewnie stać go też na naprawę w ASO, przynajmniej, gdy samochód jest jeszcze relatywnie nowy, a wiele warsztatów "nie-ASO" nie jest jeszcze dobrze obeznanych z A6 C6.
Jak jeździłem kiedyś Avensisem z jakimś nowym (wtedy) silnikiem, to jeździłem tylko do ASO, bo obawiałem się jechać do "zwykłego" warsztatu. Inna sprawa, czy był to najlepszy wybór - na pewno najdroższy.
Trzeba też pamiętać, że te nieszczęsne napinacze można kupić tylko w ASO. Nie ma jeszcze zamienników, albo części regenerowanych, jak np. jest to z wałkami dla 2.5 TDI.
Myślę, że z biegiem czasu będzie przybywać tych, których dotknęły problemy z silnikami 2.7 i 3.0 TDI w A6 C6.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Tak... to taki optymistyczny punkt widzeniaarekjask pisze:Nie wyciągałbym tak daleko idących wniosków.
Pewną prawidłowością na tym forum jest to, że jest tu przeważająca ilość osób jeżdżących starszymi samochodami (przeważają chyba A6 C5).

nie ma co od razu wszystkiego w ciemnych barwach widzieć
byłem w ASO powiedzieli że jeden górny to nie będę od razu wymieniał silnika

ja mam dopiero 105 tysi przejechane...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
No niestety... . To, że wymienisz górny łańcuch/napinacz ( znajdujący się na samej górze i najłatwiej go usłyszeć), a zostawisz pozostałe może co najwyżej naprawić twoje samopoczucievonito pisze:...ale jak po wymianie nic nie będzie słychać ze strony rozrządu to chyba nie ma się dalej czym marwić?...

Prześledź dokładnie tematy na forum związane z napinaczami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
no to może wymiana w silniku z 2005 na napinacze z 2007 a może i jeszcze lepiejPiotruś pisze:Zdecydowanie tak Dirty, ponieważ napinacze (a nawet łańcuch) były modernizowane aż do 1-szej połowy 2009 roku . I rzeczywiscie - jest to już całkiem inna bajka ... .
będzie miała sens na dłużej niż 10 tyś. kilometrów ?
Dwie osoby wymieniły obydwa napinacze, może mogliby sie wypowiedzieć ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
mi przeskoczył rozrząd na obu rzędach jednocześnie - tak zdiagnozowało ASO
całe szczęście niedużo bo nic się nie stało
wydaje się więc,że prawdopodobnie problemem nie były napinacze górne, tylko dolne
żadnego klekotania rozrządu nie było a jeździłem wcześniej w210 na łańcuchu więc wiem, jak potrafi hałasować łańcuch
całe szczęście niedużo bo nic się nie stało
wydaje się więc,że prawdopodobnie problemem nie były napinacze górne, tylko dolne
żadnego klekotania rozrządu nie było a jeździłem wcześniej w210 na łańcuchu więc wiem, jak potrafi hałasować łańcuch
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Sam nie wiem czy to dobra wiadomość czy zła...coolmen77 pisze:mi przeskoczył rozrząd na obu rzędach jednocześnie - tak zdiagnozowało ASO
całe szczęście niedużo bo nic się nie stało
wydaje się więc,że prawdopodobnie problemem nie były napinacze górne, tylko dolne
ale jak widać nie od razu z silnika robi sie miazga jak rozrząd przeskoczy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 702
- Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja wymienilem oba napinacze rok temu od tamtej pory nic nie slychac ,silnik chodzi rowno i bez problemowo po wymianie zroboilem jakies 40 tys km i nadal cisza.
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv