Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] 2,5tdi swap na B.. czy 1,9 tdi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

[ A6 C5 2.5 Tdi] 2,5tdi swap na B.. czy 1,9 tdi

Post autor: Cin » 28 maja 2011, 11:04

Witam kupiłem a6 2,5tdi z 2000r 150KM automat quattro ( ma wszystko co mogło być na wyposażeniu ) z uszkodzonym silnikiem. Mam pytanie ( oznaczenie silnika niestety jeszcze nie posiadam) ale który poprawiony silnik był by najlepszy do podmianki. Najchętniej jedynie sam słupek ( pompa, wtryski zostanie moje). I mam pytanie bo mam możliwość za 7 tys zł goscio niby przedkłada na 1,9tdi komplet ( jedynie oddaje silnik i skrzynie reszta idzie na zamianę) niby daje wszystko oryginalnie już ma na koncie kilkadziesiac przeróbek itp., załatwia wszystkie papiery. Tylko jak już się trochę zainteresowałem to problemów za duzo nie ma jedynie wydech pompa paliwa itp., lecz mnie zastanawia problem z quattro bo z tego co się orientuję to niema a6 1,9tdi quattro czyli jak dobrać wał pod skrzynię (ma wsadzic manuala 6) pewnie od passata. Czy nie będzie się to gryzło itp.??. Co byś mi proponował czy taki swap na 1,9 jest wykonalny jak on twierdzi przekłada wszystko jak z 2 auta nic nie tnie nie kombinuje. Czy lepiej kupić jakiś słupek i jeśli się da podmienić sam słupek??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 28 maja 2011, 17:15

1.9-130km za 7 tyś?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 28 maja 2011, 18:14

Poczytałem trochę i "Piotruś" nie poleca takiego rozwiązania ( wymiana samych głowić) ponieważ wydajność olejowa powiną być inna. Niby fizycznie wszystko chodzi ale nie tak było to zaprojektowane a może sie mylę. Czekam na VIN aby sprawdzić jaki to silnik tam siedzi. Tak za 7 tys zł kompletna przekładka na 130KM, gościo daje gwarancje ze robi niby jak z fabryki ( wszystko co sie da przekłada). Wiesz za 7 tys ja rozumiem ponieważ na tych częściach co bierze na podmiankę jeszcze zarabia. Silnik+skrzynia to około 4 tys zł reszta robocizna bo inne graty bierze na podmiankę.
Jak by to nie było quattro to bym sie nie zastanawiał, ale boje sie o zgranie quattro ponieważ takie nie jeździły fabrycznie. A pomienić sam silnik bez skrzyni nie da rady ogarnąć elektrycznie:(.
Kolejny problem to dorwać BAU lub inny co da rade plag&play zastosować.
A auto chce zostawić bo trafić autko z full wypasem ciężko ( od webasta po solardach navi itp.)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 28 maja 2011, 20:04

ja bym zostawił tak 2,5 tdi.
Kupić coś dobrego (BAU) i latać.
A jeżeli wsadzisz tam 1.9 tdi to będzie napewno adnotacja w dowodzie że był 2,5 tdi i kiedyś tam przy sprzedaży będą kręcić nosem.
Po drugie 130 koni na a6+quatro to troche mało można za chipować ale to znowu koszty.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 29 maja 2011, 09:33

gdzie jest to ja doskonale wiem lecz auto dopiero jedzie do mnie z szwajcarii wiec ciezko jest zobaczyć. :)

coot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: coot » 29 maja 2011, 10:27

Ja skłaniał bym się do założenia poprawionego 2,5tdi , słabo mi się widzi 1,9 przy napędzie quattro . Pewnie taki szczep będzie jeździł jak polonez.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 30 maja 2011, 06:42

oli80 pisze:Zobacz jaki mam silnik w profilu,ten silnik w porównaniu z AFB to całkiem inna bajka
mimo że muj AFB był 100% sprawny to i tak go wymieniłem i jestem bardzo zadowolony <rotfl>
A w twoim wypadku przekładka była samego słupka czy z osprzętem??

Silnik to AKN data pierwszej rejestracji to 05-2000. Teraz pytanie czy w tym wypadku istnieje mozliwosć włozenia samego słupka??

darknoid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 24 mar 2009, 10:50
Lokalizacja: Nowa Sól - Poznań;

Re: 2,5tdi swap na B.. czy 1,9 tdi

Post autor: darknoid » 30 maja 2011, 14:07

Cin pisze:Witam kupiłem a6 2,5tdi z 2000r 150KM automat quattro ( ma wszystko co mogło być na wyposażeniu ) z uszkodzonym silnikiem. ...
Szacun, że się nie "boisz". Wiadomo, kto nie próbuje ten nie ma, ale ryzyko to ryzyko. Może i jestem cianias ale przy tych śrubeczkach, kabelkach, jakbym sam się na tym nie znał (a nie znam się) to chyba nie oddałbym komuś do zrobienia tak poważnej rzeczy za też nie małe pieniądze. Takie mam zdanie, tym bardziej, że samo Audi nie przewidziało wielu rzeczy, dopiero z perspektywy czasu wyszło na jaw co i jak działa. Nie mówię, że nie wyjdzie, ale SZACUN za odwagę :>

