
[ A6 C5+Lpg] Dymi spod maski pomocy
[ A6 C5+Lpg] Dymi spod maski pomocy
Witam serdecznie. Szukalem podobnego tematu na forum ale nic nie znalazlem. Mam problem ponieważ już drugi raz pojawilo mi sie duzo dymu spod maski kiedy auto dostalo niezle po garach , takze bylo go czuc z nawiewu. Po pierwszym razie powiedzialem o tym mechanikowi bo wymienialem cewke zaplonowa (takze troche mnie to kosztowalo)
Powiedzial ze przewody od odprowadzania spalin były zapchane, ale dzisiaj znowu to samo;/ Ogolnie silnik bardzo sie grzeje jesli tylko zlapie obroty powyzej 3500. Płyn chłodniczy jest w porzadku, temp. na wyswietlaczu tez. Dodam, ze jutro mam sie wybrac w dosyc dluga trase ok. 120 km. takze nie wiem czy robic czy najpierw isc go sprawdzic czy jednak jutro jechac. Forumowicze pomozcie, moze samemu uda sie cos zdzialac, bo juz naprawde duzo kasy utopilem w tej A6 chociaz kupilem w przyzwoitym stanie i cenie.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
krzysi7, Witam kolego miałem podobny przypadek jak ty ostatnio przegoniłem na odcinku 30 km ostre butowanie 220 i troche lepiej zajerzdżam pod dom a z pod machy i błotnika dym straszny.Smród jak spalonego sprzęgła dym gęsty co się okazało po ugaszeniu wodą mineralną laną na oślep dymiło jeszcze długo i ustało.Diagnoza następnego dnia na spokojnie zapaliła się mata ( azbest )nad rurą przy kolektorze poprzedni właściciel wymieniał plecionki i zawineła mu się ta mata z blachą aluminiową była tak blisko kolektora że zaczeła się tlić.Sorki że się tak rozpisałem ale warto zwrócić na to uwage 

A podpowiecie mi jak sie dostać do tego kolektora słonecznego? Poniewaz malo znam sie na mechanice a chcialbym troche samemu pogrzebac. Sprawdzil bym wtedy czy wycieka mi ten olej. Bo raczej nie bedzie to jakas mata poniewaz stalo mi sie to juz drugi raz i wcale mu bardzo nie garowalem, za pierwszym razem stanalem sobie na podworku i poprostu na jalowym biegu wciskalem gaz, do nawet 5000, a za drugi przejechalem gdzies z 90 km, w pewnym momencie wykonywalem manewr mijania troche przycisnalem, za chwile stanalem na swiatlach poczulem dym z klimatronica i zobaczylem jak wydobywa sie spod maski. Ogolnie auto bardzo sie grzeje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jeśli nie jesteś pewien co jest przyczyną to rozgrzej silnik, otwórz maskę i obserwuj skąd się wydobywa dym. z tyłu za silnikiem znajdują się kolektory i tam lubi kapać olej spod pokryw
lub z zaślepek lub z uszczelki pod napinaczem łańcuszka z lewej strony. sprawdź też poziom oleju czy nie ubywa go za wiele. jeśli to wyciek oleju spod pokrywy lub innych zbliżonych miejsc to możesz jeździć i dolewać oliwy dopóki podczas rutynowej kontroli, panowie w niebieskich mundurach nie zauważa chmury dymu i nie zabiorą dowodu rejestracyjnego.
lub z zaślepek lub z uszczelki pod napinaczem łańcuszka z lewej strony. sprawdź też poziom oleju czy nie ubywa go za wiele. jeśli to wyciek oleju spod pokrywy lub innych zbliżonych miejsc to możesz jeździć i dolewać oliwy dopóki podczas rutynowej kontroli, panowie w niebieskich mundurach nie zauważa chmury dymu i nie zabiorą dowodu rejestracyjnego.
Sprawdź piątą i szóstą świecę, jeżeli będzie tam olej wywala Ci go z korka wlewu oleju.
Jeśli po wymianie wszystkich możliwych uszczelek nadal będzie ciekło i waliło olejem z nawiewu będzie trzeba sprawdzić odmę. Gdy jest zapchana silnik rzyga olejem gdzie tylko może. Wystarczy ciut nieszczelna pokrywka zaworów albo zaślepki wałka rozrządu i będzie lało jak wściekle.
Jeśli po wymianie wszystkich możliwych uszczelek nadal będzie ciekło i waliło olejem z nawiewu będzie trzeba sprawdzić odmę. Gdy jest zapchana silnik rzyga olejem gdzie tylko może. Wystarczy ciut nieszczelna pokrywka zaworów albo zaślepki wałka rozrządu i będzie lało jak wściekle.
Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.