Zdarza się czasami (niestety), że wyprzedza się na żyletki (mimo, że przywiązuję uwagę do bezpieczeństwa i nie szaleję), gdyby w tym czasie coś nie zadziałało... :P konika mniej zabrakło... :P wszystko może się zdarzyć, nawet BEZ PRZERÓBEK, ale grzebiąc w tak poważny sposób istnieje większe ryzyko. Ryzyk, fizyk ;)
Usunięto, Regulamin Punkt 27

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 30 maja 2011, 15:13

Spoko juz nie raz ściągałem auta ( wole uszkodzenia mechaniczne od blacharskich). A pewnie jak byście sie dowiedzieli za ile to by była kolejka chętnych. Dlatego bez problemu jestem w stanie wsadzić poprawiony silnik + cala obsługa.
Jeśli mógłbym prosić " Piotrusia" o zestawienie które silniki mogę szukać aby sam słupek przełożyć to byłbym bardzo wdzięczny.
Dzięki wielkie za rady oli80.
Czyli w moim wypadku BAU i BDG podchodzą same słupki i cały mój osprzęt.

darknoid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 24 mar 2009, 10:50
Lokalizacja: Nowa Sól - Poznań;

Post autor: darknoid » 30 maja 2011, 16:53

Cin pisze:...A pewnie jak byście sie dowiedzieli za ile to by była kolejka chętnych...
Pewnie masz racje, cena potrafi zmienić pogląd. Z ciekawości, ściągasz dla siebie czy głównie handel? Sorry za pytanie, ale może się kiedyś odezwę zapytam, może coś dobrego zaproponujesz w dobrej cenie hehe ;)
Usunięto, Regulamin Punkt 27

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 30 maja 2011, 17:22

Głównie dla siebie i znajomych. Ale na handel jak cos sie trafi tez. Podstawa to trzema zmienić podejście za granica dobre auto z małym przebiegiem ciężko trafić. Najlepiej cos uszkodzonego szukać albo z małym defektem. Ale w Polsce cos znalesć dla kogoś to ciężko, tutaj każdy by chciał jak z salonu pyzatym dobierać sobie wyposażenie. A tam jak jest okazja to się nie wybrzydza.
Jak by cos kiedyś to wal może się cos znajdzie.
Pozdrawiam

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 31 maja 2011, 09:42

Przeczytałem to juz z 4 razy i właśnie tam jest kilka informacji trochę mylnych dla mnie odnośnie AKN bo niby nie do każdego można przełożyć sam słupek. Dlatego prosił bym aby ktos wtajemniczony napisał mi jak krowie na miedzy ( zawsze głównie benzyna teraz diesel sie trafił) który słupek sie nadaje ( ewentualnie co trzeba zmienić) a który kategorycznie odpada w moim przypadku oczywiście jedynie mówimy o poprawionych. Z góry dzięki wielkie za porady.
Pozdrawiam

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 06 sie 2011, 12:38

Przeszczep się udał, dawca (BAU) żyje i na razie pracuje prawidłowo. Jeszcze zostało do drobnych poprawek ( kąt wtrysku itp.) . Na razie wszystko działa prawidłowo ( skrzynia itp.). Jedynie musiałem z wtryskami trochę pomodzić ale to do późniejszej weryfikacji. Dla przyszłych użytkowników co będą cos takiego robić do ceny silnika doliczcie z 2500zł na części ( u mnie kompletna obsługa) . Dużym problemem było wyeliminowanie pęcherzyków powietrza w układzie paliwowym, po długich próbach okazało się ze winny jest zawór przy filtrze ( chociaż został wymieniony ). Teraz pytanie czy chce jeździć czy może sprzedać, szkoda mi bo ma full opcję. Nic do przemyślenia, najważniejsze ze pacjent żyje i ma się dobrze. Pozdrawiam

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 08 sie 2011, 09:01

Wtrysk tak jak rozmawialiśmy, sterujący poszedł mój ( bo z bau był przypalony kabelek, czy jest możliwość naprawy tego kabelka czy ten wtrysk to juz śmieć), reszta poszła z BAU. Ogólnie razie wszystko ok na ciepłym i zimnym nie dymi za bardzo w przyszłości jak zostawię auto to na pewno pójdą do sprawdzenia i ewentualnej wymiany, ale teraz póki jest dobrze, założone nowe uszczelki itp nie będę ruszał.
Pozdrawiam

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 08 sie 2011, 09:20

Własnie szukałem dokładnych informacji odnosnie parametrów wtrysków z BAU i AKN lecz nigdzie nie moge ich znalesc. Jedynie dostałem informacje ze mozna zamontowac wtryski BAU do tej pompy. Jak by ktos miał dokładne informacje odnosnie parametrów wtryska był bym wdzięczny. W obu przypadkach chodziło to na automacie.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja